abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96308285
Ik heb een broek gekocht van Nudie Jeans. Een dryjeans model. Nu staat op het etiket dat ik deze de eerste 6 maanden niet mag wassen. Kan het kwaad als ik dit wel doe? Gaat hier de kleur van eruit of hoe moet ik dit zien? Ik lees overal op internet dat dit niet wassen goed is voor een bepaald kleureffect in je broek maar hier ben ik niet naar uit. Ik heb de broek gekocht voor het model dat die nu heeft.
Ik vind op internet wel wat er gebeurt als je hem niet wast maar niet wat er gebeurt als je hem wel wast.

Ik had bij de winkel waar ik de broek gekocht had wat nagevraagd hierover maar de medewerkers daar keken er ook van op. Het leek hun en mij gewoon smerig om je broek 6 maanden niet te wassen. :6

Dus de vraag is: Kan het kwaad als ik mijn Nudie Jeans gewoon normaal was? (elke 2 weken ofzo). :)
pi_96308567
Als je hem niet wast, hem heel vaak vraagt, en dan na 6 maanden wast krijg je een mooi motief er in. Als je hem nu direct was heb je een egale saaie broek waar de kleur er in is gewassen en waar je nooit meer een profiel in krijgt
pi_96308578
Lekker toch staat tie altijd klaar als je wakker word kun je der zo inspringen
Ik zwaai naar dieren.
pi_96308590
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 19:42 schreef Geerd het volgende:
Lekker toch staat tie altijd klaar als je wakker word kun je der zo inspringen
:')
  dinsdag 3 mei 2011 @ 19:43:02 #5
206322 Seam
Pillz-E
pi_96308626
Het kan absoluut geen kwaad, maar het hele idee van dry jeans verneuk je dan :)
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_96308686
Je kunt toch afwisselen met andere broeken, beetje luchten weer ff aan klaar boeiend.
Ik zwaai naar dieren.
pi_96308746
Ik hang die van mij vaak in de douche zo dat hij een beetje kan stomen en ook vaak in de buitenlucht. stinken heeft het nog nooit gedaan
  dinsdag 3 mei 2011 @ 19:46:27 #8
206322 Seam
Pillz-E
pi_96308798
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 19:45 schreef TwyLight het volgende:
Ik hang die van mij vaak in de douche zo dat hij een beetje kan stomen en ook vaak in de buitenlucht. stinken heeft het nog nooit gedaan
Werkt ook alleen als je een kleine badkamer hebt of het enorm warm laat worden. Ik vind de vriezer altijd beter werken, maar dan moet hij er minimaal 24 uur in liggen.
pi_96308905
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 19:46 schreef Seam het volgende:

[..]

Werkt ook alleen als je een kleine badkamer hebt of het enorm warm laat worden. Ik vind de vriezer altijd beter werken, maar dan moet hij er minimaal 24 uur in liggen.
Ik douche op over 9000 graden
  dinsdag 3 mei 2011 @ 19:52:02 #10
206322 Seam
Pillz-E
pi_96309139
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 19:48 schreef TwyLight het volgende:

[..]

Ik douche op over 9000 graden
Je bent een baas
  dinsdag 3 mei 2011 @ 20:17:33 #11
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_96310601
Ik weet niet precies hoe het werkt, maar wat Twylight zegt inderdaad.

Er zit een bepaalde stof in spijkerbroeken voor de kleur, en bij normale spijkerbroeken is die er al uit op het moment dat je hem koopt. NudieJeans laat die stof erin zitten, zodat je je eigen motief kunt maken.
Na het wassen gaat die stof er ook bij NudieJeans uit, en dan kun je dat motief/patroon dus niet (of nauwelijks) meer veranderen.

Waarom 6 maanden, en of die stof met 1 keer wassen verdwenen is weet ik niet.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_96323724
Nou, stel je gooit hem nu in de was dan zal hij een groot deel aan kleur verliezen. Wat je dus krijgt is een broek die vaal wordt en dat ook wel blijft, in mijn ogen is dit een vrij lelijke kleur die je er aan overhoudt.

Je zegt dat je de broek voor het model hebt gekocht, weet niet of je hiermee de kleur bedoelt of hoe hij zit maar beide zullen veranderen als je hem snel wast. Weet zelf niet hoeveel Nudie krimpt maar toch zal dit wel zo zijn.

Wat hierboven wordt gezegd is inderdaad het nut van deze broeken. Alle plekken waar hij nu vouwt (vooral bij je dijbenen, achter je knie en bij de enkels) zullen op den duur valer worden en dus een effect krijgen. Dit is hetzelfde effect dat je ziet op 'normale' broeken die je in de winkel koopt maar bij jou zijn het 'echte' plekken, als je snapt wat ik bedoel.

Wat het 6 maanden betreft is dit meer een richtlijn. Het is niet zo dat er op dat moment een magische grens is gepasseerd.

En wat het 'smerige' betreft.. ik kan me een nieuwsbericht herinneren van een jongen die zijn dry broek na x maanden had laten testen en er bleken niet meer bacteriën in te zitten als bij een andere broek. Kijk trouwens ook eens hier bij Lifestyle in het Jeans topic, genoeg info!
  woensdag 4 mei 2011 @ 00:32:58 #13
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_96325424
Sinds ik zelf moet wassen doe ik rustig 2 weken met een broek. Tis niet dat ik lui ben, maar het kost zoveel moeite een broek droog te krijgen hier, dat ik het liever niet te vaak probeer (als ie niet goed droogt, gaat het ruiken)
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  woensdag 4 mei 2011 @ 00:46:56 #14
206322 Seam
Pillz-E
pi_96326027
Sinds ik zelf moet wassen was ik mijn broeken nooit ;)
pi_96326032
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 19:43 schreef Seam het volgende:
Het kan absoluut geen kwaad, maar het hele idee van dry jeans verneuk je dan :)
het kan wel kwaad want je broek wordt 10x zo snel vaag.
  woensdag 4 mei 2011 @ 00:48:35 #16
206322 Seam
Pillz-E
pi_96326080
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 00:47 schreef fespo het volgende:

[..]

het kan wel kwaad want je broek wordt 10x zo snel vaag.
Asl je hem blijft wassen wel ja :P Maar dat is met alle denim zo :P
pi_96326315
een normale broek is nog normaal na 50x wassen.
een dry broek is dan (gok ik) totaal op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')