abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96109489

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft weinig keus.

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd

De reeks is hernoemd naar "Als versieren niet zo makkelijk gaat" omdat dit de lading beter dekt dan de vorige topic titel.

De OP vind je hier
pi_96109513
quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:32 schreef Techno het volgende:

[..]

Wat? Ben je nu op je teentjes getrapt omdat ik niet in je broekje probeer te komen? :D
:?

Ik wil jou niet eens in mijn broekje, dus nee. :)
pi_96109535
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:34 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wie wil je wel in je broekje?
pi_96109617
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wie wil je wel in je broekje?
Jij denkt dat zij jou daar antwoord op gaat geven :D
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  donderdag 28 april 2011 @ 21:36:08 #5
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96109658
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:31 schreef -Strawberry- het volgende:
:Y Dat weet ik nog...

Geeft maar net aan dat je niets zeker weet online.
Die "nee echt" was ook redelijk sarcastisch bedoeld :)

quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:34 schreef -Strawberry- het volgende:

Volgens mij weten we ook niet welke maat dat broekje heeft, dat is ook nogal relevant.

Zo iets?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_96109665
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:35 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Jij denkt dat zij jou daar antwoord op gaat geven :D
Kan best hier in dit topic.
pi_96109709
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:36 schreef Catbert het volgende:

[..]

Die "nee echt" was ook redelijk sarcastisch bedoeld :)
Oke. Want veel FOK!users weten daar niks van namelijk.
  donderdag 28 april 2011 @ 21:38:01 #8
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96109794
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:36 schreef Halcon het volgende:

[..]

Kan best hier in dit topic.
Ik denk dat we na het vorige deel iets meer ontopic moeten blijven.
  donderdag 28 april 2011 @ 21:38:14 #9
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_96109818
-weg-

nou klaar

[ Bericht 94% gewijzigd door Daniel1976 op 28-04-2011 21:38:53 ]
Je moeder is een hamster
  donderdag 28 april 2011 @ 21:40:16 #10
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_96109977
MLiG, wat voor taktieken probeer je dan als je toch besluit om de kroeg in te gaan?
Je moeder is een hamster
pi_96110008
quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:40 schreef Crutch het volgende:
MLiG, wat voor taktieken probeer je dan als je toch besluit om de kroeg in te gaan?
Paaseitjes uitdelen.
  donderdag 28 april 2011 @ 21:42:09 #12
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96110143
quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:40 schreef Halcon het volgende:
Paaseitjes uitdelen.
Vraag me af uit welk PUA boek dit komt.

Heeft deze reeks nog bestaansrecht eigenlijk? MLIG en Schenk zijn of trolls of hopeloos, lanterfanteraar is een troll, Richard is in behandeling en voor de rest post hier weinig.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_96110241
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:42 schreef Catbert het volgende:

[..]

Heeft deze reeks nog bestaansrecht eigenlijk? MLIG en Schenk zijn of trolls of hopeloos, lanterfanteraar is een troll, Richard is in behandeling en voor de rest post hier weinig.
Zo lang er nog dagelijks wordt gepost zie ik het probleem niet.
pi_96110407
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:42 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik vind het topic nog steeds wel aardig. Er wordt leuk gepost. Ok, het oorspronkelijke doel is totaal voorbijgeschoten, exact vanwege de door jou genoemde redenen, maar het sluiten van deze reeks zou ik pers. jammer vinden.
pi_96110607
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:47 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik wil eigenlijk in jouw broekje! Je eindeloze intellect geeft me kriebels Daar beneden. Heb je een boekenkast? :@
Ik heb een boekenkast en toch vertrouwt Lanterfanter me niet. :')
  donderdag 28 april 2011 @ 21:48:18 #16
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96110616
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik vind het topic nog steeds wel aardig. Er wordt leuk gepost. Ok, het oorspronkelijke doel is totaal voorbijgeschoten, exact vanwege de door jou genoemde redenen, maar het sluiten van deze reeks zou ik pers. jammer vinden.
Ik heb het nog even niet over sluiten. Hoop dat dit topic wel weer wat serieuzer wordt.

De laatste deeltjes gaan niet helemaal lekker. Men praat 5 minuten over hoeren en ik denk ach laat maar even. Ik ga heel even wat implementatie planningen voor mijn werk updaten en als ik weer kijk staan er telefoonnummer en links naar allemaal sites die ik hier niet wil hebben.
pi_96110676
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dit had vanaf het begin de TT geweest moeten zijn. :)
pi_96110729
quote:
9s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:28 schreef Techno het volgende:

[..]

"Wij" hebben helemaal niets vastgesteld. Als er al wat vastgesteld zou zijn, dan zou het eerder zo zijn dat het juist wél een troll is getuige de vele reacties van andere posters in deze draad die dit gegeven beaamen.

Je mag dan wel een wetenschappelijke achtergrond hebben, maar je witte internet ridderpak zit een beetje in de weg waardoor je geen rationele kijk op de zaak hebt heb ik het idee. Bij kritiek op Strawberry reageer je namelijk net zo. Vat dit commentaar overigens niet persoonlijk op, het is slechts louter een constatering mijnerzijds.
Zeker weten is vaak onmogelijk. Sommige mensen gaan bij voorkeur uit van het negatieve en anderen van het postieve. Sommige laten zich meer leiden door de wens anderen te helpen, andere gaan meer uit van van de wens zichzelf stevig neer te zetten.
The view from nowhere.
pi_96110857
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:48 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ik heb het nog even niet over sluiten. Hoop dat dit topic wel weer wat serieuzer wordt.

De laatste deeltjes gaan niet helemaal lekker. Men praat 5 minuten over hoeren en ik denk ach laat maar even. Ik ga heel even wat implementatie planningen voor mijn werk updaten en als ik weer kijk staan er telefoonnummer en links naar allemaal sites die ik hier niet wil hebben.
Dat wordt het niet. Het topic heeft 'n aantal keyplayers (MLIG, Richard_RPF, Lanterfanter en in mindere mate Schenkstroop). De rest geeft advies of kijkt aapjes.

Laat het gewoon open als reeks o.i.d.. Er is 'n groep mensen die aardig met elkaar praat en het topic is, ondanks dat vrijwel alles offtopic is, best vermakelijk.
pi_96110862
Hoezo zou het doel voorbijgestreefd zijn? Ik, met versierproblemen, bekijk dit topic pas sinds 2 dagen. Opzich wel prima om af en toe wat over te kunnen posten. Maakt wat mij betreft niet zoveel uit dat er veel offtopic geluld wordt eigenlijk; houdt het leven erin.
  donderdag 28 april 2011 @ 21:51:40 #21
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_96110916
Iemand hier nog een fatsoenlijk probleem?
Dan kan ik daar me hoofd eens even mee bezighouden. Kan ik al dat gezeik wat er hier nu is eventjes vergete. :N
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_96110957
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:49 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dit had vanaf het begin de TT geweest moeten zijn. :)
Ik pleit toch voor de in het vorige deel geopperde TT: Als zelfs hoeren regelen niet zo makkelijk gaat...
  donderdag 28 april 2011 @ 21:52:34 #23
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96110998
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:51 schreef Raggingbull het volgende:
Iemand hier nog een fatsoenlijk probleem?
Dan kan ik daar me hoofd eens even mee bezighouden. Kan ik al dat gezeik wat er hier nu is eventjes vergete. :N
Ik heb morgen twee overlappende afspraken, hoe los ik dat op?

quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:52 schreef Halcon het volgende:
Ik pleit toch voor de in het vorige deel geopperde TT: Als zelfs hoeren regelen niet zo makkelijk gaat...
Ik moest WEER lachen :)
pi_96111031
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:51 schreef Axel1988 het volgende:
Hoezo zou het doel voorbijgestreefd zijn? Ik, met versierproblemen, bekijk dit topic pas sinds 2 dagen. Opzich wel prima om af en toe wat over te kunnen posten. Maakt wat mij betreft niet zoveel uit dat er veel offtopic geluld wordt eigenlijk; houdt het leven erin.
Mij maakt het ook niet, ik vind dit topic wel vermakelijk zelfs. :@ Maar van wat aanvankelijk de bedoeling was, komt niet veel meer terecht. Dat komt vooral door de trolls en dramaqueens die alle aandacht een tijd lang hebben opgeeist.
pi_96111041
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:49 schreef deelnemer het volgende:
Zeker weten is vaak onmogelijk. Sommige mensen gaan bij voorkeur uit van het negatieven en anderen van het postieve. Sommige laten zich meer leiden door de wens anderen te helpen, andere gaan meer uit van van de wens zichzelf stevig neer te zetten.
In dit leven is niets zeker behalve dood en belastingen. Maar oké, ik bekijk het niet negatief, neen, gewoon realistisch. Ik vind je best schattig en naïef, daar niet van. Maar zo werkt het niet echt in de grote boze wereld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')