Kortom, ik vind korfbal klote, maar ieder zijn eigen mening
Persoonlijk vind ik het zelf best een leuke sport om naar te kijken! Maar ja, dat is mijn mening! Ik denk wel dat je de regels en de ins & outs van een sport een beetje moet kennen, wil je een fatsoenlijke mening over een sport kunnen geven!
quote:Ben op weg naar de korfbalvereniging
Op woensdag 19 juni 2002 11:51 schreef mabit het volgende:
dat gemengd douchen schijnt wel een van de voordelen te zijn toch..?!
quote:Ik ken de ins en outs zeker, maar ik vind nog steeds dat korfbal geen zak aan is om naar te kijken, zeker op hoog niveau
Op woensdag 19 juni 2002 11:51 schreef PostManBart het volgende:
Ik ben al van jongs af aan met korfbal opgegroeid! Zit in de familie! Mijn moeder heeft het op hoog niveau gespeeld, mijn zus heeft het ook een tijdje gedaan, en een nichtje van mij speelt het nu op behoorlijk hoog niveau!Persoonlijk vind ik het zelf best een leuke sport om naar te kijken! Maar ja, dat is mijn mening! Ik denk wel dat je de regels en de ins & outs van een sport een beetje moet kennen, wil je een fatsoenlijke mening over een sport kunnen geven!
quote:
Op woensdag 19 juni 2002 12:02 schreef -Ma3stro- het volgende:
korfbal is net zo erg een sport als badminton en tafeltennis
Kom niet aan badminton!!!
quote:sbs wou korfbal live gaan uitzenden op zondagochtend... en iedere 5 min reclame tussendoor...
Op woensdag 19 juni 2002 12:02 schreef Atrimar het volgende:[..]
Ik ken de ins en outs zeker, maar ik vind nog steeds dat korfbal geen zak aan is om naar te kijken, zeker op hoog niveau
maar gat gelukkig niet door
quote:werk zelf in een sportcomplex waar heel veel vereningen komen om te sporten, zwemmen noem maar op, en badmintonners zijn veruit de meest vervelende mensen
Op woensdag 19 juni 2002 12:04 schreef PostManBart het volgende:[..]
Kom niet aan badminton!!!
(kweet alleen niet of ze het in Finland ook kennen (aangezien ik daar binnenkort naartoe verhuis)
quote:mee eens
Op woensdag 19 juni 2002 12:02 schreef -Ma3stro- het volgende:
korfbal is net zo erg een sport als badminton en tafeltennis
Dat gedoe met die 2 vakken vind ik wel een goede regeling denk ik. Zo krijg je aan beide kanten 100% inzet ipv spelers die er bij de verdediging de kantjes van af lopen om 120% te kunnen aanvallen.
Het grootste nadeel is wel dat je als verdediger geen hol mag, dat maakt het een stuk minder intressant om fel te verdedigen. Blocks bij basketbal zijn ook veel leuker om te zien dan een verdedigd schot bij korfbal.
Al met al vind ik dat iedere korfballer zich moet aansluiten bij de locale basketbalvereniging; worden we misschien ook eens Wereld en Europees Kampioen..
Badminton is echt geen slechte sport, is ook best wel zwaar als je je er volledig voor inzet. Voetbal is geinig om te doen omdat je iedereen onderuit kan schoppen, basketbal is gewoon vet en verder vind ik echt de ultieme sport gewoon curling...
quote:En deze conclusie trek je uit dat ene toernooitje waar je aan mee hebt gedaan!?
Op woensdag 19 juni 2002 12:42 schreef Premo het volgende:
...
Ik heb zaterdag een toernooitje meegespeeld op de korfbalvereniging van een vriend van me. Als basketballer vind ik het vooral een a-athletisch; weinig snelle passeerbewegingen, geen luchtgevechten onder de korf, statische situaties bij het uitverdedigen.....
jammer van het imago, maar ja dat boeit niet.
quote:Ik heb ook een boel wedstrijden langs de kant gezeten als supporter. Geen erg laag niveau; Promotiedivisie A.. Ik probeer echt objectief de twee sporten te vergelijken (ik heb hier ook altijd ruzie over met een vriend), maar basketbal is duidelijk aantrekkelijker om te zien.
Op woensdag 19 juni 2002 13:50 schreef Shogen het volgende:[..]
En deze conclusie trek je uit dat ene toernooitje waar je aan mee hebt gedaan!?
Ik vraag me btw hoe je iemand kan blocken zonder dat de scheids het ziet, waar let die man dan op?
quote:Op het moment dat iemand de bal los laat bij bv. een schot ben je vrij om te blokken. Dit in tegenstelling tot basketbal waar een blok ook toegestaan is als iemand de bal nog vast heeft.
Op donderdag 20 juni 2002 22:03 schreef Premo het volgende:[..]
Ik vraag me btw hoe je iemand kan blocken zonder dat de scheids het ziet, waar let die man dan op?
En geloof me, de blocks die je bij korfbal ziet zijn minstens net zo spectaculair als bij basketbal.
ik korfbel zalf nu al voor mn 14e jaar en vind de sport nog steeds fantastisch. het is inderdaad een zware snelle sport mits je het op behoorlijk niveau speelt. Zelf speelde ik promotieklasse, waar we kampioen werden. Het toernooi waar premo aan mee heeft gedaan, was een mixtoernooi (kneusjes in de sport met mensen die het wel redelijk kunnen tegen andere kneusjes; vergelijkbaar met schoolkorfbal), best een leuk toernooi, maar niet voor het korfbal. Echt korfbal heb je dus nog niet gespeelt Premo.
Qua kijkplezier is het inderdaad voor de outsider een minder leuke sport, Premo, je bent toch nog wel een beetje outsider, maar het is meer een doe-sport. Hierdoor heeft iedereen die de sport nog nooit op fatsoenlijk niveau gespeeld heeft een negatieve mening over de sport, terwijl het merendeel van de actieve korfballers zeer positief is.
Het image van duffe sport heerst idd jammer genoeg, maar voor het niveau van het korfbal zal het niet veel uitmaken: wereldkampioen worden we voorlopig toch nog wel. Wat veel mensen niet weten, is dat korfbal een van de grootste zaalsporten van nederland is: er zijn best veel korfballers.
anyway c'est tout
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |