Oh dat ken ik niet eensquote:Op maandag 22 augustus 2011 20:52 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Ontdekt via top of flop op fok! weblog.
Dat is ook een veel toffere manier om muziek te leren kennen!quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:14 schreef krioro het volgende:
[..]
Oh dat ken ik niet eens. Ik heb het ontdekt via Orbeatle in MUZ
.
Ik ben er wel uit, maar ik focus me niet op een muzikant/band, er is nou eenmaal heel veel goede muziek.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Allemaal 'gevers' hier, geen 'nemers'. Dat schijnt sowieso met internet zo te zijn, ook als mensen gaan teruglezen gaan ze vooral lezen wat ze zelf geschreven hebben. Ik heb het zelf ook hoor, ik ben altijd geinteresseerd in goede muziek die ik nog niet ken, maar ik wil vooral heel graag laten weten wat anderen zouden moeten horen. Ook heb ik er niet zo heel veel vertrouwen in dat ik veel van die muziek leuk ga vinden.
Dus ik wil nog wel eens wat aanklikken, maar als ik dan iemand 20 linkjes zie plaatsen dan denk ik, die is er zelf nog niet eens uit wat nou echt de moeite waard is om te beluisteren.
Bon Iverquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 04:12 schreef Nober het volgende:
Weet niet of deze al geplaatst zijn.
[..]
Ik ben er wel uit, maar ik focus me niet op een muzikant/band, er is nou eenmaal heel veel goede muziek.
Roots Manuva is een baas. Maze is niet helemoal mijn ding.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 18:09 schreef female81 het volgende:
Weer een paar internetradio-vondsten (respectievelijk uit 2005 en 1980); geen idee wat voor genre muziek die eerste is, maar het klinkt in ieder geval goed.![]()
Dit is goeie shit. Tnx!quote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:18 schreef schaap001 het volgende:
Vieux Farka Touré is een gitarist en zanger uit Mali. Door de pers ook weleens de 'Hendrix of the Sahara' genoemd: dat vind ik altijd een beetje bullshit, maar men plakt graag etiketten. Hij kán bij het grote publiek bekend zijn (maar dan had je wel goed moeten opletten) door zijn optreden tijdens de openingsceremonie van de WK voetbal 2010 in Zuid-Afrika.
Hij heeft nu zijn derde album uit ('The Secret') en om te proberen 'm bij het grote (lees: westerse) publiek te laten doorbreken, hebben ze wat bekende namen uigenodigd. Maar geen rommel: John Scofield, Derek Trucks en Dave Matthews om er maar een paar te noemen.
Die doorbraak lijkt mij stug, want daar is de muziek nog steeds té 'Afrikaans' voor wat betreft ritmepatronen etc., maar check zijn fantastische single en dito video van dat album, 'All The Same' met Dave Matthews. Enjoy!
Erg mooi, dank voor de tip.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:33 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Hier een iets bekender voorbeeld, met erg fijne instrumentatie (die fluit!):
Fair to Midland!quote:Op woensdag 17 augustus 2011 22:55 schreef Vatta het volgende:
Voor de progrock-catchy metal liefhebber.
Voor de folk liefhebber.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |