abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96461192
Hallo allemaal,

Ik heb geen idee of dit topic op de juiste plaats gestart wordt of niet, dus neem me niet kwalijk als het fout is.

Mijn vriendin en ik zijn op zoek naar een 'goedkopere' retro-scooter. Het liefst willen we geen Harley-Davidson model, die met dat brede stuur. Na wat research is ons oog gevallen op twee dezelfde scooters, aangeboden door twee verschillende merken.

De een is momenteel al in de handel door AGM: De Nano http://www.agmscooters.com/scooters/nano.html.

Ikzelf heb vroeger een Yamaha gehad en heb daar verder nooit problemen mee ondervonden. Kan ik zo'n AGM vergelijken met een Yamaha?

De ander zal pas eind mei / juni uitkomen in Nederland en wel door Keeway. Het gaat hier om de Keeway Agora http://www.keewaymotor.com/scooter_agora.html.

Naar het luisteren van velen verkooppraatjes van verschillende dealers komen wij tot de conclusie dat de Keeway 'betere' kwaliteit levert. Ook hier zou ik dat zelf niet kunnen vertellen omdat ik geen ervaring heb met Keeway.

Ik weet dat beiden merken Chinees zijn en dat je daar eigenlijk van af moet blijven, maar zeg nou eerlijk... Welke student geeft 3300 euro uit aan een Vespa LX50. Verder worden de Vespa'tjes ook gemaakt in China, het gaat zich volgens veel dealers om de eindcontrole. Ook de kunde van de monteurs bij zo'n dealer zou een grote rol spelen bij reparaties.

Is er iemand hier die ervaring (goede en/of slechte) met de AGM en Keeway scooters? Weet iemand misschien ook hoe het komt dat exact hetzelfde model door twee merken aangeboden worden?

Mijn dank is groot,

mriN

[ Bericht 0% gewijzigd door mriN op 07-05-2011 15:51:42 (foutje.bedankt) ]
  zaterdag 7 mei 2011 @ 00:34:14 #2
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_96461440
In B4 Bio :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_96474642
kick
  zaterdag 7 mei 2011 @ 16:22:07 #4
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_96475450
Ik zou persoonlijk vér bij die chinese meuk uit de buurt blijven; die verkoper kan wel zoveel zeggen ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_96476513
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:22 schreef Sounddragon het volgende:
Ik zou persoonlijk vér bij die chinese meuk uit de buurt blijven; die verkoper kan wel zoveel zeggen ;)
Eens.
Ik heb via dit forum onlangs een 4-takt "Kreidler" scooter gekocht wat dus een stickermerk bleek te zijn.
Het echte merk was Qincqi oid, zag er leuk uit en na een tijdje prutsen liep ie ook goed.
Maar hij had nog geen kenteken, dus afspraak bij de RDW gemaakt 13 kilometer verderop.
Ik ben nog niet eens tot de helft gekomen, onderweg verdween de compressie langzaam maar zeker.
Ding staat nu al een paar weken bij een onbekende in de garage en of ik em ooit nog ophaal......neu, denk het niet.

Als degene van wie ik em gekocht heb meeleest: Ik neem jou niks kwalijk, toen ie eenmaal liep ging het goed en was ie gezond. Dit probleem is na de verkoop ontstaan.

Maar voor mij geen chinese rommel meer, zekerheid heeft gewoon z'n prijs.
  zondag 8 mei 2011 @ 13:46:42 #6
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_96503554
Piaggio wordt onder toezicht gebouwd in China. Net zoals 80% van alle auto-onderdelen wereldwijd.

Blijf aub weg van die Chinese kloons en eigen misbaksels van 'scooters'. Er worden hele goedkope materialen gebruikt en de motorblokken zijn een kopie (onder licentie) van een nooit uitgebrachte Honda aggregaat. Klinkt bizar, maar het is echt waar. Ik weet waar ik het over heb. Het zijn grasmaaiers, meer niet. En ze roesten al in de folders of wanneer je aan het rijden bent.

En onder die merken is geen verschil in kwaliteit, 90% komt uit één fabriek onder 20 verschillende namen. Een Piaggio is duurder, veel duurder, maar is echt een stuk kwaliteit en die dingen rijden 100.000 kilometer op een cilindertje. Een Chinese kloon haalt de 2000 kilometer na talloze slapeloze nachten en ellende omdat ie weer terug moest naar de dealer.

Kijk naar een Kymco. Veel voor weinig en goede kwaliteit. Peugeot verkoopt tegenwoordig ook Chinese scooters met Peugeot stickers (de Chinese klonen kosten onder andere Chinese merken minder dan de helft). Yamaha, Beta, kun je rustig kopen. Hangt een Italiaans blok onder (Minarelli). Iedere dealer heeft er onderdelen tot aan de hemel van liggen en hebben er verstand van. Zijn makkelijk op te voeren (mocht dat nodig zijn) en goedkoop in onderhoud.

Wil je hulp bij wat je gezien hebt? PM/DM of mail me, dan help ik je op weg. Kan je ook vertellen wat een goede prijs is (bij een 2e hands). Maar echt, je zal aan me denken wanneer je een Chinees gekocht hebt.

PS: ga maar eens zoeken met Google. Die Chinese scooters kun je kopen in krat. Gemiddeld betaal je dan 200 euro per krat. Enige wat je doen moet is assembleren. Het is dan ook bizar dat de meeste dealers minimaal 1000 euro vragen voor een stuk anus. Handelaren hebben er ook weleens mee geadverteerd op Marktplaats en/of Ebay. En waarschijnlijk nog steeds. Dit is geen inside info oid, want gewoon met een beetje Google'en te vinden.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_96511726
Zoals al eerder gezegd, afblijven van die meuk. Zijn allemaal stickermerken, van elk model hebben meerdere merken exact dezelfde.

Het blok is een GY6 blok, en één brok ellende.
Kleppen stellen moet bijna elke maand, en de nokkenas gaat vanzelf verkeerd staan. Is niet erg leuk om dat weer goed te stellen. De ontsteking is simpelweg kut, het hoeft maar een keer hard te regenen en je staat stil.

Daar komt nog bij dat de kappen al breken als je ernaar kijkt, de voorvork om de haverklap lek gaat, en alles wat gemonteerd is, vanzelf krom gaat zitten. (kappen etc.)
  zondag 8 mei 2011 @ 21:07:08 #8
256666 leeell
I know you're lonely
pi_96520603
en zo'n honda retro scooter dan
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_96535768
niks retro, ga gewoon voor het echte werk en kijk even naar Vespa PK50jes, deze dingen zijn meestal allang onder handen genomen door liefhebbers en hebben geen afschrijving meer.

Met nootjesprijzen kun je meestal alleen maar voor aap worden gezet.
.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_96535951
Precies, doe het niet, de kwaliteit van de materialen is zo onbeschrijfelijk slecht bij die dingen. Alles is te dun en te zwak.

Het ontwerp zelf is trouwens wel goed, als het maar wat degelijker uitgevoerd zou zijn.
pi_96603450
Nou nou wel erg negatief hier iedereen...
Mijn schoonvader had in een opwelling een Chinese scooter (Yiying 50qt-15) gekocht, maar na 3 ritjes (totaal 25 km) vond hij het toch "te eng" (hij is 70) en vervolgens heeft dat ding 1,5 jaar in de tuin gestaan (buiten dus).
Wij (vriendin +ik) hebben hem toen (nu 2 jaar geleden) maar naar Amsterdam gehaald en sindsdien gebruiken wij hem. Na al die tijd stilstaan moet het starten met de kickstart, maar daarna liep hij prima!

Inmiddels rijd ik er bijna dagelijks op en ik heb 4000 km gemaakt. In al die tijd heb ik hem één keer naar de garage gebracht (vorig voorjaar) voor een onderhoudsbeurt + nieuw startrelais, achterlicht relais, accu, en filters+olie wat ¤100,- kostte en sindsdien doet ie het weer fantastisch!
Deze winter 3 maanden niet gebruikt en nix geen voorzorgsmaatregelen genomen, maar toen de sneeuw weer verdwenen was met een kickstartje aan de praat gekregen en nu alweer 3 maanden geen vuiltje aan de lucht.

De scooter staat altijd buiten bij ons en van 'doorroesten' is absoluut geen sprake, alleen wat verchroomde onderdelen dingen.
Uiteraard zijn er wel een paar kleinigheden te melden zoals de gaskabel die een paar keer bleef hangen, het licht wat het soms niet doet (3x knopje heen en weer en het is opgelost), benzinemeter blijft hangen (dus beetje inschatten wanneer je moet tanken) maar goed daar is echt prima mee te rijden.

Ik heb de scooter uiteraard gratis gekregen en ben daarom misschien wat midner kritisch, maar als deze stuk gaat/gestolen wordt koop ik echt de volgende dag weer een chinese scooter! (voor 1/6 van de prijs van een Vespa)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')