Me vriendin heeft me al vaker geprobeerd om me duidelijk te maken dat ik naar de fitness moet enzo. En dan werkt het voor een week en dan daarna val ik weer terug in me oude patroon..quote:Op zaterdag 30 april 2011 00:39 schreef Id_do_her het volgende:
Schop onder je kont lijkt me de beste remedie.
Jah maar het is dus zo dat ik al vanaf februari niks meer doe en dat ik me thuis wel verveel.. maar dan toch niet de motivatie in me hoofd krijg om naar de fitness te gaan of bv om te solliciteren.quote:Op zaterdag 30 april 2011 00:41 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Misschien heb je er een tijdje geen zin om te werken of te sporten
Als je het jezelkf kan veroorloven waarom niet, soms is het ook best om niks te doen vind ik.
Gaat waarschijnlijk vanzelf weer over in een fase dat je wil gaan werken en sporten enz
Vorige week ben ik weer 1x geweest.. maar in een keer zie je geen resultaat nog.. dat duurt gewoon langer en dan heb ik weer in eens geen zin meer.. En met de vriendin naar de sportschool gaat helaas niet lukken omdat zij daar geen fitness abbo heeft en ze het te duur vind.quote:Op zaterdag 30 april 2011 00:42 schreef kwaliteit. het volgende:
Misschien als je een poging waagt in de sportschool en je ziet resultaat dat dat motiverend is.
Kan je het je financiël permiteren om voor haar abo te kopen? (mits ze wilt natuurlijkquote:Op zaterdag 30 april 2011 00:44 schreef MrManuel het volgende:
Vorige week ben ik weer 1x geweest.. maar in een keer zie je geen resultaat nog.. dat duurt gewoon langer en dan heb ik weer in eens geen zin meer.. En met de vriendin naar de sportschool gaat helaas niet lukken omdat zij daar geen fitness abbo heeft en ze het te duur vind.
Een soort "geef je over gevoel"....... Ben je tevreden met je leven? Wat speelt er verder in jouw leven dat je zo passief wordt? Misschien wil je weleens het roer totaal om gooien. Weg vriendin, weg eten, weg oude leven. Misschien is dat het wel? Zoals jij het omschrijft klinkt het als een leven van een 50 jarige (wat ik bijna ben, maar zelfs mijn leven klinkt boeiender dan het jouwequote:Op zaterdag 30 april 2011 00:44 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Jah maar het is dus zo dat ik al vanaf februari niks meer doe en dat ik me thuis wel verveel.. maar dan toch niet de motivatie in me hoofd krijg om naar de fitness te gaan of bv om te solliciteren.
[..]
Vorige week ben ik weer 1x geweest.. maar in een keer zie je geen resultaat nog.. dat duurt gewoon langer en dan heb ik weer in eens geen zin meer.. En met de vriendin naar de sportschool gaat helaas niet lukken omdat zij daar geen fitness abbo heeft en ze het te duur vind.
Ik heb nu voor 1 week een kleine planning gemaakt. (beginnende morgen)quote:Op zaterdag 30 april 2011 00:47 schreef nattermann het volgende:
Maak een planning. Maandagochtend: sporten. Maandagmiddag: solliciteren. Zo probeer je een (werk)week vol te krijgen. Maak met je vriendin afspraken wat de consequenties zijn van het niet houden aan de afspraken, en zet er een beloning op voor het wel houden aan de afspraken. Bijvoorbeeld: bij het 4 weken houden aan de afspraken, etentje op kosten van vriendin (of gedeeld, dat is aan jezelf). Zet dit zwart op wit, maak een soort van "contract" hiervan.
Helaas niet want ik heb zoals eerder gezegd nog steeds geen werk..quote:Op zaterdag 30 april 2011 00:49 schreef kwaliteit. het volgende:
Kan je het je financiël permiteren om voor haar abo te kopen? (mits ze wilt natuurlijk)
Word woensdag 20 maar klink als iemand van 50..quote:Op zaterdag 30 april 2011 00:51 schreef childintime het volgende:
Een soort "geef je over gevoel"....... Ben je tevreden met je leven? Wat speelt er verder in jouw leven dat je zo passief wordt? Misschien wil je weleens het roer totaal om gooien. Weg vriendin, weg eten, weg oude leven. Misschien is dat het wel? Zoals jij het omschrijft klinkt het als een leven van een 50 jarige (wat ik bijna ben, maar zelfs mijn leven klinkt boeiender dan het jouwe). Zoek interesses, ook al liggen die hemelsbreed van je af. Ga je afvragen wat jij nou echt wil in je leven, wat interesseerd je, waar wordt je door geprikkeld, hoe wil jij over 10 jaar in het leven staan.... Je bent te jong om zo verder te gaan en juist omdat je jong bent, heb je zoveel mogelijkheden om verandering aan te brengen
Nu zit ik inderdaad bijna de hele dag thuis..quote:Op zaterdag 30 april 2011 00:54 schreef 08gnoT. het volgende:
Wat doe je nu dan heel de dag? Als dat alleen thuiszitten is - begin eens met 'leuke' dingen. Plan eens een paar weken vol met activiteiten die geen inspanning kosten maar je wel het huis uit krijgen, zoals een terrasje pakken of gaan poolen.
Dan kun je daarna 'minder leuke/verplichte' dingen gaan doen als solliciteren.
Vaak komen dit soort gevoelens voort uit dieper liggende gevoelens. Dingen uitstellen en er het nut niet van inzien lijkt op het nut van het leven niet meer inzien, dus je leven zoals het nu is niets waard vinden, er niet tevreden mee zijn. Ga bv de Nijmeegse 4 daagse lopen, dan moet je nu al beginnen met trainen en heb je een doel voor ogen. Ga op een survivalvakantie. Dan wordt je volledig op jezelf terug geworpen en ga je nadenken over hoe je je leven vorm wilt geven.quote:Op zaterdag 30 april 2011 01:03 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Word woensdag 20 maar klink als iemand van 50..
Ik ben tevreden met me vriendin.. met me vrienden.. maar niet echt met mezelf..
Met me slechte gewoontes zoals dingen uitstellen en niet doen..
Gewoon gaan, ook al heb je geen zin. Als het niet leuk is, kun je altijd nog terug naar huis gaan. Vaak valt het toch mee, ook al heb je vooraf geen zin.quote:Op zaterdag 30 april 2011 01:03 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Ik heb nu voor 1 week een kleine planning gemaakt. (beginnende morgen)
En ga me heer aan proberen te houden.
[..]
Helaas niet want ik heb zoals eerder gezegd nog steeds geen werk..
[..]
Word woensdag 20 maar klink als iemand van 50..
Ik ben tevreden met me vriendin.. met me vrienden.. maar niet echt met mezelf..
Met me slechte gewoontes zoals dingen uitstellen en niet doen..
[..]
Nu zit ik inderdaad bijna de hele dag thuis..
En dan verveel ik me en kan ik eigenlijk net zo goed naar de fitness gaan.. En nu kan ik dat wel gewoon zeggen maar morgen heb ik dan bv totaal geen zin om naar de fitness te gaan.. Terwijl het er niet ongezellig ofzo is..
Waarom wil je graag werk hebben? Omdat dit 'normaal' is? Of omdat jij jezelf in de toekomst niet als uitkeringstrekker ziet en het financieel ook wel een beetje goed op orde wilt hebben? Of zijn er andere motieven die een rol spelen in je motivatie?quote:Ik heb geen werk.. <-- Wil ik wel maar kan me niet aanzetten tot solliciteren.
Waarom wil je graag van je overgewicht af? Is dit om gezondheidsredenen of is dit omdat je aan 'het schoonheidsideaal' wilt voldoen? Ben je bang dat je gezondheid in gevaar komt? Wil je gezonde kinderen maken? Wil je, op een gezonde wijze, oud genoeg kunnen worden om je eventuele kinderen later zien opgroeien?quote:Ik heb overgewicht.. <-- Heb een fitness abbo van 40 euro maar kan mezelf niet aanzetten om te gaan.
Waarom wil je gezonder eten? Waarom ben je ontevreden met je huidige eetpatroon?quote:Ik eet ongezond en niet regelmatig.. <-- Al genoeg pogingen gedaan om het te verbeteren maar het lukt me niet!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |