Ik spreek uit ervaring dat je niet perse mensen leert kennen via sporten en voor mij is het ook niet altijd ontspanning. Het ligt er natuurlijk wel aan welke sport je gaat doen, maar roep niet meteen dat het alles op lost, want dat doet het niet voor iedereen (sorry moest ik ff kwijtquote:Op zondag 29 mei 2011 23:02 schreef 045represent het volgende:
summer2bird, ik heb je hele verhaal en het hele topic gelezen... heeft me wel ontroerd en vind t superknap van je dat je de OP aan je psycholoog en moeder hebt laten lezen! Alleen jammer om dan nu je laatste post te lezen...
Mijn tips voor wat je allemaal hebt gezegd in je laatste post:
Ga sporten! Geloof het of niet, maar het is echt iets waarmee je je kan ontwikkelen! Lekker je hoofd leeg maken, je kan een beetje afvallen en dus een prachtig lichaam creeeren wat je ook weer meer zelfvertrouwen geeft en last but not least: sport is een van de makkelijkste manieren om contacten te leggen met mensen. Als je bent 't sporten heb je altijd iets om over te praten met de mensen die op dat moment ook zijn 't sporten! Verder is het natuurlijk ook nog een leuk gespreksonderwerp voor bijvoorbeeld op school.
Als je met dit sport-idee door wil gaan, laat me wat weten! Ik weet aardig veel van sporten en de gezonde voeding die je daarbij moet gebruiken, dus ik kan je nog genoeg tips geven als je hiermee door wil gaan!
Heel veel succes met alles!
 )
 )

Ach, ik las laatst nog een topic over lopen in de nacht...quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:47 schreef Spacekitten het volgende:
[..]
Ik spreek uit ervaring dat je niet perse mensen leert kennen via sporten en voor mij is het ook niet altijd ontspanning. Het ligt er natuurlijk wel aan welke sport je gaat doen, maar roep niet meteen dat het alles op lost, want dat doet het niet voor iedereen (sorry moest ik ff kwijt)
 als je moe ben ga je gewoon wandelen, geen tijdsdruk... gewoon genieten van de rust en je omgeving, je doet het dus niet zozeer omdat je betere conditie wilt krijgen, maar gewoon omdat het chill is
 als je moe ben ga je gewoon wandelen, geen tijdsdruk... gewoon genieten van de rust en je omgeving, je doet het dus niet zozeer omdat je betere conditie wilt krijgen, maar gewoon omdat het chill is  

Klopt dat het niet alles oplost, maar het geeft je wel een zetje in de rug.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:47 schreef Spacekitten het volgende:
[..]
Ik spreek uit ervaring dat je niet perse mensen leert kennen via sporten en voor mij is het ook niet altijd ontspanning. Het ligt er natuurlijk wel aan welke sport je gaat doen, maar roep niet meteen dat het alles op lost, want dat doet het niet voor iedereen (sorry moest ik ff kwijt)

Ook heb ik steeds vaker zo'n gevoel in mijn keel dat er een slijmprop ofzo inzit. En ook het gevoel dat er iets zwaars op mijn hoofd ligt wat mij naar beneden trekt.
 Ook heb ik steeds vaker zo'n gevoel in mijn keel dat er een slijmprop ofzo inzit. En ook het gevoel dat er iets zwaars op mijn hoofd ligt wat mij naar beneden trekt.

Is hier iets aan vooraf gegaan? Zoniet; Op zon moment mag je ook best een beetje boos worden op je ouders, want dit slaat nergens op. Zij zijn degene die echt om je geven en dan doe je zoiets niet. Als je moeder graag gekookte eieren wil, kan ze die ook best zelf maken toch?quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:00 schreef summer2bird het volgende:
Hi, wederom moet ik weer even wat kwijt:
Heb vannacht slecht geslapen, nadat ik om 7 uur eindelijk in slaap viel, maakte mijn moeder om 9 uur mijn deur open en maakte mij wakker door luid in de deuropening te zeggen dat mijn vader en zij gekookte eitjes wilde. Op de vraag of dat wat later kon liep ze boos weer terug naar haar kamer.
Ik dus naar beneden, nadat ik chagarijnig mijn deur had dichtgesmeten.
Eitjes gekookt en weet terug naar bed.
Om 10 uur kom ik naar beneden en het eerste wat mij opviel was dat iedereen (paps,mams) mij negeerde. Ik ontbijt maken, en het viel mij op dat mijn moeder haar ei niet op had gegeten maar had laten liggen, mijn vader had wel alle eieren opgegeten die voor hem waren.
Ik ging naar boven, mij omkleden en toen vroeg ik aan mijn moeder waanneer ze die intakeformulieren ging ondertekenen, geen antwoord. Ze sloeg de deur van d'r kamer zelfs voor mijn neus dicht.
Ik naar beneden, ik werd helemaal doodgezwegen. Niemand antwoorde ergens op, net alsof ik er niet toe deed.
En toen vroeg ik of zij mijn intakeformulieren nog ging ondertekenen en als antwoord kreeg ik dat mijn vader zich aan mij irriteerde, ik egocentrisch ben, het nooit verteld had van die formulieren (gisteren nog gezegd, meerdere malen zelfs) en dat ik iedereen chanteerde.
Toen moest ik naar mijn kamer want mijn vader had genoeg van mij en irriteerde zich zo erg aan mij dat ik weg moest.
Ook zei mijn vader dat ik die formulieren wel kon vergeten, het was toch allemaal mijn schuld dat ik er zo laat mee kom (gisteren heb ik die krengen gekregen, kon niet eerder en morgen moeten ze ingeleverd worden)
En als klap op de vuurpijl riep mijn moeder net naar boven dat ik zachter moest huilen, anders kon ik net zo goed in de voortuin zitten, als de hele buurt het moest horen en dat ik aan het hyperventileren op een gegeven moment was, dat was ook aanstellerij.
Wat moet ik nu? Ik vervals gewoon d'r handtekening.
Als ik nu naar beneden ga wordt ik gewoon doodgezwegen. Niemand kijkt om, praat met mij.
Die formulieren zijn trouwens voor de intake van havo5.

Nee, niks aan voorafgegaan.quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:32 schreef hopelesslost het volgende:
[..]
Is hier iets aan vooraf gegaan? Zoniet; Op zon moment mag je ook best een beetje boos worden op je ouders, want dit slaat nergens op. Zij zijn degene die echt om je geven en dan doe je zoiets niet. Als je moeder graag gekookte eieren wil, kan ze die ook best zelf maken toch?
Je moet niet over je heen laten lopen, door niemand niet. Je leeft hoe je bent, als en voor jezelf. Als jij ergens wordt gebruikt en je wil dat niet, moet je het niet doen. Probeer wel de confrontatie met je ouders als die boos zijn (waarvoor ze hierbij volgens mij geen enkele reden hadden) uit de weg te gaan en ga ergens heen waar je je veilig voelt... Wellicht ander familie? Uiteindelijk komen ze wel weer bij zinnen..
Geen idee, normaal doen ze dat ook zelf, maar nu moest ik het ineens.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:05 schreef drijfhout het volgende:
Ts, waarom moet jij die eitjes koken? Waarom moet jij het ontbijt van je ouders maken? Waarom is dat jouw taak?

Daaaaaaaaaaaaaaaaamn. Wat een rotlui.quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:00 schreef summer2bird het volgende:
Hi, wederom moet ik weer even wat kwijt:
Heb vannacht slecht geslapen, nadat ik om 7 uur eindelijk in slaap viel, maakte mijn moeder om 9 uur mijn deur open en maakte mij wakker door luid in de deuropening te zeggen dat mijn vader en zij gekookte eitjes wilde. Op de vraag of dat wat later kon liep ze boos weer terug naar haar kamer.
Ik dus naar beneden, nadat ik chagarijnig mijn deur had dichtgesmeten.
Eitjes gekookt en weet terug naar bed.
Om 10 uur kom ik naar beneden en het eerste wat mij opviel was dat iedereen (paps,mams) mij negeerde. Ik ontbijt maken, en het viel mij op dat mijn moeder haar ei niet op had gegeten maar had laten liggen, mijn vader had wel alle eieren opgegeten die voor hem waren.
Ik ging naar boven, mij omkleden en toen vroeg ik aan mijn moeder waanneer ze die intakeformulieren ging ondertekenen, geen antwoord. Ze sloeg de deur van d'r kamer zelfs voor mijn neus dicht.
Ik naar beneden, ik werd helemaal doodgezwegen. Niemand antwoorde ergens op, net alsof ik er niet toe deed.
En toen vroeg ik of zij mijn intakeformulieren nog ging ondertekenen en als antwoord kreeg ik dat mijn vader zich aan mij irriteerde, ik egocentrisch ben, het nooit verteld had van die formulieren (gisteren nog gezegd, meerdere malen zelfs) en dat ik iedereen chanteerde.
Toen moest ik naar mijn kamer want mijn vader had genoeg van mij en irriteerde zich zo erg aan mij dat ik weg moest.
Ook zei mijn vader dat ik die formulieren wel kon vergeten, het was toch allemaal mijn schuld dat ik er zo laat mee kom (gisteren heb ik die krengen gekregen, kon niet eerder en morgen moeten ze ingeleverd worden)
En als klap op de vuurpijl riep mijn moeder net naar boven dat ik zachter moest huilen, anders kon ik net zo goed in de voortuin zitten, als de hele buurt het moest horen en dat ik aan het hyperventileren op een gegeven moment was, dat was ook aanstellerij.
Wat moet ik nu? Ik vervals gewoon d'r handtekening.
Als ik nu naar beneden ga wordt ik gewoon doodgezwegen. Niemand kijkt om, praat met mij.
Die formulieren zijn trouwens voor de intake van havo5.

Wat een werk.
 Wat een werk. 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |