abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 mei 2011 @ 14:43:44 #26
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_96342499
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:03 schreef Morri het volgende:

En? Is hij er blij mee? Want uiteindelijk is dat het enige wat belangrijk is.
Met zo'n ding kun je nooit echt blij zijn, hooguit tevreden. Wat je met een dergelijk prul doet, is een compromis sluiten, en de vele nadelen voor lief nemen 'omdat je voor de prijs niet teveel mag verwachten'. Het is in geen enkel opzicht een goed product, en je zult ALTIJD manieren moeten vinden om langs de beperkingen van het ding heen te werken. Misschien zul je eraan wennen om constant te moeten wachten na elke handeling, het feit dat eigenlijk niets werkt zoals het zou moeten werken, en de wetenschap dat je waarschijnlijk sneller klaar bent als je je laptop of smartphone erbij pakt. Aan al die dingen wennen is mogelijk, maar echt blij zijn met zulke troep? Nee, dat gaat er bij mij niet in. Hoe goedkoop ze ook zijn.
quote:
Beetje off topic:
Zelf vind ik het juist zonde om op dit moment 300-400 Euro uit te geven aan iets wat nog steeds in de kinderschoenen staat en waar je elke 2-3 maanden weer iets anders 'moet' hebben omdat dat beter en sneller en geavanceerder is. En ik vermoed dat ik daar niet de enige in ben.
Dat is een beetje overdreven. De eerste generatie iPad is al ruim een jaar oud, en nog steeds de meest relevante tablet na de iPad 2. De Asus EEE Pad Transformer kost misschien 450-500 euro, maar dan heb je wel een hele goede tablet, inclusief keyboard dock, 16 (!) uur accuduur, 1080p video mogelijkheden, een goede bouwkwaliteit, indrukwekkend scherm en tenminste een resolutie en OS waar je wat mee kunt.

Ja, die tablets kosten 3-4 keer zoveel. Maar ze zijn dan ook 100 keer beter, en de functionaliteit is exponentieel groter.
quote:
Wat ik eigenlijk wil is een tablet, 7 inch, met kleuren E-Ink scherm, waar ik mobiel mee kan bellen, waar ik redelijke foto's mee kan maken, fatsoenlijke spelletjes op kan spelen en, en, en...nou ja, vul maar verder in. Maar dat ding bestaat gewoon nog niet eens. Voor een apparaat dat me verlost van de verzameling electronica die ik tegenwoordig meezeul in m'n handtas zou ik grif 1000 Euro over hebben.
Ik denk niet dat een dergelijk apparaat ooit zal bestaan, simpelweg omdat er -op enkele uitzonderingen- geen markt voor is. Een eInk-scherm is heerlijk om te lezen, maar waardeloos voor films, en zal qua contrast en kleurweergave nooit competitief zijn met de beste LCD- en AMOLED-schermen. Er zal uiteindelijk vast wel een 7" reader met kleuren eInk-scherm komen, maar multifunctionele tablets zullen altijd voor de betere technieken gaan. Dat zijn twee totaal verschillende markten.

Verder zijn er tegenwoordig al een hoop smartphones die kunnen wat jij allemaal wilt doen, met schermen tot 5".
pi_96342656
Ik ga hem niet kopen na deze berichten te lezen .Spaar liever voor een "echte" :)
pi_96345685
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:43 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Met zo'n ding kun je nooit echt blij zijn, hooguit tevreden. Wat je met een dergelijk prul doet, is een compromis sluiten,

Alle tablets die op dit moment op de markt zijn zijn voor mij een compromis. Ook de nieuwste IPad.
Ik ben trouwens wel erg blij met m'n goedkope tablet.

quote:
[..]

Dat is een beetje overdreven. De eerste generatie iPad is al ruim een jaar oud, en nog steeds de meest relevante tablet na de iPad 2. De Asus EEE Pad Transformer kost misschien 450-500 euro, maar dan heb je wel een hele goede tablet, inclusief keyboard dock, 16 (!) uur accuduur, 1080p video mogelijkheden, een goede bouwkwaliteit, indrukwekkend scherm en tenminste een resolutie en OS waar je wat mee kunt.

Ja, die tablets kosten 3-4 keer zoveel. Maar ze zijn dan ook 100 keer beter, en de functionaliteit is exponentieel groter.

Dat ze 100 keer beter zijn, daar verschillen we dan van mening over. Bovendien zijn dat allemaal 10 inch tablets, en geen 7 inch. Als ik dan kijk naar de functionaliteit en de prijsverhouding dan valt zo'n tablet weer in het niet bij een mini notebook. Ik zou dan eerder gaan voor een mini notebook. Maar die zijn, net zoals de IPad, voor mij te groot van formaat.

Ik snap trouwens niet waarom iemand voor die prijs (500 Euro) de voorkeur geeft aan een 10 inch tablet boven een gemiddelde 10 inch notebook. Qua functionaliteit zijn die stukken beter. Ook beter scherm en meer geheugen. 16 Gb of 32 Gb geheugen op zo'n tablet is een lachertje vergeleken met het gemiddelde geheugen van een mini notebook. Voor 400-500 Euro kun je echt een fantastische mini notebook krijgen. Ok, het heeft geen touch screen, maar wel standaard een keyboard er bij. Voor het gebrek aan touch screen krijg je dan wel een machientje dat vele malen beter is.

quote:
[..]

Ik denk niet dat een dergelijk apparaat ooit zal bestaan, simpelweg omdat er -op enkele uitzonderingen- geen markt voor is. Een eInk-scherm is heerlijk om te lezen, maar waardeloos voor films, en zal qua contrast en kleurweergave nooit competitief zijn met de beste LCD- en AMOLED-schermen. Er zal uiteindelijk vast wel een 7" reader met kleuren eInk-scherm komen, maar multifunctionele tablets zullen altijd voor de betere technieken gaan. Dat zijn twee totaal verschillende markten.

Verder zijn er tegenwoordig al een hoop smartphones die kunnen wat jij allemaal wilt doen, met schermen tot 5".
Geen idee of het ooit zal bestaan. Ik ben een totale technische nitwit. Ach, jaren geleden riepen ze ook dat de cameraatjes in de mobiele telefoons nooit goed zouden worden. Intussen kun je er heel behoorlijke foto's mee maken. En nee, je kunt het niet vergelijken met de kwaliteit van een spiegelreflex camera, maar voor kiekjes en huis-, tuin, en keukengebruik is het prima. De telefoons kunnen tegenwoordig meer dan er aantal jaren geleden voor mogelijk werd gehouden.

En de smart phones die jij noemt zijn voor mij al net zo hard een compromis. Smart phones zijn gewoon te klein voor wat ik er mee wil. Als ze die dingen een paar inch groter zouden maken...Maar dat is weer 'als'.
pi_96347020
als 10" en 400+ euro echt te duur is, dan nog zal ik niet iemand adviseren een cheapass ding van 100 euro te halen. Spaar dan even door en koop een Nook Color. Die is kwalitatief tenminste echt goed, voor een goede prijs. 200-250 euro. bij ebay.
pi_96348252
Bij Bart Smit NIET KOPEN. Wat een bagger ding.
Voor dat bedrag accepteert je traag apparaat, maar beeld resolutie is om te janken. Kreeg hoofd pijn bij internetten.
Terug brengen gaat niet. Want hardware mag je niet ruilen !
Wie wil het over kopen voor 80 euro?
  woensdag 4 mei 2011 @ 17:10:04 #31
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_96348345
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 16:05 schreef Morri het volgende:
Dat ze 100 keer beter zijn, daar verschillen we dan van mening over.
Dat is geen mening, dat is een feit. Ze zijn in ELK opzicht beter, en hebben meer functionaliteit, omdat alles ook daadwerkelijk werkt.
quote:
Bovendien zijn dat allemaal 10 inch tablets, en geen 7 inch. Als ik dan kijk naar de functionaliteit en de prijsverhouding dan valt zo'n tablet weer in het niet bij een mini notebook. Ik zou dan eerder gaan voor een mini notebook. Maar die zijn, net zoals de IPad, voor mij te groot van formaat.
Er zijn ook 7" tablets die stukken beter zijn, voor amper 100 euro meer.
quote:
Ik snap trouwens niet waarom iemand voor die prijs (500 Euro) de voorkeur geeft aan een 10 inch tablet boven een gemiddelde 10 inch notebook. Qua functionaliteit zijn die stukken beter. Ook beter scherm en meer geheugen. 16 Gb of 32 Gb geheugen op zo'n tablet is een lachertje vergeleken met het gemiddelde geheugen van een mini notebook. Voor 400-500 Euro kun je echt een fantastische mini notebook krijgen. Ok, het heeft geen touch screen, maar wel standaard een keyboard er bij. Voor het gebrek aan touch screen krijg je dan wel een machientje dat vele malen beter is.
Als je met mini notebooks op netbooks doelt, dan, nee. Snellere processor? Ja. Meer geheugen? Ja. Maar ze zijn, in vergelijking met een tablet, ook dik, zwaar, hebben een slechtere accuduur en zijn, in tegenstelling tot wat je denkt, helemaal niet sneller. Deze dingen draaien meestal op Windows 7, een veel zwaarder OS dan Android of iOS, en totaal niet ontwikkeld voor het casual gebruik van een tablet. Waar tablets een nieuw marksegment aanspreken, zijn netbooks gewoon "net niet"-laptops. Ik heb er zelf ook eentje, en gebruik deze echt zelden, omdat het een traag hok is.

Spellen spelen op een netbook? Vergeet het maar
1080p spelen op een netbook? Met geluk, maar verwacht dan niet dat je wat anders kunt doen nog.

Bovendien heeft de Asus EEE Pad ook standaard een keyboard voor 500 euro totaal, en een batterijduur van 16 uur. Een iPad met Zaggmate keyboard case heb je ook voor 480-580 euro.

Ja, netbooks hebben meer geheugen. Maar ze hebben ook trage, mechanische harde schijven, in tegenstelling tot het flashgeheugen van tablets. Bovendien kost een (micro)SD'tje niet zoveel geld meer, dus uitbreiden is geen probleem als je voor Android-tablets gaat.

Je vergelijkt twee producten die totaal niet met elkaar te vergelijken zijn. Voor de prijs van een echt goede netbook heb je ook al een hele redelijke laptop, die die netbook qua specificaties in de schaduw zet. Is dat dan ook een goed alternatief voor een tablet? Nee. Appels en peren.
quote:
Geen idee of het ooit zal bestaan. Ik ben een totale technische nitwit.
Het zal nooit bestaan. Misschien dat iemand ooit een dergelijk concept ontwikkeld, maar het zal nooit een succesvol product worden.
quote:
Ach, jaren geleden riepen ze ook dat de cameraatjes in de mobiele telefoons nooit goed zouden worden. Intussen kun je er heel behoorlijke foto's mee maken. En nee, je kunt het niet vergelijken met de kwaliteit van een spiegelreflex camera, maar voor kiekjes en huis-, tuin, en keukengebruik is het prima. De telefoons kunnen tegenwoordig meer dan er aantal jaren geleden voor mogelijk werd gehouden.
Nee hoor. Vier jaar geleden hadden ze al 5MP camera's, en toen was ook al duidelijk dat telefooncamera's alleen maar beter zouden worden. Maar ze zullen nooit zo goed zijn als dedicated camera's (en vergeet DSLR's maar helemaal in die vergelijking), om duidelijke redenen: het moet allemaal kleiner, en er is maar zoveel kwaliteit die je uit een belachelijk kleine sensor kan halen.
quote:
En de smart phones die jij noemt zijn voor mij al net zo hard een compromis. Smart phones zijn gewoon te klein voor wat ik er mee wil. Als ze die dingen een paar inch groter zouden maken...Maar dat is weer 'als'.
Die dingen zijn zo groot als je ze wilt hebben. De Dell Streak is 5", de Galaxy Tab 7".
  woensdag 4 mei 2011 @ 17:10:57 #32
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_96348370
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 16:38 schreef athlonkmf het volgende:
als 10" en 400+ euro echt te duur is, dan nog zal ik niet iemand adviseren een cheapass ding van 100 euro te halen. Spaar dan even door en koop een Nook Color. Die is kwalitatief tenminste echt goed, voor een goede prijs. 200-250 euro. bij ebay.
De Nook color is voor zijn prijs inderdaad een echt goede tablet!
pi_96386920
Afgelopen week ook zo'n apparaat gekocht, maar het viel mij tegen. Dat komt voornamelijk doordat dit apparaat maar een erg beperkt aanbod android aps biedt. Dit hoopte ik te omzeilen door via de website market.android de apps te downloaden, maar dat lukt niet!

Helpdesk gebeld en mij werd verteld dat deze tomtec niet te koppelen is aan een google android account, met als gevolg: geen apps! Er kunnen wel andere markets geinstalleerd worden, maar die bieden lang niet de kwaliteit en de hoeveelheid apps van het officiële android kanaal.

De advertentie op BartSmit.com is dan ook erg misleidend met de tekst: ' ... en toegang tot de Android Market Place met meer dan 130.000 apps!'

Kortom, ik voel me 'genomen' door Bart Smit. Mijn advies: niet kopen en spaar even door voor het echte werk.
pi_99578365
Mensen!! Wat een negatieve reacties hier zeg. Ik heb de tablet en het was niet veel inderdaad maaaarr!

De Tablet wordt pas leuk met nieuwe firmware. Fview, Tomtec etc willen graag zo weinig mogelijk tijd besteden aan verder ontwikkelen van de firmware want tijd is geld is minder winst..

Gelukkig zijn er enthousiastelingen die wél de moeite willen doen om de tablet te laten werken zoals het ooit bedoelt is.

Voordelen van alternatieve firmware zijn:

- De batteriij gaat veel langer mee (bij mij 3.5 uur)
- Wifi werkt beter (en is instelbaar)
- De hele tablet doet alles een stuk sneller
- Tot 3x snellere 2d/3d verwerking
- Snellere toegang tot de sd kaart
- Root acces
- E.v.a

http://www.ohwzo.nl/2011/07/10/alternatieve-firmware-10-inch-tomtec-tablet-van-bart-smit/

Deze firmware is geschikt voor zowel de 7" als de 10" tablets van vele merken. wm8650 via proc, gebaseerde tablets.
  maandag 18 juli 2011 @ 22:07:42 #35
327191 RobertNL
For your gear.
pi_99639833
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 14:39 schreef swel het volgende:
Mensen!! Wat een negatieve reacties hier zeg. Ik heb de tablet en het was niet veel inderdaad maaaarr!

De Tablet wordt pas leuk met nieuwe firmware. Fview, Tomtec etc willen graag zo weinig mogelijk tijd besteden aan verder ontwikkelen van de firmware want tijd is geld is minder winst..

Gelukkig zijn er enthousiastelingen die wél de moeite willen doen om de tablet te laten werken zoals het ooit bedoelt is.

Voordelen van alternatieve firmware zijn:

- De batteriij gaat veel langer mee (bij mij 3.5 uur)
- Wifi werkt beter (en is instelbaar)
- De hele tablet doet alles een stuk sneller
- Tot 3x snellere 2d/3d verwerking
- Snellere toegang tot de sd kaart
- Root acces
- E.v.a

http://www.ohwzo.nl/2011/07/10/alternatieve-firmware-10-inch-tomtec-tablet-van-bart-smit/

Deze firmware is geschikt voor zowel de 7" als de 10" tablets van vele merken. wm8650 via proc, gebaseerde tablets.
Bedankt voor de heads up! kan ik weer een paar mensen blij maken met een ge-update tablet :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_100567626
Hee, dit klinkt allemaal goed!

Even een vraagje; een familielid zoekt een ereader en dit lijkt me een goede oplossing. Of lijkt het jullie beter een ‘echte’ ereader aan te schaffen (die dus ook nog eens duurder is dan zo’n Fview of Tomtec).?
  † In Memoriam † maandag 29 augustus 2011 @ 22:06:01 #37
37843 lady-wrb
kortaf
pi_101350440
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 22:07 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Bedankt voor de heads up! kan ik weer een paar mensen blij maken met een ge-update tablet :)
meen je nou serieus dat je snapt wat ze hierboven bedoelen?
ik begrijp er geen bal van :?
pi_101358351
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 21:27 schreef ftrippie het volgende:
Hee, dit klinkt allemaal goed!

Even een vraagje; een familielid zoekt een ereader en dit lijkt me een goede oplossing. Of lijkt het jullie beter een ‘echte’ ereader aan te schaffen (die dus ook nog eens duurder is dan zo’n Fview of Tomtec).?
Goedkoop is duurkoop
pi_101364237
Ik zou kijken of je ergens de HP touchpad vandaan kan halen, zijn nu ook 100.

Verder zou ik zelf nooit meer een resistief scherm nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')