abonnement Unibet Coolblue
pi_96738473


Black Butterflies (2011)

Mooi verhaal, maar wat een tegenvallende film zeg. In plaats van zelf een verhaal te schrijven citeer ik voor het gemak even een review (van IMDb) waar ik het 100% mee eens ben:

quote:
This could have been a good backdrop for some decent drama and the portrayal of a country raped by apartheid. But besides shoving an unlikable protagonist down our throats (Jonker), the film offered very little in the way of plot and dialog. What was presented in stead was a 90 minute volley of uneasy situations with Jonker interacting with characters who turned up whenever the script required it without a plot-inspired narrative flow.

The connections to her surrounding characters are never really explored and the development of situations felt awkwardly and needlessly rushed. The interactions between Jonker and her father for example, which should have been key scenes in the film, lacked any additional purpose besides the very obvious. Screenwriter Greg Latter, who did much better when he wrote the screenplay for the 2007 movie Forgiveness, also set in South Africa, really missed the mark here by only serving up predictable dialog for a historical drama that already lacked a discernible outline.

Neither van Houten nor Hauer were particularly convincing in their roles and the acting by Liam Cunningham made their performances pale in comparison. But it was most of all van Houten who clearly wasn't up to the task. Her crass Dutch accent was particularly annoying, especially considering how easy it should be for a Dutch actress to get the S.A. accent right. Her acting also felt a bit labored at times which was compounded by her role mostly being fed dramatic clichés.
Ik had het niet beter kunnen zeggen.

5/10
  vrijdag 13 mei 2011 @ 21:30:55 #204
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_96768715
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 00:10 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

28 weeks is ook heel goed.
Gekuikt, binnenkort kijken :D bedankt! (nu bezig met 5 seizoenen "The Wire")
pi_96771231
Death Note



Japan
Horror / Mystery
126 minuten

geregisseerd door Shusuke Kaneko
met Tatsuya Fujiwara, Mutsushima Hikari en Shunji Fujimura

Op een dag vindt Yagami Light een notitieboek waarop "Death Note" staat. Light vindt al snel uit dat het boekje de kracht heeft om mensen te vermoorden, wiens naam erin staan. Hij besluit om het boek te gebruiken in de naam van het goede. Als er opeens veel vrijgelaten criminelen sterven, gaat de politie achter Light aan.

k vond het een best toffe film om te zien, interessant verhaal. Kijkt lekker weg en verveelt nergens, met een verrassend einde. Had wel iets spannender gemogen, hoop dat dat in deel 2 wel wat meer spanning is (ga ik 1 deze dagen kijken!)
6.5
pi_96771367
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 22:10 schreef casper019 het volgende:
Death Note

[ afbeelding ]

Japan
Horror / Mystery
126 minuten

geregisseerd door Shusuke Kaneko
met Tatsuya Fujiwara, Mutsushima Hikari en Shunji Fujimura

Op een dag vindt Yagami Light een notitieboek waarop "Death Note" staat. Light vindt al snel uit dat het boekje de kracht heeft om mensen te vermoorden, wiens naam erin staan. Hij besluit om het boek te gebruiken in de naam van het goede. Als er opeens veel vrijgelaten criminelen sterven, gaat de politie achter Light aan.

k vond het een best toffe film om te zien, interessant verhaal. Kijkt lekker weg en verveelt nergens, met een verrassend einde. Had wel iets spannender gemogen, hoop dat dat in deel 2 wel wat meer spanning is (ga ik 1 deze dagen kijken!)
6.5
Serie is beter.
pi_96771378
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 22:10 schreef casper019 het volgende:
Death Note

[ afbeelding ]

Japan
Horror / Mystery
126 minuten

geregisseerd door Shusuke Kaneko
met Tatsuya Fujiwara, Mutsushima Hikari en Shunji Fujimura

Op een dag vindt Yagami Light een notitieboek waarop "Death Note" staat. Light vindt al snel uit dat het boekje de kracht heeft om mensen te vermoorden, wiens naam erin staan. Hij besluit om het boek te gebruiken in de naam van het goede. Als er opeens veel vrijgelaten criminelen sterven, gaat de politie achter Light aan.

k vond het een best toffe film om te zien, interessant verhaal. Kijkt lekker weg en verveelt nergens, met een verrassend einde. Had wel iets spannender gemogen, hoop dat dat in deel 2 wel wat meer spanning is (ga ik 1 deze dagen kijken!)
6.5
De anime death note is zo gevaarlijk :Y .
pi_96785664
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 22:12 schreef HipHopDesk het volgende:

[..]

De anime death note is zo gevaarlijk :Y .
de stripboeken ervan of de tekenfilm?
pi_96786250
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 09:54 schreef casper019 het volgende:

[..]

de stripboeken ervan of de tekenfilm?
anime = geanimeerd
manga = stripboek...
  zaterdag 14 mei 2011 @ 10:36:57 #210
333374 Lithia
Too serious
pi_96786421
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 09:54 schreef casper019 het volgende:

[..]

de stripboeken ervan of de tekenfilm?
Het verhaal van Death Note in de anime versie verschilt weinig met de manga versie, dus het maakt in dit geval helemaal niet eens uit welke het is. Maar zoals mschol al zegt, hij bedoelt de tekenfilm.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_96787347
74. Thor (Kenneth Branagh, 2011) :: 6.8
Aardig popcorn-vermaak, maar niks speciaals.

75. The Taking of Pelham 1 2 3 (Tony Scott, 2009) :: 6.3
Zoals wel vaker is ook hier het origineel een stuk beter. Travolta slaat iets te ver door.

76. Paul (Greg Mottola, 2011) :: 7.2
Grappige film, maar wel aanmerkelijk minder dan Hot Fuzz en Shaun of the Dead.

77. 2 Days in Paris (Julie Delpy, 2007) :: 6.3
Delpy komt met zelf met een slap aftreksel van Before Sunrise. Film heeft af en toe zijn momentjes.

78. Greenberg (Noah Baumbach, 2010) :: 7.0
Prima serieuze rol van Ben Stiller, af en toe wel een beetje saai.

79. The Getaway (Sam Peckinpah, 1972) :: 7.8
Lekkere jaren '70 aktiefilm!

80. The Boat That Rocked (Richard Curtis, 2009) :: 8.0
Blijft een leuke film met heerlijke soundtrack.

81. Mary and Max (Adam Elliot, 2009) :: 8.8
Pareltje! Animatie voor volwassenen van hoog niveau. Aanrader!

82. Harvie Krumpet (Adam Elliot, 2003) :: 7.3
Oscarwinnende short van de maker van Marie and Max.

83. I quattro dell'apocalisse (Lucio Fulci, 1975) :: 7.0
Originele western, met wel wat mindere momenten. En dan de soundtrack.... erg merkwaardige keuze...
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:31:29 #212
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_96787622
Die Another Day
Niet al te beste Bond helaas. In het begin is het allemaal heel acceptabel wat de kijker voorgeschoteld krijgt. De actie blijft natuurlijk strak en gaaf om te zien. Maar naarmate de film vordert wordt het steeds belachelijker, zoals een onzichtbare auto . Hierbij spelen dan ook nog twee euvels op, die wel vaker voorkomen bij Bond-films: slechte special effects/CGI en matig acterende Bond-girls. Komt daarbij dat ik Hale Berry helemaal niet aantrekkelijk vind.

Liar Liar
Nauwelijks grappig, zo'n mentaal instabiele Jim Carrey. Cijfer: 5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_96790369
As good as it gets
Zeer quotable film. Echt ontzettend vaak moeten lachen om deze romantische komedie. En van dat genre ben ik totaal geen fan omdat alleen uitzonderingen zoals Groundhog Day bij mij in het lijstje staan. Deze kan er aan toe worden gevoegd. Echt geweldig :D

7/10

In zijn genre( 9/10)
  zaterdag 14 mei 2011 @ 15:46:50 #214
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_96795859
Whatever Works (2009, VS, Woody Allen)
Geniaal idee om Larry David de hoofdrol te geven in een film van Woody Allen. Heb regelmatig dubbel gelegen om hem in deze film. Hij is de belichaming van een pessimistische neurotische intelligente klager. Dus wordt er voor de film daar een heel optimistisch dom meisje tegenover gezet. Melody is echter te overdreven dom om geloofwaardig te zijn. Nu ben ik ook niet onder de indruk van Evan Rachel Woods acteerkunsten. Dus dat helpt ook al niet mee. Geluk dan maar dat ze verder wel een plezier is om naar te kijken. I.t.t. Larry David die er wel zorgt ervoor dat de verregaande van z'n karaktertrekken geloofwaardig blijven. Jammer genoeg verschuift het accent in het verhaal in de film steeds meer naar Melody en haar ouders. Wiens extreme ommezwaaien in hun levenshoudingen na aankomst in NY nog grotere onrealistische cliché's zijn.
Dit zijn wat kleine ergernissen tijdens de film. Want dankzij de hilarische Larry David heb ik met heel veel plezier gekeken naar deze film.
cijfer: 7.5

The Italian Job (1969, VK, Peter Collinson)
De film begon uitermate cool met iemand die onder de relaxe muzieknoten door de Alpen scheurt in z'n coole bolide. Dat begint goed, dacht ik en ging lekker klaar zitten voor wat ging komen. Maar de film zakte al snel in met een tegenvallende Michael Caine, mislukte pogingen tot humor en irritant Engels patriottisme. Dan dus maar hopen dat de overval, waar het allemaal omgaat, die matige voorbereiding ernaar toe goed zou maken. Maar ook die viel erg tegen. De ontsnapping in Mini Coopers, het moment supreme van de film, bestaat voornamelijk uit gestunt op vreemde locaties. Die logisch zijn om te imponeren in een film maar totaal onlogisch als je wilt ontsnappen aan de politie.
cijfer: 6.5
pi_96797384
Rio (2011)

Tsja, wel grappig... zou hem niet aanraden of ooit weer kijken.

6.
pi_96798515
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:33 schreef JDx het volgende:
Rio (2011)

Tsja, wel grappig... zou hem niet aanraden of ooit weer kijken.

6.
Doe mij maar ice age.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 19:08:18 #217
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_96803004


Repulsion (1965)
Een psychologische thriller van Roman Polanski. Een jonge vrouw (Catherine Deneuve) heeft last van een psychische stoornis en angst voor mannen in het algemeen. Als haar zus, met wie ze samenwoont, op vakantie gaat blijft ze alleen achter en draait al vrij snel door. Waanbeelden over verleiding en verkrachting, en een incidentele moord ; dat is het wel. Helaas is alles zeer donker gefilmd en was het grootste deel van de film Catherine Deneuve alleen in beeld. Mooie vrouw, maar daardoor weinig afwisseling. Viel tegen, vond hem wat saai.
6/10
IMDB 7,9/10
Overal verstand van.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 19:46:40 #218
37885 BlackSheep
Supermellowman
pi_96804332
quote:
Hele toffe film inderdaad zeg!
Conquering myself until I see another hurdle approaching. Say you can, say you will!
pi_96805980


Must-see film voor als je geïnteresseerd bent in psychologie. Grote namen als Angeline Jolie en Winona Ryder, waar ik beide wel een zwak voor heb en die hun rol uitstekend hebben neergezet. De film begon met een negatieve blik op psychiatrische hulp en hokjesdenken, maar later in de film werd dit steeds positiever toen de patienten zelf zich ook niet meer gingen verzetten tegen de behandeling.

Het leek mij absurd dat Jolie als Sociopaat zoveel voor elkaar krijgt in het psychisch ziekenhuis (sleutels, andere verboden dingen), maar aangezien het gebaseerd is op een boek en waargebeurd verhaal denk ik niet dat het geheel uit de lucht gegrepen is. Verder een boeiende film, met nogmaals uitstekend acteerwerk naar mijn mening.

7,5

[ Bericht 3% gewijzigd door -Strawberry- op 14-05-2011 20:33:57 ]
pi_96806377
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 10:26 schreef mschol het volgende:

[..]

anime = geanimeerd
manga = stripboek...
aah ok moet ik ook maaris gaan kijken de anime dan!!
kheb de 1e 2 delen van de manga besteld via internetn
ben benieuwd of dat ook wat is!
  zaterdag 14 mei 2011 @ 22:36:20 #221
148823 znarch
ondertitel
pi_96814535
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 19:46 schreef BlackSheep het volgende:

[..]

Hele toffe film inderdaad zeg!
De hele film een glimlach en vaak compleet dubbel gelegen :D Hij krijgt binnekort een 2de kijkbeurt.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_96827806
Mr. Nobody (2009)



Vrij apart romantisch drama waarvan ik de exacte insteek nog niet helemaal begrijp. Ouders gaan scheiden en zoontje moet kiezen tussen vader of moeder. De mogelijke levenswegen die hieruit volgen worden in de film op wonderbaarlijke manier aan elkaar geknoopt.

Cijfer: 8/10 (imdb: 7,7/10)

-----

Irréversible (2002)



Tja, wat kan hier nog over gezegd worden. Ik had er veel meer verwacht na alle verhalen gelezen te hebben en vond het eerlijk gezegd een vrij overbodige en inhoudloze film. Flinterdun verhaal, schokkende beelden en camerawerk. En dan het hele zootje in omgekeerde volgorde zetten.

Cijfer: 6,5/10 (imdb: 7,3/10)
pi_96828403
Ik kom hier regelmatig de docu "Dear Zachary" tegen - die wil ik heel graag bekijken, maar is die uberhaupt ergens te krijgen in nederland? De film komt uit 2008 volgens mij maar ik kan hem nergens vinden...

Verder blijf ik dit topic geweldig vinden, ik haal er zoveel filmtips uit!
_O_
  zondag 15 mei 2011 @ 11:38:21 #224
274453 okiokinl
blablabla
pi_96830870
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 22:12 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Serie is beter.
de films zijn ook erg goed. behalve die laatste dan (l save the world), die ze erbij hebben verzonnen vanwegen lekker verdienen.
en als je t origineel wilt, lees dan de manga gewoon.
  zondag 15 mei 2011 @ 12:03:26 #225
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_96831528
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 09:44 schreef musicfreakyme het volgende:
Ik kom hier regelmatig de docu "Dear Zachary" tegen - die wil ik heel graag bekijken, maar is die uberhaupt ergens te krijgen in nederland? De film komt uit 2008 volgens mij maar ik kan hem nergens vinden...

Verder blijf ik dit topic geweldig vinden, ik haal er zoveel filmtips uit!
_O_
Ik heb hem niet in Nederland gekocht ;)

2 ou 3 choses que je sais d'elle (2 or 3 Things I Know About Her) (1967, Fr, Jean-Luc Godard)
Op sommige momenten is het gefluister door Godard zelf als verteller iets te filosofisch en politiek voor mijn smaak. Op andere momenten, vooral als die zich richt op de hoofdrolspeelster, die probeert te overleven als prostituee of op pratende mensen in een café, beter en leuker. Daarmee bevind de film zich duidelijk op de scheidslijn tussen de vroege Godards, die ik (meestal) leuk vind en de latere imo mindere Godards. Mede daarom over het geheel genomen leuk en interessant om een keer gezien te hebben.
cijfer: 7.5

Cool Hand Luke (1967, VS, Stuart Rosenberg)
Paul Newman behoort bij mij tot de top van de top der coolheid en dit is één van z'n beste en coolste rollen ooit. En als dat niet genoeg is heeft de film ook nog George Kennedy, Harry Dean Stanton en Dennis Hopper.
De film zelf is ontroerend en vermakelijk tegelijkertijd. Paul Newman speelt Luke, een man die in een gevangeniskamp wordt gestopt waar harde arbeid gedaan moet worden. Maar Luke is een man die zich niet snel laat kennen. Eerst nog redelijk onschuldig zoals met weddenschappen zoals het eten van 50 eieren, daarna steeds serieuzer als die keer op keer probeert te ontsnappen. Maar dit zijn geen acties van hoopvolle levenslustige man, zoals zijn vrienden in het gevang denken, maar eigenlijk daden van een man die niets meer te verliezen heeft. Dat verdriet voel je eronder zitten.
cijfer: 9
pi_96832042
Laatste dagen:
Se7en
The Last Station
You Don't Know Jack
Maximum Overdrive
  zondag 15 mei 2011 @ 12:31:44 #227
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_96832310
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:23 schreef leonie-89 het volgende:
Laatste dagen:
Se7en
The Last Station
You Don't Know Jack
Maximum Overdrive

Oke! Hou ons op de hoogte he?
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:03 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Cool Hand Luke (1967, VS, Stuart Rosenberg)
Paul Newman behoort bij mij tot de top van de top der coolheid en dit is één van z'n beste en coolste rollen ooit. En als dat niet genoeg is heeft de film ook nog George Kennedy, Harry Dean Stanton en Dennis Hopper.
De film zelf is ontroerend en vermakelijk tegelijkertijd. Paul Newman speelt Luke, een man die in een gevangeniskamp wordt gestopt waar harde arbeid gedaan moet worden. Maar Luke is een man die zich niet snel laat kennen. Eerst nog redelijk onschuldig zoals met weddenschappen zoals het eten van 50 eieren, daarna steeds serieuzer als die keer op keer probeert te ontsnappen. Maar dit zijn geen acties van hoopvolle levenslustige man, zoals zijn vrienden in het gevang denken, maar eigenlijk daden van een man die niets meer te verliezen heeft. Dat verdriet voel je eronder zitten.
cijfer: 9
Bizar, wilde net mijn review plaatsen van dezelfde film - zag hem gisteren ook. En aangezien hij niet op televisie was is dit wel erg toevallig! Weinig aan toe te voegen, en Paul Newman is inderdaad de verpersoonlijking van de term cool. Alle vrouwen willen hem, en alle mannen willen zijn zoals hij. Gelukkig kom ik best aardig in de buurt.
Het was de tweede keer dat ik deze film zag, en hij viel mij toch wat tegen. Het verhaal vond ik al met al iets wat aan de magere kant met vrij hoog gehalte aan herhaling - en ik vond Newman in bijvoorbeeld Hud een stuk beter. Ik hou het op een 7,5.


[ Bericht 33% gewijzigd door macondo op 15-05-2011 12:40:27 ]
Overal verstand van.
pi_96834277
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:23 schreef leonie-89 het volgende:
Laatste dagen:
Se7en
The Last Station
You Don't Know Jack
Maximum Overdrive

Misschien handig als je korte review + eventueel cijfer geeft?
pi_96834284
Toen ik hem voor het eerst bekeek vond ik het verhaal ook al aan de dunne kant en een heleboel dingen er in kwamen ook al heel erg bekend voor. Maar dat komt gewoon omdat latere films bepaalde aspecten daarvan die dingen hebben overgenomen. Maar leuk om een keertje te bekijken. Qua cool ga ik liever voor een ander fictioneel karakter.
pi_96851727


Zabriskie point
Werkelijk een hilarische productie. Antonioni krijgt carte blanche en zeven miljoen om een blitse auteursfilm te schieten. Nou krijgt die rare Italiaanse communist natuurlijk allemaal gekke ideeën in zijn hoofd dus was er nog veel heisa tijdens het maken van de film. "The production was harassed by groups opposed to the movie's alleged "anti-Americanism." FBI agents tailed cast and crew members." Europa's liberale gedachtegoed valt daar niet zo goed.

Zoals het een goede film betaamt zit er geen narratieve plotstructuur in Zabriskie point en heb je geen idee waar het naartoe gaat. Een ander kan het beter vertellen: "Antonioni zorgt ervoor dat Zabriskie Point bulkt van de sfeer en zo'n heerlijk tijdsdocument is waarbij je de Amerikaanse counterculture en toenmalige tijdsgeest echt voélt/proeft. Antonioni zorgt voor een beklijvende filmervaring, dankzij schitterende sequenties (de orgie in de woestijn en het slot op kop natuurlijk) die opgebouwd worden door gestileerde shots en prachtig gebruik van muziek van Pink Floyd. De hoofdpersonages zijn niet meteen sterk uitgewerkt of uitermate sympathiek, maar het stoort hoegenaamd niet binnen het algemeen gevoel dat de film uitdraagt." En zo is het maar net dames en heren!
pi_96851827
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:31 schreef macondo het volgende:

Paul Newman

[ afbeelding ]

Wat een iel mannetje
pi_96854985
The Quiller Memorandum (1966)

Spionagefilm die zich afspeelt in het West-Berlijn van de jaren '60. Nadat er 2 geheimagenten vermoord zijn door een Neonazi organisatie stuurt de Britse geheime dienst Quiller naar West-Berlijn om meer informatie te vinden en zodoende de organisatie op te kunnen rollen. Aardige film maar ook niet meer dan dat.
6.5/10
  zondag 15 mei 2011 @ 22:08:57 #233
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_96861997
La collectionneuse (1967, Fr, Eric Rohmer)
Een man spendeert een aantal maanden vakantie in een villa met een vriend. Tot z'n grote ongenoegen is er ook nog een meisje in die villa. Deze mannenverslindster verstoort namelijk de totale rust waarvoor hij gekomen is. Dus moet hij in het begin niks van haar hebben. Maar al snel raakt hij steeds meer geïntrigeerd door haar en zij door hem. Maar beiden willen dit niet laten blijken en spelen hard to get, maar ondertussen is het ook van belang dat de ander in het spel der versiering niet de bovenhand krijgt. Zo ontstaat er een schaakspel tussen de twee. De film wordt compleet verteld door de man. Waardoor de film soms veel weg heeft van een boek. Dit geeft ook het effect dat er een vervreemdende situatie ontstaat waarin iemand z'n tactiek en die van z'n tegenstander (tenminste zoals hij dat ziet) uitlegt tijdens het spel. De film heeft een lekker rustig tempo. Had alleen moeite om te geloven dat mannen als een blok voor dat meisje vielen, zo bijzonder mooi vond ik haar niet.
cijfer: 7.5
pi_96865841
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_96868908
Een hele (heeele) tijd geleden dat ik deze zag, en pas zag ik deze hier gereviewed staan en hij was vanavond op tv, dus maar even kijken.
Phone Booth (2002)

Verhaal is waarschijnlijk wel bekend, zo niet:
quote:
Publicist Stu belt elke dag vanuit dezelfde telefooncel naar zijn vriendin. Hij kan niet met zijn mobiel bellen, omdat zijn vrouw de telefoonrekeningen doorspit. Als hij net opgehangen heeft, gaat de telefoon opnieuw. Hij wordt bedreigd door een man die zegt hem onder schot te hebben.
Het moeilijke aan een film als dit voor een director is hoe je de kijker vasthoudt aangezien bijna de hele film op dezelfde plaatst afspeelt. Maar wat mij betreft heeft Joel Schumacher het voor elkaar gekregen. Het zou spannender kunnen maar dit was wat mij betreft prima. Colin Farrel speelt overtuigend en Forest Whitaker speelt ook mee en - hoewel hij in mijn ogen vaak altijd hetzelfde soort personage speelt - verveelt het mij (nog) niet. Ik had eigenlijk gehoopt op een 'knallend' einde (what's in a word :') ) dus dat punt vond ik wat minder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IMDB's 7.2 vind ik wel wat mager, eerder een 7.5.

Oh, en nog een klein deel van Pirates of the Caribbean op BBCI meegepakt, blijft toch een geweldige soundtrack hebben! Hans Zimmer rocks. _O_
pi_96873445


Blue valentine
Het is veel knapper als je een goede film of boek kunt maken over iets onbenulligs als een relatie dan wanneer je allemaal dramatische injecties nodig hebt om de aandacht erbij te houden. Regisseur Cianfrance heeft 12 jaar aan deze film geschreven en 67 versies gemaakt. Uiteindelijk bleek zijn script toch niet te voldoen en is de helft geïmproviseerd. Daar zat ik dus niet op te wachten! Wat is dat voor vervelende trend, dat improvisatie iets toevoegt. Hoepel op man, een goede schrijver geeft aan elke zin betekenis, nu zit ik naar iets willekeurigs te kijken... Op een andere dag was het een hele andere scène geworden.

Goed. Als ik achter dat povere geïmproviseer een gedachte moet herkennen, is het dat liefde op het eerste gezicht niet werkt. Gosling is tot over zijn oren verliefd, maar dit vertroebelt zijn zicht om te zien dat ze in feite helemaal niet bij elkaar passen. Ze maken de hele tijd ruzie en kunnen geen fatsoenlijk gesprek voeren; wat Williams op een gegeven moment zelf ook aangeeft. Enfin, deze laag heeft de film gered, maar veel sterke momenten kent het niet.
  maandag 16 mei 2011 @ 09:57:51 #237
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_96876150
Van het weekend weer DVD'tjes gekeken. Allereerst The Hurt Locker. Goede film! Erg psychologisch portret. Doordat de film zo "traag" is (wat mij overigens niet stoorde), komt het allemaal heel realistisch over en voel je je betrokken bij de hoofdrolspelers. Vaak vond ik de film ook documentaire-achtig overkomen. Ondanks dat ik het echt een goede film vond, is het alleen niet een film die ik heel gauw weer een keer zal kijken. Ik geef hem een 7.

Ook Fair Game gezien. Ik ben sowieso erg gecharmeerd van (het spel van) Sean Penn, dus daar keek ik al naar uit. Weinig actie of directe spanning, maar wel een OK film. Laat mooi zien hoe vies het politieke spelletje kan zijn. Ondanks dat zowel Naomi Watts als Sean Penn goed speelden, vond ik alleen tussen hen beiden weinig chemistry. Een 6,5 voor deze film.
Smell the flowers while you can....
pi_96876322


Drive Angry.

Gisteren echt een slechte dag gehad qua films. Eerst ging ik deze gisteravond kijken maar hij sloeg echt nergens op.
De effecten waren wel leuk maar dat mag ook wel een film die tientallen miljoenen kost. Het verhaal was echt om te huilen. een 4.5

Daarna naar deze kutfilm gekeken:



Wat een totale crap... Deze heb ik na een half uur afgezet.
Het licht valt uit in de bios en iedereen is weg behalve zo'n gast, omdat hij een zaklantaarn heeft.
Als je dit kijkt denk je echt, welke mongool heeft dit bedacht?
Een 3,5 voor deze.

Hopen dat deze week weer wat beters brengt want de laatste tijd echt veel troep moeten zien :(
  maandag 16 mei 2011 @ 10:41:36 #239
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_96877411
Mother's Day

Aardige thriller met good old Rebecca de Mornay als moeder van moordlustige zoons, die na een mislukte overval in hun voormalige huis terecht komen waar inmiddels nieuwe bewoners een feestje geven. De nieuwe bewoners inclusief bezoek worden gegijzeld tot de moeder van de heren langskomt, wat er daarna allemaal gebeurt moet je maar zelf zien.

7/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_96904483
Zondagavond



Wanneer de dochter van Milton (Nicolas Cage) vermoord wordt wil hij maar één ding; wraak. Hij krijgt drie dagen de tijd om de moordenaars te vinden, omdat deze ook nog eens zijn kleindochter ontvoerd hebben en ze van plan zijn om haar onder een volle maan te offeren. Hij wordt tijdens zijn wraakmissie vergezeld door Piper (Amber Heard), een jonge en sexy serveerster. In Pipers 'turbo-charged Black '69 Charger' beginnen ze een race tegen de klok...

Samengevat: :'(.

Eén van de weinige lichtpunten is de werkelijk stralende Amber Heard. Een film als dit moet je gewoon liggen denk ik. Een klassieker zal het in ieder geval niet worden.
pi_96908657
Midnight in Paris

Ter gelegenheid van van zijn aankomende huwelijk verblijft een amerikaanse scenarioschrijver met zijn vrouw in spe een paar dagen in Parijs. De schrijver lijkt echter niet helemaal gelukkig: hij is onzeker over een roman die hij aan het schrijven is, lijkt met zijn aanstaande niet helemaal op dezelfde lijn te zitten, en haat de pedante kennis van zijn verloofde die ze Parijs tegen het lijf lopen (en die hij in de dagen daarop niet kwijtraakt).
Dit alles doet de scenarioschrijver terugverlangen naar het Parijs van de jaren 20: het bruisende kunstenaarsleven, met legendes als Cole Porter, Salvador Dali en Ernest Hemingway, wat zou het toch geweldig zijn om in die tijd als kunstenaar te leven!
Dan, op een nacht, als de schrijver alleen en halfdronken door de straten van Parijs zwerft, wordt hij plots opgepikt door een oldtimer. Deze brengt hem naar een cafe waar hij, tot zijn verbazing, kennis maakt met Ernest Hemingway terwijl op de achtergrond Cole Porter zijn eigen composities speelt. Op de een of andere manier is hij in het Parijs van de jaren 20 belandt.

Nieuwste, erg onderhoudende, film van Woody Allen is een plaatjesboek van Parijs, net als Vicky, Christina, Barcelona dat voor Barcelona was. Daarnaast maken mooie rollen (met name de cameo van Adrien Bordy als Salvador Dali), en een luchtig maar intelligent scenario (dat aanzet tot nadenken over het verlangen naar vroegere, beter tijden) dit imho tot een van de betere recente films van Woody Allen.

imdb: 8.0/10
ik: 7.5/10
ik hou van hobby's
pi_96909640
Gisteren voor het slapengaan even een klein stukje willen kijken van I saw the devil om te kijken of het enigzins wat was. Kon niet stoppen met kijken en aangezien hij ca. 2,5 uur duurde ietwat weinig nachtrust gehad gisteren.

Een echte revenge movie waarbij de vrouw van een jonge agent wordt vermoord door een seriemoordenaar en de agent zint op wraak. Hierbij is het doel om de moordenaar zoveel mogelijk pijn te doen. Hij vindt de gast dus al vrij gauw maar dan begint het pas. Onderweg komen er nog de nodige wacko's voorbij wat de film alleen maar aantrekkelijker maakt. Elke keer ben je benieuwd wat de agent hem nou weer aan gaat doen. Heb genoten in ieder geval, een 8.0 (imdb 7.9)
  maandag 16 mei 2011 @ 23:16:56 #243
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_96918372

Thor 2011
(Me Thor, You Jane :o )

Plot: Thor, zoon van koning Odin en opvolger van de troon van het Intergalactische rijk 'Asgard'. Wordt net voor zijn beëdiging verraden door zijn broertje en verbannen door zijn vader vanwege een goedbedoelde stunt. Op aarde waar hij tegen een rijdend busje aanlandt ontmoet hij Jane , Natahlie Portman - fiet fiew!, een astrofysicus. Ook wel sterrenkundige geloof ik. Op een gegeven moment leert hij van het verraad en dat zijn vader nog leeft. En krijgt hij door een heldhaftige daad zijn krachten en de hamer van Thor weer terug. Hij keert terug naar Asgard en er wordt gevochten met Giant-Frostmen en zijn broertje "Loki"

Oordeel: Ik vond em boven verwachting leuk gedaan en het verveelde 108 minuten lang totaal niet. De CGI-settings op planeet Asgard werden fijn afgewisseld met het 'real life" gebeuren op aarde. En dit deed me een beetje denken aan "The Chronicles of Riddick". Natalie Portman speelt een leuke rol waarbij ik afentoe vergat dat zij Natalie Portman was. Wat wel positief is denk ik. Thor is zelf als personage sympathiek neergezet. En het verhaal van Thor, dat niet helemaal klopt volgens de originele Marvel-comics, kent volgens mij heel veel potentie. "Thor will return in The Avengers!"

yay!

serieus: Marvel levert goed werk sinds Spiderman the movies.. echt heel leuk gedaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Schenkstroop op 16-05-2011 23:22:33 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 16 mei 2011 @ 23:20:41 #244
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_96918657
Mary and Max (2009)
Er zijn mensen die zich storen aan de narratieve vorm van de film, met de voice over die alle details bespreekt. Ik vond dat prima. Er zullen vast ook mensen zijn die de voice over prima vonden maar de film waardeloos : deze mensen zijn niet te vertrouwen. Wat een prachtige film, ontroerend en zeker geen makkelijke feel-good infantiele tekenfilm.
9/10

(gekeken naar aanleiding van de lovende reacties alhier)
Overal verstand van.
  maandag 16 mei 2011 @ 23:24:07 #245
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_96918932
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:20 schreef macondo het volgende:
Mary and Max (2009)
Er zijn mensen die zich storen aan de narratieve vorm van de film, met de voice over die alle details bespreekt. Ik vond dat prima. Er zullen vast ook mensen zijn die de voice over prima vonden maar de film waardeloos : deze mensen zijn niet te vertrouwen. Wat een prachtige film, ontroerend en zeker geen makkelijke feel-good infantiele tekenfilm.
9/10

(gekeken naar aanleiding van de lovende reacties alhier)
[ afbeelding ]
hey die kende ik nog niet..
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  Redactie Games dinsdag 17 mei 2011 @ 10:18:29 #246
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_96929878
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 10:05 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[ afbeelding ]

Drive Angry.

Gisteren echt een slechte dag gehad qua films. Eerst ging ik deze gisteravond kijken maar hij sloeg echt nergens op.
De effecten waren wel leuk maar dat mag ook wel een film die tientallen miljoenen kost. Het verhaal was echt om te huilen.
104 minuten van m'n leven die ik niet meer terugkrijg... ;(
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  dinsdag 17 mei 2011 @ 11:19:07 #247
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_96932094
Viva Europa
Kunstzinnige film waarin de duistere kanten van het nieuwe, Oost-Europa belicht worden.

IMDB: nog geen cijfer
mijn cijfer: 6+

Hvordan vi slipper af med de andre aka How to get rid of the others.
Typisch Deense film met een heerlijk absurd verhaal.


IMDB: 5,9
mijn cijfer: 6,5

Unstoppable
Spannende film uit 2010 van Tony Scott met in de hoofdrol Denzel Washington.

IMDB: 6,9
mijn cijfer: 7
pi_96959740
Skyline



Na alle negatieve commentaren hier en ook op IMDB (cijfer 4,5), heb ik toch de film Skyline gezien. Ik moet zeggen dat ik hem helemaal niet zo slecht vond. Mensen zitten te zeiken over het verhaal en de personages, maar volgens mij is het juist de bedoeling geweest om de personages zo echt (lees oppervlakkig) mogelijk te houden en datzelfde geldt voor het verhaal. Er is namelijk geen verhaal nodig, want als een buitenaardse beschaving ervoor kiest om de aarde te gaan gebruiken als hun thuis, dan zijn we gewoon fucked... Geen enkele held of larger than life character zal daar ook maar iets aan kunnen veranderen. En dat wordt goed duidelijk gemaakt in de film.

Ik heb het vermoeden dat iedereen graag een verhaal wil zien waarbij wij als mensheid een kans maken, maar laten we eerlijk zijn dat is niets meer dan wishful thinking. Wij zullen gewoon worden uitgeroeid door de Aliens en er is niets dat we daar tegen kunnen doen. Dat is juist iets dat in deze film goed wordt neergezet.

Neemt niet weg dat er hier en daar wat schoonheidsfouten in zitten (zoals de gasexplosie :') ) en dat dat licht dat de Aliens gebruiken van mij niet echt had gehoeven. Toch zien de special effects er goed uit en dat maakt de film toch wel het aanzien waard.

Ik geef de film een 7,8 en kan hem aanbevelen aan iedereen die ervan houdt om na te denken over wat voor buitenaards leven er is en hoe het zal zijn als ze ervoor kiezen om ons aan te vallen.

Oh en deze film maakt weer pijnlijk duidelijk, hoe oppervlakkig het grote publiek is en ook de mensen hier in deze topicreeks die de film een laag cijfer gaven. Ga je schamen :N

[ Bericht 3% gewijzigd door Probably_on_pcp op 17-05-2011 21:00:00 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_96965185
I saw the devil



Zuid-Korea
Misdaad / Horror
141 minuten

geregisseerd door Jee-woon Kim
met Min-sik Choi, Byung-hun Lee en San-ha Oh

Kyeong-Cheol is een gevaarlijke psychopaat die voor zijn plezier mensen doodt. Deze seriemoordenaar vermoordt uiteindelijk het verkeerde meisje, namelijk de dochter van een gepensioneerde politiechef. Haar verloofde Su-Hyeon, een uiterst capabele geheim agent, besluit om zelf achter de moordenaar aan te gaan. Hij belooft dat hij alles zal doen om wraak te nemen, al moet hij zichzelf veranderen in een monster.

goeie film, die vanaf het begin tot het eind weet te boeien (ondanks zn lange duur). Het is een apart verhaal dat laat zien hoe iemand die eigenlijk aan de goeie kant staat net zo slecht kan worden als iemand die zeg maar aan de ''slechte'' kant staat. Toch word de film nergens echt super superspannend ofzo, en zal het geen film zijn die me nog tijden bij zou blijven.
Gewoon leuk om een keer te zien maar meer niet.
een 6.5
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:39:42 #250
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_96967130
Unkown: 7,5
Limitless 8.0
pi_96972364
sinds 15:30 : POTc 1,2 en 3, zometeen deel 4 (in 3d :()
pi_96972429
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 00:06 schreef mschol het volgende:
sinds 15:30 : POTc 1,2 en 3, zometeen deel 4 (in 3d :()
Oh! POTc!

:{
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  woensdag 18 mei 2011 @ 02:44:16 #253
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_96975638
potc4

Hij is nog slechter dan je verwacht.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_96975643
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 00:07 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Oh! POTc!

:{

een beetje filmkenner kent de afkorting + ik typ op telefoon :p

maar speciaal voor jou: potc => Pirates of the caribbean
pi_96975657
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2011 02:44 schreef N-E-R-D het volgende:

potc4

Hij is nog slechter dan je verwacht.

hij haalde et niet bij de eerste 3, maar echt slecht kon ik em niet noemen
  woensdag 18 mei 2011 @ 03:18:00 #256
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_96975867
PotC4 :) vooral die allerlaatste scene. Wauw!
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  woensdag 18 mei 2011 @ 03:20:17 #257
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_96975881
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 02:46 schreef mschol het volgende:

[..]

hij haalde et niet bij de eerste 3, maar echt slecht kon ik em niet noemen
Ik was blij dat het voorbij was, het Jack Sparrow truukje heb ik echt wel gezien nu. Verder dan heel af en toe een glimlachje kwam ik niet en qua verhaal en spectaculariteit vond ik het gewoon bagger. Maar de potc reeks heeft mij sowieso nooit echt kunnen bekoren dus als je fan bent is de kans dat je hem kan waarderen waarschijnlijk groter.

Dat eerste meerminnetje wat je zag was wel lekker.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  woensdag 18 mei 2011 @ 03:21:02 #258
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_96975885
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 03:18 schreef YskaFredriksson het volgende:
PotC4 :) vooral die allerlaatste scene. Wauw!
Was er iets na de aftiteling? :P
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  woensdag 18 mei 2011 @ 03:23:35 #259
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_96975897
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 03:21 schreef N-E-R-D het volgende:

[..]

Was er iets na de aftiteling? :P
Ja het duurde 5sec en daarvoor wacht je 7 minuten aftiteling af. Zelfs de cateringmanager stond erop. De volgende keer vermelden ze zelfs de mannen die het vuilnis hebben gesorteerd.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  woensdag 18 mei 2011 @ 03:26:11 #260
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_96975917
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 03:23 schreef YskaFredriksson het volgende:

[..]

Ja het duurde 5sec en daarvoor wacht je 7 minuten aftiteling af. Zelfs de cateringmanager stond erop. De volgende keer vermelden ze zelfs de mannen die het vuilnis hebben gesorteerd.
Nou ben ik toch wel benieuwd, wil je het even spoileren :P
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  woensdag 18 mei 2011 @ 03:32:21 #261
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_96975954
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 03:26 schreef N-E-R-D het volgende:

[..]

Nou ben ik toch wel benieuwd, wil je het even spoileren :P
Ghehe het stelde echt niks voor en het duurde echt 5 seconden. Kom er net 20min geleden achter terwijl ik de laatste 20 min van potc3 af laat lopen dat daar ook nog een scene zit na de aftiteling.

Na de aftiteling PotC3

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na de aftiteling PotC4

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  woensdag 18 mei 2011 @ 03:36:23 #262
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_96975971
Haha thx, die van 3 had ik wel gezien.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_96976051
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 02:45 schreef mschol het volgende:

[..]

een beetje filmkenner kent de afkorting
Hoezo? Zo boeiend is die reeks nou ook weer niet. Alleen deel 1 was leuk om te kijken, de andere 2 waren de moeite niet echt waard.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_96977829


quote:
Een jonge schrijver komt in het bezit van de ultieme smart pill, een soort designer drug die de efficiëntie van de hersenen en het lichaam verhoogt.
Leuke film! Ook goed gefilmd, lijkt zelf wel alsof je dat spul hebt geslikt af en toe :D
Hij blijft boeien van begin tot het einde!
Geef deze een 7,5/10
  woensdag 18 mei 2011 @ 09:24:49 #265
152878 andre347
3, 4 en 7
pi_96978180


quote:
Mickey Haller (Matthew McConaughey) is een populaire advocaat die vanuit zijn auto contact houdt met zijn criminele clientèle.

Louis Roulet (Ryan Philippe), een vermogende vastgoedhandelaar uit Beverly Hills vraagt Mickey om hulp. Het lijkt een makkelijke zaak te worden, maar dan raakt Mickey persoonlijk betrokken bij de zaak.
Leuk film, vooral het 2e gedeelte van de film is erg sterk. In het begin willen ze het wereldje van de snelle advocaat neerzetten, dit is de regie goed gelukt. Echter raak je als kijker de draad wel even kwijt, wie is nou wie en wie heeft nou wat gedaan. Dit komt gelukkig op het einde allemaal goed bijelkaar maar kan toch tot verwarring leiden. Vooral de scenes in de rechtzaal zijn goed, leuk voor de juristen onder ons die dit wel eens willen zien.

8/10
  woensdag 18 mei 2011 @ 09:28:11 #266
344384 X_FoutBijRegistratie
Succesvol geregistreerd.
pi_96978256
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 09:08 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Leuke film! Ook goed gefilmd, lijkt zelf wel alsof je dat spul hebt geslikt af en toe :D
Hij blijft boeien van begin tot het einde!
Geef deze een 7,5/10
Gister gekeken.
Alhoewel het meer interessant was hoe het werkte vond ik de film wel een beetje tegenvallen eerlijk gezegd.
Het is wel leuk om te zien dat hij in 10 dagen op een eerlijke manier 2.5miljoen weet te verdienen, maar meer dan dat vond ik de film niet echt zo zeer boeiend.
Had er misschien meer van verwacht.

Een matig 6je geef ik het.
ⁿڻⁿ
pi_96978532
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 09:28 schreef X_FoutBijRegistratie het volgende:

[..]

Gister gekeken.
Alhoewel het meer interessant was hoe het werkte vond ik de film wel een beetje tegenvallen eerlijk gezegd.
Het is wel leuk om te zien dat hij in 10 dagen op een eerlijke manier 2.5miljoen weet te verdienen, maar meer dan dat vond ik de film niet echt zo zeer boeiend.
Had er misschien meer van verwacht.

Een matig 6je geef ik het.
Ja, dat is waar! Wat meer actie zou ook op zijn plaats zijn geweest :)
  woensdag 18 mei 2011 @ 09:42:59 #268
152878 andre347
3, 4 en 7
pi_96978614
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 09:39 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Ja, dat is waar! Wat meer actie zou ook op zijn plaats zijn geweest :)
en die scene me die schaats is echt te slecht voor woorden en compleet onlogisch ;)
pi_96978883
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 09:42 schreef andre347 het volgende:

[..]

en die scene me die schaats is echt te slecht voor woorden en compleet onlogisch ;)
ja soberso, eerst de hele tijd achtervolgen. Daarna hem helpen. Er zaten wel wat vreemde stukken in ja :P
  woensdag 18 mei 2011 @ 10:25:10 #270
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_96979728
I Am Number Four

Een buitenaards ras met superhelden(die eruit zien als hunks en babes van het meest gelikte soort) wordt uitgemoord door hun rivalen, de 4de op het lijstje is de persoon uit de titel. Sinds de trailer etc naarbuiten kwam leek dit me wel een aardige film, schijn bedriegt in dit geval. Wat een prutswerk vol tenenkrommende cliches en subplots die om te huilen zijn. Nee dit kon me to-taal niet boeien. Op het eind is er nog even wat aardige actie maar dat kan niet verbloemen dat geen moment ergens over gaat. Vooral dat gedoe op de highschool... omfg wat slecht. Er zit nog wel enigszins een spanningsboog in en Timothy Olyphant brengt nog wel iets extra(niet veel) waardoor je blijft kijken maar absoluut geen aanrader.

4.5

L'immortel

Jean Reno is een maffiabaas in ruste die nog net niet zegt 'just when i thought i was out, they pulled me back in!' maar iets in die trant gebeurt: hij wordt met 22 kogels doorzeeft maar overleeft wonderwel de kogelregen en zweert wraak. Niet hoogstaand maar prima actiefilmpje van franse makelij. Dit zijn de rollen die voor Reno geschreven zijn

7.5
pi_96980102
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2011 02:44 schreef N-E-R-D het volgende:
potc4

Hij is nog slechter dan je verwacht.
En ik vond de 3e al niet te pruimen. :')
pi_96980321


Fantastische film. _O_ Science fiction dat je aan het denken zet. Had er een hele andere voorstelling bij moet ik zeggen. Dat de hoofdpersoon (Jake Gyllenhaal) wist van zijn missie.

Ik vond alleen de laatste 5-10 minuten wat vergezocht en onlogisch, zelfs voor science fiction, maar ik snap wel waarom ze het zo hebben gedaan. De meid in de film wordt op een gegeven moment ook beetje irritant met haar grijns, maar dat komt doordat ze vaak hetzelfde zegt door het plot.

Voor de rest een tof verhaal, met een aantal goeie twists en acteerwerk. :)

7,8

[ Bericht 0% gewijzigd door -Strawberry- op 18-05-2011 21:53:39 ]
pi_97005382
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:54 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Skyline

[ afbeelding ]

Na alle negatieve commentaren hier en ook op IMDB (cijfer 4,5), heb ik toch de film Skyline gezien. Ik moet zeggen dat ik hem helemaal niet zo slecht vond. Mensen zitten te zeiken over het verhaal en de personages, maar volgens mij is het juist de bedoeling geweest om de personages zo echt (lees oppervlakkig) mogelijk te houden en datzelfde geldt voor het verhaal. Er is namelijk geen verhaal nodig, want als een buitenaardse beschaving ervoor kiest om de aarde te gaan gebruiken als hun thuis, dan zijn we gewoon fucked... Geen enkele held of larger than life character zal daar ook maar iets aan kunnen veranderen. En dat wordt goed duidelijk gemaakt in de film.

Ik heb het vermoeden dat iedereen graag een verhaal wil zien waarbij wij als mensheid een kans maken, maar laten we eerlijk zijn dat is niets meer dan wishful thinking. Wij zullen gewoon worden uitgeroeid door de Aliens en er is niets dat we daar tegen kunnen doen. Dat is juist iets dat in deze film goed wordt neergezet.

Neemt niet weg dat er hier en daar wat schoonheidsfouten in zitten (zoals de gasexplosie :') ) en dat dat licht dat de Aliens gebruiken van mij niet echt had gehoeven. Toch zien de special effects er goed uit en dat maakt de film toch wel het aanzien waard.

Ik geef de film een 7,8 en kan hem aanbevelen aan iedereen die ervan houdt om na te denken over wat voor buitenaards leven er is en hoe het zal zijn als ze ervoor kiezen om ons aan te vallen.

Oh en deze film maakt weer pijnlijk duidelijk, hoe oppervlakkig het grote publiek is en ook de mensen hier in deze topicreeks die de film een laag cijfer gaven. Ga je schamen :N
Je doet je gebruikersnaam eer aan :')
pi_97006511
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 20:42 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Je doet je gebruikersnaam eer aan :')
Nou... misschien had ik er idd even bij moeten vermelden dat ik onder de invloed van alcohol en marihuana was toen ik de film keek :@
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_97009913
Posten onder invloed, epic! :D
pi_97010155
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 03:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Hoezo? Zo boeiend is die reeks nou ook weer niet. Alleen deel 1 was leuk om te kijken, de andere 2 waren de moeite niet echt waard.
lotr is ook niet echt boeiend, je punt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_97010232
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:55 schreef mschol het volgende:

[..]

lotr is ook niet echt boeiend, je punt?
Echt wel. En dat was ten minste nog één heel verhaal.

Films 1&2 van PotC waren tof trouwens. 3 vond ik van niet. 4 zie ik volgende week.
pi_97010462
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:56 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Echt wel. En dat was ten minste nog één heel verhaal.
tbh vond ik de films vrij saai op de paar grote veldslagen na..

quote:
Films 1&2 van PotC waren tof trouwens. 3 vond ik van niet. 4 zie ik volgende week.
4 kwam bij mij over als een niet bios waardige release, delen 1,2 en 3 hadden nog een overlapping (will & elizabeth), naast Jack..
nu is het eigenlijk alleen jack.. en dat kwam bij mij over als (teveel) uitmelkerij
pi_97010552
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:59 schreef mschol het volgende:

[..]

tbh vond ik de films vrij saai op de paar grote veldslagen na..

[..]

4 kwam bij mij over als een niet bios waardige release, delen 1,2 en 3 hadden nog een overlapping (will & elizabeth), naast Jack..
nu is het eigenlijk alleen jack.. en dat kwam bij mij over als (teveel) uitmelkerij
Dat gevoel heb ik er ook bij, ik plaats hier ook wel een verslagje als ik 'm heb gezien.
pi_97011185
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:55 schreef mschol het volgende:

[..]

lotr is ook niet echt boeiend, je punt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn punt is dat de afkorting POTc dan niet echt duidelijk is voor mij. Zeker niet als de desbetreffende persoon de c als kleine letter schrijft :N

Heeft ook niets met filmkennis te maken, want ik heb al meerdere malen bewezen in deze reeks dat ik hier waarschijnlijk de grootste filmkenner ben.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_97011253
Sonny boy



Nederland
Drama
132 minuten

geregisseerd door Maria Peters
met Ricky Koole, Sergio Hasselbaink en Marcel Hensema

In de twintiger jaren ontmoet de jonge, uit Suriname afkomstige, Waldemar Nods in Nederland de oudere Rika van der Lans en ze worden verliefd. De tegenstellingen zouden bijna niet groter kunnen zijn: Waldemar zwart, Rika wit, 17 jaar leeftijdsverschil en bovendien is Rika al moeder van vier kinderen. Maar ze houden van elkaar en dan… blijkt Rika zwanger te zijn. Rika en Waldemar kiezen voor elkaar ondanks de hoge prijs die ze daarvoor moeten betalen. Ze krijgen een zoon, Waldy, hun eigen 'Sonny Boy'. Dan breekt de Tweede Wereldoorlog uit en wagen Waldemar en Rika hun leven om onderduikers te redden. Dat gaat echter niet zonder ingrijpende consequenties...

ik vond het een goeie film met een mooi verhaal, dat vanaf het begin tot het eind vermaakt en lekker wegkijkt. Acteerprestaties zijn niet altijd top, maar redelijk goed. Mooie film, aanrader.
een 7.5
  woensdag 18 mei 2011 @ 22:48:43 #282
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_97011872
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:59 schreef mschol het volgende:
4 kwam bij mij over als een niet bios waardige release, delen 1,2 en 3 hadden nog een overlapping (will & elizabeth), naast Jack..
nu is het eigenlijk alleen jack.. en dat kwam bij mij over als (teveel) uitmelkerij
Deel 2 en 3 vond ik ook al serieuze uitmelkerij, hoor. Nu moet film voor mij zeker niet altijd "kunst" zijn, maar die hele Pirates-franchise vind ik toch een van de allerduidelijkste voorbeelden van film als product, veel meer een gigantische marketingstunt dan een echte film.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_97011908
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 22:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Mijn punt is dat de afkorting POTc dan niet echt duidelijk is voor mij. Zeker niet als de desbetreffende persoon de c als kleine letter schrijft :N

Heeft ook niets met filmkennis te maken, want ik heb al meerdere malen bewezen in deze reeks dat ik hier waarschijnlijk de grootste filmkenner ben.
vinden dat je de grootste film kenner bent in dit topic maar zo'n afkorting, ongeacht hoofdletters ,niet herkennen :X...
maarja.. ik mag hier ook niet te hoge verwachtingen hebben...
pi_97012151
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 22:49 schreef mschol het volgende:

[..]

vinden dat je de grootste film kenner bent in dit topic maar zo'n afkorting, ongeacht hoofdletters ,niet herkennen :X...
maarja.. ik mag hier ook niet te hoge verwachtingen hebben...
Het kindergenre heb ik al een tijdje achter me gelaten :)
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  donderdag 19 mei 2011 @ 00:17:48 #285
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_97015888
April/Mei:
Alle Tijd
Vond hem erg aangrijpend. Er zijn altijd mensen die Nederlandse films per definitie slecht vinden. Azijnpissers zijn het. Vond dat Paul de Leeuw zich van een andere kant liet zien. Ingetogen maar wel echt.

Arthur
Tis dat ik niks anders te doen had maar op tv had ik denk ik wel gezapt. Wat een eelsk mannetje. Wel goed gespeeld want hij haalde me het bloed onder de nagels vandaan. Al was het de bedoeling dat we ook nog ergens sympathie voor hem hadden volgens mij.

Limitless
Een film over Super-Ritalin! Ik zou willen dat mijn ritalin soms zo zou werken.

Water for Elephants
Mooi vooral mooi.

Zondag 8 mei:
Unknown
Ik word echt steeds meer Liam Neeson fan. Wat kan die man fantastisch acteren. Tijdens de film raakte ik ook bijna mijn eigen verstand kwijt.

Zondag 15 mei:
Something Borrowed
Maak een keus! Damn.. Maar het weerspiegelde de werkelijkheid perfect. Mensen kunnen vaak zo erg twijfelen. En Kate Hudson zou ik in deze film wel onder de grond willen stoppen. Bridezilla.

Maandag:
Pirates of the Caribbean: The curse of the black pearl.
'Aye mate! Ik wil mijn eigen Captain Jack Sparrow.

Pirates of the Caribbean: Dead men's chest.
Ik wil nog steeds mijn eigen Captain Jack Sparrow.

Dinsdag:
Pirates of the Caribbean: At world's end
Naast dat ik mijn eigen Captain Jack Sparrow wil, wil ik nu ook naar Singapore.

Woensdag:
start om 00:01 --> Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides
There should be a Captain in there somewhere. Jups still loving Jack.

Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain
Beetje vreemd maar op sommige punten echt briljant!

Moulin Rouge
Lekker mee blèren met de muziek.

Nog op de planning:
Thor
Rio
Fast&Furious5
The Hangover 2
Transformers
Cars2
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  donderdag 19 mei 2011 @ 00:35:38 #286
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_97016466


World Invasion: Battle Los Angeles krijgt het voor elkaar om werkelijk álle Hollywood clichés bij elkaar te rapen en op een verschrikkelijke manier los te laten op een film.
Wat een totaal onrealistische, ongeïnspireerde, slecht uitgewerkte non-brainer oplevert.

De film leunt hevig op de emotionele kant, we moeten meegesleurd worden met de karakters in het verhaal. Maar daar faalt de film vanaf moment één hopeloos in.
Tekenend daarvoor vind ik de introductie van de karakters: Ieder karakter krijgt een introductie scène van +/-30 seconden, maar je bent de namen en gezichten ook weer direct vergeten.
Wanneer ze eenmaal als rijpe kersen kapot geschoten worden interesseert het je als kijker geen ene moer.

Ik sta ervan versteld hoe Hollywood het keer op keer weer voor elkaar krijgt om één van de potentieel meest aangrijpende scenario's (een buitenaardse invasie) zo grondig te verneuken.

Cijfer: 4.0/10
IMDB: 6.0/10
pi_97016608
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 22:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Het kindergenre heb ik al een tijdje achter me gelaten :)
Je bent een troll, toch?
pi_97016724
quote:
13s.gif Op donderdag 19 mei 2011 00:35 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]

World Invasion: Battle Los Angeles krijgt het voor elkaar om werkelijk álle Hollywood clichés bij elkaar te rapen en op een verschrikkelijke manier los te laten op een film.
Wat een totaal onrealistische, ongeïnspireerde, slecht uitgewerkte non-brainer oplevert.

De film leunt hevig op de emotionele kant, we moeten meegesleurd worden met de karakters in het verhaal. Maar daar faalt de film vanaf moment één hopeloos in.
Tekenend daarvoor vind ik de introductie van de karakters: Ieder karakter krijgt een introductie scène van +/-30 seconden, maar je bent de namen en gezichten ook weer direct vergeten.
Wanneer ze eenmaal als rijpe kersen kapot geschoten worden interesseert het je als kijker geen ene moer.

Ik sta ervan versteld hoe Hollywood het keer op keer weer voor elkaar krijgt om één van de potentieel meest aangrijpende scenario's (een buitenaardse invasie) zo grondig te verneuken.

Cijfer: 4.0/10
IMDB: 6.0/10
Helemaal mee eens ^O^
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_97016731
quote:
10s.gif Op donderdag 19 mei 2011 00:40 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Je bent een troll, toch?
Soms ;)
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_97020293
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 22:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Heeft ook niets met filmkennis te maken, want ik heb al meerdere malen bewezen in deze reeks dat ik hier waarschijnlijk de grootste filmkenner ben.
:').

Waarom speel je niet eens mee in de Movie Trivia dan? :P.
pi_97021369
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 22:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Heeft ook niets met filmkennis te maken, want ik heb al meerdere malen bewezen in deze reeks dat ik hier waarschijnlijk de grootste filmkenner ben.
Hoe heb je dat gemeten?
  donderdag 19 mei 2011 @ 10:53:56 #292
344384 X_FoutBijRegistratie
Succesvol geregistreerd.
pi_97023471
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 09:37 schreef Deckard het volgende:

[..]

Hoe heb je dat gemeten?
Vinger nat maken, in de lucht steken, en bepalen waar de wind vandaan komt! :P

OT: Gister Dawn of the Dead weer gekeken, top zombie film! _O_ 8/10
ⁿڻⁿ
  donderdag 19 mei 2011 @ 12:53:24 #293
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_97027844
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:53 schreef X_FoutBijRegistratie het volgende:

[..]

OT: Gister Dawn of the Dead weer gekeken, top zombie film! _O_ 8/10
De '78 of '04 versie?
  donderdag 19 mei 2011 @ 13:22:48 #294
344384 X_FoutBijRegistratie
Succesvol geregistreerd.
pi_97028748
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 12:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

De '78 of '04 versie?
'04 versie.

Wel grappig om te zien dan Ken Foree zowel in de '78 als de '04 versie speelt :P
ⁿڻⁿ
pi_97036988
Afgelopen dagen ook weer wat films gekeken.

Surveillance

Two FBI agents attempt to clarify the murders occurring in a desolate region. They approach the witnesses of the latest incident with the help of the local police. All of them hide something and all have wildly different stories to tell.

Eigenlijk niet zo'n heel boeiend verhaal, heb me kapot geërgerd aan de FBI-agenten.

IMDB cijfer: 6,4
Mijn cijfer: 4,5


Fragments

A group of strangers form a unique relationship with each other after surviving a random shooting at a Los Angeles diner.

Ik verwachtte best veel van deze film, omdat de cast nou niet te min is.
De film begint vrij aardig, je ziet gedeeltes van de schietpartij en die maken je nieuwsgierig naar wat er nou echt gebeurd is, helaas moet je hier echt de hele film om wachten en valt het allemaal wat tegen in mijn beleving. Personages zijn amper uitgewerkt.

IMDB cijfer: 5,9
Mijn cijfer: 5,5


Loft 2010

Five best friends, all married, decide to share a loft apartment. In this loft they meet their mistresses and conquests. Everything seems perfect, until one morning the body of an unknown young woman is found in the loft. The group of friends begin to suspect each other and it soon becomes clear that they know far less about each other than they had initially thought.

Welkome film na die bovenste twee. Wilde 'm al een tijdje zien aangezien ik een groot fan ben van nederlandse films.
Ook deze film is weer steengoed, je ziet echt helemaal in het verhaal en deze wordt op een prettige manier vertelt.

IMDB cijfer: 7,2
Mijn cijfer: 7,5


En als laatste een korte film met Barry Atsma in de hoofdrol, is al van een tijdje geleden maar had 'm nog nooit gezien.

Ooit

Jos is mentally-challenged and still living with his mother. On his 34th birthday his life is about to change dramatically.

Deze korte film gaat dus over een verstandelijk gehandicapte man van 34 die samen met zijn moeder in een flatje woont.
Super goed acteerwerk van Barry Atsma.

IMDB cijfer: 7,1
Mijn cijfer: 8,5


De korte film is hier te bekijken.
pi_97041694
quote:
14s.gif Op donderdag 19 mei 2011 08:34 schreef picodealion het volgende:

[..]

:').

Waarom speel je niet eens mee in de Movie Trivia dan? :P.
Te makkelijk :O
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  donderdag 19 mei 2011 @ 19:06:22 #297
333374 Lithia
Too serious
pi_97041865
Koizora

Leuke, romantische Japanse film met veel drama in. Soms net ietsjes te veel drama in. Ik zou wel snappen als iemand hier om zou huilen.

IMDB: 6.8
Ik: 6.5
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_97044427
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:54 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Skyline

[ afbeelding ]

Na alle negatieve commentaren hier en ook op IMDB (cijfer 4,5), heb ik toch de film Skyline gezien. Ik moet zeggen dat ik hem helemaal niet zo slecht vond. Mensen zitten te zeiken over het verhaal en de personages, maar volgens mij is het juist de bedoeling geweest om de personages zo echt (lees oppervlakkig) mogelijk te houden en datzelfde geldt voor het verhaal. Er is namelijk geen verhaal nodig, want als een buitenaardse beschaving ervoor kiest om de aarde te gaan gebruiken als hun thuis, dan zijn we gewoon fucked... Geen enkele held of larger than life character zal daar ook maar iets aan kunnen veranderen. En dat wordt goed duidelijk gemaakt in de film.

Ik heb het vermoeden dat iedereen graag een verhaal wil zien waarbij wij als mensheid een kans maken, maar laten we eerlijk zijn dat is niets meer dan wishful thinking. Wij zullen gewoon worden uitgeroeid door de Aliens en er is niets dat we daar tegen kunnen doen. Dat is juist iets dat in deze film goed wordt neergezet.

Neemt niet weg dat er hier en daar wat schoonheidsfouten in zitten (zoals de gasexplosie :') ) en dat dat licht dat de Aliens gebruiken van mij niet echt had gehoeven. Toch zien de special effects er goed uit en dat maakt de film toch wel het aanzien waard.

Ik geef de film een 7,8 en kan hem aanbevelen aan iedereen die ervan houdt om na te denken over wat voor buitenaards leven er is en hoe het zal zijn als ze ervoor kiezen om ons aan te vallen.

Oh en deze film maakt weer pijnlijk duidelijk, hoe oppervlakkig het grote publiek is en ook de mensen hier in deze topicreeks die de film een laag cijfer gaven. Ga je schamen :N
QFT... Gewoon een erg leuke vermakelijke film!
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:45:57 #299
277865 Sejt
Ondertitel
pi_97047353
Sunshine

7.3 op IMDb

Gisterenavond nogmaals gekeken nadat ik deze film voor het eerst in 2008 gezien heb.
Geweldige visuals in deze film. Het is een genot voor het oog, en ook al is het verhaal niet bijzonder origineel, het grootste gedeelte van de film zit je puur te genieten.
Het einde is een kwestie van smaak; Ik kon het goed behappen. De muziek maakt deze film tot één van mijn persoonlijke toppers.


Mijn cijfer: 8.0
I love my mispoken words.
pi_97048644

Karen en Michel, begin dertigers, verhuizen met hun dochtertje naar een exclusieve villawijk.
Al snel vindt Karen een hechte vriendenkring in de vrouwen van De Eetclub en hun echtgenoten.
Als de ogenschijnlijke zelfmoord van één van hen de onderlinge relaties onder druk zet, komt Karen
erachter dat iedereen in De Eetclub geheimen heeft voor haar en voor elkaar.

Karen ontdekt dat vooral Simon, de natuurlijke leider van de vriendenclub, met wie ze inmiddels een
hartstochtelijke affaire heeft, meer weet dan hij prijsgeeft.

Zelfs het politieonderzoek dreigt stuk te lopen op de geslotenheid van De Eetclub.
Dan besluit Karen zelf de waarheid boven tafel te krijgen….

Ik had het boek al gelezen, maar dat was alweer een paar jaartjes geleden :P
Het boek vond ik wel leuk, film ging ook wel maar je weet wel meteen dat je nooit
bij dat wereldtje van die bekakte mensen wilt horen , wat een nepmensen :o

maar goed... :') dit is de beschrijving van het boek, die geeft de inhoud iets beter weer

Evert Struyck, gelukkig getrouwd, vader van twee kinderen en succesvol zakenman, drogeert op
een koude winternacht zijn vrouw en kinderen, drinkt een fles wodka leeg en steekt vervolgens zijn
huis in brand.

Zijn vrouw Babette en hun kinderen weten ternauwernood te ontsnappen, hijzelf komt te overlijden.

Hun vriendenclub is geschokt en verbijsterd.
Maar wanneer hun vriendin Karin Babette en haar kinderen opvangt, komt zij spoedig tot de
ontdekking dat de onderlinge vriendschappen binnen hun eetclub niet zo onvoorwaardelijk zijn als
ze eerst leken.

Wanneer andere vriendinnen bij onwaarschijnlijke ongelukken betrokken raken, wordt langzaam
maar zeker duidelijk dat er meerdere personen zijn die belang hebben gehad bij de dood van
Evert.

De eetclub is een sterk opgebouwde thriller over vijf gezinnen die in de schaduw van hun
ogenschijnlijk succesvolle leven de uiterlijke schijn van perfectie willen ophouden en het verkregen
succes en geluk tegen elke prijs zullen verdedigen.

cijfer? pfffff geen idee wel aardige film, daar hou ik het maar op oO<
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:08:41 #301
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_97048663
Max Manus heb ik laatst gezien. Daar zal ik in het volgende topic wat meer over zeggen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')