Domme gezichten?quote:Op donderdag 19 mei 2011 20:34 schreef Pluizel het volgende:
vanavond voor het eerst in zo'n knalgele huisarts ambulance wagen gezeten. Prachtig!vooral de domme gezichten die mensen trekken als je langsrijdt
Die reacties ook weer, het is soms net FOKquote:Op donderdag 19 mei 2011 19:43 schreef dotKoen het volgende:
Ik heb weer een prikbordpareltje!
https://owiwebserver.umcn.nl/prikbord/topics/view/18820
Religie
Oh dat. Tsja zo'n kleurige auto trekt altijd de aandacht...quote:
Zo'n patient zie ik toch wel elke dag!quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:01 schreef _Lily_ het volgende:
Ik begon 6 weken voor mn examen interne met de voorbereiding![]()
Gister tijdens mn avonddienst een patient met een klassieke presentatie van appendicitis. (ook bij lichamelijk onderzoek)
Het letterlijke begin van het gesprek:
"Ik heb buikpijn!"
"waar zit die pijn precies?"
"Het begon in het midden (hij wees) en nu zit het rechtsonder"
Wel netjes nog andere belangrijke dingen uitgevraagd voor de zekerheid, maar het mooiste vond ik de opluchting op zijn gezicht toen ik al na 5 minuten zei dat ik bijna zeker wist wat hij had.
Obstipatie is geen diagnose!quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:44 schreef Honeymooner het volgende:
Nou wat een opluchting als je appendicitis hebt..Ik zou liever met obstipatie naar huis gestuurd worden!
Nah sowieso. Hoezo FMF bij deze symptomatologie!?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:22 schreef iofn het volgende:
Een Nederlandse man met blond haar en blauwe ogen met koorts, hoofdpijn en spierpijn insturen met de werkdiagnose: Familiaire mediterrane koorts. Huisartsen
Aha oke!quote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:29 schreef iofn het volgende:
Nee precies, bedoelde ik ook om te zeggen dat het zowel qua epidemiologie als qua kliniek een volkomen onwaarschijnlijke diagnose was.Om een of andere reden werd de patient ook opgenomen bij de interne, vermoedelijk voor de omzet.
Cheyne stokes is mooi om te zien. Zie je heel veel op de neuro. Is trouwens fysiologisch bij hoog bejaarden tijdens de slaap.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:03 schreef Pluizel het volgende:
Vandaag voor het eerst cheyne stokes ademhaling in de praktijk gezienGelukkig ga ik er waarschijnlijk niet bij zijn als ie straks dood is, want ik vermoed dat hij de maandag niet gaat halen en ik heb t weekend geen dienst.
nee, was 2 weken geleden klaar met interne. Nu coschap heelkundequote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:33 schreef starla het volgende:
Waarom wordt zo'n patient ingestuurd voor de interne?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |