abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120303762
De kist heeft van die klemaansluitingen:

Slecht te zien, maar een rode en een zwarte.

Kan ik dat in serie schakelen doen door beide woofers eruit te halen en kabels anders aan te sluiten of gaat dat lastig worden? :@

En een multimeter heb ik niet :(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_120303816
Geen multimeter :o gast zo'n ding is ¤5,- bij de Conrad :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120303824
En wat is het gevaar als het 4 ohm is en ik sluit hem aan op mijn receiver.
Kans dat mn receiver kapot gaat? Lopen mijn overige luidsprekers ook gevaar dan?

De luidsprekers zou ik een stuk erger vinden dan de receiver in elk geval, want dat is gewoon een instap Onkyo receivertje :)
vosss is de naam,
pi_120303835
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Geen multimeter :o gast zo'n ding is ¤5,- bij de Conrad :P
Ik zou niet eens weten hoe het werkt :D!
vosss is de naam,
pi_120303974
En buiten dat ohms en serie verhaal is het de vraag of zo een RF woofers wel geschikt zijn om in je homecinema op te nemen.

Ik zou het niet weten. Het zijn in elk geval 10 inchers en behoorlijk strakke en snelle bas.
Denk dat het voor muziek geschikter is dan voor film, maar dat is slechts een gok.

Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen?

Ik wil namelijk een sub erbij nemen (van Tannoy), maar als ik het tot die tijd kan overbruggen met die autowooferkist is dat mooi meegenomen :)
vosss is de naam,
  vrijdag 14 december 2012 @ 14:41:57 #56
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_120303982
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:36 schreef vosss het volgende:
De kist heeft van die klemaansluitingen:

[ afbeelding ]

Slecht te zien, maar een rode en een zwarte.

Kan ik dat in serie schakelen doen door beide woofers eruit te halen en kabels anders aan te sluiten of gaat dat lastig worden? :@

En een multimeter heb ik niet :(
Ja, de impedantie kun je meten op die 2 klemmen, anders aansluiten doe je idd IN de kist tussen de woofers onderling.

Ik zou effe een metertje scoren, want je Onkyootje gaat 4 ohm niet fijn vinden ;) Kan zijn dat hij beveiligd is en het domweg niet doet, kan ook zijn dattie gewoon deaud gaat ..

Normale impedantie van een kist is 4 ohm, maar daar zou ik effe niet vanuit gaan, want dit is volgens mij een zelfbouw ding.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 14 december 2012 @ 14:42:59 #57
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_120304017
Kan wel, mits die impedantie goed is.. denk dat het zelfs prima gaat werken :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_120304031
Zo'n versterker heeft toch nooit genoeg vermogen om zo'n passieve subwoofer aan te sturen.
  vrijdag 14 december 2012 @ 14:43:38 #59
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_120304041
klik hier voor een beetje jip en janneke uitleg..
pi_120304077
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zo'n versterker heeft toch nooit genoeg vermogen om zo'n passieve subwoofer aan te sturen.
Geen idee. In mn auto had ik er een Caliber competition amp aanhangen.
Die gaf 120W RMS en dat ging meer dan prima.

Mijn Onkyo doet op papier 135W per kanaal, maar daar zal niet veel echte RMS aan over blijven.

Als het niet heel veel werk is kan ik het altijd proberen natuurlijk. :)
vosss is de naam,
  vrijdag 14 december 2012 @ 14:44:49 #61
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_120304079
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
ligt eraan; als hij tulpen uit heeft niet, als hij gewoon een speakeraansluiting voor een sub heeft kan het zomaar meevallen ;)
pi_120304156
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:44 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ligt eraan; als hij tulpen uit heeft niet, als hij gewoon een speakeraansluiting voor een sub heeft kan het zomaar meevallen ;)
Hmz dan moet ik even kijken. Het is een Onkyo SR-TX508 (of TX-SR508, haal ik altijd door elkaar :') )

Dat is in elk geval een duidelijk plaatje :)
vosss is de naam,
pi_120304235

Er zit een preout subwoofer aansluiting op zo te zien.

Alleen zit op mijn kist een aansluiting voor blote kabel.

Kan ik dan gewoon de speakers in de kist anders aansluiten en een kabel kopen 1 kant 1 tulp, andere kant 2 tulp en daar de 2 stekkers afknippen en de ene kabel op rood en de ander op zwart aansluiten?

Ik denk het wel.

Leuk projectje voor de kerstvakantie denk ik :Y
vosss is de naam,
  vrijdag 14 december 2012 @ 14:50:18 #64
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_120304272

Nope, bespaar je de moeite, gaat hem niet worden.. sub out midden onderin, mono exit tulpie.. helaasjh..
pi_120304300
Ben wel benieuwd. Ik heb op mijn receiver ook een subwoofer maar dat is een speciale 12" actieve subwoofer met RCA input, heb deze ook op een RCA poort van de receiver. Enige nadeel is dat 'ie niet laag genoeg gaat naar mijn zin.
  vrijdag 14 december 2012 @ 14:55:07 #66
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_120304428
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:49 schreef vosss het volgende:
[ afbeelding ]

Er zit een preout subwoofer aansluiting op zo te zien.

Alleen zit op mijn kist een aansluiting voor blote kabel.

Kan ik dan gewoon de speakers in de kist anders aansluiten en een kabel kopen 1 kant 1 tulp, andere kant 2 tulp en daar de 2 stekkers afknippen en de ene kabel op rood en de ander op zwart aansluiten?

Ik denk het wel.

Leuk projectje voor de kerstvakantie denk ik :Y
Nee, kan niet .. die sub out is een lijnsgnaal en dus niet versterkt. Moet een aktieve sub aan, dus moet een versterker tussen.
pi_120304646
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nee, kan niet .. die sub out is een lijnsgnaal en dus niet versterkt. Moet een aktieve sub aan, dus moet een versterker tussen.
Ow. Kut. Dat is wel jammer. Geen andere opties?

De Tannoy sub die ik wil kost 900 euro dus ik dacht dan doe ik tijdelijk dit wel even :(
vosss is de naam,
  vrijdag 14 december 2012 @ 15:02:34 #68
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_120304699
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:00 schreef vosss het volgende:

[..]

Ow. Kut. Dat is wel jammer. Geen andere opties?

De Tannoy sub die ik wil kost 900 euro dus ik dacht dan doe ik tijdelijk dit wel even :(
Ja, een extra losse mono versterker onder of op je Onkyo zetten voor alleen de sub. Line die versterker in, en dan naar de kist.
pi_120305052
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, een extra losse mono versterker onder of op je Onkyo zetten voor alleen de sub. Line die versterker in, en dan naar de kist.
Ja maar dat is niet voor nop. Ik dacht voor niks een leuke tijdelijke oplossing gevonden te hebben :)
vosss is de naam,
  vrijdag 14 december 2012 @ 15:16:51 #70
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_120305232
Voor nop goes de zon op ;)
pi_120305703
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:16 schreef Sounddragon het volgende:
Voor nop goes de zon op ;)
Jammer wel. Thanks voor de info in elk geval :)
vosss is de naam,
pi_120313543
kan elke radio een stuurbediening hebben? En kun je de radio en de bediening dan apart kopen, of is er iets anders bij nodig?
  vrijdag 14 december 2012 @ 19:36:55 #73
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_120314497
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:12 schreef chocolatelover het volgende:
kan elke radio een stuurbediening hebben? En kun je de radio en de bediening dan apart kopen, of is er iets anders bij nodig?
Nee, zit erbij, of het kan niet.

Je kunt wel veel radio's koppelen aan de stuurbedieningen die standaard in auto's zitten tegenwoordig, dat gaat via de bekabeling van de auto en vaak dmv een convertertje ofzo.

Een losse stuurbediening is meestal infrarood en zit dmv een klembandje ofzo aan je stuur, heb het ook gehad op een Clarion radio, werkte voor geen meter :')
pi_120350796
En zo'n aftermarketding is smerig lelijk.
  dinsdag 18 december 2012 @ 12:38:28 #75
97111 ukga
Siewosie baas
pi_120455754
Ik heb een paar fatsoenlijke kabels nodig. dus niet die caliber teringtroep die ik nu heb waarbij spontaan het male gedeelte van de tulp afbreekt in mn versterker enzo :')

sowieso heb ik 2 Y-splitters nodig
Ik twijfel nog tussen een ipod->tulp kabel en een rca->tulp

wat is beter?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')