Hoe teken ik bezwaar tegen die kosten aan, en hebben mensen hier ervaring mee? Met andere woorden, werkt het; krijg je je geld terug?quote:De rechtbank wijst erop dat identitieitskaarten niet per direct gratis worden. De zaak kan namelijk nog worden voorgelegd aan de Hoge Raad en zolang die procedure loopt, mag de gemeente gewoon geld blijven vragen. Wel kunnen burgers daar bezwaar tegen aantekenen, zodat ze later het geld terug kunnen krijgen als de uitspraak wordt bevestigd door de Hoge Raad.
En zodra die wet ingaat, dan krijg je je geld nog terug? Dus het zou met terugwerkende kracht werken?quote:Op woensdag 27 april 2011 14:47 schreef ManianMan het volgende:
Heb pas eentje gehaald en heb moeten betalen maar ze zouden met mij contact opnemen (of ik met hun) wanneer de wet van gratis identiteitskaarten er doorkomt.
Redelijk normaal in de Randstad, gewoon bijna het wettelijke maximumtarief.quote:Op woensdag 27 april 2011 15:04 schreef DeLuna het volgende:
Pfff, dure gemeente ook trouwens. Hier is het ongeveer 30 euro.
Pfff, eigenlijk belachelijk voor iets dat verplicht is.quote:Op woensdag 27 april 2011 15:14 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
En zodra die wet ingaat, dan krijg je je geld nog terug? Dus het zou met terugwerkende kracht werken?
[..]
Redelijk normaal in de Randstad, gewoon bijna het wettelijke maximumtarief.
Over de hele geldigheidsperiode gezien valt dat opzich nog wel mee. Daarnaast moeten die pasjes en die mensen uiteindelijk echt wel vergoed worden, dus die prijs betaal je straks gewoon deels door belastingen, etcetera.quote:Op woensdag 27 april 2011 15:30 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Pfff, eigenlijk belachelijk voor iets dat verplicht is.
Dat is waar. Toch blijf ik die prijsverschillen belachelijk vinden.quote:Op donderdag 28 april 2011 14:29 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Over de hele geldigheidsperiode gezien valt dat opzich nog wel mee. Daarnaast moeten die pasjes en die mensen uiteindelijk echt wel vergoed worden, dus die prijs betaal je straks gewoon deels door belastingen, etcetera.
Vingerafdruk wordt alsnog op de chip op de kaart gezet, wordt alleen niet meer centraal opgeslagen. Dus dat is gewoon zoals het hoort.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:20 schreef Dropdown het volgende:
Gisteren een nieuwe aangevraagd, mooie totaalkost van 55 euro (incl. foto's ). Ook namen ze mijn vingerafdruk nog af terwijl eerder gisteren door de politiek gezegd is dat ze dat niet meer gaan doen
. Tegenspraak werd niet geapprecieerd.
Ja, dus? Een zorgverzekering is ook verplicht in dit land, moet die dan ook maar gratis zijn? Ik zie het verband tussen verplicht zijn en gratis moeten zijn niet zozeer.quote:Op donderdag 28 april 2011 16:33 schreef Specularium het volgende:
Beetje vreemd om veel te veel geld te vragen voor iets
waar uiteindelijk de overheid zelf om gaat vragen in de vorm van ambtenarij.
Een zorgverzekering is een langlopende garantie.quote:Op donderdag 28 april 2011 16:36 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ja, dus? Een zorgverzekering is ook verplicht in dit land, moet die dan ook maar gratis zijn? Ik zie het verband tussen verplicht zijn en gratis moeten zijn niet zozeer.
Langlopende garantie dat je bestaatquote:Op donderdag 28 april 2011 16:39 schreef Specularium het volgende:
[..]
Een zorgverzekering is een langlopende garantie.
Een pasje niet.
Jij bestaat niet!quote:Op donderdag 28 april 2011 16:45 schreef Phantomesse het volgende:
Ik loop al een week illegaal rondVolgende week toch maar even een nieuwe aan gaan vragen.
En wie vraagt om die legitimatie bij die 'diensten'?quote:Op donderdag 28 april 2011 16:40 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Langlopende garantie dat je bestaat
Zo'n pasje heeft misschien zelf geen toegevoegde waarde maar verschaft wel toegang tot diensten/zaken die dat wel doen.
Legio instanties. Niet alleen de overheid. Telco's als je een abonnement wilt afsluiten, slijterijen om te kunnen bewijzen dat je een bepaalde leeftijd bereikt hebt, enzovoort. Het is een algemeen middel om te bewijzen dat je bent wie je zegt dat je bent. En ja, hoofdzakelijk bij de overheid, maar niet exclusief.quote:Op donderdag 28 april 2011 16:49 schreef Specularium het volgende:
[..]
En wie vraagt om die legitimatie bij die 'diensten'?
Dus ik kan wel een brief sturen, maar dan krijg ik eventueel pas geld terug als het voorstel echt doorgevoerd is?quote:Op woensdag 27 april 2011 16:57 schreef Lastpost het volgende:
Hier dan maar het juiste antwoord.
http://www.bprbzk.nl/Reis(...)e_identiteitskaarten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |