ESFmagazine.nl
NEDERLAND
Dennis van Eersel: Ik geef het de 3JS te doen, aantreden na twee uitmuntende optredens van Bosnië en Oostenrijk. Dit gaat veel punten van de televoters afsnoepen, vrees ik. De kleding is in elk geval tip-top, kijk maar HIER voor een foto van hun twitterpagina. Ziet er goed uit nietwaar? Ten opzichte van de eerste repetitie is er wel meer beweging op het podium, met synchroon klappende backings! De tv-camera’s pikken dit goed op en het wordt dus goed in beeld gebracht, op een paar kleine details na. Dat komt wel goed, de 3JS zijn professionele muzikanten en weten wel hoe ze de camera moeten pakken. Onderstaande video geeft niet zo’n heel goed beeld over hoe het er donderdag uit ziet, dus ik raad iedereen aan om later ook even de video op de officiële songfestival-website te bekijken. Dat geeft iets meer duidelijkheid. Concluderend: Het blijft allemaal wat basic en Nederland moet het daardoor denk ik echt van de jury-votes hebben. Voor mij blijven de 3JS een kanshebber voor een plek in de finale, maar ik lijk een roepende in de woestijn, als ik de beoordelingen op andere websites lees… Sorry, maar ik ben gematigd positief na deze doorloop.
Gert Waterink: Er is zowaar geluisterd naar onze kritiek (Tenminste, je zou het bijna denken)! Gelukkig zijn de lelijke gele en paarse spotlights weg. Daarvoor in de plaats komt het LED-plafond wat meer naar beneden, waardoor de 3JS en de backings beschenen worden met mooiere witte en donkerblauwe spots. De LED-achtergrond laat nu goudgele ‘regen’ zien gedurende het reffrein. Qua belichting is dit dus een hele verbetering. De 3JS dragen nu ook hun definitieve kledij, waarbij leadzanger Jan Dulles beter opvalt met z’n witte Oger-pak met donkerzwart overhemd. Vocaal was het ook beter dan tijdens de eerste repetitie. Ook leuk dat de backing vocals nu mee naar voeren komen om het publiek erbij te betrekken. Dit is nu van een gegarandeerde zittenblijver een borderline qualifier geworden. En dat is redelijk positief.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY