abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96281310
Hoi ouders :')

Ik zat me ineens onder het genot van een pilsje het volgende af te vragen.

Is het mogelijk dat je bv aan kinderen begint en dat als je dan zegmaar een jaar of 10 onderweg bent dat je dan denkt van godmiljaar; dat kutkind haalt het bloed onder mn nagels vandaan weg ermee; dat je dan dus dat kind ter adoptie af staat?

Kan zoiets?

Of kan dat alleen bij de geboorte?
Ik gok zelf het laatste maar eigenlijk is dat niet echt handig toch?

Ik bedoel een kind hebben lijkt misschien wel leuk voor sommigen, maar het hebben ervan is toch een tweede.

Zou wel handig zijn als je een paar jaar gewoon kon proberen of het jouw ding is om kinderen op te voeden of niet en indien niet dan gewoon weg zegmaar.

Kan zoiets of niet? :@

ps: dit is een serieuze vraag :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_96281369
Godver wat een tijdstip ook weer om zo een serieuze vraag te stellen in OUD.

Al die ouders liggen natuurlijk al lang en breed in bed omdat die bij het krieken van de ochtend (lees: bedtijd voor de kindlozen onder ons) gewekt worden door die koters :D!
vosss is de naam,
  dinsdag 3 mei 2011 @ 01:38:29 #3
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_96281601
Ze kan ze t.z.t. gewoon doorverkopen. Gaat goud geld om in die handel!
pi_96281777
Dude... WTF..

En wat nu als je moeder zoiets heeft als... wat een kutjong is het eigenlijk. Toch maar abortus laten plegen met terugwerkende kracht..
  dinsdag 3 mei 2011 @ 05:20:34 #5
1762 YPPY
Yppiaans
pi_96283105
Jahoor, dit kan. Als blijkt dat het opvoeden van kinderen niet jouw ding is, krijg je te maken met allerlei instanties. Die zullen je aanbieden vrijwillig hulp te accepteren. Dat doe je in dit geval dan niet. Vervolgens gaat het opvoeden verder mis, dan komen je kinderen onder toezicht te staan. Houd je je niet aan gemaakte afspraken, dan worden uiteindelijk je kinderen uit huis geplaatst. Er zijn dan verschillende mogelijkheden. Het gebeurt niet vaak, maar het kan zijn dat je als ouder geen contact meer wilt met je kind, dit kun je aantonen door bijvoorbeeld zeer agressief te zijn naar het kind toe. Einde van het verhaal is dat je geen contact meer zult hebben en dat je een soort van afstand kunt doen van het ouderschap. Kind in een pleeggezin en dat kan dan geadopteerd worden. Gebeurd niet vaak, maar in theorie kan het dus wel.

Het jammere is alleen dat er erg zware kindermishandeling bij komt kijken. Maar dat was je vraag niet, het ging om adoptie. En zoiets kan dus. Maar minder makkelijk als jij schrijft. :)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Moderator dinsdag 3 mei 2011 @ 07:35:36 #6
5428 crew  miss_sly
pi_96283396
Goed uitgelegd YP ^O^
Het voordeel van die methode is iig wel dat je er zelf niet heel veel moeite voor hoeft te doen, integendeel. Als je gewoon niets uitvoert en je niet meewerkt en neit aan afspraken houdt (zie eens hoe weinig actie je hoeft te ondernemen!), kan het dus wel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_96372071
Ok thanks goed om te weten :')
vosss is de naam,
  donderdag 5 mei 2011 @ 07:28:00 #8
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_96375485
Maar dan ben je volgens mij niet de volledige verantwoordelijkheid kwijt toch? Je blijft financieel aansprakelijk tot het kind 21 is, neem ik aan? Dat is bij adoptie anders, dan ben je ook die financiële verantwoordelijkheid kwijt.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')