abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 mei 2011 @ 03:22:33 #1
340486 Flew
Mijn wil is wet.
pi_96235629
Jeetje, wat een lastige zoektocht naar een matras met deze afmetingen!
En wat ben ik een drama als het over bedden en hun afmetingen en passende lattenbodems en matrassen gaat, zeg.
Ik schaam me om het te moeten zeggen, maar het is voor mij echt Chinees..

Ik heb een geweldig bed van gebruikt steigerhout gezien, met de afmetingen van 180 bij 220 cm.
Het bed wordt geleverd inclusief lattenbodems.

Ik neem aan dat ik een matras van 180 bij 220 moet kopen voor dit bed?

En dan..
Vriendjelief en ik willen een kwalitatief goed matras, want onze eigen nachtrust is ons goud waard.
Maar het moet wel ook betaalbaar blijven, aangezien we ook 'starters' zijn.

Ikea heeft geen matrassen in die afmetingen, en we willen liever geen 2 matrassen van 90 bij 220 cm.

Heeft iemand bruikbare tips of adviezen? :)
'Wanneer alles verloren lijkt, doet hoop nog leven.'
pi_96235648
Diep in de nacht een topic openen over matrassen. Zzzz....

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 03:22 schreef Flew het volgende:
Dat denk ik ook. :Y
pi_96235830
Je zou best een matras kunnen vinden van die afmeting maar als je echt kwalitatief goed spul wilt ben je minimaal 400 kwijt.
2 matrassen van 90-220 is wel veeeeeeel makkelijker aan te komen. prijs is niet veel anders dan een grote.
Heb zelf 200-200 wat ook een kutmaat is voor 1 grote matras, heb uiteindelijk wel gekozen voor 2 matrassen en het ligt verder prima.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  maandag 2 mei 2011 @ 04:28:46 #4
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_96235899
quote:
Ikea heeft geen matrassen in die afmetingen, en we willen liever geen 2 matrassen van 90 bij 220 cm.
Toch lijkt me dat wel handiger, ook om beddengoed te vinden. Hoeslakens met het 180x220 formaat lijken me ook lastiger te vinden dan 90x220...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_96237931
Kijk eens op
http://www.kingsandqueensbedcollection.nl/

Ze verkopen complete bedden, maar ook losse matrassen.

Ze zitten in Den Bosch.

Hoe het met bezorging zit, weet ik niet.

Ik ben daar naar alle tevredenheid geholpen en kunnen vele afmetingen leveren.
Telefoonnummer staat op de site.
  maandag 2 mei 2011 @ 10:14:52 #6
340486 Flew
Mijn wil is wet.
pi_96239448
De gleuf die je krijgt, als je twee matrassen van 90 bij 200 hebt, kun je die opvullen met een matrastopper?
'Wanneer alles verloren lijkt, doet hoop nog leven.'
pi_96239709
quote:
99s.gif Op maandag 2 mei 2011 10:14 schreef Flew het volgende:
De gleuf die je krijgt, als je twee matrassen van 90 bij 200 hebt, kun je die opvullen met een matrastopper?
Ja dat kan, ze hebben verschillende oplossingen daarvoor.
Een daarvan is een T stuk. die vormt dan een klein bultje tussen de 2 matrassen waardoor je dus geen gleuf meer hebt.
Ik moet zeggen dat ik het eerst ook irritant vond (bij de gedachte alleen), maar nu ik het heb me het niet eens meer interesseert en ik merk er bar weinig van, zolang je maar 1 groot hoeslaken er over heen legt met een onderdeken (of hoe dat ook heet) dan is dat dik genoeg om geen last te hebben van een gleuf.
Het helpt ook als de matrassen strak in het bed liggen zodat er niks gaat schuiven.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_96240159
quote:
Toch lijkt me dat wel handiger, ook om beddengoed te vinden. Hoeslakens met het 180x220 formaat lijken me ook lastiger te vinden dan 90x220...
Mwah.. 180x220 is tegenwoordig gewoon goed te krijgen hoor.
pi_96245101
Ik zag ook vreselijk op tegen twee aparte matrassen, maar het is eigenlijk veel prettiger dan één groot matras. Achteraf ben ik er heel blij mee.
Zelfs zonder topper of opvulstrook heb je er geen last van.
  maandag 2 mei 2011 @ 13:02:01 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_96245203
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:59 schreef lezzer het volgende:
Ik zag ook vreselijk op tegen twee aparte matrassen, maar het is eigenlijk veel prettiger dan één groot matras. Achteraf ben ik er heel blij mee.
Zelfs zonder topper of opvulstrook heb je er geen last van.
Waarom bevalt het zo goed? Ik twijfel nog tussen één matras of twee losse. Eén matras heeft ook als nadeel dat het ontzettend zwaar is om dat ding om te draaien (plus ik twijfel of ie bij ons wel door het trapgat zou passen).

En maak je ze op met aparte hoeslakens of heb je er één omheen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_96245356
Dat wat jij al zegt, dat omdraaien (van het matras).
Verder, als je partner draait, dan merk dat minder.
Wij kregen toch last van "een kuil in het midden" ondanks twee lattenbodems.

Ik maak het bed op met een tweepersoons hoeslaken.

[ Bericht 3% gewijzigd door lezzer op 02-05-2011 13:47:03 ]
  maandag 2 mei 2011 @ 13:10:53 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_96245489
Ha, bedankt!
The love you take is equal to the love you make.
pi_96249995
T-stuk:

Topper voor electrische Lattenbodem:
pi_96251974
Ik heb nu een 160 matras. De volgende keer zou ik absoluut voor 2 losse matrassen gaan. Veel makkelijker hanteerbaar met draaien ed. Maar ook omdat er wel een kuil in ontstaat in het midden helaas. Met twee losse matrassen kun je vaker in verschillende richtingen draaien en voorkom je dit dus beter. Plus je verschillende matrassen hebt aangepast per gewicht. Want 85 kg en 55 kg paste volgens de beschrijving beide op het matras, in werkelijkheid merk je toch een stuk meer kuilvrming aan zijn kant.
  maandag 2 mei 2011 @ 15:48:50 #15
21210 Paladin82
In Black and White
pi_96252057
Hoe zit het eigenlijk met enkele matrassen met 2 individuele kernen. Wij hebben nu een Avel matras besteld, 1 enkele tijk met 2 kernen 1 voor mij en 1 voor mijn vriendin welke dus aangepast zijn op gewicht etc.

Het enige waar ik idd ook wat bang voor ben is het draaien van het matras, maar het schijnt redelijk makkelijk te zijn om alleen de kernen te draaien...
yesterday is History , Today is a Gift , Tomorrow a mystery
  maandag 9 mei 2011 @ 15:13:01 #16
344401 LittleL
Lottie on fire
pi_96548103
Heb zelf een aantal weken geleden online een matras gekocht bij Energy+. Eerst wat huiverig voor online een matras te kopen, maar uiteindelijk toch besloten om te bestellen en valt me niks tegen, ligt lekker..

Oja zo'n tussenstukje heet volgens mij een liefdesbrug :) ..
pi_96548335
Wij hebben twee matrassen van 90 x 220. Nog nooit is er een gleuf ontstaan of zijn de matrassen uit elkaar geschoven. En er zit geen bedombouw om het totaal heen, dus het is niet of die ze bij elkaar houdt. Wellicht ligt het meer aan wat er onder de matrassen ligt. Een gladde bodem zou ze waarschijnlijk wel doen verschuiven, idd.
Liej
pi_96584349
Ook wij hebben twee matrassen van 90x220 en ik zou een matras van 180x220 echt afraden. Het is een enorm blok om te verschonen elke week. Ik heb ook zo'n T-stuk (Pont d'Amour :D) in de gleuf liggen en ondanks dat we geen bedombouw hebben (alleen boxsprings + matrassen) schuiven de matrassen nooit uit elkaar.

Ik moet wel zeggen dat het belangrijk is om te investeren in een paar goede, katoenen hoeslakens en vooral GEEN JERSEY te kiezen. De meeste Jersey zijn zo stretchy, dat de matrassen dan inderdaad uit elkaar glijden. Ik heb toen bij neckermann of wehkamp een paar hoeslakens gekocht, waren wel 40 euro per stuk, maar ze gaan al jaren mee en omdat ze altijd keurig strak om de matrassen staan blijven deze keurig op hun plek, ook als je in het midden ligt.
(bv: http://www.neck.nl/produk(...)6fh_refview%3Dlister )

Overigens komt ons bed zelf hier van Flevolicht en wonen, zij hadden toen een mooie aanbieding ik geloof dat we voor 800 euro klaar waren. Is misschien niet de allerbeste kwaliteit, maar ook zéker niet de allerslechtste. Bedden gaan nu al een jaar of 7 mee, en ik denk dat er nog best 3 jaar bijkunnen.
I had a signature once. It was awful.
pi_96584438
Weet er ook iemand waar je kwalitatief goede matrassen voor weinig geld kunt kopen? Ik moet echt een of 2 nieuwe matrassen hebben, maar eigenlijk op het moment geen geld daarvoor.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_96588570
Ikea!
pi_96589683
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:55 schreef schotland het volgende:
Ikea!
Of je leest de OP even door.
Liej
pi_96589808
quote:
Jeetje, wat een lastige zoektocht naar een matras met deze afmetingen!
En wat ben ik een drama als het over bedden en hun afmetingen en passende lattenbodems en matrassen gaat, zeg.
Ik schaam me om het te moeten zeggen, maar het is voor mij echt Chinees..

Ik heb een geweldig bed van gebruikt steigerhout gezien, met de afmetingen van 180 bij 220 cm.
Het bed wordt geleverd inclusief lattenbodems.

En dan..
Vriendjelief en ik willen een kwalitatief goed matras, want onze eigen nachtrust is ons goud waard.
Maar het moet wel ook betaalbaar blijven, aangezien we ook 'starters' zijn.

Heeft iemand bruikbare tips of adviezen? :)
Als je starter bent, is het misschien handig om mee te nemen dat 2x90 matrassen makkelijker te verhuizen zijn. Zo kwamen wij er achter dat ons 2 jaar oude (ikea) bed maar nét door het trapgat van onze nieuwe woning paste. :D
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')