Haal het woordje youtube weg en deze tekst had zo uit de jaren 60 kunnen komen.quote:[b]Op vrijdag 29 april 2011 21:18
Tegenwoordig zie je ook steeds meer dat jongeren zich afkeren tegen politiek en alles wat 'intellectueel' is. De straatcultuur is populair en hierin moet je vooral 'straat/gangsta' zijn. Leren is voor nerds en empathie tonen is een zwaktebod. Daarbij is in deze cultuur jezelf asociaal gedragen een norm geworden. Ook in kleding zie je het terug, beledigende teksten en afgezakte broeken. Nu hoeft daarentegen ook niet iedereen met bretels over straat maar toch netjes over straat is er soms niet meer bij. Daarbij wordt in de straatcultuur in sommige gevallen geweld verheerlijkt. Menig voorbeeld te vinden op Youtube. Sommige mensen zijn daarmee gewoon de weg kwijt en het contact met de samenleving kwijt naar mijn mening als je geweld verheerlijkt.
Nee, dat weet ik.quote:
Dit. Alles.quote:Op vrijdag 29 april 2011 21:27 schreef superdrufus het volgende:
Vergeet daarbij niet te vermelden dat alles tegenwoordig geld moet genereren anders is het overbodig
lolquote:
Volgens mij is dit een symptoom van de toenemende tweedeling in Nederland qua onderwijs en welvaart.quote:TS ik weet niet of je dingen als Oh Oh Tirol en de straat als voorbeeld mag nemen hoe het nu echt gaat. Je hebt gelijk het gedrag en de taal uit de serie of van de straat wordt steeds normaler, maar dat wil niet zeggen dat het overgrote deel van Nederland niet meer "normaal" kan doen.
Kan tegelijkertijd. Je bent zeker een man van de vorige eeuw.quote:Op zondag 1 mei 2011 20:10 schreef Rubber_Johnny het volgende:
huh! intellectuele. Autisten zul je bedoelen. Beetje boven boeken hangen terwijl je ook bier attend een slet kan neuke.
jahmaar boeke zijn voor autiste.quote:Op zondag 1 mei 2011 20:18 schreef Deckard het volgende:
[..]
Kan tegelijkertijd. Je bent zeker een man van de vorige eeuw.
Hier stopte ik met lezenquote:Op vrijdag 29 april 2011 21:18 schreef TrippleDistilled het volgende:
Tegenwoordig zie je ook steeds meer dat jongeren zich afkeren tegen politiek en alles wat 'intellectueel' is.
Ik wilde het zelf niet zeggen maar op zich doelde ik daar wel op. Omdat het Oh Oh Tirol taalgebruik steeds normaler begint te worden, krijg je een grotere kloof tussen de welvarende en de minder welvarende Nederlander. TS moet gewoon zorgen dat hij in het bovenste gedeelte zit (ik wil niet zeggen helft).quote:Op zondag 1 mei 2011 17:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Volgens mij is dit een symptoom van de toenemende tweedeling in Nederland qua onderwijs en welvaart.
Ik ben erg benieuwd hoeveel impact reclame heeft.quote:
Ah, ik heb het van mijn leven niet gezien dus ik zal me er bar weinig aan storen..quote:Op zondag 1 mei 2011 20:25 schreef Rubber_Johnny het volgende:
oh ja een ekte intellectueel hoeft zich niet af te zetten tegen een domme tv show.
Ja, jij bent een mooi voorbeeld van anti-intellectualisme.quote:Op zaterdag 30 april 2011 16:53 schreef qeunta het volgende:
[..]
haha wat? Flikker een eind op mongool. Reageer dan niet. Oja, ik hoop dat je sterft door die cognac ik gooi er zoveel in dat je keel uitbrand en dat je keelspieren er dan uitvliegen. Zo een triest figuur als jij verdient dat.
[..]
Oprotten als je hier niks op te zeggen hebt. Kneus.
Stephen Hawkings kan ook niet schrijven maar is wel intellectueelquote:Op zondag 1 mei 2011 22:12 schreef Kouklitsa het volgende:
In principe een terechte klacht, irritant dat TS zo zijn uiterste best doet om intellectueel over te komen en bovendien een koppelteken 'vergeet'...
Ik weet het wel zeker dat dat er ook mee te maken heeft. Reclame weet steeds meer op je irritatie te spelen om aandacht te trekken, dat werkt, je moet je aandacht er wel bij houden. En wat reclame is, is mainstream. Als je je daar me kan identificeren hoor je er bij. Je mag en kan er niet te veel over nadenken om er vraagtekens bij te zetten.quote:Op zondag 1 mei 2011 20:27 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd hoeveel impact reclame heeft.
Volgens mij namelijk verbazend veel.
Door de snelle beelden en het minimum aan dingen om over na te denken, gare liedjes en bijzonder simpele zielen die troep aanprijzen zullen kinderen negatief gestimuleerd worden.
Dit gevoel heb ik zelf wel na een reclameperiode.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |