ZwartmetSuiker | woensdag 27 april 2011 @ 12:31 |
Ik heb gisteren een potentieel mooi setje velgen gekocht, Melber BBS-look 7J ET12 4x100. Echter, de velgen zijn niet in heel goede staat. Ik wil ze daarom graag opknappen omdat ik het echt gave wielen vind. ![]() Meer foto's: Zoals te zien: randen zijn niet mooi meer, stoeprandschade en een deukje. Die deuk wil ik sowieso door een specialist laten maken, echter, de randen wil ik zoveel mogelijk zelf opknappen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken en hoever kan ik het zelf? Ik heb verschillende dingen gezien, van vijlen op een draaiend wiel of dremels, maar wat is het beste? Dit is het beoogde eindresultaat ( ![]() ![]() ![]() | |
matthisl | woensdag 27 april 2011 @ 12:44 |
Innotech heeft velgenreparatiesets met aluminium plamuur. Is wel duur. | |
FalleNk810i | woensdag 27 april 2011 @ 12:57 |
Zo, die zijn er wel heel erg aan toe.. Wordt afdraaien ja, ik zou ze wegbrengen.. Als je zelf alles moet aanschaffen om het te repareren ben je vast ook wel een aardig bedrag kwijt en dan moet je nog hetzelfde resultaat krijgen als de velgenboer. Wel super velgjes ![]() | |
ArTiC | woensdag 27 april 2011 @ 12:58 |
Ik heb eens een setje velgen laten stralen en poedercoaten bij Wheelcare in Zeeland (NB) http://www.wheelcare.nl/id28.htm dan is je stoeprandschade weg en wordt de coating vernieuwd, er zijn meer van dit soort bedrijven die dit doen volgens mij. Als je het goed wil laten doen is het echt een aanrader. voor: ![]() na: ![]() | |
Bootje84 | woensdag 27 april 2011 @ 13:14 |
Hoewel de velgen wel mooi zijn, wens ik je succes met het onderhouden ervan. Al die kleine teringhoekjes.. | |
ZwartmetSuiker | woensdag 27 april 2011 @ 13:23 |
Heb nu ATS Classics, volgens mij ga ik er alleen maar op vooruit haha. Maar het polijsten van de randen kan ik dus beter uitbesteden? Wordt wel dure hobby dan, hmm. Maargoed het moet uiteraard wel goed gebeuren. | |
ArTiC | woensdag 27 april 2011 @ 13:23 |
Dat valt best mee, gewoon bijhouden zodat de remstof niet in kan bijten. Ik gebruikte altijd interieurreiniger (spray) om over mijn velgen te spuiten, je velgen krijgen dan een soort wax laagje waar vuil op blijft hangen. Dit spoel je dan zo weg met water. | |
rubje | woensdag 27 april 2011 @ 13:54 |
ff een vraag tussendoor: Kan iemand mij uitleggen waarom men in Nl bij controles altijd zo loopt te muggeziften inzake hoe mensen hun auto hebben gepimped ![]() ![]() | |
willemwaus | woensdag 27 april 2011 @ 14:02 |
Dit 'pimpen' gebeurt vaak zelf en wordt er niet rekening gehouden met de voorgeschreven regels voor auto's en de veilligheid in het verkeer. (verkeerde verlichting, bumpers die niet goed vast zitten, te luide uitlaten etc). | |
FalleNk810i | woensdag 27 april 2011 @ 14:10 |
Ach, in nederland mag je een hoop hoor, ben al blij dat ik niet in Belgie woon met al die attesten | |
PeeJay1980 | woensdag 27 april 2011 @ 15:33 |
Wat is muggenziften? Volgens mij zijn ze bij controles over het algemeen erg coulant. Tenzij je als 'toeschouwer' bij een straatrace stond, dan keren ze je auto binnenste buiten ![]() | |
Marco001 | woensdag 27 april 2011 @ 15:36 |
gewoon laten poedercoaten.. Ga ik binnenkort ook laten doen; kost 150-200 euro voor 4*15" en dan zien ze er weer superstrak uit. | |
FalleNk810i | woensdag 27 april 2011 @ 15:40 |
Ja, poedercoaten. Das lekker, over je stoeprand schade en oxidatie heen. Afdraaien, en repareren die diepe deuken. Stralen Rand polijsten en hart laten poedercoaten ja. | |
ZwartmetSuiker | woensdag 27 april 2011 @ 16:56 |
Voor nu wil ik vooral de velgranden goed hebben, volgens mij is het hart beter dan dat het lijkt. Maar hoeveel zou het laten repareren per velg ongeveer kosten? Als ik het zo hoor is het dus niet heel makkelijk om zelf aan te beginnen, | |
FalleNk810i | woensdag 27 april 2011 @ 17:56 |
T hart zal qua beschadigingen wel weinig voorstellen ja, maar erg netjes ziet het hart er ook niet uit. Als je de velgranden wilt laten afdraaien en laten herstellen gaat dat je wel leuk geld kosten. Vraag me niet hoeveel maar denk dat je voor 4 velgen al snel over de 100 euro zit. En dan moet je de randen nog polijsten, waar een draaischijf wel fijn voor is. Hier staan wel wat prijzen: http://www.velgenexpert.nl/prijzen.html Weet niet hoe deze prijzen zijn ten opzichte van de rest van de markt. Maar voor een indicatie is t misschien wel wat. Alleen het zelf spuiten van de harten gaat al zwaar tegenvallen. Je moet eerst alle harten goed opschuren met verschillende korrels, en dat is echt niet leuk met al die hoekjes! En dan moet je t nog eens gaan spuiten, met een knikkerbus zijn al die hoekjes ook niet leuk en de kwaliteit van het zelf spuiten met de knikkerbus is ook niet alles, schraapt er zeer snel vanaf. Dus, afdraaien, stralen, polijsten en poedercoaten. Dan heb je daarna ook wel heel erg strakke velgen. Maar je betaald er uiteraard wel voor ![]() | |
Hiya | woensdag 27 april 2011 @ 18:56 |
Daar moet je elke verandering laten goedkeuren. Monteer jij een ander stuur erop, moet je naar de TüV om het goed te laten keuren. Krijg je een papiertje, moet je altijd bij je dragen. Monteer je er een andere uitlaat op, moet ook laten goedkeuren. Ook weer bij de TüV. Krijg je ook weer een papiertje, moet altijd bij je dragen als je in de auto rijd. Het is niet echt makkelijker, ze zijn wel iets vrijer. | |
FalleNk810i | woensdag 27 april 2011 @ 19:21 |
Nee, het onderdeel moet TUV gekeurd zijn. Je hoeft daar dacht ik niet bij elke verandering terug hoor.. | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 27 april 2011 @ 19:51 |
dat zijn bazen velgen ![]() lijken veel op de G60 BBS | |
Rizkant | woensdag 27 april 2011 @ 22:54 |
Dikke velgen... Vandaag mijn velgen opgehaald .. 5 tientjes per stuk (hart) laten spuiten.. 5 tientjes per stuk velgbed laten opknappen (redelijke stoeprandschades) en polijsten... Tja, wat is duur? Wat heb je er voor over? Poetsen moet je met gepolijste velgen wel met regelmaat doen .. En af en toe ff waxen.... | |
Barcaconia | woensdag 27 april 2011 @ 23:21 |
Gewoon laten repareren. Als je zelf niet weet hoe je dit moet doen gaat het je ook niet lukken met huis- tuin en keukentools... | |
ZwartmetSuiker | donderdag 28 april 2011 @ 10:08 |
Hmm dat polijsten is wel veel duurder dan ik verwacht had. Tenminste, bij die site die jij opnoemt. Ik ga eens her en der informeren. Morgen laat ik de banden eraf halen en neem ik ze mee om schoon te maken. Kan ik meteen kijken hoe de harten er aan toe zijn. | |
ZwartmetSuiker | donderdag 5 mei 2011 @ 10:51 |
Van het weekend ga ik offertes laten maken, ik heb besloten om het toch te laten doen als het niet te duur wordt. Als iemand nog goede suggesties heeft, dan hoor ik het graag. | |
Catch22- | donderdag 5 mei 2011 @ 10:56 |
De velgendokter moet je hebben | |
1UP | donderdag 5 mei 2011 @ 20:03 |
Cultwheels ![]() | |
ZwartmetSuiker | zondag 8 mei 2011 @ 14:31 |
Morgen ga ik een aantal bedrijven mailen voor een prijsopgaaf, bedankt voor de suggesties. Hoe is het onderstaande hart behandelt? Is het gewoon kaal metaal of niet? Ik wil ze graag als onderstaand opknappen maar dan moet ik wel weten hoe en wat (ik stuur morgen die foto's ook mee naar de bedrijven). ![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 25 mei 2011 @ 09:37 |
Ik heb een ander setje gekocht (kon er goedkoop aankomen en er zaten goede banden bij). Setje van de OP is te koop nu! | |
FalleNk810i | woensdag 25 mei 2011 @ 16:56 |
Jammer dat ik ze niet weg krijg onder mn polo met die ET waarde, wel heel erg vette velgen ![]() Wat moeten ze kosten trouwens? Wat voor velgen heb je nu dan? Of hetzelfde type alleen beter? | |
ZwartmetSuiker | woensdag 25 mei 2011 @ 17:23 |
Eenzelfde wielen, spuitbus gespoten en met goede (hoge) banden. Setje uit de op mag weg voor ¤160,-. |