Ik heb momenteel een maagontsteking, en daar heb ik bijzonder veel last van.
Het begon iets meer dan een maand geleden met een chronisch misselijk gevoel. Ik ben naar de dokter geweest, en die heeft de diagnose maagontsteking gesteld. Ik heb daarvoor pilletjes gekregen, en die leken heel goed te helpen. Na twee weken had ik de kuur afgemaakt, en had ik vrijwel nergens meer last van. Aangezien ik toen vakantie had, ben ik naar mijn ouders geweest. Door de week heb ik nog opgepast met wat ik at en dronk, en heb ik nergens last van gehad. Maar in het weekend, vanaf vrijdagavond, ben ik flink aan het drinken geslagen. Ook heb ik een uitgebreide paasbrunch gehad.
Vanaf het paasweekend was ik misselijker dan voorheen. Ook kreeg ik buikpijn, wat ik voorheen niet had. Ik ben daarom teruggegaan naar de dokter, en hij zei dat ik sterkere pilletjes nodig had. Ik zou wel al binnen enkele dagen resultaat merken. Maar dat is dus niet zo! Ik ben nu nog steeds hondsmisselijk, en ook de pijn is niet weg. Volgens de bijsluiter kan misselijkheid wel een van de bijwerkingen zijn.
Het grote probleem is nu, dat ik geen colleges meer kan volgen. Ik heb het geprobeerd, maar ik heb al een paar keer de zaal moeten verlaten omdat ik bijna over mijn nek ging. Bij sommige colleges is het niet zo erg als ik ze mis, maar er zijn er ook bij waarbij ik me dat niet kan veroorloven. Dat is dus echt een probleem.
Ik heb al gedacht om me de komende drie dagen op te sluiten in mijn kamer, en op een dieet van brood en water te leven in de hoop dat het dan beter wordt. Dan mis ik maar één belangrijk college, en kan ik de rest hopelijk wel volgen. Ook heb ik overwogen om terug te gaan naar de dokter voor het vorige medicijn. Maar ik ben bang dat dat niets uithaalt, want hij geeft mij niet zomaar een sterker medicijn. Daarnaast ben ik bang dat ik iets te voorbarig ben over de 'een paar dagen'. Ik ben nu vier dagen verder, maar het lijkt alleen maar erger geworden. Moet ik me misschien wat minder aanstellen en niet zo snel al een effect verwachten?
Wat vinden jullie dat ik moet doen? Terug naar de dokter, het nog even aankijken, of enkele dagen thuisblijven?