Reacties in KLB ofzo?quote:Op woensdag 27 april 2011 17:57 schreef ElectraPlectra het volgende:
Wat moet ik me precies bij internetpesten voorstellen?
mensen van een forum bannenquote:Op woensdag 27 april 2011 17:57 schreef ElectraPlectra het volgende:
Wat moet ik me precies bij internetpesten voorstellen?
Ik gebruik zelf geen hyves (hyvesquote:Op woensdag 27 april 2011 18:07 schreef formerjellybean het volgende:
Ja maar dat wil niet zeggen dat ze dan weer andere accounts kunnen nemen om je dan vervolgens hyveskrabbels lastig te vallen (gelukkig nooit meegemaakt, maar denk dat er gerust sicko's zijn die dat soort geintjes doen)
Of van die sarcastische 'fanhyves' met allemaal bewerkte foto's etc. Beetje triest is het wel.quote:Op woensdag 27 april 2011 18:07 schreef formerjellybean het volgende:
Ja maar dat wil niet zeggen dat ze dan weer andere accounts kunnen nemen om je dan vervolgens hyveskrabbels lastig te vallen (gelukkig nooit meegemaakt, maar denk dat er gerust sicko's zijn die dat soort geintjes doen)
Ik denk dat je er een beetje simplistisch over denkt en het gaat niet specifiek over hyves , maar meer dat mensen anderen lastig vallen via internet en dat kan op velen manieren, zoals nepprofielen, account hacken , steeds andere id aannemen om te pesten.quote:Op woensdag 27 april 2011 18:09 schreef ElectraPlectra het volgende:
[..]
Ik gebruik zelf geen hyves (hyves) Maar volgens mij kun je je hyves profiel op anoniem zetten? Dan ontvang je toch geen krabbels van ongewenste personen?
Ik weet niet of ik er simplistisch over denk. Ik heb er te weinig ervaring mee denk ik.quote:Op woensdag 27 april 2011 18:16 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ik denk dat je er een beetje simplistisch over denkt en het gaat niet specifiek over hyves , maar meer dat mensen anderen lastig vallen via internet en dat kan op velen manieren, zoals nepprofielen, account hacken , steeds andere id aannemen om te pesten.
Als mensen echt mensen dwars willen zitten doen ze dat en dan zijn daar zat manieren om juist daar omweggetjes te vinden.
Facebook speelde een andere rol in de zelfmoord van Holly Grogan, een Brits meisje vanquote:Op woensdag 27 april 2011 18:05 schreef porsche1 het volgende:
Dat lijkt me echt vreselijk.
Ik snap niet hoe sommige mensen dit kunnen doen. Echt gewoon heel raar en vreselijk dit.
Bedankt dat soort verhaal geeft aan wat cyberpesten inhoud en wat de gevolgen kunnen zijn.quote:Op woensdag 27 april 2011 18:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Facebook speelde een andere rol in de zelfmoord van Holly Grogan, een Brits meisje van
15 dat september 2009 van een brug sprong.
Holly werd regelmatig gepest op sociale netwerksites als Facebook en Bebo;
volgens haar ouders kon ze niet omgaan met de pesterijen die ze ontving.
Vrienden verklaarden dat meerdere meisjes Holly beledigden op haar Facebook-pagina.
Ze lieten commentaren op haar prikbord achter waarin ze scheldnamen kreeg toegeworpen.
Holly Grogan werd ook op school gepest en leed aan een gebrek aan zelfvertrouwen.
https://copsincyberspace.wordpress.com/tag/internetpesten/
Eigenlijk ja, bij de leeftijdscategorie van mijn dochter (14), is dat heel populair.quote:Op woensdag 27 april 2011 18:04 schreef formerjellybean het volgende:
Als pesten van school ofzo , of werk gewoon doorgaat en je gewoon haatmail gaat sturen naar zijn e-mail, hyves , facebook.
Dus het gaat gewoon door dat het zelfs dus op internet blijft gebeuren.
Ik weet niet of het echt amerikaans is ik denk heus wel dat het in Nederland ook wel gebeurd maar dat je er veel minder over hoort.
Ik kan me best voor stellen dat er gerust nog kinderen zijn die het pispaaltje van de klas ook op internet lastigvallen.
Dat lijkt me eigenlijk een heel eng idee dat een jong meisje zoiets voor haar kiezen kan krijgen en ook heel naar.quote:Op woensdag 27 april 2011 18:38 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Eigenlijk ja, bij de leeftijdscategorie van mijn dochter (14), is dat heel populair.
Niet geklikt.quote:Op woensdag 27 april 2011 19:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik vind dat Facebook gedoe serieus gevaarlijk spul, zeker voor kinderen![]()
1 op 3 jongeren slachtoffer van pesterijen op Facebook
http://www.hln.be/hln/nl/(...)en-op-Facebook.dhtml
Ik zeg niet dat mijn dochter het slachtoffer is. Die is wel aardig gebekt, heeft ze van d'r paquote:Op woensdag 27 april 2011 18:44 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dat lijkt me eigenlijk een heel eng idee dat een jong meisje zoiets voor haar kiezen kan krijgen en ook heel naar.
Aan de andere kant ook wel logisch want internet is er ideaal voor. Het gebeurd niet op school en valt dus weinig mee te doen of doen scholen er wel wat aan ??
Dat was niet facebook maar een stuk over online pestenquote:Op woensdag 27 april 2011 19:36 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Niet geklikt.
Je kan toch alleen maar op 'vind ik leuk' drukken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |