Sluit me hierbij aan. Ik zou een muur waar veel licht op valt een donkergrijze kleur geven en de rest licht laten wit of creme. Lichte meubels komen ook heel mooi uit tegen een contrasterende kleur.quote:Op donderdag 28 april 2011 21:25 schreef Maitje het volgende:
Donkergrijs en crèmekleurige wanden met wit/zwarte meubels staat erg mooi.
En dan accenten/accessoires met een lekker kleurtje. Een hele muur ben ik zelf niet zo weg van maar smaken verschillen natuurlijk. En met accessoires zoals kussentjes kun je makkelijk wisselen als je de kleur zat bent.quote:Op donderdag 28 april 2011 22:38 schreef saaw het volgende:
een felle kleur lijkt me juist wel wat in combinatie met al dat zwart en wit!
geen standaard rood, geel, blauw, lime of roze maar een mooie paars of turkoois lijkt me goed staan.
maargoed dat ben ikik hou van kleur
Dat voorbeeld met die blauwe kleur vind ik ook heel mooi! Staat wel lekker fris.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:06 schreef Ansu het volgende:
Het is de blauwe alsnog geworden, heb de bruine staan als ik het niet mooi vind maar heb een klein proefstukje gedaan en zag er goed uit. Vandaag begonnen met schuren van de en suite deuren en inbouwkasten. WAT EEN STOFEcht een drama, het was dus met muurverf geschilderd, en dik ook, dus de hele kamer is nu lichtbruin. Ik zal morgen wat foto's maken als er geinteresseerden zijn.
Planning is morgen schuren afmaken (het papier was op), plafond en muren van slaapkamertje en woongedeelte doen, en hopelijk de en suite deuren in grondverf zetten. De openslaande deuren naar het balkon en de deur zelf staan al in de grondverf, dus die moeten nog licht opgeschuurd worden!
Haha dan zal ik de voortgang plaatsen! Trouwens ook 5 telefoonlijnen verwijderd uit de kamedr. Hebben het gewoon doorgeknipt, wordt als het goed is toch niet meer gebruikt, en ze liepen op een beunhaasmanier door de hele kamer, langs de muur en vloer, is niet de bedoeling natuurlijk! Foto's komen er morgen en overmorgen aan, schrik alleen niet...quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:12 schreef Hallie het volgende:
[..]
Dat voorbeeld met die blauwe kleur vind ik ook heel mooi! Staat wel lekker fris.
Leuk foto's
Ja, heb die vanavond van mijn ouders opgehaald, is schuurstofzuiger, komt van een schoonmaakbedrijf dus die kan het altijd goed aan!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:11 schreef bobenjanneke het volgende:
Is de stofzuiger geschikt voor aan een schuurmachine, of is het een huis tuin en keuken stofzuiger?
Je gaf me eerder ook al de tip voor de deuren dichthouden, is een goeie, dat komt zeker goed. Ik heb redelijk geprijste latex, zit nu ook op deze muren van mijn kamer en zijn gewoon in een keer gedekt (ging toen over wit en gifgroen heen verven). Deze muren zijn ook al wit, het plafond is heel licht geel, maar ga er ook vanuit dat het allemaal in een keer dekt! Die van de vuilniszakken wist ik, maar goed dat je het zegt, heb het even op mijn to do list opgeschreven!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:12 schreef bobenjanneke het volgende:
Ff wat weg geknipt uit een ander topic wat ik daar postte:
4) Haal fatsoenlijke tex, liever sigma of sikkens ( is duur ), anders flexa of histor.
5) Hou de ramen en deuren van de te texen ruimte gesloten tijdens het texen.
Tex is op waterbasis, en droogt door verdamping van het water.
Door de ruimte gesloten te houden, wordt het erg vochtig en benauwd in de ruimte waardoor de tex minder snel droogt en je dus minder kans krijgt op banen.
6) Waarschijnlijk moet je de wanden 2x texen.
7) Als je bijvoorbeeld 's avonds klaar bent met texen, en je moet de volgende dag weer texen, de roller in een vuilniszak luchtdicht verpakken.
Ik weet ff af en toe niet meer, wat ik waar en bij wie postte.quote:Je gaf me eerder ook al de tip voor de deuren dichthouden, is een goeie
Oke, ik heb gewoon dezelfde rollers als altijd gekocht, vorige keer over behang en glasvezelbehang ging dat goed, nu is het een muur zonder behang maar met van dat structuur. Heb van die vachtrollers, die je even in water moet weken zodat ze beter opnemen, en die rollen wel erg prettig. Zijn dat de goede?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:30 schreef bobenjanneke het volgende:
Je hebt 2 soorten tex rollers:
De ene standaard tex roller neemt veel verf op, text gemakkelijk en laat een werkje achter op de muur.
De andere roller is een 2k ( 2 componenten ) roller.
Is moeilijker te texen, maar laat een strax, bijna 99,9% motiefloos gelikt resultaat achter.
Dat zijn inderdaad de standaard texrollers die een klein "golfje" als structuur hebben.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:49 schreef Ansu het volgende:
[..]
Oke, ik heb gewoon dezelfde rollers als altijd gekocht, vorige keer over behang en glasvezelbehang ging dat goed, nu is het een muur zonder behang maar met van dat structuur. Heb van die vachtrollers, die je even in water moet weken zodat ze beter opnemen, en die rollen wel erg prettig. Zijn dat de goede?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |