abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 mei 2011 @ 20:28:23 #1
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_96483045
of nouja, een tuinmerel.
het is een koppeltje, dat dagelijks even in de tuin komt buurten om eten e.d. te zoeken.
het grappige is dat we midden in de binnenstad ztten, met veel katten in de tuinen, maar ze komen saampjes trouw iedere dag de tuin een bezoekje brengen.

vooral 'hij' wordt steeds brutaler, vanmiddag zat ik in de tuin te lezen, en kwam hij tot op een paar passen afstand van me O+

nu vroeg ik me af; is er iets wat ik kan doen voor die 2 om hun korttondige verblijf in de tuin aangenamer te maken?

een bepaald plantje, een hoekje, een buitenkeukentje waar ze zelf hun eten kunnen grillen :?

ik vind ze zo leuk, en wil ze best vaker zien *;
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_96483203
Heb je al een waterbadje voor ze staan?
Zo ik iets ben, ben ik een Hagenaar
  zaterdag 7 mei 2011 @ 20:33:28 #3
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_96483223
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:32 schreef Zomerjurkje het volgende:
Heb je al een waterbadje voor ze staan?
nee :@
pi_96483248
Probeer eens, grote kans dat ze dat erg op prijs stellen. Het is al een tijdje behoorlijk droog dus voor drinken én voor badderen is een ondiepe schaal water misschien precies het juiste voor ze
pi_96483356
Bij mijn ouders hebben we een vijver met een ondiep gedeelte en daar komen zeer veel vogels op af. Vooral merels en mussen die gaan badderen of zuipen. Is altijd wel leuk. :)
gr gr
  zaterdag 7 mei 2011 @ 20:37:13 #6
343612 meisjeonderbroekje
ik snuffel graag aan slipjes
pi_96483357
wat ze ook leuk vinden is een tv in de tuin met een natuurzender erop....en savonds licht in de tuin is ook top......verder houden merels altijd van duitse schlagermuziek....en vette braadworst
dandyblue is mijn grote held en ik heb geen geld voor kaas vandaag....
pi_96483368
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:37 schreef Quyxz_ het volgende:
Bij mijn ouders hebben we een vijver met een ondiep gedeelte en daar komen zeer veel vogels op af. Vooral merels en mussen die gaan badderen of zuipen. Is altijd wel leuk. :)
:Y Same here
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
  zaterdag 7 mei 2011 @ 20:48:02 #8
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_96483785
ik ben even op zoek gegaan, en heb 2 ondiepe glazen schalen gevonden, er staat er nu 1 op de tuintafel, en 1 op een krukje achter in de tuin, tegen de schuur aan
pi_96484113
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:48 schreef Mirjam het volgende:
ik ben even op zoek gegaan, en heb 2 ondiepe glazen schalen gevonden, er staat er nu 1 op de tuintafel, en 1 op een krukje achter in de tuin, tegen de schuur aan
Ik weet niet, maar mij lijkt het beter om er een laag op de grond te zetten...
Ik kan het ook helemaal mis hebben :)
  zaterdag 7 mei 2011 @ 20:58:25 #10
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_96484156
Wij hebben hier ook een koppeltje staan.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 21:10:01 #11
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_96484640
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:57 schreef Swomp het volgende:

[..]

Ik weet niet, maar mij lijkt het beter om er een laag op de grond te zetten...
Ik kan het ook helemaal mis hebben :)
maar, katten? ;(
pi_96484807
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 21:10 schreef Mirjam het volgende:

[..]

maar, katten? ;(
Die katten komen ook heus wel op het tafeltje als ze dat willen ;)
  zaterdag 7 mei 2011 @ 21:16:59 #13
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_96484921
true -O-
pi_96485074
zingt meneer merel ook voor je?
pi_96485453
Of de schaal hoog of laag staat maakt ze niet zoveel uit hoor. Ik denk dat één laag en één hoog best slim is (hebben ze keuze). Ik heb hier op mijn balkon een waterbak hangen en daar komen ook regelmatig vogeltjes drinken (helaas niet badderen)

Ik weet niet of je tuin helemaal bestraat is of dat je ook aarde / gras hebt. Als het tweede het geval is, maak dan een plekje waar je bladeren etc. naar toe harkt. Leuke manier om een mini compostplekje te maken en merels vinden het zalig om tussen die bladeren te wroeten op zoek naar kleine insectjes.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:04:25 #16
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_96486830
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 21:20 schreef computergirl het volgende:
zingt meneer merel ook voor je?
ze maken soms wel geluid, maar een hele compositie is er nog niet uitgekomen
  zondag 8 mei 2011 @ 02:38:44 #17
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_96495803
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:04 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ze maken soms wel geluid, maar een hele compositie is er nog niet uitgekomen
Hij doet dat alleen maar als hij verliefd is; maw, voor zijn vrouw :D Wat je nog kunt doen is bv universeelvoer voeren. Dat zijn gedroogde insecten. Voor hun jongen zoeken ze levende insecten, voor hen zelf zou het fijn zijn als zoiets aanwezig is. Ze hoeven dan minder inspanning te doen om zelf iets eetbaars te zoeken en kunnen de periode met jongen beter aan (zijn sterker door het extra voedsel). Eivoer maken ze ook dankbaar gebruik van.

Als de ouders dagelijks in jouw tuin zijn, is het nest ws erg dichtbij en zijn de jongen al zo groot dat de ouders niet meer de hele dag bij ze hoeven te blijven. Let op als de jongen uitvliegen. Dit hoor je aan het geluid wat de ouders maken. Steeds een waarschuwend, kort fluittoontje (tuut, tuut, tuut). De jongen kunnen de eerste dagen nog niet vliegen en verstoppen zich in het groen. Ze zijn daarom een makkelijk prooi voor katten. Eventueel de katten een paar dagen binnen houden kan de redding zijn voor de mereljongen. Het is lastig, helemaal met dit weer, maar een kat die komt binnenlopen met een mereljong, terwijl je de ouders hoort schreeuwen in je tuin is echt niet leuk :N Ik heb hier ook zo'n moordenaar rondlopen; een paar dagen op een heel jaar binnenzitten overleeft hij wel, de mereljongen echter niet als hij buiten loopt.
pi_96500693
Mijn moeder vindt vogels in de tuin helemaal prachtig, koopt allerhande voederhuisjes en bakjes enzo. Moet je anders even kijken op vivara.nl, daar kan je heel veel kopen. ;)
Op vrijdag 10 juni 2011 02:55 schreef Ezell het volgende:
Onze pappie gaat mij zometeen weer melken. Dan krijgt Kaasrol een nieuwe broertje of zusje. :D
  zondag 8 mei 2011 @ 12:24:47 #19
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_96500813
Ik heb hier midden in de stad een eigen stukkie groen. Tuinfluiters, spechten, koolmeesjes, roodborstjes, pimpelmeesjes en merels maken hier allemaal nestjes in het bos. O+ Ik heb expres een stuk open gelaten om de vogels heen en weer zien te vliegen.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')