abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96238253
We creëren als mensen een ideaal gebaseerd op onze opvoeding, persoonlijke ervaringen en sociale omgeving. Dit houdt in dat we bepaalde eisen gaan stellen aan een relatie. Of dit nu een oppervlakkige relatie betreft of een met wat meer perspectief, ze zal altijd worden getoetst aan ons persoonlijk idee van 'goed'.
Nu kun je je afvragen of hetgeen jij als goed beschouwt ook door meerderen zo wordt opgevat en daarom komen we met z'n allen hier om erover te discussiëren.
Ik denk dat iedereen het met me eens is dat eerlijkheid een goeie persoonlijke eigenschap is. Zo kan iedereen zelf wel een paar positieve eigenschappen invullen die we graag zien in een jongen of meisje.

De vraag is nu alleen, zijn we niet teveel gaan verwachten van mekaar?
Of worden een hele hoop karaktereigenschappen verkeerd geïnterpreteerd?
  maandag 2 mei 2011 @ 10:26:15 #2
253853 Grimbert
Bleep bleep boem!
pi_96239753
Ik denk wel dat er vaak karaktereigenschappen verkeerd worden geïnterpreteerd.
Eerste indrukken van personen ga ik sowieso al niet meer op af omdat ze vaak niet representatief zijn voor die persoon.
Als je iemand wat beter leert kennen kan diegene ineens heel anders zijn dan wat je eerst zou verwachten zoals ik zelf meerdere malen heb meegemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grimbert op 02-05-2011 10:37:30 ]
Ja, behalve soms.
  maandag 2 mei 2011 @ 10:35:52 #3
314368 trekeennummertje
Beginner's luck
pi_96239991
Het is zelfs zo dat je verliefd kunt worden op mensen waar je eigenlijk qua karakter een bloedhekel aan zou hebben. Een relatie nemen met een dom blondje en toch smoor zijn is hier een goed voorbeeld van. Ze zijn dan wel dom, maar anderzijds hebben ze dan ook vaak andere pré's, zoals dat ze spontaan of leuk zijn.

Je leert leven met mensen als je hun goede eigenschappen erkent en hun slechte eigenschappen wat meer gedoogt.

:P

[ Bericht 1% gewijzigd door trekeennummertje op 02-05-2011 10:38:53 (uitdrukking die nergens op slaat verwijderen.) ]
  maandag 2 mei 2011 @ 10:47:40 #4
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_96240260
Als ik om me heen kijk vraag ik me bij sommige mensen juist af of ze niet met te weinig genoegen nemen om eerlijk te zijn.

Het lijkt me vrij belangrijk dat je mensen om je heen hebt die je echt mag en respecteert. Als dat door jouw rare eisenpakket maar weinig mensen zijn heb je toch alsnog liever die mensen om je heen dan een grote groep die je eigenlijk niet zo fantastisch vindt?

Veel mensen lijken het heel belangrijk te vinden om veel vrienden te hebben, maar ik heb liever echte vrienden.
an urge to help mankind overcomes me
pi_96240652
Grappig, dit is een v.d. punten geweest waardoor het met mijn ex langzaam uitging.
Ik mocht vrij weinig mensen uit haar omgeving, omdat ze mijn type niet waren en die mensen vaak afstandelijk waren of niet echt rekening met elkaar hielden.
Feitelijk gezien mag ik 2/3 v.d. mensen niet en bij haar was dat precies andersom. Zij zag in iedereen wat goeds en ik keek meer naar de slechte kanten, dit komt mede doordat ik een slechte buurt ben opgegroeid met weinig goede mensen, dit probeer ik tegenwoordig wel anders te benaderen want anders mag ik op een gegeven moment nog maar heel weinig mensen..
Er is altijd wel een deel v.d. mensen die in de eerste tijd dat je ze kent niets lijken, maar na langere tijd pas wat worden., jammer dat het soms nogal wat tijd kost.

[ Bericht 12% gewijzigd door ohwyeah op 02-05-2011 11:07:52 ]
pi_96240703
Misschien moeten we inderdaad met minder genoegen nemen. Maar dan met minder 'vrienden'.

Het is zeker geen rationele keuze, de vrienden waar je mee omgaat. Maar mijn vrienden moeten gewoon genoeg opleveren, en dan heb ik het niet over geld. Ik heb zelf meer dan genoeg vrienden, maar kan mij voorstellen dat als mensen deze gedachte hanteren dat die er flink op inleveren.
  maandag 2 mei 2011 @ 11:35:42 #7
343702 kippiedippie
JeWeetTogZelf
pi_96241786
Ik probeer soms wel eens genoegen te nemen met minder, soms kan ik iemand in het begin niet uitstaan, maar lukt het me om die negatieve karakter eigenschappen te vergeten en dan word het toch een hele leuke vriendschap waar je op kan bouwen.

Verder vind ik dat mensen qua producten en kleding ook wel eens met minder genoegen mogen nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')