Dat denk ik ook.quote:Op maandag 2 mei 2011 03:22 schreef Flew het volgende:
Ik neem aan dat ik een matras van 180 bij 220 moet kopen voor dit bed?
Toch lijkt me dat wel handiger, ook om beddengoed te vinden. Hoeslakens met het 180x220 formaat lijken me ook lastiger te vinden dan 90x220...quote:Op maandag 2 mei 2011 03:22 schreef Flew het volgende:
Ikea heeft geen matrassen in die afmetingen, en we willen liever geen 2 matrassen van 90 bij 220 cm.
Ja dat kan, ze hebben verschillende oplossingen daarvoor.quote:Op maandag 2 mei 2011 10:14 schreef Flew het volgende:
De gleuf die je krijgt, als je twee matrassen van 90 bij 200 hebt, kun je die opvullen met een matrastopper?
Mwah.. 180x220 is tegenwoordig gewoon goed te krijgen hoor.quote:Toch lijkt me dat wel handiger, ook om beddengoed te vinden. Hoeslakens met het 180x220 formaat lijken me ook lastiger te vinden dan 90x220...
Waarom bevalt het zo goed? Ik twijfel nog tussen één matras of twee losse. Eén matras heeft ook als nadeel dat het ontzettend zwaar is om dat ding om te draaien (plus ik twijfel of ie bij ons wel door het trapgat zou passen).quote:Op maandag 2 mei 2011 12:59 schreef lezzer het volgende:
Ik zag ook vreselijk op tegen twee aparte matrassen, maar het is eigenlijk veel prettiger dan één groot matras. Achteraf ben ik er heel blij mee.
Zelfs zonder topper of opvulstrook heb je er geen last van.
Als je starter bent, is het misschien handig om mee te nemen dat 2x90 matrassen makkelijker te verhuizen zijn. Zo kwamen wij er achter dat ons 2 jaar oude (ikea) bed maar nét door het trapgat van onze nieuwe woning paste.quote:Op maandag 2 mei 2011 03:22 schreef Flew het volgende:
Jeetje, wat een lastige zoektocht naar een matras met deze afmetingen!
En wat ben ik een drama als het over bedden en hun afmetingen en passende lattenbodems en matrassen gaat, zeg.
Ik schaam me om het te moeten zeggen, maar het is voor mij echt Chinees..
Ik heb een geweldig bed van gebruikt steigerhout gezien, met de afmetingen van 180 bij 220 cm.
Het bed wordt geleverd inclusief lattenbodems.
Ik neem aan dat ik een matras van 180 bij 220 moet kopen voor dit bed?
En dan..
Vriendjelief en ik willen een kwalitatief goed matras, want onze eigen nachtrust is ons goud waard.
Maar het moet wel ook betaalbaar blijven, aangezien we ook 'starters' zijn.
Ikea heeft geen matrassen in die afmetingen, en we willen liever geen 2 matrassen van 90 bij 220 cm.
Heeft iemand bruikbare tips of adviezen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |