 
		 
			 
			
			
			Dit zou alleen zo zijn wanneer het vliegtuig op de constante snelheid zou vliegen waarmee het de geluidsbarriere doorbreekt.quote:Op donderdag 5 mei 2011 15:01 schreef Schuifpui het volgende:
Elke keer gaat het weer fout bij harde knallen en discussies over vliegtuigen die supersoon vliegen.
Even een paint ter verduidelijking. Overal waar het vliegtuig langs komt hoor je een knal, niet alleen wanneer het vliegtuig Mach 1 passeert.
[ afbeelding ]
De persoon rechts hoort een knal op het moment dat de schokgolf passeert. De persoon links hoort nog niets.
[ afbeelding ]
Enige tijd later wanneer het vliegtuig nog steeds supersoon vliegt, hoort de persoon links de knal.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			zucht.. neequote:Op donderdag 5 mei 2011 15:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dit zou alleen zo zijn wanneer het vliegtuig op de constante snelheid zou vliegen waarmee het de geluidsbarriere doorbreekt.
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			quote:Op donderdag 5 mei 2011 15:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Als die knal er constant zou zijn wanneer het vliegtuig sneller dan het geluid vliegt zou dat ding uit elkaar vallen.
 
    
   
   
  
			 
			
			
			Waarom denk je dat vliegtuigen zo snel mogelijk door de geluidsbarriere moeten vliegen als ze supersonisch willen gaan?quote:
 
			 
			
			
			Waarom zou je verplaasten met een snelheid van meer dan de geluidsbarriere maar eenmaal een knal geven dan volgens jou. Het doppler effect hebben natuurkundigen ook maar uit hun duim gezogen zeker.quote:Op donderdag 5 mei 2011 15:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom denk je dat vliegtuigen zo snel mogelijk door de geluidsbarriere moeten vliegen als ze supersonisch willen gaan?
 
			 
			
			
			Omdat vliegen rond Mach 1 niet efficient is vanwege hoge weerstand.quote:Op donderdag 5 mei 2011 15:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom denk je dat vliegtuigen zo snel mogelijk door de geluidsbarriere moeten vliegen als ze supersonisch willen gaan?
 
			 
			
			
			Dus een beetje te vergelijken met een boot die wanneer die gaat planeren en in principe over zijn eigen golf heen is gegaan.quote:Op donderdag 5 mei 2011 15:32 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Omdat vliegen rond Mach 1 niet efficient is vanwege hoge weerstand.
[ afbeelding ]
Cdw is de weerstandscoefficient door wave drag.
 
			 
			
			
			België Faalquote:l1nws L1 NWS
De knal is veroorzaakt door Belgische straaljagers die 50km ten zuiden van de landsgrens door de geluidsbarrière zijn gegaan. #boem
 
											 
			 
			
			
			Goed zo.quote:
 
 Voornamelijk doordat stukken stroming rond de vleugels wel supersoon zijn en andere weer niet, dat veroorzaakt heel veel extra schokgolven. Er zijn wel veel analogieën tussen watergolven en geluidsgolven, maar ik heb niet zo veel verstand van boten.quote:Op donderdag 5 mei 2011 15:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus een beetje te vergelijken met een boot die wanneer die gaat planeren en in principe over zijn eigen golf heen is gegaan.
 De golven achter een boot hebben vaak ook een V vorm, net als de schokgolf achter een straaljager. Die hoek verandert op eenzelfde manier met de snelheid.
  De golven achter een boot hebben vaak ook een V vorm, net als de schokgolf achter een straaljager. Die hoek verandert op eenzelfde manier met de snelheid.
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Staat je tv er nog?quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:16 schreef Refragmental het volgende:
Okay, dus dat was dat geluid wat ik hoorde toen ik aan douchen was.
Leek net of iemand keihard met de deur sloeg.... terwijl niemand anders thuis was.
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |