abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 mei 2011 @ 21:55:50 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_96271625
ach zoep, ik begin elk jaar 'van voren af aan' en ik ben er ook nog. Je ziet de dingen veel te negatief in. Probeer eens te kijken vanuit kansen ipv hindernissen. Want ik heb een beetje het gevoel alsof je vooral veel excuses bedenkt om de situatie (waar je je kut onder voelt) niet op te lossen. Bij een andere baas gaan werken is niet van voren af aan beginnen, maar een nieuwe kans en uitdaging om jezelf te bewijzen en te groeien!

Maar werkt jouw man niet dan?
disclaimer
pi_96271858
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:55 schreef Stormqueen het volgende:
ach zoep, ik begin elk jaar 'van voren af aan' en ik ben er ook nog. Je ziet de dingen veel te negatief in. Probeer eens te kijken vanuit kansen ipv hindernissen. Want ik heb een beetje het gevoel alsof je vooral veel excuses bedenkt om de situatie (waar je je kut onder voelt) niet op te lossen. Bij een andere baas gaan werken is niet van voren af aan beginnen, maar een nieuwe kans en uitdaging om jezelf te bewijzen en te groeien!

Maar werkt jouw man niet dan?
Ja, dat wel, maar dat is erg onregelmatig en is niets om op terug te vallen. Ik weet gewoon niet waar te beginnen... Je hebt wel gelijk, maar het werk is behalve de ellendige tijden op zich wel leuk. Ik heb heel fijn contact met de klanten en die zijn vrijwel allemaal heel blij met me, en ook in de loods is het vaak gezellig met de mannen. Tis niet allemaal kommer en kwel ;) Anders had ik het uberhaupt niet volgehouden. Zit alleen gewoon echt even in een dipje, maar er komt wel weer licht aan het einde van de tunnel :)

En wat Debs net zei speelt ook een beetje mee: ik wil ook voor m'n 30e moeder worden als het me gegund zou zijn, maar dan moet ik wel een vast contract hebben, anders wil (8> er uberhaupt niet aan beginnen ;)
I had a signature once. It was awful.
  maandag 2 mei 2011 @ 22:00:44 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_96271937
maar werkt hij dan niet?
disclaimer
pi_96272076
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:00 schreef Stormqueen het volgende:
maar werkt hij dan niet?
Jawel, maar zoals gezegd, heel onregelmatig. Het geeft niet, drie jaar geleden was het nog andersom, dat ik geen echt inkomen had en hij fulltime werkte, dus ik heb nog wat in te halen ;) Maar ik ga liever niet m'n complete huishoudboekje hier op fok zetten :P
  maandag 2 mei 2011 @ 22:04:53 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_96272218
nee, dat vraag ik ook niet, ik vroeg me gewoon af waarom het allemaal zo ellendig is. Weet ik veel, misschien is ie wel arbeidsongeschikt ofzo :P
disclaimer
pi_96272378
Neehoor, dat gelukkig zeker niet :) Het komt wel goed, moest alleen ff m'n ei kwijt ;) En goed nadenken wat ik met die werktijden moet gaan doen... Wat de risico's zijn als ik het aankaart etc...

Maar duik eerst m'n bed in nu, ben moe en het is zalig slaapweer O+
  maandag 2 mei 2011 @ 22:08:15 #57
315379 altootje86
kiek es an
pi_96272451
sjee... doet me een beetje denken aan mijn eigen dilemma.
ik ben gestopt met mijn studie en werk sinds kort fulltime ipv als hulpkracht in een drogisterij. nou kan ik wel redelijk makkelijk hogerop komen denk ik (in het filiaal waar ik sta is geen assistent manager, ik hoef bij wijze van spreken maar te kikken en ik kan het opleidingstraject in. denk ik...) maar ik weet niet of ik dat wil. of wat ik uberhaupt wil op werkgebied. :')

