Sterk puntquote:
kun ie ok al plat kuier'n?quote:
Justin, valsspelerquote:
quote:
Kuier'n is toch slenteren of met auto/fiets een beetje rondtoeren? Heeft niks met taal te maken toch?quote:
quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:56 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Kuier'n is toch slenteren of met auto/fiets een beetje rondtoeren? Heeft niks met taal te maken toch?
Meestal is kuieren idd slenteren, maar in het Twents natuurlijk weer nietquote:Op dinsdag 26 april 2011 20:56 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Kuier'n is toch slenteren of met auto/fiets een beetje rondtoeren? Heeft niks met taal te maken toch?
Tja, de elite moet natuurlijk wel boven de rest uitstekenquote:Op dinsdag 26 april 2011 21:00 schreef omearos het volgende:
[..]
Meestal is kuieren idd slenteren, maar in het Twents natuurlijk weer niet
Waar haal je dat nou weer vandaan?quote:
Ah! Zie je wel!quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:00 schreef omearos het volgende:
[..]
Meestal is kuieren idd slenteren, maar in het Twents natuurlijk weer niet
Op de A'loooooose boer'n kakelkippenhokwagen zeker?quote:
hoezo 2 betekenissen?quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:28 schreef sjoemie1985 het volgende:
http://www.mijnwoordenboek.nl/regio/Twents![]()
staat het allemaal![]()
![]()
zoals kuiervolk = Bezoek
kuiern heeft dus in twente 2 betekenissen![]()
![]()
Gokje: praten en lopenquote:
je haalt kruien niet in de war met kuier'n?quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:24 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Ah! Zie je wel!En toch betekent het hier ook slenteren voor zover ik weet. Kan me gesprekken herinneren waar over 'rondkuieren met de wagen' werd gesproken. Maar kuieren of kuier'n als synoniem voor praten is me totaal onbekend.
[..]
Op de A'loooooose boer'n kakelkippenhokwagen zeker?![]()
motorforumquote:Op dinsdag 26 april 2011 21:21 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Waar haal je dat nou weer vandaan?
ik heb nog nooit van kuier'n gehoord dat lopen oid moet betekenen.quote:
Och, ik zeg ook vaak kuier'n als ik lopen bedoelquote:Op dinsdag 26 april 2011 21:34 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
ik heb nog nooit van kuier'n gehoord dat lopen oid moet betekenen.
weten Selma en nicole wel zeker dat dat in 't twents is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |