abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:11:02 #276
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_96487053
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:10 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Beetje simpel natuurlijk wat je nu zegt. Soms kan pijn simpelweg niet overgaan.
Ik zeg toch ook kan? Ik zeg nergens dat het 100% zeker over gaat :?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:11:52 #277
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_96487074
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:09 schreef Samzz het volgende:

[..]

Pijn kan over gaan.
ligt aan de oorzaak. sommige oorzaken zijn zo diep dat ze simpelweg niet overgaan. fysieke pijn kan overgaan, ja. maar mentale pijn blijft meestal je hele leven hangen.
pi_96487104
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:11 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook kan? Ik zeg nergens dat het 100% zeker over gaat :?
Dat maakt je opmerking toch irrelevant? Ik denk dat de mensen die zelfmoord plegen juist niet meer het gevoel hebben dat de pijn nog over gaat...
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:15:39 #279
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_96487196
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:12 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Dat maakt je opmerking toch irrelevant? Ik denk dat de mensen die zelfmoord plegen juist niet meer het gevoel hebben dat de pijn nog over gaat...
Ook dat gevoel kan weggaan. :) Er zijn ook mensen die aan zelfmoord hebben gedacht, het ook daadwerkelijk geprobeerd hebben maar de zin van het leven weer zien.

Het is dus niet altijd egoïstisch iemand van zelfmoord te behouden.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:16:04 #280
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_96487207
zelfmoord is wel de ultieme stap om te nemen, en dat zal men niet doen om een gedeukt ego, of een kapot gegooid glas.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:16:46 #281
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_96487233
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:16 schreef Under_Score het volgende:
zelfmoord is wel de ultieme stap om te nemen, en dat zal men niet doen om een gedeukt ego, of een kapot gegooid glas.
No shit :') I've had my fair share of suicidal persons.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:17:55 #282
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_96487271
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:15 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ook dat gevoel kan weggaan. :) Er zijn ook mensen die aan zelfmoord hebben gedacht, het ook daadwerkelijk geprobeerd hebben maar de zin van het leven weer zien.

Het is dus niet altijd egoïstisch iemand van zelfmoord te behouden.
proberen mag je het altijd natuurlijk, maar dan wel proberen om iemand de andere kant van het leven te laten zien, laten zien dat er wel iets is om voor te leven. iets om door te gaan. en niet iemand tegenhouden om jezelf de pijn te besparen.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:21:09 #283
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_96487401
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:17 schreef Under_Score het volgende:

[..]

proberen mag je het altijd natuurlijk, maar dan wel proberen om iemand de andere kant van het leven te laten zien, laten zien dat er wel iets is om voor te leven. iets om door te gaan. en niet iemand tegenhouden om jezelf de pijn te besparen.
Waarom denk jij dat dat een verschil is? Want volgens mij is het dat niet. Want als het je niks zou schelen zou je zo iemand ook niet zelfmoord uit zijn/haar hoofd gaan praten.

Je praat het iemand uit zijn/haar hoofd omdat je diegene niet kan missen en het dus pijn gaat doen als hij/zij weg is.
pi_96487509
Hmm, als ik zou zien dat iemand zelfmoord zou willen plegen en die persoon is onbekend, zal ik die persoon er zelfs van proberen te weerhouden. Lijkt mij ook logisch, maar als iemand écht dood wilt, geen uitweg meer ziet en alleen maar pijn heeft (door welke reden dan ook) en geen enkele hulp meer zin heeft, dan maakt die persoon er hoe dan ook tóch wel een eind aan. Hoe hard het ook klinkt en wat je ook probeert..
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:25:31 #285
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_96487560
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:23 schreef iwannabehigh het volgende:
Hmm, als ik zou zien dat iemand zelfmoord zou willen plegen en die persoon is onbekend, zal ik die persoon er zelfs van proberen te weerhouden. Lijkt mij ook logisch, maar als iemand écht dood wilt, geen uitweg meer ziet en alleen maar pijn heeft (door welke reden dan ook) en geen enkele hulp meer zin heeft, dan maakt die persoon er hoe dan ook tóch wel een eind aan. Hoe hard het ook klinkt en wat je ook probeert..
Oh, allicht. Maar van een vreemde kan het mij geen flikker schelen als hij/zij zelfmoord pleegt. Van een vriend/vriendin/familie/maakerwatvan wel. En zo iemand zal je dus altijd willen stoppen om de reden dat je diegene niet wilt missen.

