abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96048362
Haai fokkers :W,

Sinds eind vorige zomer hebben mijn Marokkaanse buren 5 kuikentjes gekocht. Deze hadden een klein hokje waar ze zowel in als uit konden lopen. Prachtig, niets mis mee, en lekker scharrelen maar.

Echter, werden de kuikentjes groter en kwam men er achter dat ze 2 haantjes en 3 hennen hadden gekocht van verschillende rassen. De kinderen werden bang voor de kuikens en vervolgens verbleven de kippen enkel nog maar in een hok van 1 meter bij 2, afgetimmerd en een klein beetje zonlicht.

Na de best strenge winter, begon het hok aardig te stinken en bleek na een klein onderzoek (door het naar binnen kijken via gaten in het hout) dat de arme diertjes in hun eigen stront rond baggerde en wat nat was van de stront, was wel bevroren door de strenge vorst.

Wij hebben hier een melding bij de buren zelf van gemaakt en zij hebben het per direct echt helemaal schoon gespoten.

Nu het weer wat warmer wordt zitten deze arme beestjes nog steeds in het hok en hebben al weken lang geen zonlicht meer gezien. Inmiddels zijn we er ook achter gekomen dat 2 van de kippen (1 haan en 1 kip) spoorloos verdwenen zijn, even als dat ze weer beginnen te stinken.

Ik heb erg met ze te doen, ik vraag mij ook af of ze wel voldoende water en voer krijgen, immers even scharrelen (waaronder een zandbad nemen) zit er niet in.

Ik sta op het punt de dierenbescherming in te schakelen, maar gaat dat niet te ver? Er over praten heeft weinig zin, ze zeggen dat ze ze kwijt willen, maar ik krijg meer het idee dat ze die beesten maar voor dood laten.

Om enigszins idee te krijgen hoe zij daglicht ervaren, hier een foto genomen vanuit mijn kamer.

Het schot wat je ziet is de 1e zo gezegde "deur" waar je door heen komt, na een halve meter tot een meter bevind zich nog een schot waar de 3 kippen zitten.
De haan is de enige die over het 1e schot heen komt en wel is in het voorste gedeelte zit, boven het schot wat er op de foto te zien is komt hij ook niet.

Ik ben erg benieuwd wat jullie zouden doen. Toch eerst met de buurvrouw nog een keer praten, of meteen naar de dierenbescherming stappen?

Groet,
Mai

Kleine update:
Kom net met het uitlaten van de hond er lang en heb eventjes naar binnen gegluurd (erg eigenlijk :') ) en zag dat er allemaal bouwmateriaal in het hok licht en het 2e schot als het ware nu wel weg is. Verder kon ik geen water zien en er lag wat oud brood en een stroopwafel aan het begin van het hok..

[ Bericht 4% gewijzigd door Maitje op 27-04-2011 16:34:29 ]
Er was eens....
pi_96048514
Ik zou eerst nog even netjes met je buren proberen te praten. Niet al te racistisch bedoeld, maar je zou nogal een slecht figuur slaan als je direct de dierenbescherming op ze af stuurt. Marokkaanse families kunnen nogal weinig temperament hebben.. (En al helemaal als het om dieren gaat, vaak compleet andere cultuur wat dat betreft..)

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2011 16:22:15 ]
pi_96048765
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:21 schreef KirovAir het volgende:
Ik zou eerst nog even netjes met je buren proberen te praten. Niet al te racistisch bedoeld, maar je zou nogal een slecht figuur slaan als je direct de dierenbescherming op ze af stuurt. Marokkaanse families kunnen nogal weinig temperament hebben.. (En al helemaal als het om dieren gaat, vaak compleet andere cultuur wat dat betreft..)
Ik denk zeker niet dat ze het expres doen maar echt gewoon geen weet hebben. Het zijn daarbij ontzettend aardige mensen, maar het moet toch niet zo zijn dat wij telkens maar bij hun aan de deur moeten kloppen om te vertellen wat ze met die kippen moeten doen?

Maar goed, bedankt voor je advies ;).
Er was eens....
pi_96048857
Waar is dit? Kom ze wel halen indien dichtbij.
pi_96048952
je kunt politie bellen, die kunnen kijken of ze het in die termen erg genoeg vinden om de Dierenambu erbij te halen..

maar waarom niet ff aanbieden mee te helpen die beesten naar een kinderboerderij te brengen??
Gewoon, omdat het kan.
pi_96048988
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:21 schreef KirovAir het volgende:
het [probleem is vaak dat ze vergeten dat ZIJ hier in een ANDERE cultuur zijn...
Gewoon, omdat het kan.
pi_96049105
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:29 schreef Hydrogeny het volgende:
Waar is dit? Kom ze wel halen indien dichtbij.
We hebben der vorige week wel horen zeggen dat ze ze kwijt wilt..
Er was eens....
pi_96049146
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:27 schreef Maitje het volgende:

[..]

Ik denk zeker niet dat ze het expres doen maar echt gewoon geen weet hebben. Het zijn daarbij ontzettend aardige mensen, maar het moet toch niet zo zijn dat wij telkens maar bij hun aan de deur moeten kloppen om te vertellen wat ze met die kippen moeten doen?

Maar goed, bedankt voor je advies ;).
Je hebt het nu een enkele keer gezegd. Als je zegt dat het aardige mensen zijn, zou ik gewoon nog een keertje langs gaan. Misschien zelfs even subtiel brengen wat je hier schrijft. (Dat je het sneu vindt e.d.)
Je kunt in het ergste geval altijd nog naar de dierenbescherming gaan. Maar houd er wel rekening mee dat een plotselinge verschijning van de DA niet bevorderlijk is voor de relatie met je buren. :)
pi_96049169
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:31 schreef -AnneX- het volgende:
je kunt politie bellen, die kunnen kijken of ze het in die termen erg genoeg vinden om de Dierenambu erbij te halen..

maar waarom niet ff aanbieden mee te helpen die beesten naar een kinderboerderij te brengen??
Ik heb zelf tijden in het dierenwereldje gezeten (ben dierenartsassistente van beroep) en heb ook met kampeerboerderijen te maken, deze nemen dieren tegenwoordig haast niet meer op omdat er een overschot is aan mensen die hun dieren over het hek 's nachts heen gooien :N.

Goed, is altijd het proberen waard natuurlijk ;).
Er was eens....
pi_96049185
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:34 schreef Maitje het volgende:

[..]

We hebben der vorige week wel horen zeggen dat ze ze kwijt wilt..
In dat geval ben je er natuurlijk zo van af. Misschien kun je ze helpen met het kwijtraken van de kippen. (Fok! v&a? :P )

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2011 16:37:09 ]
pi_96049202
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:36 schreef Maitje het volgende:

[..]

Ik heb zelf tijden in het dierenwereldje gezeten (ben dierenartsassistente van beroep) en heb ook met kampeerboerderijen te maken, deze nemen dieren tegenwoordig haast niet meer op omdat er een overschot is aan mensen die hun dieren over het hek 's nachts heen gooien :N.

Goed, is altijd het proberen waard natuurlijk ;).
Jaa kan ik me best voorstellen... wat je ook kunt doen is kijken of er nog een boer in de buurt is die ze wel wil
Gewoon, omdat het kan.
  woensdag 27 april 2011 @ 16:38:13 #12
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_96049258
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:35 schreef KirovAir het volgende:

[..]

Je hebt het nu een enkele keer gezegd. Als je zegt dat het aardige mensen zijn, zou ik gewoon nog een keertje langs gaan. Misschien zelfs even subtiel brengen wat je hier schrijft. (Dat je het sneu vindt e.d.)
Je kunt in het ergste geval altijd nog naar de dierenbescherming gaan. Maar houd er wel rekening mee dat een plotselinge verschijning van de DA niet bevorderlijk is voor de relatie met je buren. :)
Een klacht indienen bij de Dieren bescherming is anoniem naar de beklager (de buren) toe. Zij zullen nooit weten dat wij dat eventueel waren :).
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:36 schreef KirovAir het volgende:

[..]

In dat geval ben je er natuurlijk zo van af. Misschien kun je ze helpen met het kwijtraken van de kippen. (Fok! v&a? :P )
Ha.. is altijd een oplossing natuurlijk :D!

Maar in de tussen tijd, mochten ze het willen, moeten ze wel een redelijk onderkomen hebben.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:37 schreef -AnneX- het volgende:

[..]

Jaa kan ik me best voorstellen... wat je ook kunt doen is kijken of er nog een boer in de buurt is die ze wel wil
Wij zijn hier aardig boerloos in deze omgeving ;(
Er was eens....
  woensdag 27 april 2011 @ 16:57:38 #13
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_96050087
Idd gewoon even gaan praten. Vorige keer dat je er iets over zei zijn ze ook meteen 100% aan het werk gegaan om het op te lossen, dus die kans moet je ze gewoon geven, en anders er even over praten of ze helpen met het vinden van een oplossing voor het probleem.
pi_96177113
Hoe is het nu met de kipjes ?
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:56:41 #15
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_96360006
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:16 schreef zeeeend het volgende:
Hoe is het nu met de kipjes ?
Tot mijn grote verbazing zijn ze afgelopen zaterdag alles gaan schoonmaken in het hok :D!

Op dit moment wat ik mee krijg is dat de haan spoorloos verdwenen is en de kipjes lopen nu vrij rond in de tuin. Het enige wat nu nog vervelend is, is dat die (rot)kinderen de 2 kipjes nu telkens pesten. Maar, ze hebben nu iig wat vrijheid en kunnen lekker rondscharrelen.

Dus of, ze hadden zelf ook door dat er iets niet in orde was, of ze hebben dit topic gelezen :').
Er was eens....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')