abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96347738
Laatste weken voel ik me heel snel down/ neerslachtig. Dit komt vooral als ik alleen ben, en steekt heel snel de kop op.

Voorbeeld. Laatste week vrijwel dagelijks gefeest met vrienden, dingen samen gedaan, Koninginnedag enz, grootste lol. En dan, heb ik bv één dag geen contact met 1 van ze, en zit ik 's avonds alleen thuis op de bank. Dan voel ik me meteen down en ellendig, alsof ik geen vrienden heb. Als ze dan weer langskomen is alles weer "goed" in mijn hoofd.

Ik heb ook geen vriendin, nooit gehad (ben 23), maar ben sindskort wel in contact gekomen met een meisje. We sms'en dagelijks, paar keer gedate, echt super, en als ze dan 1 dag iets niets terugstuurt, dan ga ik meteen allerlei dingen in mijn hoofd halen (ze heeft een veel leukere jongen gevonden, ik ben haar niet waard enz). Terwijl dit misschien helemaal niet zo is. Ik zit dan de hele dag op mijn telefoon te kijken en te wachten tot ze iets stuurt, wat dus echt nergens op slaat.

's Avonds rook ik dan een joint, flesje bier erbij en ga ik muziek luisteren, romantische muziek en ga dan allerlei dingen in mijn hoofd bedenken, misschien niet helemaal duidelijk maar ik kan echt helemaal emotioneel opgaan in muziek en voel me dan echt heerlijk melancholisch.

Ik loop alles te overdenken en mijn hoofd maalt de hele dag, over allerlei dingen, mijn toekomst, mijn zelfbeeld, mijn uiterlijk, hoe ik op andere mensen overkom, en vooral over dat meisje. Ik kan me echt nergens op concentreren. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen? Moet ik mezelf leren accepteren hoe ik ben?
You have enemies good? That means you've stood up for something sometime in your life.
pi_96348213
quote:
9s.gif Op woensdag 4 mei 2011 16:54 schreef Quarles het volgende:
Voorbeeld. Laatste week vrijwel dagelijks gefeest met vrienden, dingen samen gedaan, Koninginnedag enz, grootste lol. En dan, heb ik bv één dag geen contact met 1 van ze, en zit ik 's avonds alleen thuis op de bank. Dan voel ik me meteen down en ellendig, alsof ik geen vrienden heb. Als ze dan weer langskomen is alles weer "goed" in mijn hoofd.
Zo gek is dit niet, je hebt net een aantal dagen achter elkaar gefeest en zit dan ineens alleen thuis, dat is even wennen natuurlijk. Wel moet je er uiteraard voor zorgen dat je jezelf ook kan vermaken.

quote:
Ik heb ook geen vriendin, nooit gehad (ben 23), maar ben sindskort wel in contact gekomen met een meisje. We sms'en dagelijks, paar keer gedate, echt super, en als ze dan 1 dag iets niets terugstuurt, dan ga ik meteen allerlei dingen in mijn hoofd halen (ze heeft een veel leukere jongen gevonden, ik ben haar niet waard enz). Terwijl dit misschien helemaal niet zo is. Ik zit dan de hele dag op mijn telefoon te kijken en te wachten tot ze iets stuurt, wat dus echt nergens op slaat.
Ook dit is niet heel gek, je bent nog wat onzeker omdat je weinig tot geen ervaring hebt met vrouwen als potentiële vriendin, komt vanzelf goed.

quote:
Ik loop alles te overdenken en mijn hoofd maalt de hele dag, over allerlei dingen, mijn toekomst, mijn zelfbeeld, mijn uiterlijk, hoe ik op andere mensen overkom, en vooral over dat meisje. Ik kan me echt nergens op concentreren. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen? Moet ik mezelf leren accepteren hoe ik ben?
Probeer minder over dat soort dingen na te denken, en je te focussen op wat je ''nu'' doet.

In ieder geval zou ik me geen zorgen maken als ik jou was, alles wat je noemt lijkt me vrij normaal.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_96348405
Het komt over alsof je onbewust een groot deel van je eigenwaarde ontleent aan erkenning van anderen, en het eeuwige piekeren is ook niet heel constructief.

Breng meer productieve tijd met jezelf door. Ga sporten, zoek uitdagingen op, ga nieuwe dingen doen (ook alleen!) en probeer jezelf zo te vinden/ontwikkelen.

Probeer je gedachten om te zetten in daden - denk niet na over de toekomst, maar maak een plan en ga daarvoor. Niet piekeren over je uiterlijk, maar kijk naar wat je bijvoorbeeld anders zou willen zien (binnen de grenzen van redelijkheid natuurlijk) en ga daarvoor, nieuw kapsel, rondje sportschool, you name it.

Als je het allemaal concreet maakt en je niet meer blijft hangen in die gedachten en zwelgen in je gevoel, kom je al een stuk verder. Je gaat vanzelf een stuk beter in jezelf zitten, raakt een hoop onzekerheid en negatieve gedachten kwijt, en dat heeft ook zijn weerslag op alle dingen om je heen.
pi_96348439
Zit je aan bepaalde drugs? Die kunnen je stemmingswisselingen namelijk versterken.
pi_96348602
quote:
5s.gif Op woensdag 4 mei 2011 17:12 schreef Scorpie het volgende:
Zit je aan bepaalde drugs? Die kunnen je stemmingswisselingen namelijk versterken.
quote:

's Avonds rook ik dan een joint, flesje bier erbij en ga ik muziek luisteren, romantische muziek en ga dan allerlei dingen in mijn hoofd bedenken, misschien niet helemaal duidelijk maar ik kan echt helemaal emotioneel opgaan in muziek en voel me dan echt heerlijk melancholisch.

pi_96352812
Zeer herkenbare OP helaas...
  woensdag 4 mei 2011 @ 19:13:30 #7
240618 Micson
The lonely stoner
pi_96353968
Het stukje van de wiet, bier & muziek klinkt heel herkenbaar, mooie avonden zijn dat altijd. Beetje filosoferen terwijl je rustige, mooie muziek luistert in een walm van rook O+
pi_96367509
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 19:13 schreef Micson het volgende:
Het stukje van de wiet, bier & muziek klinkt heel herkenbaar, mooie avonden zijn dat altijd. Beetje filosoferen terwijl je rustige, mooie muziek luistert in een walm van rook O+
Maar of dit nou goed is voor mijn stemming weet ik niet. Het voelt heerlijk, maarja toch.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 17:12 schreef Dauntl3ss het volgende:
Ik sport al 5 keer per week, voetbal (met vrienden), krachttraining en hardlopen. Mijn uiterlijk is daardoor al veel beter geworden, ik zie er totaal anders uit als 3 jaar geleden, ik ga nu richting hoe ik er echt wil uitzien, maar nog steeds ben ik soms onzeker.

Ik heb al concrete toekomstplannen, maar die liggen een klein beetje in de toekomst (halfjaar). Deze heb ik gemaakt om me beter in mijn vel te komen omdat ik in een bepaalde soort sleur zit, en dat gaat zeker ook gebeuren dan.

Vroeger had ik dit soort gedachtes nooit, en terwijl mijn leven toen veel minder was (minder uiterlijk, minder sociale vaardigheden, minder vrienden, nooit uitgaan). Alsof ik sinds een paar jaar "wakker" ben en "meedoe met de rest". Het lijkt alleen alsof ik te laat wakker ben geworden...
You have enemies good? That means you've stood up for something sometime in your life.
pi_96375786
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:56 schreef Quarles het volgende:

[..]

Maar of dit nou goed is voor mijn stemming weet ik niet. Het voelt heerlijk, maarja toch.

[..]

Ik sport al 5 keer per week, voetbal (met vrienden), krachttraining en hardlopen. Mijn uiterlijk is daardoor al veel beter geworden, ik zie er totaal anders uit als 3 jaar geleden, ik ga nu richting hoe ik er echt wil uitzien, maar nog steeds ben ik soms onzeker.

Ik heb al concrete toekomstplannen, maar die liggen een klein beetje in de toekomst (halfjaar). Deze heb ik gemaakt om me beter in mijn vel te komen omdat ik in een bepaalde soort sleur zit, en dat gaat zeker ook gebeuren dan.

Vroeger had ik dit soort gedachtes nooit, en terwijl mijn leven toen veel minder was (minder uiterlijk, minder sociale vaardigheden, minder vrienden, nooit uitgaan). Alsof ik sinds een paar jaar "wakker" ben en "meedoe met de rest". Het lijkt alleen alsof ik te laat wakker ben geworden...
Misschien verwacht je gewoon teveel in één keer. Als je een laatbloeier bent is dat niet erg, en 23 is natuurlijk helemaal niet te laat.

Daarbij moet je niet als een machine doen wat jij of een ander van jezelf verwacht, want dan haal je er nog geen voldoening uit. Leg de lat niet te hoog, en volg je gevoel, zoals je dat vroeger waarschijnlijk meer deed.
pi_96377201
Vroeger zat ik alleen maar achter mijn pc 's avonds en ondernam ik eigenlijk niks, misschien dat ik nu wel teveel verwacht van mezelf.

Maar hoe krijg ik al die gedachtes uit mijn hoofd? Hoe voorkom ik dat ik 's avonds mijn hoofd niet leegkrijg van alles wat er om mij heen gebeurd?

Ik heb wel hobby's, vind gitaarspelen leuk, en doe dat per dag ongeveer minimaal een uur. Ik kan er geen flikker van, maar ik vind het gewoon heerlijk om te doen en mijn favoriete nummers enigzins na te kunnen spelen.

Verder muziek luisteren, en ja sporten dan.
pi_96377288
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:46 schreef Quarles het volgende:
Maar hoe krijg ik al die gedachtes uit mijn hoofd? Hoe voorkom ik dat ik 's avonds mijn hoofd niet leegkrijg van alles wat er om mij heen gebeurd?
Heb je dit alleen als je hebt geblowd ?

Ik ga nml. na een joint ook over vanalles nadenken.
pi_96377549
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:46 schreef Quarles het volgende:
Vroeger zat ik alleen maar achter mijn pc 's avonds en ondernam ik eigenlijk niks, misschien dat ik nu wel teveel verwacht van mezelf.

Ik heb wel hobby's, vind gitaarspelen leuk, en doe dat per dag ongeveer minimaal een uur. Ik kan er geen flikker van, maar ik vind het gewoon heerlijk om te doen en mijn favoriete nummers enigzins na te kunnen spelen.

Verder muziek luisteren, en ja sporten dan.
Probeer eens niet meer/minder te blowen. Nadenken an sich is nog niet zo'n probleem, maar als het alleen maar negatief is, wordt het vervelend. Blowen maakt het niet beter, maar voor jezelf vluchten helpt ook niet. Probeer anders, wanneer je weer zo'n piekerbui voelt opkomen, gelijk alle negativiteit af te kappen, of het om te buigen naar iets positiefs. Als je anders gaat denken, sta je ook anders in het leven, en wordt het steeds makkelijker om dat soort zorgen en onzekerheden los te laten.

Wat sommige mensen ook helpt is een piekerkwartiertje, of een half uur uittrekken om alles op te schrijven, en het daar dan ook bij te laten.

En wat ik al eerder zei, als je dingen alleen doet, dingen die je misschien nooit hebt gedurfd of dingen die je niet zo gauw zou ondernemen, kom je ook uit je comfort zone, en leer je andere kanten van jezelf kennen, waardoor je jezelf leert kennen, sterker in je schoenen komt te staan en uiteindelijk ook meer rust vindt in jezelf.
pi_96380220
Ik vind het lastig om die negatieve gedachtes om te buigen naar positieve. Het is dan vooral het gevoel van eenzaamheid als ik alleen ben, terwijl ik helemaal niet zo eenzaam ben.

Zo vaak blow ik niet, het is niet dat ik 24/7 gaar ben, een aantal keer per week, zeker niet dagelijks en dan is het maar 1 joint.

Maar jullie hebben wel gelijk. Eigenlijk moet ik positief denken. Mijn leven is veel beter (ik zie er nu goed uit, veel vrienden, ben gezond, bezig met een meisje, aantal hobby's, sport veel), nu merk ik wat ik allemaal heb gemist door die kutgames vroeger. Nu wil ik meer, maar ik ben nog best onzeker.

Uit die comfort zone is wel een goed idee om te doen. Ik ben er al een heel eind uit gekomen. Daten had ik bijvoorbeeld nog nooit gedaan, en ik had was echt rete zenuwachtig toen. Maar nu gaat dat gewoon goed.

