Turquaz52 | vrijdag 6 mei 2011 @ 10:15 |
Hey Fokkers, Voorlopig geen projecten meer vanuit mijn kant, maar waar ik me de laatste 4 maanden mee heb bezig gehouden is een beetje het ombouwen van een bestaande benzine/diesel auto naar Electro. Heel simpel gezegd in Jip en Janneke taal houdt het in dat je de originele motor er uit haalt, Electromotor op de (originele) versnellingsbak aansluit en de accu's in de kofferbak of ook onder de motorkap dumpt. ![]() ![]() ![]() Hoe realistisch is dit mbt. het omkeuren bij de RDW? En het patent als je evt. op productie gaat net zoals bijvoorbeeld LPG ombouw boeren en in dit geval Electro ombouw sleutelturk boer? ![]() Groetjes, Turq | |
DutchErrorist | vrijdag 6 mei 2011 @ 10:18 |
Heb je weer een nieuw projectje ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 6 mei 2011 @ 10:19 |
Nee nog voorlopig niet ![]() | |
.SP. | vrijdag 6 mei 2011 @ 10:32 |
waarom op de versnellingsbak aansluiten? Ik dacht dat een van de grote voordelen van EV is dat je geen versnellingen nodig hebt. Volgens mij bestaan er al commerciele bedrijven die iets soortgelijks aanbieden. Neemt niet weg dat het een erg leuk project zou kunnen zijn! | |
ellevehC86 | vrijdag 6 mei 2011 @ 10:32 |
Als je je er al 4 maanden mee bezig hebt gehouden moet je het antwoord inmiddels ook wel hebben ![]() | |
Daniel1976 | vrijdag 6 mei 2011 @ 10:41 |
kicken. Worden de accu's niet te warm zo? En wat is de axiradius? | |
Turquaz52 | vrijdag 6 mei 2011 @ 11:07 |
pff ik weet het niet, het plan wat ik beetje geschetst heb is 2 Electro motoren gebruiken. 1tje van 50 PK en de ander van 100PK, de 50PK drijft de auto constant aan en met een magneet koppeling wel verbonden met de 100PK motor, op het moment dat je een knop omzet of een kickdownknop indrukt schakelt ie de andere motor ook in en magneetkoppelling zodat hij de andere motor hulp bied. Ik dacht aan een actieradius van +/- 100km en evt. 150 als upgrade pack oid.. En dat de accu's warm worden is alleen maar beter, want iets moet het interieur warm houden als je de knop omzet..: | |
Turquaz52 | vrijdag 6 mei 2011 @ 11:07 |
Ja en van welk bron? | |
.SP. | vrijdag 6 mei 2011 @ 11:31 |
http://www.google.co.uk/s(...)ial&client=firefox-a | |
Catch22- | vrijdag 6 mei 2011 @ 11:54 |
Dit is waar jij op hebt zitten broeden in de jilla dus? | |
Dangel | vrijdag 6 mei 2011 @ 12:15 |
![]() | |
Sounddragon | vrijdag 6 mei 2011 @ 12:22 |
Flame-, troll- en andere laatdunkende posts mogen achterwege blijven laten aub ![]() | |
ellevehC86 | vrijdag 6 mei 2011 @ 14:08 |
RDW Typegoedkeuring | |
Turquaz52 | vrijdag 6 mei 2011 @ 17:07 |
kon dat boek niet vinden in de bieb | |
Turquaz52 | vrijdag 6 mei 2011 @ 17:08 |
Maare hoe zit dat nou met het wijzigen van het product waar je het patent niet van hebt..? Dus bij wijze van een BMW blok er uit lepelen en een Electro motor er in gooien, is dat om te keuren of niet? | |
Turquaz52 | zondag 8 mei 2011 @ 14:16 |
? | |
AltijdweerEMMER | zondag 15 mei 2011 @ 19:10 |
Is om te keuren. Wel moet je volledige elektrische installatie volledig voldoen aan de nen normen omgegaande auto elektronica, afschermins storing, los kunnen halen van de voedingsspanning enz... Verder omdat er geen typegoedkeuring is van de bmw die elektromotoren moet de wagen een volledige keuring ondergaan dus inclusief weggegedrag enz. Succes. Ps weet nu waarom ik je al een tijd niet gezien heb op de sloop, dacht dat je de beamer in elkaar gereden had. | |
ZwartmetSuiker | zondag 15 mei 2011 @ 21:34 |
RDW contacteren, zij zijn erg behulpzaam. | |
Turquaz52 | zondag 15 mei 2011 @ 22:03 |
Hmmm dat is intressant. En mij niet meer gezien op de sloop? Mag ik vragen of we elkaar kennen of elkaar gesproken hebben..? BMW leeft nogsteeds, IS nogsteeds van MIJ, maar alleen op papier denk ik.. | |
Gokhan03 | maandag 16 mei 2011 @ 01:16 |
Hoe zit het met wegenbelasting dan? | |
ZwartmetSuiker | maandag 16 mei 2011 @ 10:12 |
Gaat op gewicht hè. edit: oh zo qua uitstoot. Ja da's een leuke ![]() | |
Metro2005 | maandag 16 mei 2011 @ 11:51 |
TVP Denk dat het wel te keuren is maar wel n.a.v. een uitgebreide test inderdaad. Zou gewoon eens bellen met het RDW. | |
2cv | maandag 16 mei 2011 @ 13:34 |
![]() ![]() | |
ZwartmetSuiker | maandag 16 mei 2011 @ 13:36 |
Bij mij wel. | |
Turquaz52 | maandag 16 mei 2011 @ 17:34 |
Ik ga er van uit dat het dan belasting vrij wordt.. Daar streef ik dan ook na uit.. ![]() Als ik hier evt. patent op kan krijgen en een productie kan opstarten (net zoals LPG inbouw bedrijven) wil ik een EV-Ombouw bedrijf starten voor elke auto, ongeacht merk/type. FWD of RWD, desnoods 4WD.. | |
ZwartmetSuiker | maandag 16 mei 2011 @ 20:37 |
Is het RDW dan nog een obstakel? | |
Resistor | maandag 16 mei 2011 @ 20:46 |
Verdiep je eerst een beetje in de materie, je bent niet de eerste: je wilt wat http://www.plug-incars.nl/ al doet. En nog een interessante website: http://www.zerauto.nl/blo(...)u-s-en-prijzen-warni voor het berekenen van de accu's (en de rest van die site is ook zeer de moeite van het lezen waard) ![]() | |
Gokhan03 | dinsdag 17 mei 2011 @ 09:30 |
Turq wordt ook een hybrid homotje ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 17 mei 2011 @ 17:40 |
Hasiktir la kavat. No Hybrid. Full EV. ![]() | |
fathank | vrijdag 20 mei 2011 @ 13:50 |
Ik zou een optionele aanhanger ontwerpen met een generatorset voor als je bijv naar Spanje wil met dat ding. | |
Turquaz52 | vrijdag 20 mei 2011 @ 20:08 |
Ik wil een 2 pittertje koppelen aan een generatortje onder de motorkap ![]() |