abonnement Unibet Coolblue
  zondag 1 mei 2011 @ 10:01:49 #1
151199 tinoz
Alter Reality
pi_96198841
Dus wil in mijn nieuwe appartementje een mooi tropisch zoetwater aquarium plaatsen. In een oud aquariumboek staan allemaal plaatjes van aquaria waarin er onder het grind of zand roosters liggen. Onder de roosters stroomt water dat weer naar boven wordt gepompt .

Het water zou dan gefilterd worden door het zand of grind op de bodem.

Dus ik ga naar een aquarium winkel en vroeg of dat het werken met roosters nog niet achterhaald was omdat het boek heel oud was. De jongen achter de bali zei dat er geen rooster in hoefde en dat een gewone vruchtbare zand bodem zou voldoen.

Dus ik vraag jullie bij deze , als ik een echt mooi aquarium wil, met veel planten die gezond blijven en goed groeien, heb ik dan een rooster nodig ?

Verder zijn bij mij veel planten na een tijdje kapot gegaan en vraag me af hoe dat komt. Heeft dat met de doorstroming te maken of misschien hardheid / temperatuur ?

Ik hoop dat iemand me dit kan vertellen !

[ Bericht 0% gewijzigd door tinoz op 01-05-2011 12:02:28 ]
Save Us From Fashion !
  zondag 1 mei 2011 @ 12:18:48 #2
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_96201804
Gewoon een goede pomp voldoet in principe wel.
Qua planten is het soms lastig, er kan altijd weleens iets kapot gaan. Ik zou voor snelgroeiende planten gaan zoals Vallisneria en Echinodorus.
Hoe groot wordt je bak? Er loopt trouwens ook een tropisch aquarium topic met heel wat kenners die je kunnen adviseren, neem daar ook even een kijkje.
L'Enfer, c'est les autres.
  zondag 1 mei 2011 @ 12:41:59 #3
151199 tinoz
Alter Reality
pi_96202482
Hoe groot de bak wordt hangt van mijn ouders af.

Ik heb nu in mijn nieuwe woning 1 lange muur van ongeveer 6,5 meter, probleem is dat ik daar mijn TV wil zetten. Mijn vorige aquarium heb ik zelf ontworpen en laten maken bij een Aqua Speciaalzaak. die was niet diep maar 2 meter lang. Ik heb hem destijds zelf geplaatst en redelijk geinig afgewerkt.

Ik wil dit maal een grotere bak en ben van plan eerst de hele bak in te richten met planten en dan kijken of het goed gedeisd, pas daarna wil ik er visjes inzetten.

Wel wil ik een omgeving creëren zoals ik dat eerder in de 2 meter lange heb gedaan.
Achterwanden bouwen vind ik erg leuk en omdat ik nu een dieper aquarium wil plaatsen kan ik meer met de achterwand doen.

Zelf vind ik dichte begroeiing mooi, snel groeiende planten vind ik maar niets , niet omdat je ze telkens moet knippen maar omdat er veel stengel aanzit met weinig blad. Ik vind mossen mooi, vooral als ze vastgroeien aan stenen, hout of een achterwand

PS: waar is dat topic ?
Save Us From Fashion !
  zondag 1 mei 2011 @ 12:56:42 #4
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_96203014
Ik ben heel benieuwd, gaaf, zo'n grote bak! Laten indraaien is sowieso verstandig, minimaal 3 weken voordat je er visjes in gaat zetten.
Topic: tropisch aquarium nummertje 45 - niet te ver doorschroeven...
L'Enfer, c'est les autres.
  zondag 1 mei 2011 @ 13:08:32 #5
151199 tinoz
Alter Reality
pi_96203384
Ik ga echt geen aquarium van 6,5 meter doen natuurlijk, maar heb wel plaats voor iets groots... waar zou jij hem zetten en hoe groot zou jij hem maken ?
Save Us From Fashion !
  zondag 1 mei 2011 @ 13:11:26 #6
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_96203477
In het andere topic heb ik al gereageerd dus dit wordt de laatste post hier denk ik (wel zo overzichtelijk).
Qua grootte; zo groot mogelijk :D
L'Enfer, c'est les autres.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')