abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96323833
Hallo,

Ik heb een amerikaanse stafford x pitbull 1 jaar oud

als pup heeft ze puppyschurft gehad (demodex) ze was bijna helemaal kaal maar we hebben gelukkig op tijd behandeld en ze begon te herstellen.
Toen was het even allemaal goed, en opeens begon het weer bij de benen, dus toen heb ik haar weer behandeld met die spul (ectodex) en het was weer over.
2 weken geleden ben ik met haar naar strand geweest 2 dagen achter elkaar... ze heeft gezwommen en toen thuis heb ik haar gewassen met puppyshampoo, volgende dag was ik weer naar strand en weer gewassen en zo.

Ik merkte 3 dagen geleden een puntje bij haar kop, heel klein, toen ben ik maar voor zekerheid naar dierenarts geweest en die zei dat een teek daar zat want het was een bobbel geworden.
En gister was ik met haar buiten en opeens zie ik nog andere plek bij haar nek, en daar waren ook haartjes weg en ging met mijn vinger overheen en het voelde als wrat ofzo... En vanmiddag was ik met haar buiten gewoon niks aan de hand haar vacht was nog goed aan de zijkanten enzo, maar net uurtje geleden viel me weer een vlek op, aan haar zij was het weer kaal plekje, grootte van 50 cent, het was beetje rood en voelde heel ruw aan... HELP WAT KAN HET ZIJN?

kan demodex terugkomen? ik heb gelezen dat het echt puppyschurft is en dat tot 1 jaar kan komen

kan ze allergisch zijn voor shampoo? (vroeger had ik haar met puppyshampoo gewassen en waren ook plekken, toen heb ik meer als half jaar niet gedaan, was er niks aan de hand en nu opeens weer wel)

of is het gewoon door zomervacht ofzo?

ik ga morgen sowieso even langs DA, maar ik wou even weten wat ik ongeveer kan verwachten van het resultaat, hopelijk geen demodex

dank u wel
  woensdag 4 mei 2011 @ 00:14:09 #2
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_96324688
Geen idee, maar ben benieuwd wat de dierenarts vertelt. Krabt je pup ook aan de plek?
pi_96325880
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 00:14 schreef Scuidward het volgende:
Geen idee, maar ben benieuwd wat de dierenarts vertelt. Krabt je pup ook aan de plek?
nee dat niet... naja niet gezien ieder geval
pi_96330158
Waar heb je gezwommen ?
Zwemwater begint al weer van erbarmelijke kwaliteit te geraken : http://www.zwemwater.nl/
Om de dag in de shampoo ben ik persoonlijk niet zo'n fan van,je haalt teveel natuurlijke vetten van de huid
Gewoon naspoelen met zoet water moet voldoende zijn ,zeker met zo een korthaar.
Heeft ze bij de dierenarts nog injecties,entingen of medicijnen gehad ?
Voorheen had je problemen dat ze stonk,op wat voor voer staat ze nu?

...en ja shampoo kan allergische reacties oproepen .
pi_96331681
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 09:15 schreef zeeeend het volgende:
Waar heb je gezwommen ?
Zwemwater begint al weer van erbarmelijke kwaliteit te geraken : http://www.zwemwater.nl/
Om de dag in de shampoo ben ik persoonlijk niet zo'n fan van,je haalt teveel natuurlijke vetten van de huid
Gewoon naspoelen met zoet water moet voldoende zijn ,zeker met zo een korthaar.
Heeft ze bij de dierenarts nog injecties,entingen of medicijnen gehad ?
Voorheen had je problemen dat ze stonk,op wat voor voer staat ze nu?

...en ja shampoo kan allergische reacties oproepen .
ze heeft bij gewoon water gezwommen, ze moet nog die injecties en entingen krijgen, bijna al...
pi_96344029
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 10:14 schreef Very_016 het volgende:

[..]

ze heeft bij gewoon water gezwommen, ze moet nog die injecties en entingen krijgen, bijna al...
Met die entingen zou ik dan even wachten

Stilstaand water is ook al weer verdacht met die warmte ,had hier al bijna weer een hotspot door broei na
een boerensloot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')