http://www.nu.nl/binnenland/2504320/charges-jongeren-in-urk.htmlquote:AMSTERDAM - Ongeveer honderdvijftig jongeren op scooters hebben vrijdagnacht de woning van de burgemeester van Urk belegerd.
De politie heeft de straat voor de woning schoongeveegd, meldt de NOS.
De politie had al eerder in de nacht tegen de jongeren opgetreden omdat ze zonder uitlaat door Urk reden, een gewoonte in de koninginnenacht. Tegen de ochtend zou het weer rustig zijn geweest in Urk.
Geloof je het zelfquote:Op zaterdag 30 april 2011 13:29 schreef Jahr00n het volgende:
ja hier door stem ik mooi op geert hoor die zorgt er wel voor dat er hard word opgetreden tegen iedereen
Nee, dit soort ge-etter vindt elk jaar plaats in dorpen als Urk, maar ook elders in de regio, zoals de omgeving Genemuiden/Zwartsluis. Rondrijden op brommers zonder uitlaat is daar een soort traditie.quote:Op zaterdag 30 april 2011 13:27 schreef gelly het volgende:
Wanneer gaat dit rechtse kabinet eindelijk eens optreden tegen die wettelozen in Urk ? Zeker weer een "incident"![]()
Ach ja, dit soort volk rijd rond zonder uitlaat, andere volkeren doen aan groepsverkrachting als traditie zijnde.quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:19 schreef Boldface het volgende:
[..]
Nee, dit soort ge-etter vindt elk jaar plaats in dorpen als Urk, maar ook elders in de regio, zoals de omgeving Genemuiden/Zwartsluis. Rondrijden op brommers zonder uitlaat is daar een soort traditie.
Dat ze een nachtje zonder uitlaat rijden, is niet zozeer het punt. Het gaat erom dat dat kennelijk verboden is, dat de politie handhaaft en dat die jongeren vervolgens de woning van de burgemeester belegeren. Dat laatste kan natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:48 schreef Scorpie het volgende:
Ach ja, dit soort volk rijd rond zonder uitlaat, andere volkeren doen aan groepsverkrachting als traditie zijnde.
Tsja, dat weet je dat het in zulke dorpen gebeurt, als je verder niets te doen hebt en je gaat dan heel flauw op die ene avond dat ze dat doen bekeuringen uitdelen, dan ben je je prioriteitenlijst even kwijt, want er zullen in zulke regio's gisteren weer een hoop mensen bezopen achter het stuur (van een motorvoertuig) hebben gezeten, en dat veroorzaakt een hoop meer ellende dan brommertjes zonder uitlaat.quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:19 schreef Boldface het volgende:
[..]
Nee, dit soort ge-etter vindt elk jaar plaats in dorpen als Urk, maar ook elders in de regio, zoals de omgeving Genemuiden/Zwartsluis. Rondrijden op brommers zonder uitlaat is daar een soort traditie.
Correct. De ene bedreigt de burgemeester met de dood, de ander het slachtoffer. Als de politie nu ook eens beide groepen even hard zou aanpakken, maar ho maar.quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:50 schreef Boldface het volgende:
[..]
Dat ze een nachtje zonder uitlaat rijden, is niet zozeer het punt. Het gaat erom dat dat kennelijk verboden is, dat de politie handhaaft en dat die jongeren vervolgens de woning van de burgemeester belegeren. Dat laatste kan natuurlijk niet.
Dat staat buiten kijf, maar het zou me niets verbazen als er in opdracht van de burgemeester bekeurd is, en dan zijn het weer gewoon pubertjes die zich in een groep machtig genoeg voelen om verhaal te halen.quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:50 schreef Boldface het volgende:
[..]
Dat ze een nachtje zonder uitlaat rijden, is niet zozeer het punt. Het gaat erom dat dat kennelijk verboden is, dat de politie handhaaft en dat die jongeren vervolgens de woning van de burgemeester belegeren. Dat laatste kan natuurlijk niet.
Ik snap precies waar je heen wilt, maar vind je zelf ook niet dat groepsverkrachting een wat ander vergrijp is dan jezelf ophouden in de buurt van een burgemeesterswoning? Je vergelijkt appels met peren.quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:59 schreef Scorpie het volgende:
Correct. De ene bedreigt de burgemeester met de dood, de ander het slachtoffer. Als de politie nu ook eens beide groepen even hard zou aanpakken, maar ho maar.
Mwah, mijn argument dat je met een kleurtje opeens heel anders behandeld wordt in de Nederlandse Rechtstaat blijft staan.quote:Op zaterdag 30 april 2011 18:09 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ik snap precies waar je heen wilt, maar vind je zelf ook niet dat groepsverkrachting een wat ander vergrijp is dan jezelf ophouden in de buurt van een burgemeesterswoning? Je vergelijkt appels met peren.
Dat komt inderdaad wel voor ja.quote:Op zaterdag 30 april 2011 18:10 schreef Scorpie het volgende:
Mwah, mijn argument dat je met een kleurtje opeens heel anders behandeld wordt in de Nederlandse Rechtstaat blijft staan.
Het zou me niets verbazen als een kleurverschil in een plaats als Urk niet veel effect zou hebbenquote:Op zaterdag 30 april 2011 18:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mwah, mijn argument dat je met een kleurtje opeens heel anders behandeld wordt in de Nederlandse Rechtstaat blijft staan.
quote:Burgemeester Urk wil praten met reljeugd
URK - Burgemeester Jaap Kroon van Urk wil in gesprek met jongeren die verantwoordelijk zijn voor ongeregeldheden bij zijn woning in een appartementencomplex. Dat liet een gemeentewoordvoerster maandag weten.
© ANP
Door gesprekken wil Kroon nieuwe incidenten voorkomen.
In de nacht voor Koninginnedag bekogelden jongeren het appartementencomplex met stenen en flessen. En afgelopen weekeinde probeerden ongeveer tien jongeren brand te stichten. De jeugd is boos, omdat Kroon strenge veiligheidsmaatregelen nam voor koninginnenacht.
''De burgemeester wil uitleggen waarom hij die veiligheidsmaatregelen nam", aldus de woordvoerster.
In alle rust
''Hij hoopt dat ze dit dan begrijpen." Na koninginnenacht heeft Kroon met twee jongeren gepraat. Zij snappen nu waarom de burgemeester harder optreedt.
Kroon wil in alle rust gesprekken voeren en staat de pers daarom voorlopig niet te woord.
De burgemeester ziet geen reden om de politie extra te laten surveilleren. In de gesprekken wil Kroon ook een mogelijke protestbijeenkomst ter sprake brengen. Jongeren op Urk roepen elkaar momenteel via sms'jes op om in de nacht van 10 juni hun ongenoegen kenbaar te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |