abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96470939
Dit topic is voor alle laatbloeiers. Alle mis fits en outcasts :P
Hoe gaan jullie ermee om, om niet “gemiddeld” te zijn. Ik kom hiermee omdat ik me enigszins opgejaagd voel. Ik ben nu 26 en merk dat ik toch niet eeuwig jong ga blijven. Ik ben nog lang niet aan het “huisje boompje beestje” toe maar merk wel dat de meeste eind twintigers zo'n soort leven hebben. Hier door voel ik een soort gejaagdheid omdat ik nog maar paar jaar “heb”. Ik voldoe niet aan het verwachtingspatroon.
Van de ene kant vindt ik dat ik dit niet erg moet vinden. Maar dan zie ik wel eens eind dertigers, alleenstaand, kroeg gaan. En toch wel hun jeugdigheid verloren en ben ik bang om net als hun te eindigen. Met het idee dat zij de boot gemist hebben, en dat dat mij ook te wachten staat al voldoe ik niet voor een bepaalde tijd aan bepaalde maatstaven.

Ik visualiseer vaak een tijdlijn die er ongeveer zo uit ziet.
20-25 studie, zelfstandig wonen
25-29 relatie
29-32 samenwonen, kinderen

Ik zie nu dat ik niet aan mijn eigen gemaakte “tijdslijn” ga voldoen. En dat beangstigt me. Op zich wil en kan ik er nu niet aan voldoen. Maar toch bekruipt mij een gevoel van “gefaald hebben”.
Ik zie nu mijn 20's als een cruciale tijd waarin veel gebeurt dat wat je latere leven (voor goed) vorm gaat geven.

Is dit gewoon realistisch? Moet ik nu gaan rennen om alles bij te benen? En heb je echt een zwaarmoedig leven als je niet gemiddeld bent?
pi_96470997
Rond je studie af, ga uit huis en zoek een vriendin.

Is dat wat je bedoelt?
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_96471101
Joh, met jou is er niet een hand vol, maar een LAND vol met lotgenoten.

Ik word over een maand dertig, ben momenteel alleen en voldoe absoluut niet aan het gemiddelde beeld, maar net zo langzaam zie ik mijn leven eigenlijk ook steeds een stukje beter worden!

Je moet alleen niet zoveel naar anderen kijken :) Wat een ander heeft is niet ideaal. Wat een ander heeft is zeker niet het gemiddelde. En wat een ander heeft, is zeker niet wat jij ook moet hebben om niet te hebben gefaald.

Alleen als je zwaarmoedig door het leven gaat faal je, dus waar ga je nu mee ophouden?

Juist!
  zaterdag 7 mei 2011 @ 13:37:40 #4
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_96471131
Je bent 26 en je hebt al besloten dat je niet aan die tijdslijn gaat voldoen? Waar baseer je dat dan op?
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 13:39:48 #5
94676 Garisson72
pi_96471169
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 13:36 schreef anoniemelurker het volgende:

Je moet alleen niet zoveel naar anderen kijken :)
exactecally. :+
pi_96471309
Samenwonen en kinderen is ook niet alles lijkt me. :D
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_96471787
quote:
5s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 13:37 schreef Garisson72 het volgende:
Je bent 26 en je hebt al besloten dat je niet aan die tijdslijn gaat voldoen? Waar baseer je dat dan op?
Door wat persoonlijke problemen heb ik nu bijvoorbeeld geen sociaal leven, studie afgerond. Hierdoor loop ik nogal achter op de rest.
pi_96471796
Hey iemand moet de lul zijn toch?? :9

Ik denk dat jij te veel naar anderen kijkt.
Wat een ander heeft hoef jij toch niet te hebben?
In mijn omgeving zie ik iedereen ook een verbetering maken in het leven.
Alleen wonen, vriendin hebben huisje.
Ik ben nu 20 en woon nog bij me ouders en heb werk voor de rest niets
Alleen ik en me ouders geen vrienden maarja wat maak het uit op een dag stopt het wel

Maar dan nog je moet je bezig houden met je eigen leven
pi_96471841
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 13:36 schreef anoniemelurker het volgende:
Joh, met jou is er niet een hand vol, maar een LAND vol met lotgenoten.

Ik word over een maand dertig, ben momenteel alleen en voldoe absoluut niet aan het gemiddelde beeld, maar net zo langzaam zie ik mijn leven eigenlijk ook steeds een stukje beter worden!

Je moet alleen niet zoveel naar anderen kijken :) Wat een ander heeft is niet ideaal. Wat een ander heeft is zeker niet het gemiddelde. En wat een ander heeft, is zeker niet wat jij ook moet hebben om niet te hebben gefaald.

Alleen als je zwaarmoedig door het leven gaat faal je, dus waar ga je nu mee ophouden?

Juist!
Je kan wel gelijk hebben op een bepaalde manier maar je bent toch ook soms min of meer afhankelijk van anderen. Des te meer je afwijkt des te meer vooroordelen, afwijzing heb je te voorduren. Zowel qua werk, vriendschap, liefde.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 14:33:47 #10
94676 Garisson72
pi_96472565
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 14:04 schreef timeflys2 het volgende:
Door wat persoonlijke problemen heb ik nu bijvoorbeeld geen sociaal leven, studie afgerond. Hierdoor loop ik nogal achter op de rest.
Blijft het feit dat je pas 26 bent. Je ziet problemen die er nog helemaal niet hoeven te zijn, heb ik de indruk.
pi_96473131
Ik denk dat veel mensen dat opgejaagde gevoel kennen, heb het zelf ook af en toe. Maar wat je eraan kunt doen weet ik niet.
Minder op anderen letten is soms makkelijker gezegd dan gedaan.
pi_96473195
Ik troost mezelf dan bij het lezen van statistieken over scheidingen, mensen die vroeg trouwen terwijl ze nog volop aan het groeien zijn en er 10 jaar later achter komen dat het toch niet allemaal zo was wat ze dachten dat het zou worden of een midlife crisis krijgen met alle negatieve gevolgen van dien. Bij veel vrouwen van de leeftijd 20-25 die willen trouwen/kinderen krijgen heb ik vaak het idee dat ik niet meer dan een zaadfabriek/bron van inkomsten voor ze kan worden dan een partner met wie je het leven samen beleefd.

Dan wacht ik toch liever tot in de 30, vrouwen lijken dan wat meer gegroeid, kennen zichzelf beter en wat ze willen in een partner (en daarmee welk type man het beste bij ze past), zijn verbaal wat verder, hoeven niet zo nodig een relatie om kinderen te krijgen, lijken minder haast te hebben, hebben meer ervaring dus kennen de valkuilen in een relatie beter. Alhoewel het oppassen is voor vrouwen met een vermeende biologische klok (lees: sociale druk om te settlen), die willen ook weer voornamelijk kinderen, dan pas een man. Dit is uiteraard allemaal theorie, in de praktijk zal ik wel met de eerste de beste meegaan zodra ik de 40 ben gepasseerd en zal het me allemaal een worst wezen.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 15:11:36 #13
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_96473674
Herkenbaar. Ik ben een late laatbloeier. Maar het maakt me weinig uit dat ik een eigen tijdslijn volg. Het is vooral mijn omgeving die denkt: "wordt het niet eens tijd om...?"
Ergens logisch, als je kijkt naar de gemiddelde tijdslijn. Aan de andere kant... iedereen moet doen waar ie zich goed bij voelt, in een een eigen tempo. Het heeft geen enkele zin om op je 26e te gaan settelen als je daar voor je gevoel nog helemaal niet aan toe bent/geen zin in hebt. Dan doe je dat alleen maar om aan de verwachtingen van je omgeving te beantwoorden.
Zelf zou ik daar op mijn 26e (over een jaar) ook niet op zitten te wachten. Je moet ervan houden en toevallig houd ik er niet van.

Ik volg ook absoluut geen gemiddeld pad, wat deels een keuze is maar ook deels onvrijwillig (mislukte opleidingen enzo, dan loop je automatisch vertraging op). Ga op mijn 25e nog met een hbo opleiding beginnen (voltijd), wat betekent dat ik 29 of 30 ben tegen de tijd dat ik ga werken.
Ben een beetje een trage dus, maar ik heb zeker niet het idee dat me minder goed ontwikkeld heb dan andere mensen. Anders ja, maar niet minder.
Wat maakt het uit dat sommige mensen pas rond of na hun 30e gaan settelen? Als het goed is, kun je dan nog een hele tijd het gemiddelde bestaan leven. En als je geen gemiddeld bestaan leeft... prima toch? Als je er zelf maar gelukkig mee bent.

Wat trouwens mijn 'geluk' is... ik ben bijna 25 maar als ik zeg dat ik achttien ben zouden mensen het ook geloven. Een laatbloeier die er jong uitziet dus.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_96473969
mm.. ja misschien is dit een moment van zelfstandig worden en me eigen weg kiezen. Het is ook allemaal een combinatie van factoren.
Mijn huidige "achterstand", keuzes "moeten"maken. En ook dat ik mezelf eigenlijk nog helemaal niet ken.
Ik voel me van binnen nog steeds 18 , hij die nog alles moet uitvinden.
Alleen nu heb ik het gevoel geen tijd meer te hebben om "aan te rommelen" Ik moet iemand zijn, iets zijn. Maar ik ben nog erg blanco.
Om mezelf door mijn "problematische verleden" heen te slepen had ik de hoop dat ik later "goed" zou zijn.
Een soort van ongedefineerd perfectionistisch toekomst beeld.
En nu is "later" aangebroken en ben ik nog exact hetzelfde. En ja zonder actie te ondernemen verandert er niks. Maar op vroegere momenten was ik niet zover om dat ook te doen.
Nu zit ik meer met de gedachte van "oja actie ondernemen""het is te laat".

Maarja, alsof er een alternatief is, dat is er niet.
pi_96474041
Oh, daar kan ik je nu alvast over waarschuwen: verwacht niet dat je je ooit anders gaat voelen dan toen je 18 was :P Dat zal nooit veranderen.

Je zal misschien wel iets wijzer worden, je zal meer kennis opdoen, maar dat ene zal nooit veranderen. Als je dat niets vindt, dan zal je moeten leren om met jezelf om te gaan.

Ook wel belangrijk als je met anderen om wil gaan, want hoe moet je dat doen als je dat niet eens met jezelf kan?

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 14:06 schreef timeflys2 het volgende:

[..]

Je kan wel gelijk hebben op een bepaalde manier maar je bent toch ook soms min of meer afhankelijk van anderen. Des te meer je afwijkt des te meer vooroordelen, afwijzing heb je te voorduren. Zowel qua werk, vriendschap, liefde.
Natuurlijk wordt je veel afgewezen! Jij wijst ook dingen (of mensen) af, zo werkt het nou eenmaal. Niet iedereen heeft dezelfde smaak, niet iedereen kan worden aangenomen bij een bedrijf en niet iedereen kan dezelfde man of vrouw bespringen. Zou wat zijn als je iedere dag een harem met 170 mannen of vrouwen moest afwerken zeg!

En wordt je afgewezen, dan doe je weer een nieuwe poging, wat ook een onderdeel is van het leven: leren!
  zaterdag 7 mei 2011 @ 16:34:42 #16
253853 Grimbert
Bleep bleep boem!
pi_96475873
Ik heb hetzelfde wel, ik ben 28 maar ik voel me minstens 10 jaar jonger :P
De meeste van mijn vrienden/vriendinnen zijn een stuk jonger dan dat ik ben, variërend van 18- 27.
Het helpt ook wel dat mijn vrienden over het algemeen zich net zo gedragen als ik :)

Maar ik maak me er echt niet druk over, ik ben blij met mezelf zoals ik ben.
Vaak als de "gemiddelde" mensen mij voor het eerst leren kennen hebben ze gelijk al hun vooroordelen klaar :')
Ja, behalve soms.
pi_96476551
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 14:04 schreef Dientje12 het volgende:
Hey iemand moet de lul zijn toch?? :9

Ik denk dat jij te veel naar anderen kijkt.
Wat een ander heeft hoef jij toch niet te hebben?
In mijn omgeving zie ik iedereen ook een verbetering maken in het leven.
Alleen wonen, vriendin hebben huisje.
Ik ben nu 20 en woon nog bij me ouders en heb werk voor de rest niets
Alleen ik en me ouders geen vrienden maarja wat maak het uit op een dag stopt het wel

Maar dan nog je moet je bezig houden met je eigen leven
Huh, ben jij mij? :?
Precies hetzelfde hier. Vrienden/kennissen krijgen vriendin en gaan zelfstandig(er) wonen. Ik zie het gebeuren en laat het zo.

Waarom voldoen aan gemiddeld? Ben je iemand iets verplicht?
  † In Memoriam † zaterdag 7 mei 2011 @ 17:15:14 #18
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_96477065
Op het moment dat je aan kinderen begint ben je voor je leven getekend, je kan niet meer vaak met je vrienden naar de kroeg, als je naar de bios gaat moet je al een oppas regelen enz.

en 25-29 relatie, dit is toch nergens op gebaseerd? Dit is bij iedereen anders.
:')
pi_96477355
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:15 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Op het moment dat je aan kinderen begint ben je voor je leven getekend, je kan niet meer vaak met je vrienden naar de kroeg, als je naar de bios gaat moet je al een oppas regelen enz.

en 25-29 relatie, dit is toch nergens op gebaseerd? Dit is bij iedereen anders.
Deze man heeft gelijk, als je kinderen krijgt word het leven pas kut denk ik :9
Vooral in zoon maatschappij waar wij in leven
pi_96477544
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 13:27 schreef timeflys2 het volgende:

Ik zie nu dat ik niet aan mijn eigen gemaakte “tijdslijn” ga voldoen. En dat beangstigt me. Op zich wil en kan ik er nu niet aan voldoen. Maar toch bekruipt mij een gevoel van “gefaald hebben”.
Want relaties zie jij als zowel een noodzakelijke als een voldoende voorwaarde voor 'slagen' in het leven?
  zaterdag 7 mei 2011 @ 17:33:37 #21
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_96477648
Ik ben ook 26 jaar, alleenstaand, en een huisje-boompje-beestje-scenario staat voorlopig niet op het programma. Ik voldoe dus ook niet aan het maatschappelijk gemiddelde, maar ik vind 't wel best. Veel vrijheid, dus daardoor de gelegenheid om o.a geregeld te reizen, festivals te bezoeken, etc.

Trek je niet te veul van het maatschappelijk gemiddelde aan; ieders leven verloopt anders. :+
  zaterdag 7 mei 2011 @ 18:11:16 #22
94676 Garisson72
pi_96478670
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 15:23 schreef timeflys2 het volgende:
Nu zit ik meer met de gedachte van "oja actie ondernemen""het is te laat".

Maarja, alsof er een alternatief is, dat is er niet.
Ik mag toch niet hopen dat je dan dus maar niks doet, omdat je besluit dat het te laat is? Dat zou wel erg slachtofferig zijn, vind ik dan.

De situatie is zoals die is, de dingen zijn gelopen zoals ze zijn gelopen, en je kan niet terug in de tijd dus daar moet je het maar mee doen. Wil niet zeggen dat er niets meer van je toekomst te maken is hè! :s)
pi_96480157
Het is pas te laat als je tussen zes planken ligt.

Of in een kruidenpotje.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 19:06:40 #24
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96480285
Het leven is wat je gebeurd terwijl je andere plannen maakt.

Als ik iets geleerd heb in mijn leven is dat toekomst plannen zinloos is en dat ik het heel erg eng vind.
Maarja ik ben dan ook een oppertunist, ik doe wat oppertune is.
pi_96481731
Ik denk dat er toch heel wat van je vrienden in hetzelfde schuitje zitten. Dus denk niet dat je zo uniek bent in buiten de normaal vallen.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')