Het knakken zoals je dat in je vingers doet, kun je niet elke 2 minuten doen. Tijdens het knakken strek je de capsule om je gewricht, waardoor er meer ruimte ontstaat, hierdoor ontsnappen kleine luchtbelletjes aan het gewrichtsvocht, waarbij een knak vrij komt.
Na de knak heeft het vocht langere tijd nodig om dat gas weer op te nemen, en kun je het dus niet meteen weer doen. Het is dus iets anders.
Een ander veel voorkomend fenomeen dat knakken veroorzaakt is het verschuiven van een geirriteerde pees (of normale pees over geirriteerde omgeving). Dit kan geen kwaad, echter, het kan zich wel ontwikkelen tot een ontstoken pees/bursa/peesschede, en dat doet pijn, en voorkomt dat je je arm kunt gebruiken.
Dit wordt meestal veroorzaakt door bepaalde bewegingen te vaak te herhalen. Afhankelijk van de pees (en dus spier) die geirriteerd is, kan het door verschillende bewegingen komen. Deze bewegingen kunnen en sich geen kwaad, maar door het herhaaldelijk uitvoeren hiervan kan het gaan irriteren. Gitaar spelen is bijvoorbeeld (door het herhaaldelijk op en neer bewegen van de arm), een bekend veroorzaker. Echter, aangezien het in je linkerschouder zit, weet ik niet wat het zou kunnen zijn.
Als je je er zorgen om maakt, ga dan ff ergens langs (fysio, chiropractor, osteopaat, etc.)
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"