abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96108096
Hoi allemaal,

Even een vast niet ingewikkelde vraag, maar ik zit heel erg te twijfelen. Ik krijg namelijk een nieuwe kamer en mag daar dus nu kleuren voor uitzoeken. Mijn meubels zijn overwegend wit, mijn bank is wit met zwarte bloemen (net als mijn bureaustoel), mijn bureau is zwart. De vloer wordt licht eiken laminaat. De kamer ligt op het zuiden en heeft grote openslaande deuren naar het balkon en veel ramen, dus er is veel licht in de kamer. De kamer heeft verder en suite deuren en alle kozijnen worden roomwit achtig, en de muren standaard witte latex. Nu wil ik dus de muur van de en suite deuren een kleurtje geven, en ik twijfel tussen dat hele donkere grijze, een lichte blauw/grijs achtige tint of een bruine leverkleurtint (die heb ik namelijk nog staan). Ik weet niet zo goed wat handig is, omdat ik nog nooit zo'n lichte kamer heb gehad. Iemand tips?
pi_96108839
Donkergrijs en crèmekleurige wanden met wit/zwarte meubels staat erg mooi ;).
Er was eens....
pi_96111448
Ga eens naar een lokale verfwinkel en vraag of je een kleurenwaaier kan lenen?

Kunnen soms verrassend mooie kleuren tussen zitten!
  donderdag 28 april 2011 @ 22:38:33 #4
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_96114710
een felle kleur lijkt me juist wel wat in combinatie met al dat zwart en wit!
geen standaard rood, geel, blauw, lime of roze maar een mooie paars of turkoois lijkt me goed staan.
maargoed dat ben ik :') ik hou van kleur :D
an urge to help mankind overcomes me
  vrijdag 29 april 2011 @ 00:08:35 #5
331499 Hallie
Klusser in wording
pi_96119751
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:25 schreef Maitje het volgende:
Donkergrijs en crèmekleurige wanden met wit/zwarte meubels staat erg mooi ;).
Sluit me hierbij aan. Ik zou een muur waar veel licht op valt een donkergrijze kleur geven en de rest licht laten wit of creme. Lichte meubels komen ook heel mooi uit tegen een contrasterende kleur.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 22:38 schreef saaw het volgende:
een felle kleur lijkt me juist wel wat in combinatie met al dat zwart en wit!
geen standaard rood, geel, blauw, lime of roze maar een mooie paars of turkoois lijkt me goed staan.
maargoed dat ben ik :') ik hou van kleur :D
En dan accenten/accessoires met een lekker kleurtje. Een hele muur ben ik zelf niet zo weg van maar smaken verschillen natuurlijk. En met accessoires zoals kussentjes kun je makkelijk wisselen als je de kleur zat bent.

Blader gewoon eens wat woontijdschriften door of het forum hier natuurlijk daar staan ook hele mooie kamers tussen.

Zoals je het beschrijft lijkt het me wel heel mooi worden. Wel foto's plaatsen he als het af is!
Succes ermee :D
pi_96122722
Ja het is echt een megaklus, had al eerder een topic gepost, maar nu is het echt ernstig verwaarloosd. Maar ik was bang dat een donkere kleur juist niet goed viel in zo'n kamer, dat je de overgang te veel ziet zeg maar, en daarom wilde ik voor dat lichte grijsblauw gaan, maar een donkere kleur kan prima volgens jullie? :)

Van de felle kleuren ben ik inderdaad niet zo (dat vergoed mijn huurbaas ook niet haha) en juist wel van de accessoires, een hardroze plaid bijvoorbeeld (maar die ligt op mijn bed, achter de en suite deuren), en kussentjes en schilderijtjes gemaakt door een vriendinnetje in allerlei tinten :) Foto's komen er zeker, zit alleen zo te twijfelen haha!

(Ter vergelijking, de en suite deuren en inbouwkasten aan de ene korte muur zijn nu geschilderd met mosterdbruine (ja, dat bestaat) MUURverf :'), de muren zijn gevlekt wit, het plafond is geel (niet door roken, maar gewoon verf met een geeltint), en er ligt wit/grijs zeil met stippen :') en de openslaande deuren naar het balkon en kozijnen staan in witte grondverf nog!)
pi_96122947
Hier nog wat voorbeeldjes:

Vloer (is vrij licht, had graag donkerder gewild maar was niet mogelijk :()

Had eigenlijk deze gewild, maar het is niet anders:

Lichtblauw:

Grijs:
  vrijdag 29 april 2011 @ 02:20:18 #8
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_96122978
Van de drie suggesties die je daar doet zou ik voor de blauwe invloed gaan :)
pi_96135296
Ja ik neig er denk ik ook wel naar vanwege het licht, maar het grijze vind ik ook erg mooi (kun je iets beter met kleurenaccessoires werken natuurlijk). En het leverbruine wat ik nu heb is erg warm, daar kunnen ook alle kleuren bij, en is weer niet zo donker.. Dat is zeg maar deze kleur
pi_96321269
Het is de blauwe alsnog geworden, heb de bruine staan als ik het niet mooi vind maar heb een klein proefstukje gedaan en zag er goed uit. Vandaag begonnen met schuren van de en suite deuren en inbouwkasten. WAT EEN STOF ;( Echt een drama, het was dus met muurverf geschilderd, en dik ook, dus de hele kamer is nu lichtbruin. Ik zal morgen wat foto's maken als er geinteresseerden zijn. :) Planning is morgen schuren afmaken (het papier was op), plafond en muren van slaapkamertje en woongedeelte doen, en hopelijk de en suite deuren in grondverf zetten. De openslaande deuren naar het balkon en de deur zelf staan al in de grondverf, dus die moeten nog licht opgeschuurd worden!
pi_96321348
Ik weet niet hoever je bent, maar er bestaat speciaal waterproof schuurpapier.
Dan schuur je nat en hebt bijna geen stof!
pi_96321415
Ja ik weet het, alleen schuur met een grote en kleine schuurmachine, en kreeg schuurpapier mee dat ik beter droog kon gebruiken voor de muurverf, en heb vanavond een stofzuiger opgehaald die ik erop kan aansluiten, dus dat zal ook nog wel eens schelen. Maar met de hand kan ik wel waterproof gaan halen, bedankt voor de tip! :D
pi_96321544
Is de stofzuiger geschikt voor aan een schuurmachine, of is het een huis tuin en keuken stofzuiger?
  dinsdag 3 mei 2011 @ 23:12:03 #14
331499 Hallie
Klusser in wording
pi_96321591
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 23:06 schreef Ansu het volgende:
Het is de blauwe alsnog geworden, heb de bruine staan als ik het niet mooi vind maar heb een klein proefstukje gedaan en zag er goed uit. Vandaag begonnen met schuren van de en suite deuren en inbouwkasten. WAT EEN STOF ;( Echt een drama, het was dus met muurverf geschilderd, en dik ook, dus de hele kamer is nu lichtbruin. Ik zal morgen wat foto's maken als er geinteresseerden zijn. :) Planning is morgen schuren afmaken (het papier was op), plafond en muren van slaapkamertje en woongedeelte doen, en hopelijk de en suite deuren in grondverf zetten. De openslaande deuren naar het balkon en de deur zelf staan al in de grondverf, dus die moeten nog licht opgeschuurd worden!
Dat voorbeeld met die blauwe kleur vind ik ook heel mooi! Staat wel lekker fris.
Leuk foto's :Y
pi_96321633
Ff wat weg geknipt uit een ander topic wat ik daar postte:

4) Haal fatsoenlijke tex, liever sigma of sikkens ( is duur ), anders flexa of histor.

5) Hou de ramen en deuren van de te texen ruimte gesloten tijdens het texen.
Tex is op waterbasis, en droogt door verdamping van het water.
Door de ruimte gesloten te houden, wordt het erg vochtig en benauwd in de ruimte waardoor de tex minder snel droogt en je dus minder kans krijgt op banen.

6) Waarschijnlijk moet je de wanden 2x texen.

7) Als je bijvoorbeeld 's avonds klaar bent met texen, en je moet de volgende dag weer texen, de roller in een vuilniszak luchtdicht verpakken.
pi_96322330
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 23:12 schreef Hallie het volgende:

[..]

Dat voorbeeld met die blauwe kleur vind ik ook heel mooi! Staat wel lekker fris.
Leuk foto's :Y
Haha dan zal ik de voortgang plaatsen! Trouwens ook 5 telefoonlijnen verwijderd uit de kamedr. Hebben het gewoon doorgeknipt, wordt als het goed is toch niet meer gebruikt, en ze liepen op een beunhaasmanier door de hele kamer, langs de muur en vloer, is niet de bedoeling natuurlijk! Foto's komen er morgen en overmorgen aan, schrik alleen niet...

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 23:11 schreef bobenjanneke het volgende:
Is de stofzuiger geschikt voor aan een schuurmachine, of is het een huis tuin en keuken stofzuiger?
Ja, heb die vanavond van mijn ouders opgehaald, is schuurstofzuiger, komt van een schoonmaakbedrijf dus die kan het altijd goed aan! :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 23:12 schreef bobenjanneke het volgende:
Ff wat weg geknipt uit een ander topic wat ik daar postte:

4) Haal fatsoenlijke tex, liever sigma of sikkens ( is duur ), anders flexa of histor.

5) Hou de ramen en deuren van de te texen ruimte gesloten tijdens het texen.
Tex is op waterbasis, en droogt door verdamping van het water.
Door de ruimte gesloten te houden, wordt het erg vochtig en benauwd in de ruimte waardoor de tex minder snel droogt en je dus minder kans krijgt op banen.

6) Waarschijnlijk moet je de wanden 2x texen.

7) Als je bijvoorbeeld 's avonds klaar bent met texen, en je moet de volgende dag weer texen, de roller in een vuilniszak luchtdicht verpakken.
Je gaf me eerder ook al de tip voor de deuren dichthouden, is een goeie, dat komt zeker goed. Ik heb redelijk geprijste latex, zit nu ook op deze muren van mijn kamer en zijn gewoon in een keer gedekt (ging toen over wit en gifgroen heen verven). Deze muren zijn ook al wit, het plafond is heel licht geel, maar ga er ook vanuit dat het allemaal in een keer dekt! Die van de vuilniszakken wist ik, maar goed dat je het zegt, heb het even op mijn to do list opgeschreven! :)
pi_96322549
Je hebt 2 soorten tex rollers:

De ene standaard tex roller neemt veel verf op, text gemakkelijk en laat een werkje achter op de muur.

De andere roller is een 2k ( 2 componenten ) roller.
Is moeilijker te texen, maar laat een strax, bijna 99,9% motiefloos gelikt resultaat achter.
pi_96322611
quote:
Je gaf me eerder ook al de tip voor de deuren dichthouden, is een goeie
Ik weet ff af en toe niet meer, wat ik waar en bij wie postte.
Maar ja, in iedergeval een nuttige dubbelpost!
pi_96323547
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 23:30 schreef bobenjanneke het volgende:
Je hebt 2 soorten tex rollers:

De ene standaard tex roller neemt veel verf op, text gemakkelijk en laat een werkje achter op de muur.

De andere roller is een 2k ( 2 componenten ) roller.
Is moeilijker te texen, maar laat een strax, bijna 99,9% motiefloos gelikt resultaat achter.
Oke, ik heb gewoon dezelfde rollers als altijd gekocht, vorige keer over behang en glasvezelbehang ging dat goed, nu is het een muur zonder behang maar met van dat structuur. Heb van die vachtrollers, die je even in water moet weken zodat ze beter opnemen, en die rollen wel erg prettig. Zijn dat de goede?
  dinsdag 3 mei 2011 @ 23:54:17 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_96323795
Ik zou het bureau wit schilderen en alle muren die lichtblauwe tint van Ikea geven.
Resistance is futile.
pi_96323875
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 23:49 schreef Ansu het volgende:

[..]

Oke, ik heb gewoon dezelfde rollers als altijd gekocht, vorige keer over behang en glasvezelbehang ging dat goed, nu is het een muur zonder behang maar met van dat structuur. Heb van die vachtrollers, die je even in water moet weken zodat ze beter opnemen, en die rollen wel erg prettig. Zijn dat de goede?
Dat zijn inderdaad de standaard texrollers die een klein "golfje" als structuur hebben.
pi_96323912
Ja zat er ook al over te denken toen ik er net naar zat te kijken! Het bureau is echter niet van hout, maar van dat gelamineerde hout, dus verven kan eigenlijk niet, en het is een superfijn bureau. De vloer is gelukkig niet wit, dus ga denk ik eerst alle muren wit verven, en de en suite deuren muur dan blauw, en dan even kijken hoe dat eruit ziet. Anders kan ik altijd de muren nog een keertje verven :)
pi_96415487
De kamer is praktisch af, nog niet helemaal: de balkondeuren en de deur moeten nog een keer in de lak, en zaterdag wordt de vloer gelegd. Dinsdagavond en woensdagmorgen geschuurd (was muurverf, dus echt een grote stofbende zoals eerder gezegd), woensdagmiddag en avond geverfd. De latex bleek niet goed meer te zijn, dus hele slaapkamer gedaan maar had totaal geen resultaat. Nieuwe latex gehaald en die voor de woonkamer gebruikt en die pakte gelukkig wel. Heb alleen twee verschillende aflakverf gehaald, allebei gebroken wit van de gamma, allebei satin, maar de ene is extra dekkend en de bus ziet er wat luxer uit. Leek in het lamplicht eigenlijk wel hetzelfde, maar soms ook niet. We zullen het morgenochtend zien!

Overzicht van begin tot nu, hou je vast!

Eerst (blegh)

En toen aan de slag!

Deuren schuren:

Plafond witten:

Nephaard weggehaald, zit er nog best een mooie marmeren schouw achter:

Deuren in grondverf:

Kozijnen stonden al in grondverf, nu in de lak:

Schouw van binnen opgeknapt en geverfd:

Eindresultaat!

Het is zijdeglans, maar zo glimmend dat je de deur er weer in ziet:

Met de nieuwe vloer zaterdag:
  vrijdag 6 mei 2011 @ 00:01:07 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_96416004
Wow, ziet er al heel wat beter uit!
Resistance is futile.
pi_96416388
Ja het is een stuk lichter! De verlichting deed het ook niet, dus dat eerst gemaakt, en nu dus even fris opgeknapt.. Wist niet zo goed of ik het blauwe mooi vond, maar begin er steeds meer aan te wennen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')