Hallo allemaal,
Ik heb afgelopen weekend mijn schutting erin gezet en wil nu nog een poort maken die van links naar rechts rolt / schuift / ......
Ik heb wel wat dingen bedacht maar kom steeds met problemen terug, of mijn cilinderslot kan er niet meer op of de poort kan naar voren vallen of juist naar achteren vallen.
Ik heb een speciale doorsteekschutting, de poort maak ik hetzelfde als de schutting dus 2 palen met planken ertussen. Dan maak ik de palen korter en doe daar wieltjes onder zodat hij van link naar rechts kan rollen.
Nou komen de vragen.
Zie deze tekening
![schutting3d.jpg]()
De rode paal zit er nog niet in, is het handig om die erin te doen en links op dezelfde hoogte ook een paal en dan 2 wieltjes erop en hem daarop te laten schuiven? Dan kan hij nog naar achter vallen maar daar kan ik ook weer 2 palen neerzetten.
Of zet ik een paal meer naar binnen en laat ik hem daar op rollen? Maar ja dan valt hij weer naar voren, dan moet ik weer een soort beugel maken/halen die hem tegenhoud.
dit is de schutting trouwens, helemaal aan het einde moet dus die poort. Het probleem is ook
dat er een verschil zit in de breedte, dit omdat ik ruimte vrij moest houden voor een haag.
![dsc08358.jpg]()
iemand die een goed plan heeft voor me :-)