abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96440820
Onze enige medestanders.

quote:
Indianen tegen fokverbod
- door Redactie op 06-05-2011 @ 16:50

Met vijf televisiespotjes protesteren indianen vanaf vrijdag tegen het wetsvoorstel dat het internetforum moet verbieden. De Tweede Kamer nam het voorstel in 2009 aan, maar het is nog steeds geen wet. De indianen vragen aandacht voor de 'dramatische gevolgen' van het verbod en willen compensatie.

Het wetsvoorstel is afkomstig van SP en PvdA en regelt dat alle subforums in 2024 moeten zijn gesloten. De Eerste Kamer moet het wetsvoorstel nog goedkeuren. Als de senaat dat doet, gaan circa 170 levens kapot, stelt de Nederlandse Federatie van Indianen (NFI).

"Als de politiek het fokken wil verbieden dan zijn wij bereid dat te accepteren, maar alleen als alle fokkers fatsoenlijk gecompenseerd worden voor het verlies van hun subforums", zegt directeur Wim Verhagen van de NFI. Op dit moment voorziet de wet daar niet in.

Wanneer het wetsvoorstel wordt aangenomen door de Eerste Kamer is het de eerste keer dat in Nederland een 'volledige digitale sector wordt verboden op ethische gronden', stellen de indianen. In de toelichting bij het wetsvoorstel staat dat het ethisch en moreel niet aanvaardbaar is om de fokkers, die van nature niet in groepen leven, te houden voor de productie van infinite lulz.

Al jarenlang wordt er fel gediscussieerd tussen voor- en tegenstanders van een fokverbod. Later dit jaar zet de Eerste Kamer de behandeling van het voorstel voort.
gr gr
  Forum Admin vrijdag 6 mei 2011 @ 17:15:38 #2
35723 crew  GGMM
pi_96440860
Doe maar niet.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: