abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 mei 2011 @ 12:31:01 #1
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_96244036
Ik heb momenteel een maagontsteking, en daar heb ik bijzonder veel last van.

Het begon iets meer dan een maand geleden met een chronisch misselijk gevoel. Ik ben naar de dokter geweest, en die heeft de diagnose maagontsteking gesteld. Ik heb daarvoor pilletjes gekregen, en die leken heel goed te helpen. Na twee weken had ik de kuur afgemaakt, en had ik vrijwel nergens meer last van. Aangezien ik toen vakantie had, ben ik naar mijn ouders geweest. Door de week heb ik nog opgepast met wat ik at en dronk, en heb ik nergens last van gehad. Maar in het weekend, vanaf vrijdagavond, ben ik flink aan het drinken geslagen. Ook heb ik een uitgebreide paasbrunch gehad.
Vanaf het paasweekend was ik misselijker dan voorheen. Ook kreeg ik buikpijn, wat ik voorheen niet had. Ik ben daarom teruggegaan naar de dokter, en hij zei dat ik sterkere pilletjes nodig had. Ik zou wel al binnen enkele dagen resultaat merken. Maar dat is dus niet zo! Ik ben nu nog steeds hondsmisselijk, en ook de pijn is niet weg. Volgens de bijsluiter kan misselijkheid wel een van de bijwerkingen zijn.

Het grote probleem is nu, dat ik geen colleges meer kan volgen. Ik heb het geprobeerd, maar ik heb al een paar keer de zaal moeten verlaten omdat ik bijna over mijn nek ging. Bij sommige colleges is het niet zo erg als ik ze mis, maar er zijn er ook bij waarbij ik me dat niet kan veroorloven. Dat is dus echt een probleem.

Ik heb al gedacht om me de komende drie dagen op te sluiten in mijn kamer, en op een dieet van brood en water te leven in de hoop dat het dan beter wordt. Dan mis ik maar één belangrijk college, en kan ik de rest hopelijk wel volgen. Ook heb ik overwogen om terug te gaan naar de dokter voor het vorige medicijn. Maar ik ben bang dat dat niets uithaalt, want hij geeft mij niet zomaar een sterker medicijn. Daarnaast ben ik bang dat ik iets te voorbarig ben over de 'een paar dagen'. Ik ben nu vier dagen verder, maar het lijkt alleen maar erger geworden. Moet ik me misschien wat minder aanstellen en niet zo snel al een effect verwachten?

Wat vinden jullie dat ik moet doen? Terug naar de dokter, het nog even aankijken, of enkele dagen thuisblijven?
  maandag 2 mei 2011 @ 12:32:25 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_96244083
Huisarts bellen. Sterkte.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 2 mei 2011 @ 12:33:20 #3
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_96244119
Wat denk je zelf? Gewoon ziekenhuis gaan als dokter geen oplossing heeft.
pi_96244136
Welke medicijnen heb je destijds gebruikt?

Overigens gaat de misselijkheid als bijwerking na enkele weken meestal wel weg. Het ligt ook aan het tijdstip van inname. Sommige personen worden niet misselijk als ze de medicijnen 's avonds innemen. Daarbij kan ik me voorstellen dat je maag nog steeds van slag was toen je begon te drinken en veel te eten. Je moet het eten en drinken langzaam opvoeren na ziekte.
  maandag 2 mei 2011 @ 12:38:51 #5
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_96244330
Het kan ook een maagzweer zijn. Heb ik zelfs 2x gehad met dezelfde symptomen. Als ik toen at kreeg ik ook flinke pijn e.d. tis wel goed om af te vallen trouwens :) maar een maagonderzoek is niet leuk.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 2 mei 2011 @ 12:40:17 #6
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_96244371
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:33 schreef das_phantom het volgende:
Welke medicijnen heb je destijds gebruikt?

Overigens gaat de misselijkheid als bijwerking na enkele weken meestal wel weg. Het ligt ook aan het tijdstip van inname. Sommige personen worden niet misselijk als ze de medicijnen 's avonds innemen. Daarbij kan ik me voorstellen dat je maag nog steeds van slag was toen je begon te drinken en veel te eten. Je moet het eten en drinken langzaam opvoeren na ziekte.

Ik heb eerst Ranitidine gekregen, en nu slik ik Pantomed. Daarbij mag ik Motilium pakken als ik misselijk ben, maar dat is niet verplicht. Overigens moet ik de Pantomed op nuchtere maag nemen, dus dat gaat vrijwel alleen 's morgens.

En dat opvoeren, dat dacht ik juist dat ik dat gedaan had. Ik heb eerst nog een week gegeten zoals ik altijd eet, voordat ik zo uit de band sprong. Ik heb er achteraf wel spijt van gehad dat ik dat zo snel daarna weer heb gedaan.
  maandag 2 mei 2011 @ 12:42:35 #7
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_96244453
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:38 schreef controlaltdelete het volgende:
Het kan ook een maagzweer zijn. Heb ik zelfs 2x gehad met dezelfde symptomen. Als ik toen at kreeg ik ook flinke pijn e.d. tis wel goed om af te vallen trouwens :) maar een maagonderzoek is niet leuk.
De dokter heeft de laatste keer wel aangeboden om zo'n onderzoek te doen, maar hij wilde dat pas doen als de huidige pillen niets uithaalden. Daarom vraag ik me ook af of de vier dagen lang genoeg zijn om te concluderen dat het niet helpt.
  maandag 2 mei 2011 @ 13:02:40 #8
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_96245226
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
..., en op een dieet van brood en water te leven in de hoop dat het dan beter wordt.
Als dat letterlijk is, wees daar voorzichtig mee, omdat het tot zware verstopping kan leiden. De straf "op water en brood" had dat als bedoeling, niet alleen maar het eentonige van het dieet.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_96245290
ik zou idd de huisarts weer bellen en uitleggen hoeveel meer last je ervan hebt plus die misselijkheid. Anders stuurt hij je maar door naar het ziekenhuis.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 2 mei 2011 @ 13:11:43 #10
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_96245518
Heb je geen voedselvergiftiging gehad? Eet je veel vetten?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  maandag 2 mei 2011 @ 13:19:55 #11
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_96245832
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2011 13:11 schreef CantFazeMe het volgende:
Heb je geen voedselvergiftiging gehad? Eet je veel vetten?
Gewoonlijk niet, maar tijdens het Paasweekend heb ik een uitgebreide brunch gehad met mijn familie, plus veel bier. Maar zou ik dan niet flink overgeven?
pi_96245922
bel je huisarts :) raden wat er is lijkt me niet zinnig.
Hij/zij weet vast meer dan een stel fokkers ;)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 2 mei 2011 @ 13:37:32 #13
235465 maffemaniak
'My home is in my head!&#
pi_96246553
Idd, huisarts. Dit soort symptomen moeten na 1 á 2 dagen al minder gaan worden. Dokter zal je naar het ziekenhuis sturen voor maagonderzoek.
  maandag 2 mei 2011 @ 13:39:34 #14
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_96246637
Ik heb juist even met de huisarts gebeld (eigenlijk met zijn assistente), maar hij heeft pas woensdag weer ruimte in zijn agenda. Ik heb maar meteen een afspraak gemaakt. Als het woensdag beter gaat, kan ik die nog altijd afbellen.
  maandag 2 mei 2011 @ 13:47:38 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_96247014
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 13:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ik heb juist even met de huisarts gebeld (eigenlijk met zijn assistente), maar hij heeft pas woensdag weer ruimte in zijn agenda. Ik heb maar meteen een afspraak gemaakt. Als het woensdag beter gaat, kan ik die nog altijd afbellen.
NB Huisartsen berekenen tegenwoordig soms een boete als je niet op tijd afbelt (of niet komt opdagen zonder bericht). En op tijd is tot 24 uur van tevoren.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 2 mei 2011 @ 14:02:26 #16
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_96247686
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 13:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

NB Huisartsen berekenen tegenwoordig soms een boete als je niet op tijd afbelt (of niet komt opdagen zonder bericht). En op tijd is tot 24 uur van tevoren.
Bij mijn huisarts gelukkig niet. Uit de standaard bevestigingsmail:

quote:
Je kan deze afspraak ten allen tijde wijzigen of annuleren.
Hiervoor gaat u naar [website].
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')