Yup per SE 1 boek, bij ons van de 36 hebben er 15 een voldoende en niemand heeft hoger dan een 7.. onze toetsen waren ook streng en enorm pittig.quote:Op donderdag 28 april 2011 16:05 schreef ViaRegnum2 het volgende:
Maw is altijd errrrrg veel stof jaMaar ja, voor iedere SE-toets moesten we gewoon één boek leren. Hadden jullie dat ook, iedere keer zo'n los boek met een slappe kaft?
Maw-SE's waren bij ons vooral toepassing (hoewel er ook wel vragen in zaten als: 'noem 4 kenmerken van ...'). Op zich wel prettig, vind ik (dat toepassen dus; die kenmerken hoeven voor mij niet).
Wow trouwens, maar 4 leerlingen? Was gezellig de laatste drie jaar?
Ik zit gewoon in een klas van 20 of zo (maar in de praktijk waren er meestal maar 10 of zo)... En ja, die invalshoeken zijn een beetje onderbelicht geraakt in de lessen, maar ik heb inderdaad meegekregen dat dat wel degelijk belangrijk is. Moet wel lukken. Dat is niet zo moeilijk, toch? Maar bedankt voor de tip iig
Wuh serieusquote:Op vrijdag 29 april 2011 17:27 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Yup per SE 1 boek, bij ons van de 36 hebben er 15 een voldoende en niemand heeft hoger dan een 7.. onze toetsen waren ook streng en enorm pittig.
3 SE's maar? Wij hadden er 9, waarvan 3 PO's...quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:59 schreef Etsu het volgende:
We hadden per SE 2 boeken... Dus in totaal 3 SE's. We hebben ook dat boek, ja. Ik heb vorig jaar havo gedaan (had geen maw in m'n pakket), en heb dit jaar versneld VWO gedaan. Dus we zitten pas 1 jaar bij elkaar in de klas.![]()
Ik heb trouwens het boek van politieke besluitvorming doorgenomen enzo, en alle feiten e.d in kernzinnen op papier gezet. Moet dat alleen nog leren, maar heb paar oefenvragen + examenvragen uit mijn examenbundel gemaakt. Ging best goed eigenlijk.Maar betrap mezelf wel erop dat ik geen volledige antwoorden geef, of punten laat liggen omdat ik totaal niet door had dat ook bij moest.
Ik heb beetje gekeken naar de omzettingstabellen van de afgelopen jaren. Als ik zo'n ongeveer 40 punten haal, dan zou dat voldoende moeten zijn voor een 5,1 en met een 6 af te sluiten.Maar we gaan voor hoger natuurlijk.
Ik vrees dat we de enigen zijn.
Ik ben dan ook alleen bang voor Maw.. Die van vorig jaar was bizar slecht gemaakt.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 08:21 schreef Etsu het volgende:
Zoals ik al zei, zijn de SE's bij ons belabberd slecht. Je kon 50 punten halen ofzo, lage n-term, kromme zinnen, slechte vraagstelling. Zelfs mijn leraar zegt dat CE moeilijk is en goed moeten leren en blabla. Godverdomme, wat ben ik boos op mijn school zegMja, vragen uit 2008 en 2009 gemaakt (even vluchtig) ging best redelijk. Maar uit 2010 was het een drama. En dan nog te bedenken dat de nterm lager is dacht ik.
Naja, straks verder met massamedia.
Het liberalisme is gebaseerd op het verlichtingsdenken, waarin de ratio (het verstand) centraal staat. Het gaat er vanuit dat ieder mens een rationeel (oftewel weldenkend) wezen is welke verantwoordelijk is voor zijn eigen daden. Veel nadruk dus op individuele vrijheid en eigen verantwoordelijkheid wat we terugvinden in het liberalisme. Hopelijk is het zo helder voor je.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:59 schreef Abejacob het volgende:
In de syllabus voor maatschappijwetenschappen staat bij ideologieën en dan het liberalisme de term 'rationalistisch liberalisme'. Dit wordt echter nergens uitgelegd, en ik heb ook geen idee wat het te betekenen heeft. Iemand een idee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |