abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96147637
Het is al vaker gevraagd, maar het is mij nog niet duidelijk. Ik heb vanmiddag mijn douchekraan vervangen. De S-verbindingen zaten in mijn muur gekit, dus die heb ik maar laten zitten. Vervolgens heb ik de kraan dmv de wartels erop gedraaid. Aan één kant drupt de kraan lichtjes... Kwam er later achter dat er ook nog 2 zwarte rubber ringetjes meegeleverd waren. Die zaten in het zakje met de s-verbindingen. Nergens in de handleiding, of in de stapvoorstap Gamma-instructie staat iets over die ringetjes vermeld. Moet je die in die wartels doen, en dan pas aandraaien? In die wartels zelf zit zo'n zeefje.

Als dat zo is, kan ik dan gewoon die wartels weer losdraaien en opnieuw bevestigen?
Alvast bedankt voor de info!
pi_96147752
Ja, gewoon ertussen doen en opnieuw bevestigen. Dat druppen stopt als het goed is dan ook.
  vrijdag 29 april 2011 @ 17:57:25 #3
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_96147764
Ja er tussen doen. Valt me mee dat je nog maar aan 1 kant last heb van licht lekken.
Domo Arigato!
  vrijdag 29 april 2011 @ 19:02:06 #5
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_96150038
heb je er geen tape tussengestopt?
pi_96150749
Wel even de hoofdkraan weer dichtzetten.
pi_96151507
ja ik heb er ook tape tussen gedaan
er is nog een probleem ik krijg die wartel niet helemaal tot aan de rozet gedraaid, is daar nog een oplossing voor?

ik ga de boel dan toch nog maar eens losdraaien en die ringetjes ertussen doen...
pi_96151769
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 19:37 schreef indah777 het volgende:
ja ik heb er ook tape tussen gedaan
er is nog een probleem ik krijg die wartel niet helemaal tot aan de rozet gedraaid, is daar nog een oplossing voor?

ik ga de boel dan toch nog maar eens losdraaien en die ringetjes ertussen doen...
Alleen de ringetjes gebruiken, tape is bij deze koppelingen overbodig en zal echt niet bijdragen tot een goede afdichting
pi_96151845
maar moet ik dat zwarte ringetje dan in die wartel drukken? omdat ik niet met die wartel tot aan het rozet kom blijft dat ringetje anders los zitten...
pi_96152487
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 19:44 schreef indah777 het volgende:
maar moet ik dat zwarte ringetje dan in die wartel drukken? omdat ik niet met die wartel tot aan het rozet kom blijft dat ringetje anders los zitten...
Dat kan twee oorzaken hebben
1e De S koppeling is te ver in de muurplaat gedraaid
2e De rozet is te hoog
De ring hoort tussen de vlakke kant van de S koppeling en de wartelmoer van de kraan, je kan het probleem eventueel oplossen door twee ringen te gebruiken
pi_96154321
het is gelukt met die ringetjes... er zat eerst een veel dikkere rozet op, nu is het een platte rozet, vandaar dat er wat ruimte overblijft, je ziet nu gewoon een stukje van die s-verbinding. Maar hij lekt niet meer!
pi_96154723
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 20:34 schreef indah777 het volgende:
het is gelukt met die ringetjes... er zat eerst een veel dikkere rozet op, nu is het een platte rozet, vandaar dat er wat ruimte overblijft, je ziet nu gewoon een stukje van die s-verbinding. Maar hij lekt niet meer!
^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')