quote:Op donderdag 28 april 2011 14:57 schreef binnenfontein het volgende:
Niet verzetten.
De eerste indruk is het belangrijkste.
Tja, ligt er aan hoe makkelijk jouw stage begeleider is. Ik heb het zelf met stages altijd erg naar mijn zin gehad en kon het met iedereen vinden, een situatie of deze was dan ook geen probleem geweest. Andersom kan je het ook gewoon uitleggen bij het bedrijf waar je aan het solliciteren bent. Ook aan die kant van de tafel heb ik gezeten en als iemand niet kan, tja dan kan ie niet maar meer dan 1x verplaatsen is not done.quote:Op donderdag 28 april 2011 14:56 schreef kirsty84 het volgende:
Ik ben kreeg gisteren een uitnodigings e-mail voor een sollicitatie gesprek.Nu loop ik momenteel nog stage en valt dit gesprek (bij een andere instelling dan mijn stageplek) op mijn stagedag..
Nu weet ik niet wat ik moet doen.
Ik kan bellen met de vraag of mijn sollicitatiegesprek kan worden verzet (maar ben bang dat dit niet super is voor de eerste indruk (er zijn waarschijnlijk aardig wat genodigden voor deze functie) en het gesprek is met 4 mensen (dus misschien niet gemakkelijk te verzetten..)
Ik kan ook mijn stagebegeleider uitleggen wat het geval is en vragen of ik mijn stagedag een andere week kan inhalen (ook dit vind ik vervelend omdat ik een goede indruk wil achterlaten op deze plek en ook al een paar keer ziek ben geweest..)
Wat zouden jullie doen???
Zo te horen is het een sollicitatie ronde, dan worden er gewoon 10 mensen uitgenodigd en ben je gewoon een nummer tot je echt bent aangenomen. Mijn bedrijf zou het niet zijn maar er zijn best veel bedrijven die zo werken..quote:Op donderdag 28 april 2011 15:03 schreef Piles het volgende:
Sowieso best raar dat er niet in overleg een datum geprikt is, maar dat je gewoon een datum opgekregen hebt
In overleg een datum prikken voor een sollicitatiegesprek?! Vaak zijn van tevoren alle gesprekken op één of twee dagen gepland. 't Is graag of niet.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:03 schreef Piles het volgende:
Sowieso best raar dat er niet in overleg een datum geprikt is, maar dat je gewoon een datum opgekregen hebt
Okquote:Op donderdag 28 april 2011 15:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
In overleg een datum prikken voor een sollicitatiegesprek?! Vaak zijn van tevoren alle gesprekken op één of twee dagen gepland. 't Is graag of niet.
Voor zo'n bedrijf zou ik dus nooit willen werkenquote:Op donderdag 28 april 2011 15:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
In overleg een datum prikken voor een sollicitatiegesprek?! Vaak zijn van tevoren alle gesprekken op één of twee dagen gepland. 't Is graag of niet.
jij werkt dus alleen op plekken waar en wanneer het jou uitkomt? en dan heeft Lienekien een aparte instelling!?quote:Op donderdag 28 april 2011 15:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Ok
Aparte instelling, ik beheer mijn eigen agenda. Als ik voor ze werk mogen ze afspraken voor me maken, eerder niet.
Dat is gewoon praktisch. Op die manier kan een sollicitatieprocedure tenminste vlot worden afgehandeld. Je weet ook binnen een week of je het wordt of niet.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:10 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Voor zo'n bedrijf zou ik dus nooit willen werken
Waar haal je dat vandaan?quote:Op donderdag 28 april 2011 15:10 schreef -AnneX- het volgende:
jij werkt dus alleen op plekken waar en wanneer het jou uitkomt? en dan heeft Lienekien een aparte instelling!?
Ja ik zie het nu ook, weer eens te vluchtig gelezenquote:
Ja, en als je dan die baan misloopt dan kun je thuis op de bank zitten maar dan in ieder geval wel trots zijn op het feit dat het leven om jou draaitquote:Op donderdag 28 april 2011 15:01 schreef Chinless het volgende:
Onzin je kan altijd wat doen waardoor een afspraak verzetten best mogelijk is. Het leven draait om jou niet jij om het leven.
Knap dat jij dat weetquote:Op donderdag 28 april 2011 15:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
O, en de datum voor de gesprekken staat al in de vacature vermeld.
Dat is nogal afhankelijk van het type functie waarvoor je solliciteert.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:06 schreef Lienekien het volgende:
Ze redeneert vanuit haar ervaring met "sollicitatieronders" voor klopvee en staat er niet bij stil dat dit voor veel functies dus anders gaat.quote:
Ik krijg normaalgesproken eigenlijk altijd binnen 2 dagen te horen of ik de baan heb of niet. En een bedrijf dat zich zo goed voelt dat ze niks te maken hebben met de mogelijkheden van de kandidaat is niks voor mij. Een beetje menselijkheid moet van beide kanten kunnen vind ik.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is gewoon praktisch. Op die manier kan een sollicitatieprocedure tenminste vlot worden afgehandeld. Je weet ook binnen een week of je het wordt of niet.
O, en de datum voor de gesprekken staat al in de vacature vermeld.
Wat hij zegt...quote:Op donderdag 28 april 2011 15:23 schreef polariteit het volgende:
Ik krijg de indruk dat het vastzetten van de datum niet in overleg gegaan is. In dat geval: gewoon bellen en vragen of het op een dag kan dat jij wel kan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |