Ze? Hoezo ze? Het is er maar één die aan de bel trekt.quote:Op maandag 2 mei 2011 23:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En toch hebben ze feitelijk gelijk. Helaas.²

Ze moeten zich toch houden aan de regels die de gemeente opstelt? En de Amsterdamse gemeente is links ja. Linkser kan bijna niet.quote:Op maandag 2 mei 2011 23:32 schreef Ferdo het volgende:
Erg sneu trouwens dat de Amsterdamse politie zich meent te moeten verlagen to dit soort verkapte chantage als iemand zulke asociale toestanden aankaart. Hebben ze er zelf belang bij dat het maar door blijft etteren?

Omdat er altijd represailles zullen volgen die in het nadeel van de beste man zullen zijn.quote:

²
²

Maar die vrede is er niet, vraag dat maar aan de man die belaagd wordt door dit soort tuig.quote:Op maandag 2 mei 2011 23:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nou, ik vind het bewaren van de vrede een best wel groot belang.²

Ze, zijn de politie in deze.quote:Op maandag 2 mei 2011 23:39 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ze? Hoezoo ze? Het is er maar één die aan de bel trekt.

²
²

Werkgelegenheid.quote:Op maandag 2 mei 2011 23:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je zou het bijna denken dat ze er belang bij hebben. Maar wélk belang dan in vredesnaam?

Nu is er relatieve vrede, en je hebt "oorlog" als het uit de hand loopt. Dat moeten we toch niet willen me dunkt.quote:Op maandag 2 mei 2011 23:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar die vrede is er niet, vraag dat maar aan de man die belaagd wordt door dit soort tuig.

²
²

"ik keur het af, maar heb er wel begrip voor"-houding natuurlijk absoluut geen moer met respect te maken.quote:Op maandag 2 mei 2011 23:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, dat ben ik niet. Ik benader iedereen met respect. Ik ben iemand die met redelijkheid en degelijke funderingen mijn mening laat blijken. Daarom gaat het me ook zo goed af in mijn privéleven.²

Hoe zou je het vinden als je twee nieuwe buurmannen krijgt, die samen getrouwd zijn?quote:

Ik zou me er heel ongemakkelijk bij voelen, ik denk dat ik me als een struisvogel zou voortbewegen.quote:Op maandag 2 mei 2011 23:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoe zou je het vinden als je twee nieuwe buurmannen krijgt, die samen getrouwd zijn?
a. Die negeer ik
b. Daar ga ik, zoals het hoort, keurig een avondje kennis mee maken.
c. Die blijf ik, tot vervelens toe, lastig vallen met argumenten waarom homofilie slecht is.
d. Iets anders, namelijk........

²
²

quote:
Ik keur het af en begrijp het, maar ik heb er geen begrip voor. Wellicht vind je dit een softe meningquote:Ten tweede heeft je "ik keur het af, maar heb er wel begrip voor"-houding natuurlijk absoluut geen moer met respect te maken.

²
² 

Als ik dezelfde vraag (maar dan een beetje anders) zou stellen:quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zou me er heel ongemakkelijk bij voelen, ik denk dat ik me als een struisvogel zou voortbewegen.²

Ik zou in dat geval keurig een avondje gaan kennis maken of die mensen bij mij uitnodigen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:44 schreef rene29 het volgende:
[..]
Als ik hetzelfde antwoord zou geven op de vraag:
Hoe zou je het vinden als er een islamitisch gezin naast me komt wonen?
a. Die negeer ik
b. Daar ga ik, zoals het hoort, keurig een avondje kennis mee maken.
c. Die blijf ik, tot vervelens toe, lastig vallen met argumenten waarom homofilie slecht is.
d. Iets anders, namelijk........
Dan geef je me vast een heel ander antwoord....

Wat je hier schrijft, zou de normale gang van zaken moeten zijn. Ik vind het verbazingwekkend dat het in een land als Nederland niet zo is.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 01:00 schreef rene29 het volgende:
BTW, for your info: voor mij zou het correcte antwoord in beide gevallen B zijn.
Of ze nou homo, lesbisch, islamitisch of katholiek zijn.
En ik ben geen van bovenstaande, maar het boeit me niet.
Het zijn allemaal mensen, ongeacht de keuzes die ze gemaakt hebben.
Een heleboel mensen hebben namelijk geen "vrije" keuze.
Hoe je het ook went of keert, religie is (meestal) geografisch bepaalt.
Wanneer je geboren wordt in een overwegend christelijk land, is de kans dat je katholiek of protestants (of weet ik veel welke andere christelijke stromingen er zijn) bent, groot.
Wanneer je uit een overwegend Islamitisch gebied komt, net zo.
Nederland is erg seculair. En relatief tolerant.
Ik kan (en zal) respect opbrengen voor ieders levensovertuiging. En met levensovertuiging bedoel ik niet alleen religie.
Ook sexuele geaardheid respecteer ik. (en voordat hier weer commentaar op komt, ja, het spaghetimonster, vliegend of niet, is ook geaccepteerd)
Begrijp me goed, je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar het minste wat je kunt doen, is het tolereren.
Hoe zou jouw leven er uit zien wanneer iedereen die het niet met jou eens is, zich tegen je keert?

Ik heb echt dezelfde verbazing.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 01:30 schreef Levolution het volgende:
[..]
Wat je hier schrijft, zou de normale gang van zaken moeten zijn. Ik vind het verbazingwekkend dat het in een land als Nederland niet zo is.
Hoe kan iemand ooit aanstoot nemen aan iemand anders z'n leefstijl? Ik heb dat nooit begrepen.
Nederland stikt van de homofoben. Marokkaanse jongeren praktiseren hun homohaat wel wat erger, maar Nederlanders zijn er ook goed in met hun opmerkingen als "zolang ze maar niet op straat zoenen vind ik het best". Wat maakt het jou uit als ze op straat zoenen?

Ik snap je intentie, maar eerlijk gezegd vind ik dit ook een vorm van homofobie. Mensen die gelijk disclaimen dat ze zelf wel hetero zijn. Alsof het erg is als men denkt dat je homo bent.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 01:37 schreef rene29 het volgende:
En mochten er mensen vraagtekens hebben bij mijn sexuele orientatie:
Ik ben hetero, en getrouwd. (met een vrouw)

Nee hoor, dit was meer om de angst bij BansheeBoy weg te nemen om een discussie aan te gaan.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 01:50 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik snap je intentie, maar eerlijk gezegd vind ik dit ook een vorm van homofobie. Mensen die gelijk disclaimen dat ze zelf wel hetero zijn. Alsof het erg is als men denkt dat je homo bent.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |