En dit verandert niks aan de kwaliteit van de verbinding?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:11 schreef GroeneGod het volgende:
aders 1,2,3 en 6 aansluiten...
(dat is, als je op de plug kijkt aan de kant van de koperen strips, het lipje hangt dus naar beneden)
Dat zal idd ons last resort redmiddel zijn :pquote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:06 schreef Innisdemon het volgende:
Kun je die kabel niet vervangen door een Cat5(e)?. Eraan knopen en trekken maar?
Ok, ik denk ik vraag het maar even voordat je een router probeert aan te sluiten die niet gaat werkenquote:
Wat hij zei !quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:06 schreef Innisdemon het volgende:
Kun je die kabel niet vervangen door een Cat5(e)?. Eraan knopen en trekken maar?
Nee hoor, gewoon full duplex. Fast Ethernet over koper gebruikt maar 2 paar aders, op de RJ45 connector aangesloten op pin 1, 2, 3 en 6. De overige vier worden helemaal niet gebruikt (tenzij je ook power over ethernet gebruikt bijvoorbeeld, maar dat staat los van het netwerksignaal). Er zijn genoeg netwerkkaarten die zelfs maar 4 pinnetjes in de connector hebben.quote:
Duidelijkquote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:00 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon full duplex. Fast Ethernet over koper gebruikt maar 2 paar aders, op de RJ45 connector aangesloten op pin 1, 2, 3 en 6. De overige vier worden helemaal niet gebruikt (tenzij je ook power over ethernet gebruikt bijvoorbeeld, maar dat staat los van het netwerksignaal). Er zijn genoeg netwerkkaarten die zelfs maar 4 pinnetjes in de connector hebben.
Jajajaja, het RJ45 gebruik is er met de jaren ingeslopen, maar da's overal wel zo, zelfs in het gros van alle technische netwerkdocumentatiequote:
gigabit gebruikt ook maar vier aders. Alleen zal de overspraak van deze kabel te hoog zijn om dat te bereiken.quote:
Nee, dat is een verwarring die ontstaan is na de introductie van Cat5 kabel. De voorganger, cat3, had aan twee aders genoeg. Cat5 had er 8. Cat5 is geschikt voor 100mbit, cat3 niet. Daardoor is het beeld ontstaan dat er 8 adres nodig zijn voor 100mbit, maar dat is niet zo. Alleen over aders 1,2,3&6 gaat data.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:02 schreef HostiMeister het volgende:
Volgens mij wel, maar dan zit je met een lijn van 10mbit. Maar dit is heel lang geleden voor mij dus ik kan het ook goed mis hebben
dus als je je rj45 connectors slordig afknijpt, en 4,5,7 en 8 werken niet, dan maakt dat niks uit?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:00 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon full duplex. Fast Ethernet over koper gebruikt maar 2 paar aders, op de RJ45 connector aangesloten op pin 1, 2, 3 en 6. De overige vier worden helemaal niet gebruikt (tenzij je ook power over ethernet gebruikt bijvoorbeeld, maar dat staat los van het netwerksignaal). Er zijn genoeg netwerkkaarten die zelfs maar 4 pinnetjes in de connector hebben.
Ze zijn er idd alleen voor extra toepassingen, zoals PoE.quote:Op zondag 8 mei 2011 04:38 schreef Maarten1 het volgende:
dus als je je rj45 connectors slordig afknijpt, en 4,5,7 en 8 werken niet, dan maakt dat niks uit?
waarom zijn ze er dan? vast niet puur voor PoE toch?
\quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:47 schreef FredvZ het volgende:
[..]
gigabit gebruikt ook maar vier aders. Alleen zal de overspraak van deze kabel te hoog zijn om dat te bereiken.
[..]
Nee, dat is een verwarring die ontstaan is na de introductie van Cat5 kabel. De voorganger, cat3, had aan twee aders genoeg. Cat5 had er 8. Cat5 is geschikt voor 100mbit, cat3 niet. Daardoor is het beeld ontstaan dat er 8 adres nodig zijn voor 100mbit, maar dat is niet zo. Alleen over aders 1,2,3&6 gaat data.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |