abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 mei 2011 @ 22:28:25 #1
171422 LadyBlack
paint it black
pi_96318748
Het vorige deel :[Gezond Slank] #1449 - Met eerlijke oranje kleding
De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!
PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
  dinsdag 3 mei 2011 @ 22:29:09 #2
331 Merel
Be here now.
pi_96318798
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 22:26 schreef LadyBlack het volgende:

*boks* :')

Het is maar een test! Maar waar was je wel goed in?
Nou wat eruitkomt qua persoonlijkheid herken ik wel, maar ik vond de IQ-test (dat is het niet echt maar het komt ongeveer op hetzelfde neer) echt heel moeilijk. Dus veel te lang op de cijferreeksen blijven hangen en die uiteindelijk ook gegokt, maar daardoor te weinig tijd over voor de dingen waar ik wel goed in bed dus daarvan is de uitslag uiteindelijk ook gemiddeld. Volgens mij kom ik uit de test als "ach ja, wel prima" maar in ieder geval geen uitblinker en dat wil ik natuurlijk eigenlijk wel zijn :@ En het was niet "maar een test", het gaat vooraf aan een sollicitatiegesprek en als ze de uitslag echt bedroevend vinden kunnen ze zelfs het gesprek nog afzeggen :o

Nu even bijlezen, want volgens mij val ik midden in een gesprek!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_96318918
Hoi!

Merel, test voor iets specifieks of gewoon om te testen?
  dinsdag 3 mei 2011 @ 22:30:46 #4
171422 LadyBlack
paint it black
pi_96318931
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 22:29 schreef Merel het volgende:

[..]

Nou wat eruitkomt qua persoonlijkheid herken ik wel, maar ik vond de IQ-test (dat is het niet echt maar het komt ongeveer op hetzelfde neer) echt heel moeilijk. Dus veel te lang op de cijferreeksen blijven hangen en die uiteindelijk ook gegokt, maar daardoor te weinig tijd over voor de dingen waar ik wel goed in bed dus daarvan is de uitslag uiteindelijk ook gemiddeld. Volgens mij kom ik uit de test als "ach ja, wel prima" maar in ieder geval geen uitblinken en dat wil ik natuurlijk eigenlijk wel zijn :@

Nu even bijlezen, want volgens mij val ik midden in een gesprek!
Ik moest ook zo'n soort IQ test doen :Y heel oppervlakkig testen ze wel wat, maar het zegt natuurlijk niet echt veel. En dat ik slecht ben in cijferreeksen wist ik zonder die test ook wel :')

Oh, ik lees je edit, dat maakt het wel wat vervelender ja :{
pi_96319086
Lijstje :') jaja we hadden wat te vieren:

O: smoothie
T: 8 cherrytomaten
L: bouillon, broodje garnalensalade, 200 gr rauwkost
T: pruim, handje noten
T: 3 grote witte wijn, 5 bitterballen
B: 2x 20 minuten fietsen
D: chili sin carne en 1 schep witte rijst
  dinsdag 3 mei 2011 @ 22:33:36 #6
331 Merel
Be here now.
pi_96319131
Nouja, dat sollicitatiegesprek is ook geen zaak van leven of dood. Maar het zou wel enorm slecht voor m'n ego zijn om dat op basis van brief en CV uitgenodigd te worden, en dat ze dan na zo test zeggen "Mjaaaah, weet je, doe toch maar niet" :@
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_96319174
Jeetje dat lijkt me rot en zenuwopwekkend, zo'n test! Zeker als dat maakt of je kan solliciteren...
pi_96319184
:D dat zou inderdaad naar zijn! Is het een functie die je graag wil?
  dinsdag 3 mei 2011 @ 22:38:09 #9
331 Merel
Be here now.
pi_96319453
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 22:34 schreef Perruche het volgende:
:D dat zou inderdaad naar zijn! Is het een functie die je graag wil?
Best wel :) Op m'n huidige werk zijn ze dingen aan het veranderen die me niet zo bevallen (uit de test komt ook dat ik niet van veranderingen hou :') ) en enerzijds vind ik dat ik niet zo'n jobhopper moet zijn die bij het minste of geringste opstapt, maar anderzijds is het ook zonde om te blijven als ik het niet zo leuk meer vind. Misschien moet ik het nog wel even uitzingen hoor en komt het dan wel goed, maar ondertussen kijkt ik dus wel verder.
pi_96319499
Perruche, over de merkengekte: miss etam enzo ben ik nooit binnen geweest omdat ik me daar te jong voor voel, en de etalages spreken me niet aan.
Wel ging ik laatst naar de c&a en dat vond ik echt niets, terwijl ik dat op de middelbare (smaak verandert) nog prima vond.
Merkjes zelf boeien me niet zo veel, maar deze voorbeelden zijn toch niet helemaal rationeel. Iedereen heeft dat waarschijnlijk een beetje.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 22:40:52 #11
331 Merel
Be here now.
pi_96319677
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 22:38 schreef MevrouwPuff het volgende:
Perruche, over de merkengekte: miss etam enzo ben ik nooit binnen geweest omdat ik me daar te jong voor voel, en de etalages spreken me niet aan.
Wel ging ik laatst naar de c&a en dat vond ik echt niets, terwijl ik dat op de middelbare (smaak verandert) nog prima vond.
Merkjes zelf boeien me niet zo veel, maar deze voorbeelden zijn toch niet helemaal rationeel. Iedereen heeft dat waarschijnlijk een beetje.
Dat heeft dan meer met het imago van een winkel of merk te maken dan met merkengekte :)
pi_96319681
Puff; ja tuurlijk, ik vind bijv. Kuychi leukere dingen maken dan uh, Clockhouse. Maar ik zou niet iets van miss etam niet dragen als ik het supertof vind, of omdat mn schoonmoeder er ook een top van heeft.

Maar ja, ik ben ook niet zo hip ;)
  dinsdag 3 mei 2011 @ 22:42:12 #13
331 Merel
Be here now.
pi_96319783
Dat van die schoonmoeder vind ik nog wel een argument hoor :D

Maar ik wil ook niet iets nieuws kopen en er twee dagen laten een 16-jarige tuttebel in zien lopen, dat klopt dan ook niet :P
pi_96320018
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 22:40 schreef Merel het volgende:

[..]

Dat heeft dan meer met het imago van een winkel of merk te maken dan met merkengekte :)
Dat denk ik ook.
Laatst betrapte ik me op 'collega draagt dat merk, leuk ding, misschien ook eens kijken' :+
Zo conformistisch ben ik :P
pi_96320141
Muh. Kut exen. Stom vriendje dat niet lief is en de boel erger maakt :') .

doei :W
pi_96320225
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 22:47 schreef Perruche het volgende:
Muh. Kut exen. Stom vriendje dat niet lief is en de boel erger maakt :') .

doei :W
Go make it up :9
pi_96320267
Merel, die test zet je af tegen anderen op hetzelfde niveau. En als je dan gemiddeld scoort, is dat helemaal niet zo slecht.
Het zou pas dramatisch zijn als je taalkundig ofzo een stuk slechter scoorde dan je peer group. Of dat ik op analyse gebied of cijfermatig vlak onder het gemiddelde zou scoren. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  dinsdag 3 mei 2011 @ 22:50:59 #18
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_96320342
Weebee Huup en nog gefelie met kindje nummero dos! *O*

Ik ga nog even bankhangen en dan slapen, maar dan heb ik iig vast in dit topic gepost :7
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_96320409
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 22:49 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Go make it up :9
Nee. Geen zin in. En ik heb niets goed te maken.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 22:56:31 #20
331 Merel
Be here now.
pi_96320684
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 22:49 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Merel, die test zet je af tegen anderen op hetzelfde niveau. En als je dan gemiddeld scoort, is dat helemaal niet zo slecht.
Het zou pas dramatisch zijn als je taalkundig ofzo een stuk slechter scoorde dan je peer group. Of dat ik op analyse gebied of cijfermatig vlak onder het gemiddelde zou scoren. :)
Jaaaa weet ik ook wel en ik maak me eigenlijk ook niet heel erg druk, maar toch een beetje :P Volgens mij heeft iedereen dat wel na zo'n test!

Verder klopt de karakterbeschrijving wel trouwens. Inclusief de minpunten helaas ;)
  Vis een optie? dinsdag 3 mei 2011 @ 22:56:35 #21
70532 loveli
N
pi_96320689
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 21:40 schreef LadyBlack het volgende:
Huuphuup :W

Borstvoeding en afvallen, gaat dat samen? Of juist extra goed? :D
Gaat prima samen. Als je een paar maanden doorgaat, raak je opeens als een malle vet kwijt. Daar moet je wel een beetje mee oppassen, want in vet worden ook afvalstoffen opgeslagen en je wilt niet dat je kind dat alles binennkrijgt.
crap in = crap out
  dinsdag 3 mei 2011 @ 22:56:52 #22
331 Merel
Be here now.
pi_96320704
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 22:52 schreef Perruche het volgende:

[..]

Nee. Geen zin in. En ik heb niets goed te maken.
Als hij het goed moet maken is het nog leuker :9
  dinsdag 3 mei 2011 @ 22:57:15 #23
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96320725
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 22:42 schreef Merel het volgende:
Dat van die schoonmoeder vind ik nog wel een argument hoor :D

Maar ik wil ook niet iets nieuws kopen en er twee dagen laten een 16-jarige tuttebel in zien lopen, dat klopt dan ook niet :P
Mijn schoonmoeder kwam laatst aanzetten met een of ander tshirt wat ze niet meer paste. "Kijk wat voor jou misschien?"

*jank*

lief bedoelt maar hmm... :{
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 3 mei 2011 @ 22:57:51 #24
143848 huuphuup
Dorksided
pi_96320770
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 22:56 schreef Merel het volgende:

[..]

Als hij het goed moet maken is het nog leuker :9
wss!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96320775
Ik draag en koop ook Miss Etam. Maar dan sluipt er soms toch een ontzettende suffe jurk/broek/truitje in mijn collectie. Want het zat lekker/was goedkoop. Je moet er goed zoeken voor iets hips :7 Zeker in de outlet waar ik altijd heenga.

Eind volgende week krijg ik feedback over mijn sollicitatie. Het hoefde van mij niet, ik had zelf ook wel door dat het verschrikkelijk suckte :') maar ze bood het aan en om de relatie goed te houden en een voet tussen de deur te houden op die afdeling heb ik "Ja graag!" gezegd. Dus. Ik heb er zo geen trek in om mijn minpunten te horen, maar goed.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')