waar ik vanaf de middelbare school naartoe heb gewerkt bleek uiteindelijk totaal niets voor mij te zijn, dus wat doe je dan... :?
pi_96272622
quote:
17s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:08 schreef altootje86 het volgende:
waar ik vanaf de middelbare school naartoe heb gewerkt bleek uiteindelijk totaal niets voor mij te zijn, dus wat doe je dan... :?
Ja, heel herkenbaar. In ieder geval zorgen dat je iets stabiels hebt wat je allerminst een beetje leuk vindt, tot je echt ontdekt hebt wat je wérkelijk wilt en wat mogelijk zou zijn? Ik weet het van mezelf nl ook niet. Ik heb zoveel dingen geprobeerd, maar het werd nooit wat. Het is zo raar als je niet weet wat je nu het liefste zou willen doen. Sommige mensen zijn zo stellig in wat ze willen bereiken en in welke sector ze willen werken, maar bij mij blijft dat maar blanco :) Ik denk dat dat wel komt als ik wat ouder ben :)
  maandag 2 mei 2011 @ 22:14:53 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_96272903
ik vind regelen leuk, ik ga me nu ook maar eens orienteren in die richting :P
disclaimer
  maandag 2 mei 2011 @ 22:15:43 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_96272954
ipv dat administratieve gekut waar elke vorm van eigen initiatief meteen keihard terug de grond in wordt gestampt :r
disclaimer
pi_96273144
Al doende kom je er vanzelf achter wat je leuk vindt, denk ik :) Goed om daar ook mee aan de slag te gaan!

Slaap lekker allemaal!
  maandag 2 mei 2011 @ 22:19:55 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_96273259
truste zoep!
disclaimer
  maandag 2 mei 2011 @ 22:23:56 #63
164755 Mss
kutHOEr
pi_96273515
Ik heb een HBO gedaan waar ik er na 4 jaar achter kwam dat het niet mijn ding was. Ik heb voor mezelf gekozen en ben een nieuwe studie gaan doen. En nu gaat mij baan op de schop. Ik werk al 6 jaar in een winkel en vind het nu toch echt tijd voor iets nieuws!

Gelukkig zijn mijn brief en cv heel mooi geworden en zijn ze van het weekend de deur uit gegaan!
Aids.
  maandag 2 mei 2011 @ 22:24:32 #64
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_96273558
Toets ging lekkah :9

Verse ananas is lekkah :9

Nog 5 weken en dan naar huis *O*
it's the map in my mind that sends me on my way.
  maandag 2 mei 2011 @ 22:25:31 #65
315379 altootje86
kiek es an
pi_96273629
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:10 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]
(...) Het is zo raar als je niet weet wat je nu het liefste zou willen doen. (...)
Dat dus!

heb gelukkig wel iets stabiels (contract voor onbepaalde tijd, wat ze nu dus niet meer 'uitdelen' omdat er volgens de urennormering teveel personeel zou zijn, maar met als gevolg dikke crisis met vakanties en ziekte enzo)

maar ik merk, zeker nu ik fulltime werk, dat ik het niet meer zo heel leuk vind. de afgelopen dagen merkte ik op dat ik echt van pauze naar pauze toeleefde. en dat is volgens mij geen goed teken -O-
kleine kanttekening: ik ben tegelijkertijd overgeplaatst naar een ander (drukker) filiaal, waardoor ik mezelf wel nog goed bezig kan houden (dikke chaos haha). had ik in het vorige filiaal moeten blijven staan dan was ik misschien al gillend weggerend, puur omdat er zo veel minder klanten komen (binnen 2 uur de vracht erin hebben en dan de rest van de dag "werken" puur om het aanwezig zijn... nee dank je.)

maar goed, hoe lang duurt later...? ik ben in januari 2010 gestopt met mijn studie, sindsdien wel veel gewerkt, maar érg onregelmatig. en ik weet nog niet wat ik wil...
  maandag 2 mei 2011 @ 22:28:18 #66
315379 altootje86
kiek es an
pi_96273806
quote:
17s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:23 schreef Mss het volgende:
Ik heb een HBO gedaan waar ik er na 4 jaar achter kwam dat het niet mijn ding was. Ik heb voor mezelf gekozen en ben een nieuwe studie gaan doen. En nu gaat mij baan op de schop. Ik werk al 6 jaar in een winkel en vind het nu toch echt tijd voor iets nieuws!

Gelukkig zijn mijn brief en cv heel mooi geworden en zijn ze van het weekend de deur uit gegaan!
ik ben dus ook 4,5 jaar bezig geweest met mn bachelor psychologie. ik werk nu bijna 10 jaar in een winkel, waarvan de laatste ruime 6 jaar bij een drogist.

ben dus even heel nieuwsgierig: waar heb je voor gesolliciteerd? :)
  maandag 2 mei 2011 @ 22:31:31 #67
164755 Mss
kutHOEr
pi_96273992
quote:
17s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:28 schreef altootje86 het volgende:

[..]

ik ben dus ook 4,5 jaar bezig geweest met mn bachelor psychologie. ik werk nu bijna 10 jaar in een winkel, waarvan de laatste ruime 6 jaar bij een drogist.

ben dus even heel nieuwsgierig: waar heb je voor gesolliciteerd? :)
Ik woon op een studentencomplex, en het bestuur van de bewonersvereniging zocht een nieuw bestuurslid.
Het zat me al vaker dwars dat ik een CV heb met een afgebroken studie, en géén nevenactiviteiten. Maar ik ben niet in een vereniging actief, dus bestuur/commissie zou niet echt gaan. Ook heb ik er door al die studievertraging geen tijd voor. Dit is een betaalde functie dus dat is win-win.
Aids.
  maandag 2 mei 2011 @ 22:32:46 #68
164755 Mss
kutHOEr
pi_96274066
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:10 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Ja, heel herkenbaar. In ieder geval zorgen dat je iets stabiels hebt wat je allerminst een beetje leuk vindt, tot je echt ontdekt hebt wat je wérkelijk wilt en wat mogelijk zou zijn? Ik weet het van mezelf nl ook niet. Ik heb zoveel dingen geprobeerd, maar het werd nooit wat. Het is zo raar als je niet weet wat je nu het liefste zou willen doen. Sommige mensen zijn zo stellig in wat ze willen bereiken en in welke sector ze willen werken, maar bij mij blijft dat maar blanco :) Ik denk dat dat wel komt als ik wat ouder ben :)
Heb je al eens een beroepskeuze-advies/test overwogen?
Aids.
  maandag 2 mei 2011 @ 22:37:00 #69
315379 altootje86
kiek es an
pi_96274347
ah, nu je het zegt kan ik het me weer herinneren :@

en zo'n test. tsja. ik heb psychologie gedaan, dus ben een beetje bang dat ik die kan beïnvloeden... :@

en daarbij, ze gaan vaak ervan uit waar je interesses liggen, of "het lijkt me leuk om te werken als..." - soort vragenlijsten. en ik weet juist niet wat me leuk lijkt om te doen :+
  maandag 2 mei 2011 @ 22:41:45 #70
164755 Mss
kutHOEr
pi_96274634
quote:
17s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:37 schreef altootje86 het volgende:
ah, nu je het zegt kan ik het me weer herinneren :@

en zo'n test. tsja. ik heb psychologie gedaan, dus ben een beetje bang dat ik die kan beïnvloeden... :@

en daarbij, ze gaan vaak ervan uit waar je interesses liggen, of "het lijkt me leuk om te werken als..." - soort vragenlijsten. en ik weet juist niet wat me leuk lijkt om te doen :+
Ik heb toen bij mijn decaan een boekje gekregen waar alle opleidingen op WO niveau instonden, en per sector stonden ingedeeld. Ik ben toen gaan strepen, heb me in sommige opleidingen verder verdiept en ben uiteindelijk bij mijn huidige studie uitgekomen.
Aids.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 07:25:12 #71
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_96283334
Maar Zoep, begrijp ik nou goed dat je 1200 euro krijgt voor die 55 uur werken? Dat is wel heel erg weinig. En waarom krijg je niet betaald als je vrij neemt? Is het een eigen bedrijf ofzo? (ik heb eigenlijk geen idee welk werk je doet).
Het werk kan leuk zijn, maar als je zoveel moet werken, gaat het je opbreken, zoals het nu doet.

Ter illustratie: Ik deed bij de Ikea ongeschoold werk (bij de hotdogs), deed dat tussen de 20 en 30 uur per week en kreeg daar ook rond de 1200 euro per maand voor. Daar zat wel onregelmatigheidstoeslag bij omdat ik ook 's avonds en in het weekend werkte. Maar het was leuk werk, leuke collega's en had het daar naar m'n zin. Het was het niet mijn ideale baan, het was tijdelijk toen ik pauze had in mijn studie. Daarom werk ik er ook niet meer. Maar wat ik wil illustreren is dat je ook ongeschoold een baan kan krijgen waar je wat meer financiële middelen hebt zonder dat je je helemaal stuk hoeft te werken.

@altootje
Weet je waar je ook voor zou kunnen kijken?
Coaching en loopbaanbegeleiding is heel populair op dit moment. Mensen die er een opleiding of cursus voor doen, moeten oefenen. Daar zoeken ze altijd proefclienten voor. Ik weet niet of je mensen om je heen kent, maar als je vaak roept dat je wat anders zou willen en niet zou weten wat, kom je misschien wel iemand tegen. Dit soort trajecten vallen onder de studie en zijn dus gratis. Je kunt er een hoop uithalen.
Ik heb zelf een minor gedaan waarvoor ik ook een loopbaanbegeleidingstraject moest geven. Ik heb toen iemand gevonden via Fok, want het mochten geen bekenden zijn. Die persoon heb ik dus gratis 8 sessies gegeven, was geheel gericht op welke keuzes ze moest maken op loopbaan-gebied.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_96283650
quote:
17s.gif Op maandag 2 mei 2011 22:32 schreef Mss het volgende:

[..]

Heb je al eens een beroepskeuze-advies/test overwogen?
Ja, al gedaan. Komt docent Nederlands uit, maar die poging is dus jammerlijk mislukt.

@Nagelschaartje: Ze houden ook nog eens 5 uur pauze per week eraf, terwijl ik tussen de middag feitelijk geen pauze kan nemen. Zo kom ik volgens hun berekening gemiddeld op 37/38 uur per week uit, terwijl ik er feitelijk dus van 9 tot 8 mee bezig ben. Dus dan is het salaris wel weer in verhouding. Omdat ik een 0-uren contract heb krijg ik alleen betaald als ik werk, en niet als ik ziek ben of vrij neem.
Overigens is dit werk ook 'ongeschoold', ik heb geen vooropleiding of wat dan ook gehad, ik ben puur door hard te werken doorgerold in het bedrijf.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 08:24:28 #73
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_96283791
Maar wat ga je doen als je een arm of been breekt waardoor je een paar weken niet kunt werken? Of gewoon een flinke griep.. Wat als je overspannen raakt? (lijkt me niet eens zo heel ondenkelijk als je zo veel werkt).
Ik zou geen genoegen nemen met een 0-urencontract. Dat is leuk voor een bijbaan, niet voor het vaste inkomen. Je werkgever heeft alle voordelen, jij alle nadelen. Verder klinkt het sowieso niet als een topwerkgever. Al is het werk leuk, ik zou als ik jou was op zoek gaan naar wat anders. Je werkgever naait je behoorlijk en als er ook maar iets gebeurd ben jij degene die aan het kortste eind trekt.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_96284392
MOGGUH :W
pi_96284479
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 08:07 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Ja, al gedaan. Komt docent Nederlands uit, maar die poging is dus jammerlijk mislukt.

@Nagelschaartje: Ze houden ook nog eens 5 uur pauze per week eraf, terwijl ik tussen de middag feitelijk geen pauze kan nemen. Zo kom ik volgens hun berekening gemiddeld op 37/38 uur per week uit, terwijl ik er feitelijk dus van 9 tot 8 mee bezig ben. Dus dan is het salaris wel weer in verhouding. Omdat ik een 0-uren contract heb krijg ik alleen betaald als ik werk, en niet als ik ziek ben of vrij neem.
Overigens is dit werk ook 'ongeschoold', ik heb geen vooropleiding of wat dan ook gehad, ik ben puur door hard te werken doorgerold in het bedrijf.
Sorry maar als ze pauze aftrekken moet je die ook gewoon nemen, je moet ook aan jezelf denken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')