abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 april 2011 @ 21:18:57 #1
287380 TrippleDistilled
Shoot his horse, Siete Leguas
pi_96156678
Tegenwoordig zie je het steeds meer in de politiek, jeugdcultuur/muziek en over het algemeen in de samenleving.
De PVV heeft het bijvoorbeeld over de 'Henk en Ingrid' en richt zich vooral op de 'working class/ de arbeider'. Daarnaast is de PVV erg sterk in de retorica en wil weinig weten van goed onderbouwde argumenten, oftewel feitendoof. De PVV is een populistische politieke partij met ook nog flink wat zetels (24). Het lijkt er dus ook op dat er Nederlanders zijn die voor dit soort retorica en denkbeelden vallen.
.
Tegenwoordig zie je ook steeds meer dat jongeren zich afkeren tegen politiek en alles wat 'intellectueel' is. De straatcultuur is populair en hierin moet je vooral 'straat/gangsta' zijn. Leren is voor nerds en empathie tonen is een zwaktebod. Daarbij is in deze cultuur jezelf asociaal gedragen een norm geworden. Ook in kleding zie je het terug, beledigende teksten en afgezakte broeken. Nu hoeft daarentegen ook niet iedereen met bretels over straat maar toch netjes over straat is er soms niet meer bij. Daarbij wordt in de straatcultuur in sommige gevallen geweld verheerlijkt. Menig voorbeeld te vinden op Youtube. Sommige mensen zijn daarmee gewoon de weg kwijt en het contact met de samenleving kwijt naar mijn mening als je geweld verheerlijkt.

Ook het taalgebruik is soms om te huilen. Nu hoeft niet iedereen archaïsche woorden in zijn spreektaal te stoppen of te kennen of nooit meer een d/t-fout te maken. Edoch ( :') ) vind ik het jammer dat woorden zoals 'kanker' en 'wtf' steeds meer verankerd raken in de taal zowel in spreektaal en schrijftaal. Met 'Oh Oh Tirol' als dieptepunt.

Dit alles gaat vaak samen met al van oudsher de Nederlandse 'maaiveldcultuur' waarin alles maar gelijk moet zijn. En dus alles wat naar boven afwijkt maar gelijk getrokken moet worden. Dit zorgt voor remming van de ontwikkeling op de samenleving en het individu.

Het lijkt haast of we nog een hoofdstuk aan het boek 'Het Civilisatieproces' van Norbert Elias moeten toevoegen. Zijn boek in het heel kort gaat erover dat mensen met geld zich wilden onderscheiden van de paupers en dus een elite vormen met eigen gebruiken/gewoonten/leefgebied enz. Het volk wou ook bij de elite horen en ging dus van alles kopiëren'. Maar in plaats daarvan lijkt het erop dat er meer sprake is van een 'elite-verlaging' tegenwoordig.

Daarmee is mijn verhaal/ klacht ook wel gedaan. Ook zie je dat veel mensen een hele korte spanningsboog hebben. Zoals dat veel Fokkers waarschijnlijk niet dit gaan lezen maar wel reacties neer gaan plempen.

Schrijf en spelfouten onder voorbehoud.
Mijn Schilt ende betrouwen
Sijt ghy, o Godt mijn Heer,
Op u soo wil ick bouwen
Verlaet mij nimmermeer
  vrijdag 29 april 2011 @ 21:20:42 #2
91182 Sealnova
Get your Smokey on!
pi_96156778
in before mensen die de OP gaan analyseren op spelfouten.
pi_96156871
Terechte klacht!
  Spellchecker vrijdag 29 april 2011 @ 21:23:22 #4
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_96156908
Dat dus.
Tevens -purist.
pi_96156971
tl;dr
  vrijdag 29 april 2011 @ 21:26:51 #6
3185 Adelante
To let it go now
pi_96157109
Je zou verwachten dat een soort evolueert om zichzelf in stand te houden. Voor de mensheid lijkt dit niet te gelden ;(
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_96157143
Vergeet daarbij niet te vermelden dat alles tegenwoordig geld moet genereren anders is het overbodig
  vrijdag 29 april 2011 @ 21:27:51 #8
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_96157162
Is het niet schrijf- en spelfouten?
Maar wel terechte klacht.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_96157232
typisch ook dat juist iemand die hierover klaagt, zulks een kortzichtig, flauw en gefrustreerd stukje schrijft... Je bent zelf geen haar beter, ts...
pi_96157329
Terechte klacht, maar het is te laat. Dit valt niet meer te keren.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_96157368
Erg kortzichtig van je dat je er meteen van uitgaat dat de reacties hier nergens over zullen gaan.
pi_96157569
als pvv wat om de burgers gaf zouden ze het kapitalisme wel af schaffen
  vrijdag 29 april 2011 @ 21:39:59 #13
287380 TrippleDistilled
pi_96157741
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 21:29 schreef wojiao het volgende:
typisch ook dat juist iemand die hierover klaagt, zulks een kortzichtig, flauw en gefrustreerd stukje schrijft... Je bent zelf geen haar beter, ts...
De klaagbaak is dan ook bij uitstek (1) de plek om je essay van 40 bladzijden te publiceren en (2) niet te klagen. Daarnaast ben ik verre van gefrustreerd. Erg kortzichtig van je om iemand te peilen aan de hand van een OP, niet erg valide.
Op u soo wil ick bouwen
Verlaet mij nimmermeer
  vrijdag 29 april 2011 @ 21:41:27 #14
287380 TrippleDistilled
pi_96157808
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 april 2011 21:32 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Erg kortzichtig van je dat je er meteen van uitgaat dat de reacties hier nergens over zullen gaan.
Begrijpend lezen. Dat kan je niet.
Op u soo wil ick bouwen
Verlaet mij nimmermeer
  vrijdag 29 april 2011 @ 21:42:37 #15
287380 TrippleDistilled
pi_96157854
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 21:27 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Is het niet schrijf- en spelfouten?
Maar wel terechte klacht.
Klopt bij nader inzien :D . U gaat door voor de koelkast,
Op u soo wil ick bouwen
Verlaet mij nimmermeer
  vrijdag 29 april 2011 @ 21:55:20 #16
342542 densha
Majin Densha
pi_96158512
TS is een pretentieuze drol
Another participant in the Doctrina Jacobi nuper baptizati replies about Muhammad: "He is deceiving. For do prophets come with sword and chariot? You will discover nothing true from the said prophet except human bloodshed".
pi_96158568
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 21:41 schreef TrippleDistilled het volgende:

[..]

Begrijpend lezen. Dat kan je niet.
Zoals dat veel Fokkers waarschijnlijk niet dit gaan lezen maar wel reacties neer gaan plempen.

Jawel hoor.
pi_96158845
Ik heb net de hele OP gelezen en ik kan het niet meer eens zijn met TS.
Twiddel
pi_96159135
Klopt natuurlijk maar TS heeft het over het proletariaat. Terwijl die zich druk maken om Geert Wilders, gangsters/straatcultuur en Oh, Oh Tirol kan de heersende klasse zich lekker over hun rug verrijken _O_
Ga weg
pi_96159174
Ik raad je aan het boek 'Leven aan de onderkant' van Theodore Dalrymple te lezen; dan herken je veel terug van wat je net zelf schreef in de openingspost.

bol linkje: http://www.bol.com/nl/p/n(...)#product_description
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 29 april 2011 @ 22:16:24 #21
287380 TrippleDistilled
pi_96159502
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 april 2011 21:56 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Zoals dat veel Fokkers waarschijnlijk niet dit gaan lezen maar wel reacties neer gaan plempen.

Jawel hoor.
Prima wetmatigheid :') . Als iemand iets niet leest dan heeft hij ook niks inhoudelijks op te merken.
Op u soo wil ick bouwen
Verlaet mij nimmermeer
  vrijdag 29 april 2011 @ 22:17:50 #22
287380 TrippleDistilled
pi_96159583
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 22:09 schreef Isabeau het volgende:
Ik raad je aan het boek 'Leven aan de onderkant' van Theodore Dalrymple te lezen; dan herken je veel terug van wat je net zelf schreef in de openingspost.

bol linkje: http://www.bol.com/nl/p/n(...)#product_description
Dank voor de tip, zal het boek eens gaan bestellen.
Op u soo wil ick bouwen
Verlaet mij nimmermeer
pi_96159924
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 21:18 schreef TrippleDistilled het volgende:
Schrijf en spelfouten onder voorbehoud.
Er hoort een streepje achter "schrijf". (Edit: ik zie dat het al gezegd was. Had erover gelezen.)

Ik ben het verder overigens wel met je eens. :)
pi_96160108
rot anders lekker op naar je intellectuele hoekje... Dit is een beetje hetzelfde als in een groep pvvers gaan staan en vervolgens te gaan verklaren dat we allemaal toch best pauper zijn... Beetje een open deur intrappen en dan zelf net zo hard meedoen aan waar je je aan stoort. Kutknuppel...
  vrijdag 29 april 2011 @ 22:31:48 #25
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_96160307
Anti-intellectualisme begint al op de basisschool. Juffen en meesters die hun kinderen nauwelijks iets bijbrengen... :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')