Ik moet eerlijk zeggen dat ik de hoop al heb opgegeven... dit wordt een te statische performance van een liedje dat op zich erg fijn in het gehoor ligt... maar wel pas na 3 keer luisteren... als het al doorgaat komt dat echt door jurypunten en niet zozeer door de televoters denk ik...
En waar ik me het meest aan begin te storen is dat wij het maar niet voor elkaar krijgen om een performance te bedenken dat geschikt is voor een dergelijk lied. Ik hoor ze telkens aan Tom Dice refereren en dat die daar ook maar gewoon stond met zijn gitaar... maar dat was juist een heel intiem liedje dat zo gebracht moest worden, inclusief intieme setting en belichting. Darnaast de schattige onschuldige zanger en dat maakt het plaatje compleet.
Voor dit liedje Never Alone kom je daar gewoon niet mee weg... het lied zelf is flink wat dynamischer, de J's hebben niet de jongensachtige onschuld van Tom Dice en wat je dus overhoudt zijn 3 statische heren met een lullig achtergrondkoortje die daar ook alleen maar een standbeeld staan na te doen.... ik hoop dat ik me vergis en dat ik de volgende repetitie wordt gecorrigeerd maar zo zal het er wel uit zien...
De herinnering aan Tom Dice was vorig jaar na 18 liedjes: Schattig manneke met lief liedje over gitaar ----> stemmen
De herinnering aan 3J's zal zijn: Oh dat waren die statige wannabe rockers uit Nederland met dat liedje wat me ook eigenlijk niet veel zegt -----

En natuurlijk zingt Eric Saade niet zo goed als Jan Dulles maar bij het totaalpakket wat Zweden neerzet is dat eigenlijk niet zo belangrijk... het lied en de performance zijn aanstekelijk genoeg om te blijven hangen.
Als de J's voor het liedje Weelderig Waardeloos waren gegaan, ze op drie krukken waren gaan zitten met de gezichten naar elkaar toe en Jan was gaan zingen met een spotlight op zijn snufferd waren me met twee vingers in de neus doorgegaan naar de finale... het totaalplaatje verkoopt... het is niet voor niks EuroVISIE songfestival.