Ik heb eigenlijk wel behoefte aan 9 uur slaap per nacht. Maar soms sliep ik maar 5 uurtjes... Ik hoop dat het met ongeveer drie weken weg is. En hoelang duurt het gemiddeld?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:04 schreef CantFazeMe het volgende:
Duurt altijd een tijdje maar hoelang verschilt per persoon.
Ik las ook dat het een weekje à een paar weken kost en dan zijn alle symptomen weg en voel je je weer top! Alleen slaap inhalen gaat niet. Bijslapen kan wel, en dan verdwijnen dus de symptomen zoals concentratieverlies, moeheid et cetera. Ik weet wat me te doen staat!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:37 schreef RenRen- het volgende:
Bij mij ging het heel vlug, en slaap nu heel regelmatig. Ook ben ik in het weekend niet zo moe meer. Wakker worden gaat nog steeds niet lekker, maar ik moet gewoon wat langer de tijd hebben om wakker te worden.
Vanaf welk moment begon je later naar bed te gaan dan en stortte heel je ritme in?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:48 schreef Zoheetik het volgende:
Bij mij is er inmiddels geen redden meer aan.
Heb al vanalles geprobeerd, nachtje doorhalen... werkt niet.
Elke avond vroeg naar bed (10u)... werkt niet.
Wekker zetten 's ochtens... werkt niet.
Medicijnen geprobeerd.... werkt niet
Wachten tot ik instort... werkt niet.
's Avonds niet computeren... helpt niet.
's Avonds niet meer eten.... helpt niet.
Als ik niet kan slapen rondje lopen... werkt niet.
Als ik niet kan slapen wat gaan lezen... werkt niet.
Voor het slapen gaan lezen... werkt niet.
Warme melk... werkt niet.
Thee drinken... werkt niet.
Veel water drinken overdag... werkt niet.
Gezonder eten... werkt niet.
Een dagritme hebben... werkt niet.
En zo vergeet ik vast nog wel iets.
Maar misschien werkt iets wat hierboven staat wel voor jou!
Wel erg vervelend voor je. Hoelang heb je dit al dan?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:50 schreef Zoheetik het volgende:
Ehm dat ging automatisch. Weet niet meer precies. Maar wat ik ook doe, ik heb instortperiodes, dat ik bijv. 18u slaap per 24u.
Maar goed ik ben dan ook geen echte maatstaaf daar voor (is waarschijnlijk iets anders aan de hand; ziek).
Die slaapprobs al langer dan de rest, dus iets van 8 jaar ofzo.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:52 schreef Moffol het volgende:
[..]
Wel erg vervelend voor je. Hoelang heb je dit al dan?
Oh, je hoeft je geen zorgen te maken. Op een gegeven moment weet je niet eens meer hoe het voelt om een keer niet moe, gaar en brak te zijn.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:03 schreef Moffol het volgende:
Beste Fok!kers,
Ik ga nu al zo'n drie maanden elke dag te laat naar bed (voor mijn doen). Doordeweeks varieert dit van 12 uur tot 2 uur. Ik moet er elke ochtend rond 7 uur uit. In het weekend ga ik meestal slapen rond 2 uur en slaap ik uit tot 11 à 12 uur. Ik weet niet waarom ik zo laat ga slapen. Eigenlijk omdat ik gewoon geen zin heb om naar bed te gaan... ik kan die stap niet zetten.
Het is verschrikkelijk lastig om mijn bed uit te komen en overdag, op school, kan ik me totaal niet concentreren en ben ik ontzettend moe. Ook na een nacht van tien uur (tijdens het weekend) ben ik overdag erg moe. Ik heb waarschijnlijk een groot slaaptekort opgebouwd en zie nu wel in dat dit echt veranderd moet worden.
Ik ga vanaf vandaag elke nacht goed slapen en een stuk vroeger naar bed om mijn ritme te veranderen. Hoelang zal het ongeveer duren voordat ik me weer beter voel? Dus niet zo moe en futloos overdag..
Kan ik trouwens spreken van een chronisch slaaptekort?
Btw, ik ben zestien jaar.
Kun je gewoon krijgen bij de drogisterij, sleepzz heet het.quote:Op zondag 8 mei 2011 18:41 schreef HellsMaw het volgende:
Ga naar de apotheek en vraag om melatonine. Als je elke dag om 9 uur een pilletje neemt en dan om 10 uur gaat slapen, ben je binnen 1-2 weken weer fit! Ik zat in dezelfde situatie als jij, kon me ook niet concentreren enzo en mijn geheugen ging erg achteruit... Kenmerken van een groot slaaptekort. Maar kijk maar even of je aan melatonine kan komen, volgens mij moet je eerst naar de huisarts maar of dat echt nodig is weet ik niet.
Succes
Maar als je er dan mee stopt kon je dan wel zonder het slapen? Is het er puur voor om je ritme aan te passen en als je dan na 1-2 weken stopt je er gewoon zonder mee kunt slapen op normale bed tijden?quote:Op zondag 8 mei 2011 18:41 schreef HellsMaw het volgende:
Ga naar de apotheek en vraag om melatonine. Als je elke dag om 9 uur een pilletje neemt en dan om 10 uur gaat slapen, ben je binnen 1-2 weken weer fit! Ik zat in dezelfde situatie als jij, kon me ook niet concentreren enzo en mijn geheugen ging erg achteruit... Kenmerken van een groot slaaptekort. Maar kijk maar even of je aan melatonine kan komen, volgens mij moet je eerst naar de huisarts maar of dat echt nodig is weet ik niet.
Succes
Nee, een slaapstoornis heb ik niet want ik kan hartstikke goed slapen alleen ik blijf gewoon computeren, beetje dom. Voordat ik 'expres' laat naar bed ging sliep ik namelijk hartstikke goed en was ik gewoon fit, en ook nu slaap ik goed alleen te weinig omdat ik te laat ga!quote:Op zondag 8 mei 2011 20:06 schreef HellsMaw het volgende:
Ja, puur voor je ritme. Als het niet helpt heb je niet zomaar een slaaptekort, maar een slaapstoornis die voor een slaaptekort zorgt. Na die 1-2 weken zit je als je alles goed hebt gedaan weer in je ritme, maar om in dat ritme te blijven moet je wel elke dag (schooldagen) rond 10-11 uur al naar bed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |