abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96307098
Zojuist viel mij op dat het aanrechtblad rondom de spoelbak wat bobbelt/omhoog komt.

Ik heb geprobeerd enkele foto's hiervan te maken. Ik kan het niet indrukken of iets dergelijks. Wat zou dit kunnen zijn? Vocht? En wat zou ik er tegen kunnen doen?

dinsdag 3 mei 2011 @ 19:16:44 #2
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_96307161
Terugslaan met een hamer. Leg er even een blokje hout op en tik het dan even terug.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_96307312
Heb je een opbouw spoelbak, of een inbouwspoelbak?

Ik denk dat er water tussen je aanrechtblad en spoelbak is gekomen.
Bij langdurige bloodstelling van vocht aan hout, gaat het hout bollen en kan het omhoog komen.

ALS dit het geval is, is er weinig aan te doen dan of:
1) een grotere maat spoelbak plaatsen. Deze spoelbak goed afkitten

2) een nieuw aanrechtblad.
pi_96307334
Nou ik heb al geslagen, gevolg is een heel klein scheurtje in het blad, en het is nog niet omlaag. Nu zit de rest van de bak volgens mij met een soort coating dichtgemaakt. Zou het kunnen zijn dat die op deze plek weg is?

Wat is een opbouwspoelbak en wat is een inbouwspoelbak? Overigens is dit bol staan volgens mij iets van 1 of 2 dagen, voorheen niet gezien.
pi_96307374
Heb je niet een iets betere kwaliteit foto?
pi_96307406
Ik ga het proberen met de telefoon...
pi_96307549
Is het koop of huur? De woning?
pi_96307762
Koop ;).
pi_96307961
foto's komen zo
pi_96308185

pi_96309480
Is het een opbouw of inbouw wasbak?

Ligt de rand van de wasbak er op? Of loopt hij gelijk met het aanrechtblad?
pi_96310007
Ik heb het geprobeerd een en ander toe te lichten in de afbeelding.

pi_96310163
Als het inbouw is, kan het ook zijn dat een van de schroeven ( laatste foto, half in beeld ) los is geraakt.
Alle 3 de schroeven even nakijken of ze nog even strak zitten, maar niet forceren!
pi_96310423
De toplaag van je aanrechtblad is waarschijnlijk kunststof, dit wordt op hout of spaanplaat gelijmd.
Van welk materiaal is het aanrechtblad zelf, is dit spaanplaat of hout?
Spaanplaat bolt veel sneller dan hout, is ook veel gevoeliger voor vocht.
Bij een spaanplaat aanrechtblad met kunststof toplaag moet je geen ingefreesde spoelbak nemen, maar een opbouw zodat de afdichting gegarandeerd kan worden.
Bij een houten blad met eventuele kunststof toplaag kan het wel ingefreesd worden.
pi_96311818
Wij hebben een opbouwwasbak...Hij loopt gelijk met het aanrecht.
pi_96312001
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 20:35 schreef djm008 het volgende:
Wij hebben een opbouwwasbak...Hij loopt gelijk met het aanrecht.
Dat is dus inbouw, opbouw logt hoger dan het aanrechtblad, inbouw ligt gelijk.
En het materiaal is dat hout of spaanplaat?
pi_96312358
Kijk eens of de schroeven aan de onderkant nog allemaal even strak aangedraaid zitten?

En hoe oud is het spul allemaal?
pi_96312447
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 20:39 schreef klipper het volgende:

[..]

Dat is dus inbouw, opbouw logt hoger dan het aanrechtblad, inbouw ligt gelijk.
En het materiaal is dat hout of spaanplaat?
Ik denk dat het allemaal net iets te technisch wordt.
pi_96312657
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 20:47 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Ik denk dat het allemaal net iets te technisch wordt.
Ben ik ook bang voor, maar als ik de onduidelijke foto's bekijkt, dan heeft ts een spaanplaat blad met kunststof toplaag.
Hierin hadden ze nooit een inbouwspoelbak moeten monteren, dat is wachten op problemen.
Bij een spaanplaat onderzijde moet je een opbouwbak nemen.
pi_96313080
Daarom wil ik ook weten hoe oud het spul is, misschien dat ie nog iets kan verhalen op de leverancier / verkoper
pi_96315567
Ik ben inderdaad niet zo heel technisch. Wat mij opvalt is dat er precies een schroef zit, daar waar ook de bobbel zit. Echter het voelt niet nat, en de schroef lijkt op gevoel vast te zitten. Met mijn handen krijg ik er in ieder geval geen beweging in...
pi_96315831
Hoe oud is het allemaal, het aanrecht en spoelbak?

Is de spoelbak er later ingezet?
pi_96318742
Ik denk dat alles zo'n 4 jaar oud is en op hetzelfde moment is gemonteerd. Helemaal zeker weet ik dat niet aangezien wij er pas 1 jaar wonen en geen contact hebben met de vorige bewoners.
pi_96318968
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 20:50 schreef klipper het volgende:

[..]

Ben ik ook bang voor, maar als ik de onduidelijke foto's bekijkt, dan heeft ts een spaanplaat blad met kunststof toplaag.
Hierin hadden ze nooit een inbouwspoelbak moeten monteren, dat is wachten op problemen.
Bij een spaanplaat onderzijde moet je een opbouwbak nemen.
Dan zal toch waarschijnlijk het geval aan de hand zijn wat er in deze quote beschreven wordt.
Van een afstand via niet al te scherpe foto's is het verder moeilijk te beoordelen.

Probeer eens superscherpe foto's te maken met een dig. camera, of laat een expert langskomen?

Al mijn mogelijke oorzaken en problemen zijn op helaas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')