kan je zien als moderne kunstquote:Op woensdag 4 mei 2011 17:33 schreef strikeforce het volgende:
Dan zit je met 2 buizen die de grond uitsteken.
Wat voor systeem? Blokverarming? Stadsverwarming?quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:26 schreef JoDalton het volgende:
We hebben geen CV, maar een collectief verwarmingssysteem.
Wut?quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:26 schreef JoDalton het volgende:
We hebben geen CV, maar een Collectief Verwarmingssysteem.
Zag het al toen ik het postte idd. Had gehoopt dat men het wel zou snappen.quote:
Geen idee of het blok- of stadsverwarming is. Ik weet alleen dat ik niets kan afsluiten. Als het goed is moet ik in dat blok daaronder (onder de radiator; voetventiel?) iets dicht kunnen draaien waardoor ik de radiator weg kan halen..quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:37 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Wat voor systeem? Blokverarming? Stadsverwarming?
Heb hier trouwens ook een radiator verwijderd. uit de grond komen nog steeds twee buisjes met daarop het bronskleurige ding (geen idee hoe het heet) wat bij jouw ook op de foto is te zien.
De openingen heb ik afgedopt en door een schroef open te draaien was er een bypass mogelijk, zodat het water wel gewoon door kan stromen naar de volgende radiator.
Ik had echter wel een CV, dus kon de boel lokaal afsluiten. Je hebt best kans dat het bij jouw niet mogelijk is.
Ja die. Die moet je los kunnen draaien.quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:44 schreef JoDalton het volgende:
Kijk! Jij snapt hetNu nog kijken of ik het snap..
Wat bedoel je met het afdek kapje? Die ronde dingetjes aan de zijkanten (waar geen buizen uitkomen zeg maar?)?
Ligt het er verder nog aan of het systeem als 1 pijpssysteem of als 2 pijpssysteem uitgevoerd is.quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:44 schreef JoDalton het volgende:
Kijk! Jij snapt hetNu nog kijken of ik het snap..
Wat bedoel je met het afdek kapje? Die ronde dingetjes aan de zijkanten (waar geen buizen uitkomen zeg maar?)?
Meestal imbus , die moet je door het gat heen douwen, even kijken welke maat je nodig hebt, kan 6 zijn, maar ook groter of kleiner, soms 2 verschillende maten om beiden apart open of dicht te zetten.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:00 schreef JoDalton het volgende:
Hmm.. afdekdopjes verwijderd, maar heb geen idee waarmee ik de boel dicht kan draaien. Lijkt gewoon een zwart gat achter te zitten, met twee kleine inkepingen in het randje (zodat er misschien alleen een heeeele grote platte schroevendraaier overheen past). Zou hier een speciaal sleuteltje voor moeten zijn ofzo?
Had eigk gehoopt dat er gewoon een inbus oid achter zou zitten :/
Nee ondanks 2 pijpen hoeft dit nog geen 2 pijpssyteem te zijn.quote:
Ik heb geen CVquote:Op donderdag 5 mei 2011 12:37 schreef Tekenaar het volgende:
Jodalton, zo te zien kan je op het uiteinde waar het witte tape omheen zit een afdekdop opdraaien. ff opmeten en dan weet een installateur wel welke maar je moet hebben. 1/2 of 3/8 bijvoorbeeld.
Zo te zien kan je de bovenste uitgang niet losdraaien en een afdekdop op draaien. Die zou je bijv. 10 cm boven de koppeling kunnen door snijden en dan een knelkoppeling met de afdekdop op kunnen zetten. Reststuk buis gewoon bewaren en dan later zet je er gewoon een verbindings knelstuk tussen.
Als het goed is moet dit lukken. Natuurlijk wel even het water uit je cv laten lopen en daarna weer bijvullen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |