Haai fokkers

,
Sinds eind vorige zomer hebben mijn Marokkaanse buren 5 kuikentjes gekocht. Deze hadden een klein hokje waar ze zowel in als uit konden lopen. Prachtig, niets mis mee, en lekker scharrelen maar.
Echter, werden de kuikentjes groter en kwam men er achter dat ze 2 haantjes en 3 hennen hadden gekocht van verschillende rassen. De kinderen werden bang voor de kuikens en vervolgens verbleven de kippen enkel nog maar in een hok van 1 meter bij 2, afgetimmerd en een klein beetje zonlicht.
Na de best strenge winter, begon het hok aardig te stinken en bleek na een klein onderzoek (door het naar binnen kijken via gaten in het hout) dat de arme diertjes in hun eigen stront rond baggerde en wat nat was van de stront, was wel bevroren door de strenge vorst.
Wij hebben hier een melding bij de buren zelf van gemaakt en zij hebben het per direct echt helemaal schoon gespoten.
Nu het weer wat warmer wordt zitten deze arme beestjes nog steeds in het hok en hebben al weken lang geen zonlicht meer gezien. Inmiddels zijn we er ook achter gekomen dat 2 van de kippen (1 haan en 1 kip) spoorloos verdwenen zijn, even als dat ze weer beginnen te stinken.
Ik heb erg met ze te doen, ik vraag mij ook af of ze wel voldoende water en voer krijgen, immers even scharrelen (waaronder een zandbad nemen) zit er niet in.
Ik sta op het punt de dierenbescherming in te schakelen, maar gaat dat niet te ver? Er over praten heeft weinig zin, ze zeggen dat ze ze kwijt willen, maar ik krijg meer het idee dat ze die beesten maar voor dood laten.
Om enigszins idee te krijgen hoe zij daglicht ervaren, hier een foto genomen vanuit mijn kamer.
![2qbf705.jpg]()
Het schot wat je ziet is de 1e zo gezegde "deur" waar je door heen komt, na een halve meter tot een meter bevind zich nog een schot waar de 3 kippen zitten.
De haan is de enige die over het 1e schot heen komt en wel is in het voorste gedeelte zit, boven het schot wat er op de foto te zien is komt hij ook niet.
Ik ben erg benieuwd wat jullie zouden doen. Toch eerst met de buurvrouw nog een keer praten, of meteen naar de dierenbescherming stappen?
Groet,
Mai
Kleine update:
Kom net met het uitlaten van de hond er lang en heb eventjes naar binnen gegluurd (erg eigenlijk

) en zag dat er allemaal bouwmateriaal in het hok licht en het 2e schot als het ware nu wel weg is. Verder kon ik geen water zien en er lag wat oud brood en een stroopwafel aan het begin van het hok..
[ Bericht 4% gewijzigd door Maitje op 27-04-2011 16:34:29 ]