Dat is niet egoïstisch, dat is liefde. :)
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:26:16 #286
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_96487578
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:21 schreef Samzz het volgende:

[..]

Waarom denk jij dat dat een verschil is? Want volgens mij is het dat niet. Want als het je niks zou schelen zou je zo iemand ook niet zelfmoord uit zijn/haar hoofd gaan praten.

Je praat het iemand uit zijn/haar hoofd omdat je diegene niet kan missen en het dus pijn gaat doen als hij/zij weg is.
dus verlang jij maar dat de ander met zijn pijn door blijft leven omdat jij hem gaat missen. missen ga je hem toch als hij zou overlijden. daar is ook niks mis mee, maar als de een met een ondragelijke pijn niet meer wil leven en jij van hem verlangt dat hij dat toch maar doet omdat jij hem gaat missen is ook niet de juiste instelling. tuurlijk kan je hem er van af proberen te praten, maar toch niet alleen omdat jij hem gaat missen en van hem verlangt zijn gevoelens aan de kant te zetten voor die van jou. probeer dan met een oplossing voor het probleem te komen, de reden voor zijn depressie weg te nemen.
pi_96487670
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:25 schreef Samzz het volgende:

[..]

Oh, allicht. Maar van een vreemde kan het mij geen flikker schelen als hij/zij zelfmoord pleegt. Van een vriend/vriendin/familie/maakerwatvan wel. En zo iemand zal je dus altijd willen stoppen om de reden dat je diegene niet wilt missen.

Mij ook niet, maar toch zou ik die persoon er wel van proberen te weerhouden.. :P Het is ook niet egoïstisch (vind ik), maar als de persoon in kwestie toch echt dood wilt, doet die persoon sowieso nog wel een poging. Soms heeft hulp geen zin. Helaas.
pi_96487722
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:25 schreef Samzz het volgende:

[..]

Wat probeer je nou te zeggen dan, want ik snap je niet helemaal?
Volgens mij gaat het hier om de reactie en kijk op een (geslaagde) zelfmoord(poging).
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:30:07 #289
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_96487725
er is ook niks mis met iemand ervan te weerhouden zelfmoord te plegen, als de redenen waarom maar juist zijn.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:31:23 #290
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_96487784
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:26 schreef Under_Score het volgende:

[..]

dus verlang jij maar dat de ander met zijn pijn door blijft leven omdat jij hem gaat missen. missen ga je hem toch als hij zou overlijden. daar is ook niks mis mee, maar als de een met een ondragelijke pijn niet meer wil leven en jij van hem verlangt dat hij dat toch maar doet omdat jij hem gaat missen is ook niet de juiste instelling. tuurlijk kan je hem er van af proberen te praten, maar toch niet alleen omdat jij hem gaat missen en van hem verlangt zijn gevoelens aan de kant te zetten voor die van jou. probeer dan met een oplossing voor het probleem te komen, de reden voor zijn depressie weg te nemen.
Nee, ik verlaag mij helemaal niet. Want als diegene dat wil zal hij/zij het toch wel doen. Maar ik zal er wel alles aan doen diegene ervan te weerhouden, voor hem/haar, maar ook voor mijzelf. :)

Dan ben ik maar een egoïst. Kan me niks schelen.
pi_96487802
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:30 schreef Under_Score het volgende:
er is ook niks mis met iemand ervan te weerhouden zelfmoord te plegen, als de redenen waarom maar juist zijn.
Ik denk eerlijk gezegd dat die redenen voor de ander altijd legitiem zullen zijn. Kan mij niet voorstellen dat een vriend denkt: klote, ik heb over 5 dagen een feestje en heb geen zin om vroeg op te moeten staan die dag.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:32:23 #292
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_96487816
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:30 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Wat probeer je nou te zeggen dan, want ik snap je niet helemaal?
Volgens mij gaat het hier om de reactie en kijk op een (geslaagde) zelfmoord(poging).
Je kan toch lezen? Ik zeg dat ik familie/vrienden/mensen die me nastaan altijd zal willen stoppen als diegene zelfmoord wil plegen.

Als diegene dat alsnog doet, is dat zijn/haar keuze.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:32:57 #293
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_96487831
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:30 schreef Under_Score het volgende:
Tenzij je iemand wil weerhouden van een impulsieve daad, kan ik me niet voorstellen met welke andere 'juiste reden' je dit kan verantwoorden.
Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
pi_96487913
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:32 schreef Samzz het volgende:

[..]

Je kan toch lezen? Ik zeg dat ik familie/vrienden/mensen die me nastaan altijd zal willen stoppen als diegene zelfmoord wil plegen.

Als diegene dat alsnog doet, is dat zijn/haar keuze.
Ik kan lezen, maar je omschrijft het zo vaag. Blijkt ook nog eens dat het meer dan logisch is wat je post, terwijl je doet alsof het heel opzienbarend is.

Ik heb hier eentje in de buurt rondlopen die het geluk had dat hij 3x werd geholpen. Eén keer is dus best egoïstisch.. :)
pi_96487919
of ze maken het voor psychiaters legaal en je bent van al dit gezeik af, komt een oud/ziek iemand die het niet meer aankan (vooral bij uitzichtloos lijden) vindt ik dat het zeker moet kunnen, sommige mensen gaan zoiezo dood, waarom laten lijden?

jonge/gezonde mensen zullen in dit geval misschien wel eerder naar een psychiater stappen dan voor een trein springen, scheelt mensen trauma's en het kan voorkomen worden. met nadruk op dit voorkomen(ompraten) bij de psychiaters...

naja is maar een rare hersenkronkel:P
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:35:35 #296
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_96487932
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:32 schreef IceBeach het volgende:

[..]

Tenzij je iemand wil weerhouden van een impulsieve daad, kan ik me niet voorstellen met welke andere 'juiste reden' je dit kan verantwoorden.
zoals ik al eerder zei, iemand zal geen zelfmoord plegen om een paot T-Shirt of omdat hij een blauwtje gelopen heeft.

hoewel volgens studies wel blijkt dat de daadwerkelijke beslissing om er een punt achter te zetten impulsief is, zijn de redenen waarom, en de aanloop ernaartoe dat niet.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:35:45 #297
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_96487943
Alle redenen om iemand te stoppen komen voort uit liefde. Iemand niet kunnen missen. Als het familie/vrienden betreft, tenminste.

Maar blijkbaar is dat egoïstisch. :)
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:36:26 #298
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_96487969
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:35 schreef Samzz het volgende:
Alle redenen om iemand te stoppen komen voort uit liefde. Iemand niet kunnen missen. Als het familie/vrienden betreft, tenminste.

Maar blijkbaar is dat egoïstisch. :)
Je kan ook iemand stalken met dezelfde motieven.
Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:36:27 #299
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_96487970
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:35 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Ik kan lezen, maar je omschrijft het zo vaag. Blijkt ook nog eens dat het meer dan logisch is wat je post, terwijl je doet alsof het heel opzienbarend is.

Ik heb hier eentje in de buurt rondlopen die het geluk had dat hij 3x werd geholpen. Eén keer is dus best egoïstisch.. :)
Als het zo logisch is wat ik post, waarom snap je het dan niet? En ik doe niet alsof het opzienbarend is, ik geef juist aan dat het logisch is dat je iemand wilt stoppen.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:36:45 #300
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_96487981
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 22:36 schreef IceBeach het volgende:

[..]

Je kan ook iemand stalken met dezelfde motieven.
Oh jezus, krijg je dit soort argumenten :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')