ik gebruik al jaren PayPal en ben er ook mee op de hoogte dat PayPal al een aantal malen de gebruiksvoorwaarden heeft gewijzigd. PayPal heeft mij echter nooit om andere informatie gevraagd dan de informatie die ik bij aanmelding en activatie heb moeten opgeven om van PayPal gebruik te kunnen maken. Je zou dus toch eens beter uit moeten leggen wat je bedoelt als je zegt dat PayPal nu alles van je wil weten.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:31 schreef fokthesystem het volgende:
Vandaag was er reclame voor de laatste versie van de paypal app. Met de laatste(?) south park rond apple en privacy in het hoofd, heb ik hem niet bijgewerkt.
Ook paypal wil nu alles van je weten.
Heel simpel: die informatie is een hoop geld waard omdat die voor andere bedrijven die producten en diensten willen verkopen aan specifieke doelgroepen uitermate waardevol is.quote:Gewoon via hen betalen en zo geld aan je verdienen is niet genoeg...? Wat willen bedrijven toch met onze info?
Ja, privacy bestaat nog, maar je krijgt het niet zomaar. Je moet je daar voortdurend voor blijven inzetten en je recht op privacy blijven verdedigen. Het is net zoals met vrijheid en democratie. Die zijn ook niet vanzelfsprekend en daar moet je je ook permanent voor in blijven zetten. Iets om over na te denken in deze meidagen.quote:[ afbeelding ]
Slechte zaak, en de mensen wennen er aan, denken dat dit geen kwaad kan ooit eens...
Privacy, bestaat het nog wel?
Moeten nog wel... 1. Je hoeft paypal niet te gebruiken 2. ik moet niks in deze, maar ga het wel doen, uitleggen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 15:00 schreef Riparius het volgende:
PayPal heeft mij echter nooit om andere informatie gevraagd dan de informatie die ik bij aanmelding en activatie heb moeten opgeven om van PayPal gebruik te kunnen maken. Je zou dus toch eens beter uit moeten leggen wat je bedoelt als je zegt dat PayPal nu alles van je wil weten.
Dat weet ik allemaal, irritant is het ook, non-stop reclame overal en altijd, ongezond zo zal ooit blijken, al is het maar het aantal mensen met schulden die er anders NIET waren geweest.quote:Heel simpel: die informatie is een hoop geld waard omdat die voor andere bedrijven die producten en diensten willen verkopen aan specifieke doelgroepen uitermate waardevol is.
Een rechter kan een NL minister 3 maal verbieden, ze deed het toch, illegaal telefoon tappen (ter horst, pvda) sanctieloos!)quote:Ja, privacy bestaat nog, maar je krijgt het niet zomaar.
Je zit mijn woorden te verdraaien. Met 'moeten' bedoel ik hier dat PayPal echt bepaalde gegevens van een gebruiker zal moeten weten omdat het systeem anders niet kan functioneren. Creditcardgegevens of bankrekeningnummers bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 5 mei 2011 09:11 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Moeten nog wel... 1. Je hoeft paypal niet te gebruiken 2. ik moet niks in deze, maar ga het wel doen, uitleggen.
Nee, maar de privacy problemen met deze apparatuur zijn niet specifiek voor PayPal. Ook andere diensten en bedrijven maken hier misbruik van.quote:Dit betreft de meest recente android APP zoals ook in de OP staat, ik denk dat je daar overheen las.
Online bankieren op die toestellen brengt soortgelijke risico's op misbruik van private gegevens met zich mee.quote:I.t.t. je pc hebben menig android toestellen GPS en/of WIFI, contact gegevens e.d.
Paypal wil feitelijk 100% toegang tot AL je info. Dat gaat veel te ver voor een 'bank' via welke je geld stort daarop en mee betaalt en zij krijgen hun deel en wij geen rente.
[..]
Uit deze opmerkingen blijkt dat je deze discussie beter in POL of zo kan voeren. Ik zie de relevantie voor DIG niet meer zo.quote:Dat weet ik allemaal, irritant is het ook, non-stop reclame overal en altijd, ongezond zo zal ooit blijken, al is het maar het aantal mensen met schulden die er anders NIET waren geweest.
[..]
Een rechter kan een NL minister 3 maal verbieden, ze deed het toch, illegaal telefoon tappen (ter horst, pvda) sanctieloos!)
Nee hoor, je wijkt af van paypal's laatste app voor android.quote:
Een open deur intrappen, best knap toch nog.quote:Met 'moeten' bedoel ik hier dat PayPal echt bepaalde gegevens van een gebruiker zal moeten weten omdat het systeem anders niet kan functioneren. Creditcardgegevens of bankrekeningnummers bijvoorbeeld.
We hebben het over paypal. En dat hullie het ook doen maakt andere 'ellende' niet automagisch goed hè...quote:Nee, maar de privacy problemen met deze apparatuur zijn niet specifiek voor PayPal. Ook andere diensten en bedrijven maken hier misbruik van.
Het gaat er om dat paypal wil weten: wie zijn je contacten? waar ben je precies? we gaan je 'linux gegevens ergens heen sturen met als doel x y en z' jammer als u als klant dat niet snapt' e.d. overbodige info welke voorheen ook niet nodig was toen het ook allemaal gewoon werkte.quote:Online bankieren op die toestellen brengt soortgelijke risico's op misbruik van private gegevens met zich mee.
Dit is 90% dig en 10% pol. Niet zo vreemd, politiek overkoepelt alles.quote:Uit deze opmerkingen blijkt dat je deze discussie beter in POL of zo kan voeren. Ik zie de relevantie voor DIG niet meer zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |