abonnement Unibet Coolblue
pi_101485001
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 september 2011 10:31 schreef rubje het volgende:
zo te zien trekt de economie weer aan want de big 4 zijn weer driftig aan het recruteren... ;)

succes met de kutklussen als beginnende nobody daar binnen :D
Haha, zo te zien is iemand gefrustreerd omdat hij niet door de selecties is gekomen? _O-
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_101493346
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 september 2011 10:31 schreef rubje het volgende:
zo te zien trekt de economie weer aan want de big 4 zijn weer driftig aan het recruteren... ;)

succes met de kutklussen als beginnende nobody daar binnen :D
Ja, met dat denigrerende toontje kom je er wel..

Enfin, vandaag mijn tweede gesprek gehad bij PwC wat eigenlijk precies hetzelfde was als mijn eerste gesprek alleen dan in het engels (de partner was een Amerikaan). Leuk gesprek, waarin ik geen case of dergelijke heb gekregen. We hebben het meer over mijn liefde voor fotografie gehad dan over mijn vakinhoudelijke kennis. Wel een goed gevoel aan overgehouden, en ik verwacht volgende week wel een aanbieding (een beetje zelfvertrouwen kan geen kwaad). Of ik het ook ga doen is een tweede, dat laat ik mede afhangen van nog enkele andere sollicitaties.
pi_101501828
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 16:42 schreef Ravvie het volgende:

[..]

Ja, met dat denigrerende toontje kom je er wel..

Enfin, vandaag mijn tweede gesprek gehad bij PwC wat eigenlijk precies hetzelfde was als mijn eerste gesprek alleen dan in het engels (de partner was een Amerikaan). Leuk gesprek, waarin ik geen case of dergelijke heb gekregen. We hebben het meer over mijn liefde voor fotografie gehad dan over mijn vakinhoudelijke kennis. Wel een goed gevoel aan overgehouden, en ik verwacht volgende week wel een aanbieding (een beetje zelfvertrouwen kan geen kwaad). Of ik het ook ga doen is een tweede, dat laat ik mede afhangen van nog enkele andere sollicitaties.
Mooi dat je gesprek goed is gegaan! Volgens mij zijn gesprekken die juist totaal niet over het werk gaan de beste, hopelijk krijg je die aanbieding :)
  vrijdag 2 september 2011 @ 21:00:40 #279
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_101503449
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 september 2011 10:31 schreef rubje het volgende:
zo te zien trekt de economie weer aan want de big 4 zijn weer driftig aan het recruteren... ;)

succes met de kutklussen als beginnende nobody daar binnen :D
Bedankt ;)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_101504918
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 12:53 schreef Pritt het volgende:

[..]

Haha, zo te zien is iemand gefrustreerd omdat hij niet door de selecties is gekomen? _O-
Er zit wel een kern van waarheid in hoor ;)
  vrijdag 2 september 2011 @ 21:53:39 #281
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_101506343
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 21:29 schreef snabbi het volgende:

[..]

Er zit wel een kern van waarheid in hoor ;)
Dan nog!
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_101521631
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 21:29 schreef snabbi het volgende:

[..]

Er zit wel een kern van waarheid in hoor ;)
Op bepaalde afdelingen wel ja. Internationale praktijken verschaffen hun assistenten het eerste jaar veelal alleen inzicht in enkele balansposten (ookal denken ze zelf van niet), terwijl je op de mkb-praktijken veelal een beter beeld krijgt van hoe ondernemingen werken en hoe een administratie en administratieve omgeving daadwerkelijk gebruikt word. Het is maar net waar je hart ligt, ik heb het van beide kanten gezien gelukkig.
pi_101525178
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:02 schreef Dr.Cooper het volgende:

[..]

Allereerst gefeliciteerd uiteraard (en succes)!

Ik heb inderdaad besloten om om een hertest te vragen voordat ik ergens anders ga solliciteren. Hopelijk is dit mogelijk. Maar uiteraard wel zonder smoes. Ik geef gewoon eerlijk toe dat het een verkeerde keus was om te gokken. Ik wil ook niet eens noemen dat iemand mij vertelde 'niets invullen is sowieso fout'. Eigen keus, eigen fout. Ik had er immers direct na de test al geen goed gevoel over (kwantiteit boven kwaliteit voelt niet juist). Hopelijk zijn ze coulant. Ik moet alleen wachten tot a.s. maandag omdat de recruiter op vakantie is. Haar vervangster kon hierover geen mededelingen doen.
Na een periode van stilte:
Ik heb inderdaad de test opnieuw gemaakt en hem nu ruimschoots gehaald.

Daarna is het redelijk snel gegaan. Gisteravond had ik mijn tweede gesprek met de partner en een senior manager. Heel open. Daardoor raakte ik even van mijn apropos. Ik kies bewust voor E&Y i.v.m. de open cultuur en het idee dat zij nog 'gewoon blijven'. En dit werd nogmaals bevestigd. Twee heel nuchtere mensen, open, een grapje op zijn tijd, et cetera. Naar mijn idee een goed gesprek. Uiteraard ben je altijd gespannen maar zij stelde me wel op mijn gemak.

Het enige waar ik mee zit is of mijn passie goed is overgekomen. Achteraf heb ik het misschien iets te 'zakelijk' gehouden waardoor echte passie (misschien) ontbreekt. Ik was in het begin bang om te vlot (in de zin van passievol) te antwoorden, maar dit bleek (achteraf) helemaal niet nodig. Zo werd mij o.a. gevraagd of ik de RE titel wilde halen. Waarop mijn antwoord was: geen probleem (samengevat). Ik had eigenlijk, naar mijn idee, makkelijk iets kunnen zeggen als: 'wanneer kan ik beginnen?'.

In ieder geval heb ik er nog steeds een hartstikke goed gevoel bij. Dus hopelijk is het bericht van de week positief.
pi_101529444
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 14:31 schreef Dr.Cooper het volgende:

[..]

Na een periode van stilte:
Ik heb inderdaad de test opnieuw gemaakt en hem nu ruimschoots gehaald.

Daarna is het redelijk snel gegaan. Gisteravond had ik mijn tweede gesprek met de partner en een senior manager. Heel open. Daardoor raakte ik even van mijn apropos. Ik kies bewust voor E&Y i.v.m. de open cultuur en het idee dat zij nog 'gewoon blijven'. En dit werd nogmaals bevestigd. Twee heel nuchtere mensen, open, een grapje op zijn tijd, et cetera. Naar mijn idee een goed gesprek. Uiteraard ben je altijd gespannen maar zij stelde me wel op mijn gemak.

Het enige waar ik mee zit is of mijn passie goed is overgekomen. Achteraf heb ik het misschien iets te 'zakelijk' gehouden waardoor echte passie (misschien) ontbreekt. Ik was in het begin bang om te vlot (in de zin van passievol) te antwoorden, maar dit bleek (achteraf) helemaal niet nodig. Zo werd mij o.a. gevraagd of ik de RE titel wilde halen. Waarop mijn antwoord was: geen probleem (samengevat). Ik had eigenlijk, naar mijn idee, makkelijk iets kunnen zeggen als: 'wanneer kan ik beginnen?'.

In ieder geval heb ik er nog steeds een hartstikke goed gevoel bij. Dus hopelijk is het bericht van de week positief.
Kijk aan! Nu kan ik jou feliciteren! Dit is mooi man!
Dat het om een tweede gesprek gaat betekent dat er dus een aardige kans is dat "we" ;) je graag willen hebben!

Misschien heb je het al eens aangegeven, maar om welk kantoor zou het gaan?
pi_101529583
PM ! :)
pi_101562840
Is het trouwens mogelijk om in het buitenland gestationeerd te worden, vrijwel direct na indiensttreding? VS?

En, heb je een behoorlijke streep voor als je een tijdje (voor twee maanden o.i.d.) na je studie in Nederland Harvard hebt gaat doen?
Ik ken namelijk een partner die dit heeft gedaan, na Erasmus, hij werkt momenteel in Luxemburg.
ADHD ~ Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid Debiliteit
pi_101570002
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 19:19 schreef Bitterdom het volgende:
Is het trouwens mogelijk om in het buitenland gestationeerd te worden, vrijwel direct na indiensttreding? VS?

En, heb je een behoorlijke streep voor als je een tijdje (voor twee maanden o.i.d.) na je studie in Nederland Harvard hebt gaat doen?
Ik ken namelijk een partner die dit heeft gedaan, na Erasmus, hij werkt momenteel in Luxemburg.
Bij ons (PwC) is dat mogelijk als je klaar bent met je studie.
pi_101572621
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 19:19 schreef Bitterdom het volgende:
Is het trouwens mogelijk om in het buitenland gestationeerd te worden, vrijwel direct na indiensttreding?
Alleen wanneer je dat zelf wilt dan natuurlijk. Snel antwoord, ja.

quote:
VS?
Voor EY is de kans iig kleiner. Vooral Engeland is direct na indiensttreding mogelijk. Alle andere landen pas na enige opbouw in je carriere.

quote:
En, heb je een behoorlijke streep voor als je een tijdje (voor twee maanden o.i.d.) na je studie in Nederland Harvard hebt gaat doen?
Ik vermoed zelf van niet.
pi_101602412
Wat zijn de 'rangen' die je bekleedt ook al weer? Je begint bij Assistent Accountant? Hoe verloopt het hele rijtje?

Mogelijk nog een salarisindicatie? :)
ADHD ~ Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid Debiliteit
pi_101606643
1) jr staff (=VWO school verlater)
2) staff (=HBO of WO geschoold)
3) sr staff (= ongeveer 3 jaar werkervaring)
4) manager (=RA titel + 5 jaar werkervaring)
5) sr manager (aantal jaren manager)
6) director (hoogste baan die je in loondienst kunt bereiken)
7) partner (ingekocht in de maatschap)
en binnen het partnerschap heb je nog een aantal niveau's

Uiteraard zijn het aantal jaren slechts een indicatie. Het kan langer duren, zeker voor de stap naar manager en hoger.
pi_101608851
Jij denkt dat je tegenwoordig als VWO school verlater bij een big 4 binnen kunt komen? _O-
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  maandag 5 september 2011 @ 21:25:25 #292
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_101609198
quote:
10s.gif Op maandag 5 september 2011 21:20 schreef Pritt het volgende:
Jij denkt dat je tegenwoordig als VWO school verlater bij een big 4 binnen kunt komen? _O-
Makkelijk.
Nyenrode, bachelor Accountancy ;)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  maandag 5 september 2011 @ 21:28:11 #293
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_101609401
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:48 schreef snabbi het volgende:
1) jr staff (=VWO school verlater)
2) staff (=HBO of WO geschoold)
3) sr staff (= ongeveer 3 jaar werkervaring)
4) manager (=RA titel + 5 jaar werkervaring)
5) sr manager (aantal jaren manager)
6) director (hoogste baan die je in loondienst kunt bereiken)
7) partner (ingekocht in de maatschap)
en binnen het partnerschap heb je nog een aantal niveau's

Uiteraard zijn het aantal jaren slechts een indicatie. Het kan langer duren, zeker voor de stap naar manager en hoger.
Vanuit welk bedrijf is dat?
Bij Deloitte heb je ook nog assistent, sr assistent en mogelijk jr. staff. En RA is niet meteen verplicht voor manager.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_101609478
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2011 21:28 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Vanuit welk bedrijf is dat?
Bij Deloitte heb je ook nog assistent, sr assistent en mogelijk jr. staff. En RA is niet meteen verplicht voor manager.
E&Y.

Van wat ik begreep, is het wel mogelijk om als VWO'er in te stromen. Maar de meesten zijn hier niet happig naar omdat de meeste VWO'ers nog niet echt 'volwassen' zijn.
pi_101609889
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:48 schreef snabbi het volgende:
1) jr staff (=VWO school verlater)
2) staff (=HBO of WO geschoold)
3) sr staff (= ongeveer 3 jaar werkervaring)
4) manager (=RA titel + 5 jaar werkervaring)
5) sr manager (aantal jaren manager)
6) director (hoogste baan die je in loondienst kunt bereiken)
7) partner (ingekocht in de maatschap)
en binnen het partnerschap heb je nog een aantal niveau's

Uiteraard zijn het aantal jaren slechts een indicatie. Het kan langer duren, zeker voor de stap naar manager en hoger.
Wat ben je momenteel zelf, Snabbi? Hoe kom je als accountant binnen, wat is de beste studie?

Hoe bereik je titel RA?
ADHD ~ Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid Debiliteit
  maandag 5 september 2011 @ 21:49:57 #296
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_101610750
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:29 schreef xminator het volgende:

[..]

E&Y.

Van wat ik begreep, is het wel mogelijk om als VWO'er in te stromen. Maar de meesten zijn hier niet happig naar omdat de meeste VWO'ers nog niet echt 'volwassen' zijn.
Je komt als VWO'er gewoon makkelijk binnen bij de BIG4 hoor. Vooral omdat wij nog heeeeeeel goedkoop zijn, dus wij mogen fijn vinken vinken en nog eens vinken :D :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_101615242
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:35 schreef Bitterdom het volgende:

[..]

Wat ben je momenteel zelf, Snabbi? Hoe kom je als accountant binnen, wat is de beste studie?

Hoe bereik je titel RA?
Werknemer :)
RA is een wettelijk beschermde titel dat wordt uitgegeven door het NIVRA. Er zijn een aantal vereisten voor, waaronder het afronden van een studie (na je WO studie), aantoonbare werkervaring/stage etc.
  dinsdag 6 september 2011 @ 16:35:19 #298
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_101635649
En natuurlijk je Permanente Educatie (PE) punten halen om RA te mogen blijven!
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_101643812
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 22:55 schreef snabbi het volgende:

[..]

Werknemer :)
RA is een wettelijk beschermde titel dat wordt uitgegeven door het NIVRA. Er zijn een aantal vereisten voor, waaronder het afronden van een studie (na je WO studie), aantoonbare werkervaring/stage etc.
Ja. Ik las ergens dat je inmiddels tien jaar in dienst bent? In ieder geval, je huidige functie, Executive Master IT Auditing, tot welke door jou geïndiceerde categorie hoort die?
ADHD ~ Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid Debiliteit
pi_101652183
Om wellicht begrijpelijke redenen zie ik niet heel veel meerwaarde om mijn exacte functie en details te geven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')