Tja, we hebben samen gestreden vandaag dus ik ga je voor de afwisseling een keertje niet onderuit trappen

Wat je hebt gedaan is natuurlijk niet handig maar wat is gebeurd is gebeurd. Eigenlijk was je er voor jezelf al uit dat je niet meer verder wilde anders had je nooit die andere dame uitgenodigd en eerlijk gezegd vind ik het wel slim wat je hebt gedaan. Je hebt gekeken of je niet jezelf gek hebt gemaakt met een fantasy in plaats van werkelijke gevoelens en feiten. Naar wat nu blijkt zit je inderdaad verkeerd bij je huidige vriendin en stort je jullie beiden niet in de grootste problemen om er later achter te komen dat het allemaal toch niet was wat je had verwacht.
Persoonlijk denk ik niet dat je je vriendin moet vertellen dat je vreemd bent gegaan. Dit omdat jij en zij er niks mee opschiet. Wat heeft zij er aan als je het verteld? Wat heb jij aan die grote ruzie die er door ontstaat als je het verteld? Helemaal niks. Niemand wordt er gelukkiger van en zeker niet omdat je het toch al uit gaat maken. Ik denk dan ook dat je je beter kan gaan richten op het uit maken.
Bij het uitmaken zou ik het er natuurlijk niet op gooien dat je al tijden gevoelens hebt voor een ander en dat je daarom geen zin meer hebt in haar. Leg gewoon uit dat je langzaam maar zeker haar meer als vriendin bent gaan zien in plaats van Vriendin en dat je je liefdes gevoelens voor haar bent kwijt geraakt. De vlinders zijn gestorven en de rozen zijn verdroogd. Op die manier kan je op een goede manier uit elkaar gaan en ondanks dat het kut is en blijft en dat het echt niet zonder tranen zal gaan is het wel de zachtste manier voor beide.