Ik gedraag me tijdens die dates ook gewoon superrelaxt en komt over zoals ik me normaal ook gedraag, daarom gelooft ze denk niet eens dat ik geen ervaring heb met vrouwen. Ik schaam me ook enorm ervoor om dit te vertellen. Ik krijg ook geen duidelijkheid of ze mij wel ziet zitten, maar daar wil ik binnenkort duidelijkheid over, anders moddert het maar zo aan.
pi_96380281
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:20 schreef Quarles het volgende:
Ik vind het lastig om die negatieve gedachtes om te buigen naar positieve.
http://www.bol.com/nl/p/n(...)002909310/index.html
pi_96380457
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:20 schreef Quarles het volgende:
Ik vind het lastig om die negatieve gedachtes om te buigen naar positieve. Het is dan vooral het gevoel van eenzaamheid als ik alleen ben, terwijl ik helemaal niet zo eenzaam ben.

Zo vaak blow ik niet, het is niet dat ik 24/7 gaar ben, een aantal keer per week, zeker niet dagelijks en dan is het maar 1 joint.
Het gaat niet zozeer om de hoeveelheid, maar om wat het met je doet. Zoals hierboven al geschreven, versterkt blowen je stemming. Als je al niet lekker in je vel zit als/omdat je 's avonds alleen bent, lijkt me dit niet echt gewenst.

quote:
Uit die comfort zone is wel een goed idee om te doen. Ik ben er al een heel eind uit gekomen. Daten had ik bijvoorbeeld nog nooit gedaan, en ik had was echt rete zenuwachtig toen. Maar nu gaat dat gewoon goed.

Ik gedraag me tijdens die dates ook gewoon superrelaxt en komt over zoals ik me normaal ook gedraag, daarom gelooft ze denk niet eens dat ik geen ervaring heb met vrouwen. Ik schaam me ook enorm ervoor om dit te vertellen. Ik krijg ook geen duidelijkheid of ze mij wel ziet zitten, maar daar wil ik binnenkort duidelijkheid over, anders moddert het maar zo aan.
Ik zie geen reden waarom jij je zou moeten schamen, integendeel; je hebt al grote stappen gemaakt door te beginnen met daten en daarbij ook jezelf te kunnen zijn, en daar mag je best trots op zijn. Verder moet je het echt met kleine stappen nemen, en niet vergeten jezelf af en toe een schouderklopje te geven.

Wat voor onduidelijkheid geeft dat meisje jou?
pi_96382688
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:25 schreef Dauntl3ss het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om de hoeveelheid, maar om wat het met je doet. Zoals hierboven al geschreven, versterkt blowen je stemming. Als je al niet lekker in je vel zit als/omdat je 's avonds alleen bent, lijkt me dit niet echt gewenst.

[..]

Ik zie geen reden waarom jij je zou moeten schamen, integendeel; je hebt al grote stappen gemaakt door te beginnen met daten en daarbij ook jezelf te kunnen zijn, en daar mag je best trots op zijn. Verder moet je het echt met kleine stappen nemen, en niet vergeten jezelf af en toe een schouderklopje te geven.

Wat voor onduidelijkheid geeft dat meisje jou?
Eigenlijk heb ik ook niks om me voor te schamen, maar meer om het feit dat ik zo laat met alles ben. Mijn zelfbewustzijn is heel anders gaan werken lijkt het wel de laatste jaren.

Het probleem met die onduidelijkheid is dat ze me volgens mij wel ziet zitten, want ze wilt wel afspreken, of als ze aan het uitgaan is krijg ik een sms'je of ik er ook ben. Maar andersom geef ikzelf ook geen duidelijkheid, alsof we allebei te verlegen zijn :{.

Als ik haar weer zie wil ik dit wel duidelijk maken, want ze zit echt de hele dag in mijn hoofd. Hoe ik dit ga doen weet ik nogniet, ik wil weer niet te wanhopig overkomen.
pi_96384349
quote:
Het komt over alsof je onbewust een groot deel van je eigenwaarde ontleent aan erkenning van anderen, en het eeuwige piekeren is ook niet heel constructief.

Breng meer productieve tijd met jezelf door. Ga sporten, zoek uitdagingen op, ga nieuwe dingen doen (ook alleen!) en probeer jezelf zo te vinden/ontwikkelen.

Probeer je gedachten om te zetten in daden - denk niet na over de toekomst, maar maak een plan en ga daarvoor. Niet piekeren over je uiterlijk, maar kijk naar wat je bijvoorbeeld anders zou willen zien (binnen de grenzen van redelijkheid natuurlijk) en ga daarvoor, nieuw kapsel, rondje sportschool, you name it.

Als je het allemaal concreet maakt en je niet meer blijft hangen in die gedachten en zwelgen in je gevoel, kom je al een stuk verder. Je gaat vanzelf een stuk beter in jezelf zitten, raakt een hoop onzekerheid en negatieve gedachten kwijt, en dat heeft ook zijn weerslag op alle dingen om je heen.
perfecte post, thx ik kan me wel vergelijken met TS namelijk
Rustig aan.
pi_96384762
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:25 schreef Quarles het volgende:

[..]

Eigenlijk heb ik ook niks om me voor te schamen, maar meer om het feit dat ik zo laat met alles ben. Mijn zelfbewustzijn is heel anders gaan werken lijkt het wel de laatste jaren.

Het probleem met die onduidelijkheid is dat ze me volgens mij wel ziet zitten, want ze wilt wel afspreken, of als ze aan het uitgaan is krijg ik een sms'je of ik er ook ben. Maar andersom geef ikzelf ook geen duidelijkheid, alsof we allebei te verlegen zijn :{.

Als ik haar weer zie wil ik dit wel duidelijk maken, want ze zit echt de hele dag in mijn hoofd. Hoe ik dit ga doen weet ik nogniet, ik wil weer niet te wanhopig overkomen.
Beter dan laat dan nooit toch?

Je hoeft helemaal niet wanhopig over te komen als je duidelijkheid zoekt bij iemand van wie je redelijkerwijs kan inschatten dat zij jou ook leuk vindt. Ben benieuwd wat voor plan je ongeveer in gedachten hebt :)
pi_96384886
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 13:10 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

perfecte post, thx ik kan me wel vergelijken met TS namelijk
Ik denk dat we allemaal wel eens op een punt komen waar we de balans opmaken en iets anders, meer of teveel willen, niet tevreden zijn met bepaalde dingen in onszelf of in ons leven.
Het moeilijke is alleen om daar iets mee te doen en vooruit te komen, en er niet voor te vluchten of stil te staan en te verdrinken in zelfmedelijden :) Fijn dat je er iets aan hebt.
pi_96394131
Bedankt voor alle info vooral pbateman78 en dauntl3ss ^O^.
pi_96420639
Tis goed, m'n jong. Gaat heen en word gelukkig ;)
pi_96885753
Kickje, ik blijf het erg lastig vinden om die knop om te zetten, heb er vandaag weer flink last van. Maar het gaat al wat beter merk ik, probeer me op de positieve dingen te focussen en 's avonds zoveel mogelijk te doen te hebben (met vrienden en alleen), hoe moeilijk dit ook is.
pi_97017861
Bizar hoe herkenbaar en hoe vergelijkbaar met mijn leven tot in detail. Goed advies Dauntless en bateman. Persoonlijk denk ik dat blowen hier een grote rol speelt. door het anders denken\meer denken, malen over problemen en de versterking van emoties/stemming. Lijkt bij mij de grootste boosdoener maar tis moeilijk om ermee te nokken.
  donderdag 19 mei 2011 @ 04:58:11 #24
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_97019411
Ik herken het feit dat het vroeger niet meezat en dat dat nu nog steeds meespeelt in onzekerheid over het eigen handelen.

Ik kan eigenlijk best jaloers zijn op mensen die het altijd maar heeft meegezeten. Nee natuurlijk is een relatie beginnen dan makkelijk, je hebt dan genoeg vertrouwen in jezelf. En dan niet begrijpen dat ik wel zo mijn issues heb, wat gezien mijn verleden niet zo gek is.

Van lelijk eendje uitgroeien tot mooie zwaan is toch lastig soms. Je neemt altijd je verleden met je mee.
pi_97019444
quote:
Het komt over alsof je onbewust een groot deel van je eigenwaarde ontleent aan erkenning van anderen
Doen we dat niet allemaal en als je het niet doet, ben je dan niet een beetje delusional als jouw gevoel van eigenwaarde haaks staat op de feedback die je van anderen krijgt?

Advies aan TS: minderen met blowen/drinken. Verder zou ik zeggen: zet je hele leven niet opzij voor dat ene meisje. Dat gaat je echt niks opleveren.Ten eerste vinden de meeste vrouwen het minder aantrekkelijk als een kerel geen eigen leven heeft en ten tweede mis je zoveel mooie dingen in het leven door alleen maar op haar te wachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')